Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
cipoc25
Mesaje: 79
Membru din: 25 Apr 2010, 23:01

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

11 Iun 2010, 00:27

Salut!Audi despre care vb. defapt este al unui prieten bun de al meu.Un mester mecanic i-a umblat la turbo lui si i-a schimbat axul respectiv ca sa nu trebuiasca sa cumpere alt turbo nou pt ca zicea el ca era aproape dus.Acuma stau si ma gandesc si eu despre ce ai spus u mai sus:daca este compatibil axul acela fiind luat de pe un benzinar...nu prea cred io; si mecanicu lu peste cred ca habar nu are de treaba asta.Oricum cert este faptul ca nu o mai poate inspina ca si inainte deci daca ii da talpa ii cade turbo de la 3000rpm pt ca masina sesizeaza multa presiune pe instalatie.Pana la urma cred ca un turbo nou va rezolva totul.
Multummesc.
Leon 2.0 TDI,stylance 178cp
 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

12 Iun 2010, 20:13

Cum multi dintre baietii de aici au motoare 1.4 MPI am stat acasa sa fac niste calcule.

Am calculat ca, cu o investitie totala de aprox. 1200 euro poti scoate aprox. 140 cai pentru motorul de 86 cai si aprox. 150 cai pentru motorul de 101 cai.

Modificarile inseamna:
-turbina ( recomand garretul postat anterior )
-intercooler aer/aer montat frontal
-radiator ulei
-chiuloasa
-scoaterea completa a esapamentului ( inlocuire cu teava de inox )
-soft
-admisie

Phaeton
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

14 Iun 2010, 21:34

Ma bag si eu in seama sper sa nu se supere nimeni.
@Phaeton stii tu ceva dar nu stii tot:Vrei sa zici de fapt ca turbina e un mecanism format in mare de 2 compresoare si un ax,iar compresorul de pe evacuare il antreneaza pe cel de pe admisie.Din puterea masinii la roti se duce cam 70-80% depinde de motor si transmisie,sa zicem ca la o masina un seat leon 2.0 ftsi de 200 de cai la roti ajunge cam 150 de cai deci o pierdere destul de mare,la dieseluri diferenta e mai mica.
La benzinare in afara de turbo si subansamble tre sa te gandesti si la partea de injectie,pt ca motorul pe benzina nu poate functiona cu amestec sarac,face poc.La dieseluri aceasta nu este o problema,el e facut special din fabrica sa mearga cu amestec sarac.
Lagul nu apare din cauza intercoolerului in special,ci din cauza turbinei prea mari,intercoolerul nu are rol foarte mare in creearea lagului,si aici pot da un caz aparte,golf4 1.9 tdi 110 cu intercooler de 500 de cai (foarte mare) ,tevi pe 76 de mm (evident nu alegerea mea,asa a venit masina la tuning) cu o turbina sa zicem ceva mai mare de 2.0 tdi 170 dar nu foarte,dupa tuning stage 3(duze,pompa modificata,turbo si intercooler) masina nu are lag DELOC iar turbina intra la 1500 de ture.
Referitor la sistemele biturbo-twinturbo ,sunt de 2 feluri :paralele si secventiale
Paralele sunt 2 turbine identice ca marime si ca functionare ,ambele au exact acelasi rol ,iar ca exemplu pot da audi rs4,rs6 iar la dieseluri audi a8 4.2 tdi v8 ,v10 tdi ,v12 tdi,etc
Acest sistem e facut pt a diminua lagul cat de mult posibil,noxe,etc desi nu toata lumea e de acord cu lagul.
Turbinele secventiale sunt 2 sau mai multe turbine care functioneaza una la rotatii mici si cealalta sau ambele la rotatii mari,de obicei cea de la rotatii mici e mica si cea de la rotatii mari e mai mare.Ca exemple pot da toyota supra ,x6 M iar la dieseluri 335d/535d .

@ Roger cu o turbina de 131 pd este indeajuns pt 170 de cai acolo unde este capatul injectoarelor tale si al ambreiajului.Daca vrei mai mult din motorul stoc,neumblat in el tine 240 de cai dupa care ai nevoie de alte biele,unele forjate,si scoti si 300 de cai fara probleme de fiabilitate.Cutia tine 240-250 de cai testat all day everyday ,dupa sincer nu am testat
Poti pune turbina de 2.0 tdi ,doar varianta cu gaurile de la galeria de evacuare paralele gen |||| si nu in W Flansa de la evacuare nu e la fel deci tre sa faci alta,si nici la intercooler nu vine ai nevoie de alt furtun.E mai usor turboul de 1.9 150 de cai vine plug and play in afara de furtunul de la intercooler dar e cam rar si nu e fiabil pt 200 de cai.Daca vreo 200-210 cai fiabil ai nevoie de ceva mai mare de turbina de 150pd.
@cipoc25 turbina nu a fost reparata corespunzator si iti face presiune mai mare decat cere calculatorul de injectie,din aceasta cauza calculatorul iti taie turbina detectand diferenta de presiune.Ma indoiesc sa iti fi pus ax de alfa gt :)) .Ori ti-o repara respectivul cum trebuie ori iti iei alta noua .
@CRISTI CTA : ORICE turbina mai mare i-ai pune mai mult de ~140 de cai nu poti trece,din cauza duzelor de la injectoare care nu duc mai mult,ai nevoie de duze mai mari +turbina de 131pd -> 170-180 de cai no problem!
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
CRISTI CTA
Mesaje: 103
Membru din: 13 Feb 2009, 03:23
Localitate: constanta

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

14 Iun 2010, 21:44

salut ai idee cat ar costa niste duze mai mari?si as vrea o parere leonul meu are 215mii km si de curand ia m segmentat motorul deoarece manca mult ulei,crezi ca ar duce sa i fac o resoftare eventual sai schimb duzele si sa fie totul safe?mersi
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

14 Iun 2010, 21:55

Fara sa vii cu masina la mine sa ii facem niste loguri in mers nu pot sa iti zic.
Duzele costa intre 250 si 400 de eur depinde cat de mari...pt 170-180 de cai sunt 250 de eur.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8347
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

14 Iun 2010, 21:57

@im570rm, multumesc. M-am lamurit, cel putin teorectic, insa sunt tare curios sa stiu daca exista precedent: AXR de 101 CP dus in 200CP.
Merci
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

14 Iun 2010, 22:10

axr/atd am facut vreo 6 pana acum cu puteri intre 210-230 de cai.
Uite primul axr facut acum ceva ani in urma cu o turbina 1856v impinsa la maxim,stiu ca da fum,dar deh nu aveam o varietate foarte mare de turbine pe vremea aia.
http://www.youtube.com/watch?v=0w9NrMSWhGs
Acum le pot face fara fum.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp

 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

15 Iun 2010, 11:24

Poate la o masina care abia si-a terminat rodajul se duc 70% la roata. In viata de zi cu zi, mai mult de 60% nu se duc. Se pierd pe caldura. Lag-ul la masinile pe benzina vine si in mare parte de la intercooler, dar intradevar in principal de la turbinele mari. Sistemul bi-turbo nu anuleaza lag-ul. Doar il miscoareaza ( indiferent de turatia la care intra turbinele ).
Intradevar la motoarele diesel, lag-ul e mai mic. Dar in nici un caz inexistent. Gandeste-te la un intercooler de 500 cai. Ocupa aproape toata partea fata. Gandeste-te cat ii ia gazului sa treaca prin el. Deci nu poti spune ca nu are lag. Ca lag-ul doar asta e. Distanta ( in timp ) dintre apasarea pedalei de acceleratie si raspunsul turbinei.

In sfarsit am si eu cu cine purta o discutie :).

Phaeton
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

15 Iun 2010, 21:50

sunt dynouri care iti arata puterea si la volanta si la roata.O sa vezi ca pierderile sunt intre 20 si 30 % .Sau tu te referi la puterea bruta pe care o dezvolta motorul si care se pierde prin subansamble gen servo,A/C?
Nu are importanta cat de mare e IC,el are rolul de a raci cat mai bine posibil aerul care intra in motor ,turbina nu il umple cu aer,este sta mereu umplut cu aer ,de aceea nu consider un factor elementar la lag.Lagul apare la orice turbina ,ai turbo, ai lag, mic mare tot lag e,ceea ce vroiam eu sa spun e ca la acel exemplu dat de mine acel golf nu avea lag in plus fata de cum ar fi fost cu turbina originala,ceea ce dupa parerea mea e un lucru destul de dificil de realizat,tre calculate foarte bine piesele altfel nu iese,si mai ales nu cu orice turbina.Vrei 0 lag?Se poate ,..compresor si nu ai lag,intra de la 1000 de ture.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

16 Iun 2010, 11:45

Compresorul e deja alta treaba. Spre exemplu la SLR McLaren ca sa pui in miscare compresorul trebuie 120 cai. Deci chestia asta se face la motoare mari.

Referitor la putere. Eu ma refer strict la puterea care ajunge pe sosea. Adica la Leon Cupra. Daca el are 240 cai la motor, da-ti de producator, desi el nu are atat nici cu mama benzinei, eu sunt ferm convins ca pe sosea ajung numai vreo 150-170. Se pierd in primul rand la motor ( caldura ), dupa aia pe transmisie ( orice transmisie are pierderi --- mai ales tractiunea fata ), dupa aia pe diverse prostii ... de la servo, A/C .... pana la sistemul audio .

Acum intelegi la ce ma refer?

Phaeton
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

16 Iun 2010, 15:12

sunt compresoare puse si pe motoare f mici vezi 1.4 tsi,are compresor pt rotatii joase si turbo pt ture mari.Intradevar e diferenta mare intre puterea la volanta si la roata dar nici chiar asa de mare.La masinile 4x4 e mai mare diferenta dar nu cred ca ajunge la 100 de cai,poate 70 in unele cazuri.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

18 Iun 2010, 11:08

Intercooler.

Sunt mai multe tipuri de almplasari ale lui.


Dedesupt:
Imagine

Deasupra:
Imagine

Frontal:
Imagine

In functie de spatiul pe care il ai poti alege unul din aceste trei modele.

Phaeton
 
adtzunou
Mesaje: 99
Membru din: 29 Aug 2008, 22:08
Localitate: Rm Valcea

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

19 Iun 2010, 16:11

Phaeton scrie:
Cum multi dintre baietii de aici au motoare 1.4 MPI am stat acasa sa fac niste calcule.

Am calculat ca, cu o investitie totala de aprox. 1200 euro poti scoate aprox. 140 cai pentru motorul de 86 cai si aprox. 150 cai pentru motorul de 101 cai.

Modificarile inseamna:
-turbina ( recomand garretul postat anterior )
-intercooler aer/aer montat frontal
-radiator ulei
-chiuloasa
-scoaterea completa a esapamentului ( inlocuire cu teava de inox )
-soft
-admisie

Phaeton


Deci la 1.6 8v 102 CP poti sa scoti 150 de cai ? ar fi buni si 140 :) . Ce modificari se aduc la chiuloasa ? Alta ?
Ai pus turbo pe Leon +05 de 1.6 ?

Foarte interesat de subiect ! Multumesc pentru eventualul raspuns !
R.I.P. Leon 1.6 Bujoara wealcome 1.4 TSI White Beauty !
 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

20 Iun 2010, 14:25

Am lucrat pe motor de 1.6, tot 102 cai dar pe GOLF mkV.
Ce-i drept nu conversie turbo, dar am lucrat destul cat sa-mi fac o idee. Motorul duce 140 cai fara sa fie neaparat nevoie de conversie turbo. Acum, cum am zis si mai sus, depinde unde vrei sa atingi puterea asta ... la roata sau la volanta.
Si da, chiuloasa trebuie schimbata.

Phaeton
 
adtzunou
Mesaje: 99
Membru din: 29 Aug 2008, 22:08
Localitate: Rm Valcea

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

20 Iun 2010, 20:17

ok, imi convin 140 cp.
Am admise de la KN, bujii ngk iridium, si o evacuare mai permisiva, dar o schimb. Ce tre facut ?


poti sa imi dai un PM cu toate variantele si te voi contacta negresit.

Merci mult!
R.I.P. Leon 1.6 Bujoara wealcome 1.4 TSI White Beauty !

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori