Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
BogdanC
Subiect Autor
Mesaje: 4
Membru din: 14 Iun 2010, 17:17

Achizitie Leon 1P

16 Iun 2010, 00:10

Am si eu o mare nedumerire.. sunt in discutii pentru a-mi achizitiona un Leon 1P second hand de la o "cunostinta" (nu foarte apropiata). Masina se prezinta bine, am si VIN-ul (dar n-am reusit sa fac nimic cu el pana acum), e din 2008, putin peste 36000km, ca dotari sta chiar foarte bine, ca aspect la fel doar niste mici zgarieturi. In mare totul este super ok, mai putin motorul care e un 1.6 benzina si problema de care-mi e cel mai frica: masina are o singura cheie, din ce spune proprietarul, a doua fiind la firma de leasing sau la fostul proprietar(nu-mi e clar). Pretul foarte bun, dar tinand cont ca e o cunostinta ma bazez pe faptul ca nu mi-ar da o teapa tocmai pentru ca stiu cine e si unde il gasesc.

Dar ce ma fac ca sa dorm linistit ca a 2a cheie nu e la altcineva si ma trezesc intr-o dimineata fara masina? Daca aveti vreo idee despre asa ceva, casco se poate face avand doar o cheie? Sau ar trebui s-o cumpar, s-o bag intr-un garaj si sa astept pana vin butucuri noi + chei noi pe comanda?

Raman dator pentru orice sfat legat de subiect!
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Achizitie Leon 1P

16 Iun 2010, 01:06

Sincer nu vad nici un fel de problema.
daca a doua cheie este la leasing este normal si o vei primii la sfarsit de contract.
chiar si in cel mai rau caz , masina este asigurata ...si nu uita, un furt de masina este ceva foarte grav si nu se trece cu vederea.
Daca e cunostinta ar trebuii sa-ti fie mai usor.

Si acum uite sfatul meu:
sa nu crezi ca este ieftin sa schimbi toti butucii la msina>>> peste 1000 euro
cel mai simplu instalezi o Alarma buna, inteligent instalata, mai precis , daca nu se dezactiveaza alarma prin BUTONUL de pe telecomanda , motorul sa nu porneasca. Da,va intra in masina cu cheia dar nu o sa poata pornii. Mai ales ca poate fi programata sa sune alarma la deschidere cu cheia fizica.

Si 2, se poate pune ascuns un supraveghetor de masina prin GPS, care arata unde se afla masina tot timpul, si poate fi chiar blocata imediat. Pe baza de abonament. cauta google dispozitive supraveghere gps.

Suna complicat , dar este mai ieftin decat butuci noi , si castigi siguranta.

Bafta
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
BogdanC
Subiect Autor
Mesaje: 4
Membru din: 14 Iun 2010, 17:17

Re: Achizitie Leon 1P

16 Iun 2010, 08:51

Multumesc de sfat, ma gandeam si eu la solutia de montiorizare GPS. Problema e ca fiind chiar si la leasing, masina e pe persoana fizica, s-a terminat de ceva vreme contractul de leasing, ceea ce tot mi se pare putin dubios. Cu atat mai mult daca e la fostul proprietar, ca mi-ar fi frica sa dorm stiind ca sunt sanse sa ma trezesc fara masina de dimineata.

Inca nu am inteles exact daca reusesc sa-mi fac casco avand doar o singura cheie, din ce stiam eu iti trebuie minim 2 :(
 
Avatar utilizator
ram84
Mesaje: 783
Membru din: 01 Apr 2009, 12:30
Localitate: Rm.Valcea/Bucuresti-Titan

Re: Achizitie Leon 1P

16 Iun 2010, 09:15

Daca e in leasing, e deja casco facut la masina...
Nissan Note 1.6, Accenta Plus, 2008

De vanzare 2 terenuri comuna Mihaesti, sat Barsesti, judetul Valcea --> viewtopic.php?f=96&t=6260&p=212941#p212941
 
 
bughy
Mesaje: 112
Membru din: 13 Apr 2010, 21:10

Re: Achizitie Leon 1P

16 Iun 2010, 09:25

mi-e cel mai normal mi se pare ca proprietarul actual sa rezolve toate problemele.
Ii zici "iti iau masina maine, dar vreau toate cheile".

Pana la urma urmei, oriunde ar fi, tot lui i-o da mai usor decat tie.
 
