Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
 
Avatar utilizator
crisv
Subiect Autor
Mesaje: 85
Membru din: 10 Iun 2010, 19:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: another 1.8 TSI

25 Ian 2011, 16:28

mardan scrie:
Fratilor, dar de ce v-ati ambitionat voi sa va luati masina cu sisteme de navigatie din fabrica? Va dadeau banii afara din casa?

Sa iti raspund pe rand la ambele intrebari:
- momentul la care am dat comanda a coincis cu momentul la care au aparut harti pentru mediasystem 2.0 (colegi de forum cu navigatie OEM aveau harti functionale) iar dealer-ul de la care am luat masina a confirmat existenta acestor harti, disponibile pentru achizitie;
- nu ne dadeau banii afara din casa, daca vei citi topicul de la inceput vei afla exact motivele si pretul la care am achizitionat pachetul ce include si navigatie;
ghita_celofan scrie:
Fara sa va tai elanul, chestia cu schimbatul unitatii, despagubiri etc. nu o sa se intample.

corect, daca privesti din punct de vedere al unei parti in contract, gresit daca privesti din puct de vedere al consumatorului;
in calitate de consumator (deci persoana fizica) ai dreptul sa fi corect informat, iar daca operatorul economic obtine foloase materiale (vinde o navigatie de exemplu) inducand in eroare consumatorul, este pasibil de amenda; iar consumatorul are dreptul sa-si recupereze prejudiciul... dar atentie, nimic altceva (despagubiri morale, cheltuieli de alta natura care nu pot fi obtinute decat in instanta). De aceea am zis ca nu vreau nici banii inapoi pe navigatie si nici varianta anterioara (rns310) pentru care exista harti.
cosminidis scrie:
Poti sa ii intrebi te rog pe cei de la OPC care este procedura normala in cazuri de genul asta?

Procedura este: depui o reclamatie documentata si astepti un raspuns :) Timp in care OPC contacteaza Dealer-ul, merge in control, aplica (sau nu) sanctiuni si le impune o rezolvare.
Octavia 3 2.0TDI DSG - albastru race
Ex. Leon 1.8 TSI DSG - Style
 
Avatar utilizator
cosminidis
Mesaje: 322
Membru din: 07 Aug 2010, 02:04
Localitate: Bucuresti

Re: another 1.8 TSI

25 Ian 2011, 18:45

crisv scrie:
cosminidis scrie:
Poti sa ii intrebi te rog pe cei de la OPC care este procedura normala in cazuri de genul asta?

Procedura este: depui o reclamatie documentata si astepti un raspuns :) Timp in care OPC contacteaza Dealer-ul, merge in control, aplica (sau nu) sanctiuni si le impune o rezolvare.


Problema mea nu este cu dealerul, ci cu importatorul si cu Seat. Nici eu nu vreau sa imi recuperez banii de la dealer, vreau un sistem de navigatie functional.
Pana in momentul asta am fost tras in piept de doua ori de SEAT (repet, dealerul mi-a zis de la inceput conditiile, oricat de incorecte ar fi acestea, deci nu am de ce sa il acuz):
1. Mi-au cerut bani suplimentari pe ESP la echiparea 2.0 TDI CR DSG, desi acesta este inclus in pret si la FR cu DSG, si la Style 1.8 TFSI DSG si la 1.6 TDI CR DSG (si era inclus in pret prin primavara si la 2.0 TDI PD DSG). Este un abuz pe care l-am acceptat ca atare la achizitia masinii, deci nu prea am ce sa fac.
2. Mi-au dat un sistem de navigatie pe care nu pot sa il folosesc (desi contrar celor spuse de @mardan au existat informatii pe net / forumuri / etc cum ca ar exista harti pentru Romania - probabil ca se refereau la RNS 310).

Cu problema legata de harti cred ca se confrunta si posesorii de Golf cu RNS 315, dar nu am vazut nicio solutie pe vwforum.ro... Oare ei cum or fi facut? :)
Limba română: terms of use - http://diacritica.wordpress.com/2009/08/10/limba-romana-terms-of-use/

Seat Leon Style 1P 2.0 TDI CR (CFHC) DSG 140 CP Crono Yellow
Seat Leon Style 5F 1.2 TSI 110 CP Tornado Red
 
Avatar utilizator
crisv
Subiect Autor
Mesaje: 85
Membru din: 10 Iun 2010, 19:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: another 1.8 TSI

25 Ian 2011, 20:54

Din cate stiu VAG nu vinde RNS315 inca in Romania, masinile tot cu RNS310 sunt echipate.
Deci probabil asteapta sa aibe hartile intai, macar cu drumuri principale. Ceea ce e de bun simt.

Eu sunt hotarat sa astept linistit sa apara harti si pentru masinile noastre, nu mai vreau sa ma stresez :)
Daca ti neaparat la harti si nu vrei sa mai astepti, iti recomand sa propui un schimb cuiva cu un Mediasystem 2.0; sau sa ceri un replace la dealer; sau sa te rogi sa ti-l fure vreun hot iar la casco sa ceri 2.0 in loc :roll:
Ca dezavantaje - pierzi controlul functiilor telefonului pe display-ul navigatiei, nu vei mai putea asculta radio digitale (nici nu sunt prea multe), nu vei mai avea HDD 4GB (util dealtfel doar pt nav - deci inutil pt moment) si nu vei mai putea reda muzica prin bluetooth.


In alta ordine de idei, am schimbat parbrizul, crapat la intoarcerea din Praga.
L-am comandat joi dupamasa iar luni dimineata m-au sunat de la Pex Ploiesti ca a venit - foarte promt, trebuie sa recunosc. Ma asteptam la vreo doua saptamani.
Inlocuirea s-a facut deasemenea foarte repede, cateva ore + uscatul alte cateva. Nimic de reprosat, poate doar ca era foarte murdar pe ambele parti dar si eu m-am grabit sa ma duc sa iau masina :)
Insa uitandu-ma atent dupa imperfectiuni, am descoperit o chestiune care ma obsedeaza de atunci:
Imagine
Adica asa cum am incercat sa marchez pe poza, o distanta mai mare in dreapta, intre bord si usa, decat in stanga. Poza e de cand masina era noua si parca tot se vede diferenta.

Asa aveti si voi? Am rugat 2 colegi de munca (si de forum ;) ) sa ma lase sa ma uit la bordurile lor si pe masinile lor, fara facelift, diferenta pare foarte mica sa deloc.
Octavia 3 2.0TDI DSG - albastru race
Ex. Leon 1.8 TSI DSG - Style
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: another 1.8 TSI

26 Ian 2011, 09:32

Fata de usa din partea dreapta nu e pusa bine. S-or fi grabit aia la Martorell sa iti trimita masina :tongue

Se rezolva foarte usor. Mergi la dealer, se face pe garantie.

RNS 315 e standard de la anul de fabricatie 2011 pt. VW, Skoda si Seat. Bye bye RNS 310, nu mai e disponibil pe configuratii de fabrica.

Zicea cineva cu cateva posturi mai in spate foarte plastic de "nomansland". Fac precizarea ca nomansland incepe de la Nadlac spre Marea Neagra..:) Mako, primul orasel dupa granita cu Ungaria e foarte bine documentat pe SMS 2.0. Evident, nu mai zic de restul Ungariei..Szeretlek! :)
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
cosminidis
Mesaje: 322
Membru din: 07 Aug 2010, 02:04
Localitate: Bucuresti

Re: another 1.8 TSI

26 Ian 2011, 22:28

ghita_celofan scrie:
RNS 315 e standard de la anul de fabricatie 2011 pt. VW, Skoda si Seat. Bye bye RNS 310, nu mai e disponibil pe configuratii de fabrica.


Cosmin, o sa razi, dar ia uite ce zice datasheet-ul de la noul Passat (deci sigur model MY2011):
http://www.volkswagen.ro/files/ro/downl ... ssat_1.pdf
Variantele de navigatie sunt RNS 510 si RNS 310!!! Deci nu RNS 315 ca la noi...
La fel este si la Jetta (nou), iar la Golf nu s-a schimbat nimic din iulie pana acum...
(este adevarat la pe site-ul din Germania zice cu totul altceva... acolo au pus RNS 315 - http://www.volkswagen.de/content/medial ... 101223.pdf)
Limba română: terms of use - http://diacritica.wordpress.com/2009/08/10/limba-romana-terms-of-use/

Seat Leon Style 1P 2.0 TDI CR (CFHC) DSG 140 CP Crono Yellow
Seat Leon Style 5F 1.2 TSI 110 CP Tornado Red
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: another 1.8 TSI

27 Ian 2011, 13:08

E un lucru absolut incredibil (am observat-o mai demult, insa nu a adus nimeni in discutie).
RNS 315 e disponibil pe passat si pe alte modele VW. Cred ca numai importatorul (sau cel ce a realizat pdf-ul ala stiu lucrul asta).

So.
Daca comanzi din farbrica optionalul PNB (RNS 310) , esti obligat sa iei si RGY. RGY e cu valoare zero, si reprezinta upgrade-ul la RNS 315.

Probabil sa nu incurce codurile PR, au ales varianta asta alambicata. Altfel nu imi explic.

Imagine
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
ediedi
Mesaje: 2
Membru din: 05 Feb 2011, 13:02

Re: another 1.8 TSI

05 Feb 2011, 13:17

Salut all,
Sunt interesat de combinatia 1.8TSI si DSG, disponibila doar pe leon, octavia si altea. (Din astea, pana acum leonul e cea mai buna alegere).

As vrea sa aflu mai multe detalii despre DSG. Io vin de pe o alfa cu selespeed, care basically e o cutie clasica robotizata, adica cu ambreiaj controlat electro-hidraulic, mod 'auto' si manual + clapete la volan. DSG-ul inteleg ca e ceva asemenator (cu ambreiaj dublu deci nu e o automata "proasta" clasica? Am dreptate?

De exmplu, cand bagi viteza 1 si iei piciorul de pe frana, pleaca singura sau doar cand apesi pe acceleratie?

Alta intrebare: daca padelele din spatele volanului de schimbat viteze sunt standard? Mi se pare ca am vazut DSG-uri care nu le au.

thanx

 
Avatar utilizator
crisv
Subiect Autor
Mesaje: 85
Membru din: 10 Iun 2010, 19:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: another 1.8 TSI

05 Feb 2011, 14:15

Salut

Bine ai venit, in primul rand :)
In al doilea, iti pot descrie in detaliu dsg-ul (mai vag la partea mecanica) dar de comparat cu alte cutii mi-e mai greu.
Am condus pana acum manuala, tiptronic pe un Viano si DSG-ul meu. Cutii automate vechi nu iar pe Alfa nici atat :)

Din cate stiu, dublul ambreiaj ajuta la o schimbare foarte rapida a vitezelor. Asta se simte cu adevarat intr-o accelerare continua, singurul mement in care pierde cateva zecimi de secunda fiind la kickdown, cand probabil sta sa-si calculeze cat de tare ai apasat si cat sa retrogradeze. De aceea, cand intru tare intr-o depasire de la un mers relaxat prefer sa-mi aleg din padele viteza.

In stationare, ramane selectata treapta 1 daca stai cu piciorul pe frana. Si se misca singura cand il ridici, daca nu cumva esti in rampa si atunci o tine pe loc hillhold-ul.

Cutia are si un mod manual, selectabil din schimbator. L-am folosit insa doar de test, pentru ca in rest merge pe auto (iar actionarea padelelor schimba vitezele si in modul drive). Daca nu le mai folosesti, masina e subturata sau supraturata, va intra in automat inapoi.

In panta am observat ca DSG-ul stie si de frana de motor iar in oras, de multe ori schimba in a6a sau a7a daca merg linistit pebtru un consum cat mai bun.

Legat de faptul ca pleaca singura de pe loc, inainte sa o cumpar ma temeam de inca un lucru: cum o opresc pe gheata. Temerea s-a dovedit a fi neintemeiata, viteza cu care se misca masina fara acceleratie fiind foarte mica: 3-4km/h.

Pe 1.8 TSI padelele sunt standard, cel putin pe Leon.
Octavia 3 2.0TDI DSG - albastru race
Ex. Leon 1.8 TSI DSG - Style
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: another 1.8 TSI

05 Feb 2011, 17:41

In ziua de azi cam toti producatorii de masini ofera si transmisii automate (clasice cu convertor de cuplu sau cu dublu amreiaj controlata electronic). Cele mai performante dintre ele (luandu-se in calcul rapiditatea de schimb a vitezelor, consumul, "inteligenta", fiabilitatea etc) sunt considerate Direct Shift Gearbox (folosite de grupul VAG) si 7G-Tronic (folosite de Mercedes si SsangYong). Restul transmisilor automate sunt considerate cu un pas mai mic sau mai mare in spatele celor doua mentionate mai sus. Ar mai fi transmisia automata cu dublu ambreiaj de pe Nissan GT-R, dar acolo vorbim deja de supercars.

Nu am condus alte masini cu transmisie automata (in afara de DSG), dar stiind faptele relatate mai sus (dintr-un lung studiu individual cand mi-am achizitionat masina) eu cred ca trecand de pe transmisia automata de pe Alfa la un DSG, nu vei face in nici un caz un down-grade. DSG-ul este o cutie de care pur si simplu te indragostesti. In rest, Alfa este o marca care se situeaza la granita masinilor premium (unde Seat si Skoda nu se afla), dar nu discutam acest aspect aici.

Eu de fiecare data cand las pe cineva sa-mi conduca masina, nu remarca stabilitatea in curbe a suspensiei sport, nu remarca cei 200+ cai care te imping in scaun ... si remarca DSG-ul. Dupa ce se dau jos din masina se uita lung la ea ... si parca nu si-ar mai lua ochii de la ea (inca mai simt senzatia extraordinara de confort pe care ti-o ofera aceasta cutie, fara nici cea mai mica scuturatura cand se schimba vitezele in sus sau in jos). Nu stiu cum se comporta DSG-ul pe masinile cu mai putini caluti, insa o masina de 150+ cai + DSG este combinatia perfecta. Nu are rost sa enumar toate avantajele: cum se muleaza dupa stilul de condus (la consum sau sportiv), cat de distractive sunt padelele, cum trage pe serpentine in modul S, faptul ca consuma la fel sau chiar mai putin (in anumite conditii) decat o cutie manuala etc.

Dezavantaje (doar in privinta bugetului - in vremurile agitate de la noi nu e o rusine sa te gandesti si la buget):
- cam 1.500 Euro in plus fata de acelasi model echipat cu o cutie manuala
- uleiul cutiei de viteze trebuie schimbat mai des decat la o cutie manuala (operatiunea costa 700-800 RON daca se face la un service autorizat) - la cutiile DSG cu cutch uscat (DSG 7 de pe 1.8 TSI) nu stiu sigur dar cred ca nici macar uleiul nu trebuie schimbat - la DSG6 (cum am eu) uleiul se schimba la 60.000 km sau 2 ani.

Daca vrei o parare obiectiva, nu lua in considerare de am scris eu. Poti sa-ti dai seama de asta dupa avatarul pe care-l am. :yh
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
crisv
Subiect Autor
Mesaje: 85
Membru din: 10 Iun 2010, 19:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: another 1.8 TSI

05 Feb 2011, 20:35

Foarte frumoasa prezentare volvol :) Imi place mai mult DSG-ul meu acum.
Ca o completare, DSG7 cu ambreiaj uscat are totusi ulei si trebuie schimbat dar are mult mai putin - aprox. 1.5 litrii - de unde rezulta un cost mai mic la schimbare
Octavia 3 2.0TDI DSG - albastru race
Ex. Leon 1.8 TSI DSG - Style
 
ediedi
Mesaje: 2
Membru din: 05 Feb 2011, 13:02

Re: another 1.8 TSI

06 Feb 2011, 11:40

Merci pentru raspunsuri.

Mi-am facut deja o idee destul de completa, si cred ca e o cutie f. ok. Dupa mine se merita banii in plus. Fac parte din categoria celor ce odata ce au mers cu o cutie semi-automata buna, nu mai vreau manuala.

Cateva nelamuriri:
- referitor la kick-down: este dezactivabil, sau exista vreun mod al cutiei in care e off?
- DSG-u in modul full auto reactioneaza la cat de tare apesi pedala?
De ex, selespeed-u reactioneaza la faptu ca apas mai tare si schimba in sus mai tarziu, dandu-mi mai multa putere, iar daca apas usor si constant schimba mai repede in sus pentru economie. A, si face frana de motor de fiecare data la incetiniri.
 
Avatar utilizator
crisv
Subiect Autor
Mesaje: 85
Membru din: 10 Iun 2010, 19:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: another 1.8 TSI

06 Feb 2011, 22:16

ediedi scrie:
- referitor la kick-down: este dezactivabil, sau exista vreun mod al cutiei in care e off?

In modul manual, selectat din schimbator, e off; cu toate acestea, daca masina devine subturata, DSG-ul trece in auto si implicit se va activa si kick-down-ul; spre exemplu, daca tu selectezi treapta a 5-a la 20km/h si apesi acceleratia la fund, va trece in auto si va selecta singur viteza potrivita.
ediedi scrie:
- DSG-u in modul full auto reactioneaza la cat de tare apesi pedala?

Bineinteles! Spre exemplu, eu am incercat sa accelerez de mai multe ori de la 120km/h, apasand pedala cu intensitati diferite. La aceasta viteza, daca apesi usor ramane in a7a sau daca apesi mai tare schimba a6a, a5a si minim a 4a - in modul drive. In sport posibil sa schimbe a 3a dar nu am incercat :)
ediedi scrie:
A, si face frana de motor de fiecare data la incetiniri.

DSG-ul are un fel de frana de motor, aproape insesizabila la mersul in linie dreapta - pentru ca o viteza este cuplata in permanenta. Daca vrei insa, poti sa decuplezi manual tractiunea, din schimbator - ceea ce eu nu fac niciodata. Conducand, o sa vezi ca nu simti nevoia sa faci asta si o sa fi foarte incantat de cat de bine sunt alese treptele, in orice moment si in orice situatie.
Octavia 3 2.0TDI DSG - albastru race
Ex. Leon 1.8 TSI DSG - Style
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: another 1.8 TSI

07 Feb 2011, 09:32

Da, iar pentru o frana de motor mai accentuata (pe coborare la serpentine) se poate pune in modul S sau se controleaza vitezele manual din padele.
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
crisv
Subiect Autor
Mesaje: 85
Membru din: 10 Iun 2010, 19:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: another 1.8 TSI

09 Feb 2011, 12:31

Primul mic upgrade (dupa stickerul Club Seat, evident):

Imagine
Stiu ca e mizerie dar sincer, nu stiu daca sau cand sa mai ajung la spalatorie pe vremea asta :)
Octavia 3 2.0TDI DSG - albastru race
Ex. Leon 1.8 TSI DSG - Style
 
Avatar utilizator
cosminidis
Mesaje: 322
Membru din: 07 Aug 2010, 02:04
Localitate: Bucuresti

Re: another 1.8 TSI

09 Feb 2011, 16:38

Foarte frumos suportul, exact din asta mi-am pus si eu. Azi mi-au sosit si pedalele, o sa pun poze pe topicul meu.
Iti recomand sa iti comanzi si pedalele, au acelasi pattern si arata tare bine (sper :-) )
Limba română: terms of use - http://diacritica.wordpress.com/2009/08/10/limba-romana-terms-of-use/

Seat Leon Style 1P 2.0 TDI CR (CFHC) DSG 140 CP Crono Yellow
Seat Leon Style 5F 1.2 TSI 110 CP Tornado Red
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori