Salut,
O sa incerc sa iti raspund la o parte din intrebari:
1. dieselurile au costuri mai mare de intretinere, in comparatie cu benzinarele
2. CASCO-ul e mai mult influentat de valoarea masinii, varsta si sexul persoanei si orasul in care o conduce decat de tipul motorului
3. consum: eu am 1.8 TSI, dar am mers si cu Octavia 3 1.4 TSI - pt ambele, este in functie de cum mergi tu: linistit pleaca de undeva de la 9.5 (+ 0,7 dc ai aer pornit) si limita e cerul;
4. la toate motoarele se poate umbla la cai, cu un cip sau alte piese (din ce am mai citit): cel mai frumos se comporta motoarele turbo benzina, apoi dieselurile si mai la urma benzina aspirata;
5. impozitul dc nu ma insel e in jur de 90 lei/semestru pentru 1.8 tsi
6. ai grija la EURO 4.. 1.4 TSI este EURO4 (platesti taxa), in schimb 1.8 tsi este EURO 5 (zero lei taxa), nu stiu 2.0 TDI-ul
7. despre sunet.. daca iti iei 1.4 TSI, no hard feelings dar 1.8 suna mai tare - pana la urma e de bun simt, insa cel mai tare (si nu stiu daca si rezultatul este pe masura

) suna dieselurile prin definitie.
8. eu am cutie manuala, mai mult regret ca nu mi-am luat diesel decat ca nu mi-am luat DSG (dc as fi platit o carca de $$ la benzinarie & in plus sa nu simt cum conduc masina & cum reactioneaza la treptele alese de mine - as fi fost cam trist.. rau!), apropos eu nu bag benzina fp 95 (desi multi altii o fac) iar cand fac plinul (petrom 99+, omv carera 100,..) ma duce si pana la 270 lei (la un consum 10-11%)
Poate mai completeaza cineva cu 2.0 TDI sa te lamuresti...
Bafta!