BogdanC
Subiect Autor
Mesaje: 4
Membru din: 14 Iun 2010, 17:17

Re: Achizitie Leon 1P

16 Iun 2010, 11:52

Da, leasingul a fost incheiat de ceva vreme si proprietarul actual are o singura cheie, el preluand la un moment dat leasingul de la o terta persoana (care probabil are cea de-a doua cheie).
Nu m-as fi agitat prea rau daca stiam ca-mi pot face casco, pentru ca persoana imi e cunoscuta, dar si pretul masinii si dotarile ei sunt foarte misto. Problema care ma macina e legata de fostul proprietar. Oricum, vad ca tot ce-mi ramane sa fac e sa pun presiune asupra celui care vrea sa mi-o vanda sa faca rost si de a doua cheie. Multumesc de informatii si sper sa se rezolve cu bine ca sa fiu si eu membru pe bune cu un Leon rosu :D

 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Achizitie Leon 1P

16 Iun 2010, 20:49

poti sa ''reinveti'' cheia si-ti mai comanzi o cheie.
rescrii cipul din cheie,de urnit masina din loc nu o va putea face
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Achizitie Leon 1P

17 Iun 2010, 13:29

Corect ce spune Tibi. Stergi toate cheile memorate si le readaptezi din nou. Ce pe care o ai tu si cea pe care o vei cumpara de la dealer.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Dante
ClubSEAT Team
Mesaje: 1053
Membru din: 27 Aug 2008, 09:59
Localitate: Bucuresti - Dr Taberei
Contact:

Re: Achizitie Leon 1P

22 Iun 2010, 13:12

daca te intereseaza leon 1P cu putini km te pot indruma spre cel caruia i-am vandut eu fosta mea masina. e tot 1.6 benzina. are cam 18-19 mii km acum. stiu ca vroia sa treaca pe diesel si ar fi dispus s-o dea. este o masina f buna din toate punctele de vedere, nici o problema cu actele, chei sau mai stiu eu ce. acum nu stiu cu cat o iei pe asta de care vorbesti
2008 Seat Leon FR TDI Zenith Grey
Imagine
 
Avatar utilizator
anatoi
Mesaje: 3
Membru din: 11 Iul 2010, 11:22
Localitate: Bucuresti

Re: Achizitie Leon 1P

11 Iul 2010, 11:57

Salutare,
Eu vreau sa cumpar un seat leon, imi place foarte mult masina, dar nu stiu ce sa aleg,ce e bun pentru mine si ce am eu nevoie, 1.4 benzina, 1.6 benzina, 1.9 motorina. Sunt fata si oricat de mult as vrea, nu o sa ma duc la raliu cu masina asta, adica nu-mi trebuie cine stie ce putere,dar vreau sa traga masina ok, sa ma ajute in depasiri dar si un consum ok, pentru oras, pentru ca 90% merg numai in oras. As vrea sa-mi spuneti voi, cei care aveti, care dintre cele 3 mi s-ar potrivi, cu specificatii, 1.6 trage bine, consuma atat...

Sincer nu prea ma pricep ft bine la seat, si as vrea sa merg sa vad mai multe prin bucuresti. Poate ma ajutati voi sa ma invatati unde ar putea fi probleme sa stiu unde sa ma uit,ce sa intreb, etc.
Dante, mi-ar fi de ajutor daca ai putea sa mi spui cum as putea sa vad masina, daca mai e de vanzare si la ce pret.
Am buget de max 8000e.
Am de ales intre Seat Leon si Mazda 3. Ce parerea aveti? La seat ma refer la modelele dupa 2006 si la mazda dupa 2005. Care e mai fiabila? ca de frumoasa stiu care e :)

Astept raspunsurile voastre, vreau sa invat multe despre leon si sa il iau pe cel mai bun. :)
Multumesc
Ana
Black Yamaha Dragstar
 
Sylver
Mesaje: 740
Membru din: 12 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti

Re: Achizitie Leon 1P

11 Iul 2010, 12:27

Inainte de toate, 90% numai in oras si in Bucuresti = motorina, insa te rog sa imi spui cati km estimezi ca vei face.
In al doilea rand, bugetul nu stiu daca iti permite sa iei 1.9 motorina, dar poti cauta. Ai grija ca pe autovit cateva masini sdunt 'manarite' la kilometraj si aranjate pt vanzare, a fost un coleg de birou sa vada 2 si ambele erau 'umblate' sa spun asa. Una din ele fusese trosnita, nu avea airbag-uri frontale, dar avea puse rezistente sub scaune ca sa nu se aprinda becul de airbag in bord. Deci neaparat du-te cu cineva care se pricepe si du masina la un service pt verificare. La masinile VAG (Audi, Seat,Skoda,VW) exista un soft +interfata pe care o au foarte multi, VAG Com, te conectezi la comp de bord si vezi ce erori a avut stocate. Unele se pot sterge, dar altele nu, sunt intermitente si apar din nou. Si la celelalte marci este o astfel de interfata, insa sunt putine persoanele fizice cu asa ceva. Dar ti-am zis, poti incerca la un service: metoda aplicata este in felul urmator: ii spui proprietarului ca mergeti la un service pt verificare (atentie: tu alegi service-ul, nu el) si daca masina e ok, platesti tu constatarea, daca nu e..plateste el. Daca nu vrea, pleaca si cauta alta masina. Daca te duci prin autovit, nu o verifica la service-ul din incinta.

- Bazeaza-te pe principiul că vânzătorul nu este de încredere până nu dovedeşte / argumentează tot ce spune ! Dacă descoperi o defecţiune la maşina la inspecţie şi vânzătorul nu a precizat de ea , pleaca.

- prima impresie conteaza, daca pare un vanzator dubios , care se vede de la o posta ca minte, pleaca.

Mai jos un copy-paste de pe alt forum, cu pasii ce ar trebui urmati:

începem cu exteriorul "mini-inspecţia" cu exteriorul :
- verificăm vopseaua , să nu existe vreun "val" , "adâncitură" , sau "vapori" , pentru că asta înseamnă maşină revopsită , deci a avut loc cu siguranţă un incident ;
- verificăm etanşitatea maşini prin verificarea chederelor de la parbriz , lunetă , portbagaj şi uşi , pentru a şti dacă a fost ceva schimbat şi nu a fost instalat corect la loc , adică piese care nu se potrivesc / nu sunt bine instalate ;
- orice maşină are o linie de design , de exemplu linia laterală : dacă linia portierei stângă faţă nu se potriveşte cu cea a celei din stânga spate , înseamnă că portiera a fost demontată , remontată prost / înlocuită prost ;
- căutăm micile loviri , zgârieturi , este bine să fie foarte mici , pentru că cele mai mari pot avea efecte tehnice ;
- să aibă maşina TOATE elementele de deisgn etc. .
* în interior :
- verificăm ca toate instrumentele să funcţioneze (faruri , becuri , AC , geamuri) încercăm fiecare buton dacă merge ;
- să nu existe nici cea mai mică ruptură în tapiţerie , pentru că nu ştim ce a trasnportat propietarul cu maşina ;
- să fie un miros ambiental plăcut , în nici un caz miros de benzină etc. .
* la compartimentul motor :
- totul să fie curat , să nu se observe vreo scurgere de ulei , combustibil , piesă , apă şi altele .
* un secret de unde putem deduce vechimea unei maşini sunt farurile , dacă acestea nu au fost schimbate : dacă acel argintie din far este tocit , înceţoşat negru maşina este veche , care dacă la caroserie arată ca nouă .
* la multe maşini pe geam este scrisă data fabricaţiei geamului , verificaţi ca toate geamurile să aibă aceeaşi dată .
* verificaţi gumele , să nu fie foarte tocite , şi porţiunea unde sunt tocite , să nu fie foarte laterală !
Ok , mini-inspecţia vizuală s-a cam terminat (presupunem că - cu un răspuns faborabil) . Cerem vânzătorului un mic test drive . Dacă acesta refuză , PLECĂM ŞI CĂUTĂM ALTĂ MAŞINĂ . Ok , vânzătorul acceptă un testdrive cu dânsul în dreapta . Aici este o parte importantă în achiziţionarea unei maşini SH .

La ce suntem atenţi în testdrive :

* accelerăm treptat , cât şi brusc , pentru a vedea dacă maşina răspunde cum trebuie , să nu fie vreo piesă obosită ;
* frânăm treptat , cât şi brusc , pentru a vedea dacă are frâne eficace cu consumabile corespunzătoare , şi schimbate la o anumită perioadă de timp ;
* pedalele nu trebuie să fie nici prea strânse , dar nici prea moi ;
* sistemul de direcţie trebuie să răspundă corespunzător , să meargă uşor , fără vreun zogmot etc. ;
* transmisia trebuie să meargă optim , să intre în trepte uşor ;
* ascultăm cu atenţie dacă nu cumva apare vreun zgomot , în timpul mersului , poat fi probleme mari ;
* turăm maşina până la o turaţie mai ridicată , şi observăm culoarea / densitatea fumului . Nu este bină dacă tine mult spre alb , dar nici spre negru , acestea putând fi defecţiuni majore ;
* încearcă să iei câteva gropi , pentru a testa sistemul de suspensie , dacă simţi că aproape atingi de pământ nu este bine , dar nici să te zdruncine tare ;
* probaţi frâna de motor , pentru a deduce dacă ambrajul este bun ;
* recomandat să testăm maşina atât pe asflat , dar şi pe drumurile cu piatră cubică , gropi aici se observă defecţiunile la telescoape , basculă etc. .

Ok , am terminat testul nostru (presupunem că cu rezultate favorabile) . Propunem vânzătorului o inspecţie tehnică într-un service ales de câtre noi (alegeţi un servis de treabă , unde cunoaştem oamenii şi capacitatea acestora de muncă) . Dacă vânzătorul refuză , PLECĂM ŞI CĂUTAM ALTĂ MAŞINĂ !

Ok , ajungem la servis , aici meşterii vor verifica maşina mult mai detaliat . Aici , presupunem că sunt rezultate bune (dacă se descopră probleme PLECĂM ŞI CĂUTAM ALTĂ MAŞINĂ ! ) .

Acum încep negocierile cu vânzătorul , bineînţeles el are un preţ bine stabilit . Niciodată nu daăm banii ceruţi , ci încercăm să negociem un preţ mai mic pe diverse motive (de genul o să mă coste aia , ailaltă etc.) . Nicodată nu spuneţi câţi bani aveţi în buzunar ! . Dacă nu vrea să lase din preţ , încercăm să aducem alte beneficii precum îţi dau dacă îmi dai şi gumele de iarnă etc.


Atenție la orice martor aprins în bord! De regula vanzatorul incearca sa minimalizeze importanta lui, dar de cele mai multe ori martorul aprins ascunde o defectiune fie costisitoare fie greu de depistat! Daca ar fi ceva usor/ieftin de reparat (schimbat) vanzatorul s-ar fi ocupat de defectiune inainte de a pune masina la vanzare. Gandeste-te de exemplu ca martorul de ABS poate sa insemne fie defectarea unui senzor (150 lei) - caz in care l-ar fi schimbat- fie a centralei (5-7000 lei).

Ca un sfat: fereste-te in banii tai de masinile aduse din afara; ia una cu unic proprietar si prima inmatriculare in Romania si rulata tot in Romania). Eu activez si pe alt forum unde este cea mai mare arie auto din Romania si am vazut destule preturi si comparatii la intretinere intre masini, cu scanari la deviz de plata etc. Ce pot sa iti spun e ca Mazda este una dintre cele mai scumpe marci la intretinere, de pilda Mazda 3 are o intretinere mai scumpa decat BMW serie 3, care este alta clasa (medie premium, nu compacta). La mazda 3 un amic a avut deviz de plata 11.500 ron pt bara fata, capota si 2 faruri si unde mai pui ca a si stat masina 3 saptamani in service pana au venit piesele din Austria. Prin comparatie, bara fata, grila centrala si 2 faruri, deviz de plata 4.000 ron la Leon, masina a stat in service 3 zile. Deci ia si asta in calcul.

Acum ca motorizari: 1.6 de pe mazda 3 este acelasi motor cu cel de 1.6 100 cai de pe Focus, doar ca din soft este urcat 5 cai. In rest este acelasi motor, mazda 3 este pe platforma de focus 2. Ca si consum, atat 1.6 de pe leon cat si 1.6 de pe mazda iti vor consuma intre 11 si 14% in Bucuresti, in functie de aglomeratie. In afara pe autostrada pe la 130 km/h consum camm de 8.5% cu A/C. Daca o tii insa pe la 110-115 km/h iti va consuma decent, pe la 7-7.5% cu A/C. Extraurban, non-autostrada, daca mergi linistit, in general 7%, poate 7.5% in functie de talpa. Motorina este clar mai economica, insa tine cont ca sunt si sanse mai mari sa iti pice ceva la un diesel SH decat la un benzinar aspirat. Si in Bucuresti depinde si pe ce distante mergi, pt ca de pilda iarna pe primii 3-4 km, un diesel iti va consuma cat un benzinar, se incalzeste mult mai greu.

Strict intre cele 2, eu as lua leon. Are un interior mai spartan, dar foarte ergonomic. Scaunele au o sustinere laterala mai buna ca la mazda 3 si plasticele sunt asamblate mai bine. Insa vezi ca leon-ul are botul masinii mai lung, la inceput este mai greu de apreciat distanta. Iti spun asta pt ca am auzit de persoane cu problema asta. Cam asta pe moment.
Black Leon benzinar
 
Avatar utilizator
anatoi
Mesaje: 3
Membru din: 11 Iul 2010, 11:22
Localitate: Bucuresti

Re: Achizitie Leon 1P

11 Iul 2010, 12:57

Multumesc frumos pentru raspunsul prompt. Nu stiu exact cati km voi face,nu circul foarte mult adica nu am drumuri de facut. De acasa la serviciu si inapoi +plimbari. Am inteles cu consumul si cu examinarea masinii la intalnire. Foarte bune ponturile, mi-au fost de mare ajutor. sper sa gasesc una ok, sa merg sa vad mai multe sa pot face comparatii. Multumesc de ajutor. :hi
Black Yamaha Dragstar
 
Sylver
Mesaje: 740
Membru din: 12 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti

Re: Achizitie Leon 1P

11 Iul 2010, 16:33

Daca nu mergi mult, atunci ai putea sa alegi linistita 1.6 benzina aspirat. Este un motor extrem de fiabil, de conceptie mai veche (mai nou au fost introduse motoare turbo de cilindree mica) dar fara probleme. Iar ca 'problema' specifica daca ii putem spune asa, Leon-ul are o singura hiba: receptia radio a Radio cd-ului este execrabila. Desi este un radio cd Blaupunkt, se comporta ca o chinezarie facuta pe vapor la receptia radio, ca pe partea de mp3 este mai mult decat ok.

Deci ca un sfat cauta masina pe benzina daca nu mergi mult si nu te grabi cu achizitia. Ai sanse sa gasesti una putin rulata. A mea face de pilda 2 ani curand si fiind masina secundara, nu circul cu ea in oras, pana la revizia de 2 ani o sa aiba vreo 14 mii km din care 95% facuti extraurban. Asta se va traduce si intr-un pret de vanzare mai mare evident (peste 1-2 ani), dar cred ca in banii tai poti gasi o masina foarte buna pe benzina, motor 1.6, fabricatie probabil 2007, cu kilometraj pana in 50 mii.

Cum ti-am zis si mai sus, evita masinile aduse din afara, cele bune sunt mai scumpe la ei (ex: Germania) +drum+acte ar insemna un pret prea mare aici. Sau mai prost intretinute (ex: Franta, Belgia, Olanda). In general, masinile ce se aduc acum sunt masini rulate foarte mult, ca sa poate fi vandute mai ieftin si sa isi traga partea si cei ce se ocupa cu asa ceva, evident dupa ce dau inapoi kilometrajul la unul considerat 'decent'. Iti spun din experienta directa, stiu persoane ce isi castiga existenta din aducerea de masini.
Black Leon benzinar
 
Avatar utilizator
anatoi
Mesaje: 3
Membru din: 11 Iul 2010, 11:22
Localitate: Bucuresti

Re: Achizitie Leon 1P

11 Iul 2010, 20:53

Ai dreptate, trebuie sa am mare grija de unde o iau. Din pacate nu cunosc pe nimeni mai apropiat care sa fie fan seat si chiar sa ii stie toate chichitele sa ma pot duce cu el peste tot unde ma duc sa vad masini. Dar oricum ma mai ajutati voi. Am mai bagat acum o cautare si nu prea am mai gasit cine stie ce,in banii mei...in fine o sa mai caut. Multumesc frumos inca o data pt raspuns.
Black Yamaha Dragstar

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator