Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Probleme incalzire motor -- electroventilator

30 Iun 2010, 13:33

Cordoba mea e relativ noua. Am cumparat-o noua. Acum are 2 ani jumate si vreo 35.000 km. Acum un an, in mai 2009, deci cand avea un an jumate, a inceput sa mi se incalzeasca motorul la 130 grade. Face ca toti dracii, avertizare sonora si avertizare luminoasa.
In mai 2009 era in garantie ( ca avea garantie doi ani). Am fost cu ea la service, la PBV2, de unde de altfel am si cumparat-o, au tinut-o doua zile, si cica nu i-au gasit nimic, spuneau ca au tinut-o pe rampa cu motorul pornit si ca nu au gasit nimic. Eu am sesizat ca acest lucru s-a intamplat intr-o perioada in care foloseam si incalzirea si aerul conditionat, si le-am spus asta, si ca are legatura cu instalatia de AC si de incalzire.
Trece vara 2009, totul ok, pentru ca am si mers putin cu ea, si am folosit doar AC.
Vinte toamna 2009. Adica iar o perioada unde foloseam ziua AC si seara caldura, si iar probleme.
O duc la Metrotehnica, in Jilava, de data asta, fac aia un test electronic, pe care il platesc, si cand colo, gasesc ca e ars electroventilatorul treapta 1. Si iesisem din garantie de o saptamana. Nu era ok, pentru ca eu semnalasem exact acelasi defect in MAI 2009, cand mai erau 6 luni din garantie.
Mi-au montat un electroventilator nou la PBV2 in noiembrie 2009.

Apoi n-am prea mai mers ca a venit iarna si nu puteam sa o deszapezesc.

Am sesizat asta primavara ca aia de la Porsche au montat prost electroventilatorul sau ceva, pentru ca de cate ori coboram din masina, auzeam ce zgomot infernal facea, asta chiar si dupa trasee foarte scurte. Era un zgomot nou, nefamiliar.

Ei bine, saptamana trecuta, joi (era frig, erau 15 grade) si am stat in trafic, al dracului bucuresti, la ralenti. Am facut o ora ca sa traveresez orasul sa pot iesi in baneasa sa ma duc spre ploiesti, venind dinspre Tineretului. In acea ora, de 3 ori a urcat temperatura. Am facut si poze la temperatura, pt ca prima oara, in mai anul trecut, cei de la Porsche erau neincrezatori : « sunteti sigura ca a urcat temperatura ? » (de parca asa ceva se poate visa, cand masina face ca toti dracii)

Am facut poze si la displayul de la climatronic, care dupa episoadele in care urca temperatura la 130 de grade, face urat, clipoceste, se aprinde absolut tot pe el.

Stie cineva de la ce poate face asa urat masina, fiind atat de recenta si cu putini km ?
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

30 Iun 2010, 14:15

Bine ai revenit!
Sincer imi pare rau ca nu s-a rezolvat nici acum, personal nu inteleg ce se intampla.
Este foarte posibil sa fie ceva care are legatura cu partea de incalzire, fiindca inteleg ca problema apare doar cand folosesti caldura.
S-ar putea sa fie un senzor prost, care sa nu declanseze ventilatorul cand apa ajunge la o temperatura mare.
Si la mine este ars ventilatorul pe prima treapta, insa nu se intampla asa ceva, doar merge la turatie maxima permanent.
In mod nornal, cand folosesti incalzirea, folosesti functia ECON de la clima sau combini, rece cald?
Climatronicul, are niste senzori care in functie de ambientul din masina, daca folosesti ECON si dai temperatura interioara pe LOW sau HIGH, inchide, respectiv deschide o valva care permite apei calde sa treaca din motor in habitaclu, aici ma gandesc sa nu fie o buba.
Cei de la service-urile pe la care au fost, au verificat lichidul din vasul de racire?
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

30 Iun 2010, 15:21

Buna,
apa fierbe daca ai :

1-ventilator defect
2-radiator infundat
3-cantitate insuficienta pe instalatie
4-sonda defecta
5-termostat defect
6-ulei prost (contrafacut) sau insuficient

Verifica 4 si 5 :wink:
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

01 Iul 2010, 02:41

cornelius scrie:
Bine ai revenit!

bine v-am regasit, imi pare rau de circumstantele in care revin.

Sincer imi pare rau ca nu s-a rezolvat nici acum, personal nu inteleg ce se intampla.

Nici eu nu inteleg ce se intampla, deloc.

Este foarte posibil sa fie ceva care are legatura cu partea de incalzire, fiindca inteleg ca problema apare doar cand folosesti caldura.
S-ar putea sa fie un senzor prost, care sa nu declanseze ventilatorul cand apa ajunge la o temperatura mare.

nu, nu, problema apare in perioadele cand folosesc si climatizarea si caldura (perioade de cald-frig).

Si la mine este ars ventilatorul pe prima treapta, insa nu se intampla asa ceva, doar merge la turatie maxima permanent.
La mine a fost ars pe prima treapta in toamna trecuta, si l-au schimbat cu unul nou. In schimb, ma pui pe ganduri. In primavara asta, inainte de a reincepe sa faca problemele astea (a reinceput saptamana trecuta), il auzeam la turatie maxima permanent, chiar si dupa trasee scurte. Dar de ce sa se fi ars prima treapta pana in primavara, cand el era nou in noiembrie? In sensul ca poate e ceva care il face sa se arda


In mod nornal, cand folosesti incalzirea, folosesti functia ECON de la clima sau combini, rece cald?
Nu folosesc aproape niciodata functia ECON. Cand folosesc caldura, dau cald... nu combin. Imi place caldura.

Climatronicul, are niste senzori care in functie de ambientul din masina, daca folosesti ECON si dai temperatura interioara pe LOW sau HIGH, inchide, respectiv deschide o valva care permite apei calde sa treaca din motor in habitaclu, aici ma gandesc sa nu fie o buba.
Cei de la service-urile pe la care au fost, au verificat lichidul din vasul de racire?

Habar nu am ce au verificat ei :( ce nu inteleg este de ce se tot strica
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

01 Iul 2010, 02:45

cristi_mky scrie:
Buna,

Buna, multumesc pentru lista si ajutor

apa fierbe daca ai :

1-ventilator defect
A fost defect toamna trecuta, si au pus cei de la Porsche unul nou, in noiembrie 2009. Sa se fi stricat iar?

2-radiator infundat
Se poate curata? Cum?

3-cantitate insuficienta pe instalatie
cantitate de?

4-sonda defecta
ce fel de sonda?

5-termostat defect
nici asta nu stiu

6-ulei prost (contrafacut) sau insuficient
imposibil. Am facut toate verificarile, reviziile si tot, numai la Seat. Nu s-a atins nimeni altcineva de masina

Verifica 4 si 5 :wink:
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

01 Iul 2010, 08:20

Bun, am sa repet ce ai scris tu: "Nu folosesc aproape niciodata functia ECON. Cand folosesc caldura, dau cald... nu combin. Imi place caldura".
Foarte bine, insa tu avand Climatronic, daca faci cald si nu ai activata functia ECON, inseamna ca folosesti si aerul conditionat, adica compresorul face si rece, in acelasi timp iti functioneaza si incalzirea in habitaclu.
In mod normal ar trebui sa functioneze, dar probabil un senzor sau ceva a luat-o razna.
De ce am intrebat de ECON? Fiindca aceasta functie, iti deconecteaza compresorul de aer conditionat si lasa sa mearga doar aeroterma pe ventilare, cand e pe LOW sau cand dai spre 20,21,22"C iti face caldura, lasand sa intre caldura de la motor.
Parerea mea sincera, cand vrei sa faci cald activeaza functia ECON si vezi daca mai creste temperatura.
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

01 Iul 2010, 09:35

Gama scrie:
cristi_mky scrie:
Buna,

Buna, multumesc pentru lista si ajutor

apa fierbe daca ai :

1-ventilator defect
A fost defect toamna trecuta, si au pus cei de la Porsche unul nou, in noiembrie 2009. Sa se fi stricat iar?

2-radiator infundat
Se poate curata? Cum?

3-cantitate insuficienta pe instalatie
cantitate de?

4-sonda defecta
ce fel de sonda?

5-termostat defect
nici asta nu stiu

6-ulei prost (contrafacut) sau insuficient
imposibil. Am facut toate verificarile, reviziile si tot, numai la Seat. Nu s-a atins nimeni altcineva de masina

Verifica 4 si 5 :wink:

2-nu e cazul la km tai :wink:
3-antigel
4-sonda care declanseaza ventilatorul.Aceasta sonda simte cand temperatura lichidului de racire a ajuns aproape de vaporizare si porneste ventilatorul.Daca e defecta sau se blocheaza cateodata SURPRIZA :| (trebuie sa fie pe radiator,poate functiona intermitent)
5-in mod normal apa circula doar prim motor,cand ajunge la 95 de grade Celsius el se deschide si lasa apa sa treaca prin radiator. Cand apa ajunge la 82 se inchide si apa circula doar prin motor.Motorul se incalzeste si daca nu se deschide (termostatul) suficient sau deloc incepe sa fiarba apa.Ciclul asta se realizeaza de FOARTE multe ori in mers.
apa=lichid de racire=antigel :mrgreen:
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY

 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

01 Iul 2010, 09:41

A verificat cineva etansietatea garniturii de chiulasa dupa ce a fiert prima data apa?
Daca garnitura e gata trebuie schimbata :!:
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

01 Iul 2010, 10:35

Cristi a punctat excelent, insa eu am o nelamurire de prima data de cand ai deschis subiectul: cand iti creste temperatura, te-ai dat vreodata jos sa deschszi capota sa vezi daca ies aburi, fiindca in mod normal cand apa ajunge la o asemenea temperatura, se deschide o supapa din vasul de lichid de racire sa permita iesirea presiunii.
Ai facut vreodata asta? Ai vazut cu ochii tai ceva abur pe la motor?
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

01 Iul 2010, 10:59

Nu stiu ce s-a inteles, poate m-am exprimat prost. Temperatura nu creste cand am caldura pornita. Creste in perioade de timp cand folosesc si caldura si climatizarea... Adica perioade de cald ziua, rece noaptea.
De altfel, 2 observatii:
1. cand creste temperatura, concomitent climatizarea nu mai merge bine, chiar daca dau la minim, pe low, nu mai raceste
2. cand creste temperatura, o solutie ca sa scada este tocmai sa dau drumul la incalzire. Asa m-am chinuit mergand si la foarte foarte cald afara cu caldura in interior dat drumul la maxim. Asta face sa scada temperatura motorului la 90...

cornelius scrie:
Bun, am sa repet ce ai scris tu: "Nu folosesc aproape niciodata functia ECON. Cand folosesc caldura, dau cald... nu combin. Imi place caldura".
Foarte bine, insa tu avand Climatronic, daca faci cald si nu ai activata functia ECON, inseamna ca folosesti si aerul conditionat, adica compresorul face si rece, in acelasi timp iti functioneaza si incalzirea in habitaclu.
In mod normal ar trebui sa functioneze, dar probabil un senzor sau ceva a luat-o razna.
De ce am intrebat de ECON? Fiindca aceasta functie, iti deconecteaza compresorul de aer conditionat si lasa sa mearga doar aeroterma pe ventilare, cand e pe LOW sau cand dai spre 20,21,22"C iti face caldura, lasand sa intre caldura de la motor.
Parerea mea sincera, cand vrei sa faci cald activeaza functia ECON si vezi daca mai creste temperatura.
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

01 Iul 2010, 11:03

Da, am vazut. Se incalzeste real. Are si miros de incins... :(

cornelius scrie:
Cristi a punctat excelent, insa eu am o nelamurire de prima data de cand ai deschis subiectul: cand iti creste temperatura, te-ai dat vreodata jos sa deschszi capota sa vezi daca ies aburi, fiindca in mod normal cand apa ajunge la o asemenea temperatura, se deschide o supapa din vasul de lichid de racire sa permita iesirea presiunii.
Ai facut vreodata asta? Ai vazut cu ochii tai ceva abur pe la motor?
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

01 Iul 2010, 11:04

Eu am dus-o la Porsche, da' nu-s sigura ca au verificat :(

cristi_mky scrie:
A verificat cineva etansietatea garniturii de chiulasa dupa ce a fiert prima data apa?
Daca garnitura e gata trebuie schimbata :!:
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

01 Iul 2010, 11:07

cristi_mky scrie:
Gama scrie:
cristi_mky scrie:
Buna,

Buna, multumesc pentru lista si ajutor

apa fierbe daca ai :

1-ventilator defect
A fost defect toamna trecuta, si au pus cei de la Porsche unul nou, in noiembrie 2009. Sa se fi stricat iar?

2-radiator infundat
Se poate curata? Cum?

3-cantitate insuficienta pe instalatie
cantitate de?

4-sonda defecta
ce fel de sonda?

5-termostat defect
nici asta nu stiu

6-ulei prost (contrafacut) sau insuficient
imposibil. Am facut toate verificarile, reviziile si tot, numai la Seat. Nu s-a atins nimeni altcineva de masina

Verifica 4 si 5 :wink:

2-nu e cazul la km tai :wink:
3-antigel
4-sonda care declanseaza ventilatorul.Aceasta sonda simte cand temperatura lichidului de racire a ajuns aproape de vaporizare si porneste ventilatorul.Daca e defecta sau se blocheaza cateodata SURPRIZA :| (trebuie sa fie pe radiator,poate functiona intermitent)
5-in mod normal apa circula doar prim motor,cand ajunge la 95 de grade Celsius el se deschide si lasa apa sa treaca prin radiator. Cand apa ajunge la 82 se inchide si apa circula doar prin motor.Motorul se incalzeste si daca nu se deschide (termostatul) suficient sau deloc incepe sa fiarba apa.Ciclul asta se realizeaza de FOARTE multe ori in mers.
apa=lichid de racire=antigel :mrgreen:


2. Si in afara de faptul cam am doar 35.000 km, electro ventilatorul a fost schimbat in noiembrie 2009

Multumesc mult pentru explicatii, sper sa detectam ce are
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

01 Iul 2010, 11:16

Eu ma gandesc, ca totusi ar fi termocupla de pe radiator care se poate sa se blocheze si sa nu deschida, mereu la temperatura la care apa trebuie racita, astfel nu porneste nici radiatorul.
Asa am patit la o Dacie, acea termocupla era defecta, cand pornea, cand nu pornea ventilatorul, mereu crestea apa, solutia a fost sa scot electroventilatorul si sa pun clasica elice angenata de fulia pompei de apa si de curea.
Insa aici discutam de Seat, si lucrurile nu sunt simple.
Asa ca, mergi la service cu scandal, cere sa ti se verifice termocupla de pe radiator si termostatul, sa il dea jos sa il puna pe un vas in care fierbe apa.
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Probleme incalzire motor -- electroventilator

01 Iul 2010, 12:45

Problema ta e la sonda,termostat sau garnitura :cry:
Daca erai din TM ,te rezolvam imediat :mrgreen:
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator