Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

08 Iun 2010, 20:56

:cheers
Eu cred ca cea mai buna metoda de a monta o turbina pe un motor aspirat, este sa calculezi totul.
Motoarele cu ardere interna de performanta nu se fac dupa ghici, se recalculeaza efectiv tot motorul si partea de transmisie.
Dar este parerea mea...
:cheers
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

08 Iun 2010, 21:10

BALTAZAR2003 scrie:
:cheers
Eu cred ca cea mai buna metoda de a monta o turbina pe un motor aspirat, este sa calculezi totul.
Motoarele cu ardere interna de performanta nu se fac dupa ghici, se recalculeaza efectiv tot motorul si partea de transmisie.
Dar este parerea mea...
:cheers



Punctam foarte bine chestia asta.
Performanta dupa parerea mea incepe de pe la 300 cai.
Oricum, eu ce am facut, am facut cu manualul Maximum Boost si inca cateva carti in mana + un specialist turbo care il cunosc de ani de zile ( am copilarit cu el ).
Masinile care le-am facut de-a lungul timpului merg si acum, deci pot sa spun ca, am calculat tot. Si mi-a iesit :).

Salut
Phaeton
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8348
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

08 Iun 2010, 21:48

Phaeton scrie:

Am s aincerc sa le iau pe rand.
1. Turbina poti pune orice atat timp cat este facuta pentru diesel. Din cauza faptului ca, dupa cum bine stim cu totii diesel-urile lucreaza la temperaturi diferite fata de benzina trebuie si turbine diferite. Eu personal recomand turbina de pe 2.0 TDI-ul de 170 de cai. :)


Ai mai facut tu o astfel de modificare? Cunosti vreo masina de 1.9 cu turbina de 2.0?

Phaeton scrie:

2. Softul trebuie sa ti-l creeze in functie de modificarile facute. Dupa cum spunea cineva de pe forum ( sa ma scuze dar nu ii retin nick-ul ), du-te unde iti vine mai aproape :) ( adica la tunerul cel mai renumit, despre care se stie ca face treaba buna, care are sediul in tara ) ---> recomand APR sau RBN.


Masina are deja soft stage 1 de la TCM, teoretic 130 CP si 320 NM.

Phaeton scrie:

3. Incearca tot ambreajul de pe 2.0 TDI 170 hp. Ar trebui sa fie compatibil 100% iar eu personal cred ca e facut sa tina lejer 200 de cai.


Acelesi intrebari ca la pct 1. Exista precedent?

Phaeton scrie:

4. Dupa cum spuneam mai sus, modificarile trebuie facute in functie de puterea pe care vrei sa o obtii. Un motor cu stock 101 hp ar trebuie sa te duca fara probleme pana la 140 hp fara sa fie nici un fel de stricaciuni. Dupa aceea vor trebui inlocuite cu altele mai rezistente. Spune-mi doar la ce putere vrei sa ajungi. Cu cutia nu ai sa ai probleme pana undeva la la 180 de cai. Cu un ambreaj bun ai sa ai norocul sa patineze doar pe a 1-a. :) Evacuarea va trebui modificata, desigur. In principal sunt firme specializate, chiar si la noi in RO care fac evacuari custom. Franele vor trebui modificate si ele, dar doar pe fata. Spatele ... se poate si el dar mi se pare inutil daca nu cumva vrei sa treci de 200 hp.


Sa zicem ca as vrea sa obtin 200 CP. Ce cuplu voi avea? Ce evacuare trebuie pusa si de ce? 180 CP cu ambreiaj stock?!!!! :shock:
 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

09 Iun 2010, 11:07

Eu pe diesel nu am lucrat decat la BMW. (325 TDS)
Cu un simplu telefon la dealer poti intreba daca piesele sunt compatibile.

Phaeton
 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

09 Iun 2010, 12:53

Am sa sun azi la Porsche sa intreb daca piesele de mai sus sunt compatibile. Atunci am sa iti pot da un raspuns concret si precis, inclusiv niste preturi.
Vorbim cand am raspunsul.

Salut
Phaeton
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

09 Iun 2010, 17:33

Felicitari pentru topic, foarte bine detaliat si cu atat mai mult conteaza faptul ca ai si lucrat in domeniu si nu doar expui povesti.
Voiam sa te rog daca ai putea detalia si partea de compresor, sau mai bine zis sa incerci sa descrii principalele parti componente ale turbinei, cat si rolul fiecareia dintre ele. Inca o data felicitari!!! :bounce: :bounce: :bounce:
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

09 Iun 2010, 18:47

Compresorul --- prima parte a turbinei. El este pompa de aer propriu-zisa, prin care trece aerul din admisie. El mai este poreclit si partea " rece " . :)
Daca tot vine vorba de compresor eficienta lui se masoara in raportul dintre ce se intampla si ce ar trebui sa se intample. El se calculeaza prin raportul dintre temperatura adaugata adevarata si temperatura adaugata masurata.

O mica schema scanata dintr-o carte de-a mea. Eu spun ca explica bine cam care e treaba.

Imagine

Phaeton

 
tibetan_afurisit
Mesaje: 923
Membru din: 10 Ian 2009, 16:53
Localitate: Braila

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

09 Iun 2010, 21:08

Phaetoane eu nu îți adresez întrebări,ci felicitări pentru topic,acușica l-am descoperit(spre rușinea mea),e interesant.
Seat Cordoba 1,4/100CP
http://exmeislibris.blogspot.ro/
Psihologu' de serviciu.
 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

09 Iun 2010, 21:32

Multumesc din nou.

Phaeton

Ghita edit: Foloseste te rog functia "Post reply" in loc de "quote", daca mesajul prin care raspunzi nu subliniaza vreo idee din cel citat, mai ales daca mesajul e cel precedent.
Multumesc
 
Avatar utilizator
cipoc25
Mesaje: 79
Membru din: 25 Apr 2010, 23:01

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

10 Iun 2010, 00:03

Ce fac in cazul in care am reparat un turbo la un Audi a4 2003 1.9tdi si imi baga presiune pe instalatie? Imi taie acceleratia(la3000rpm) cand o calc la maxim!
Deci axul de la turbo a fost inlocuit cu unul de la un alfa gt.THX
Leon 2.0 TDI,stylance 178cp
 
CRISTI CTA
Mesaje: 103
Membru din: 13 Feb 2009, 03:23
Localitate: constanta

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

10 Iun 2010, 09:46

salut,foarte bun topicul si interesant,pt un 1,9tdi de 110 cai,ce upgrade imi recomanzi la turbina,cred ca are vnt17 montata.mersi
 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

10 Iun 2010, 13:53

cipoc25 scrie:
Ce fac in cazul in care am reparat un turbo la un Audi a4 2003 1.9tdi si imi baga presiune pe instalatie? Imi taie acceleratia(la3000rpm) cand o calc la maxim!
Deci axul de la turbo a fost inlocuit cu unul de la un alfa gt.THX


Tu ai bagat ax de turbina benzina pe turbina diesel. Nu cred ca sunt compatibile si nu cred ca e ok ce ai facut tu acolo. Raspunde-mi daca esti sigur ca sunt compatibile.

Later EDIT : Tu o calci la maxim sub 3000 de ture ? Din ce stiu eu despre turbinele diesel daca faci asa o sa ti se duca turbina la fiecare 50.000 km.


CRISTI CTA scrie:
salut,foarte bun topicul si interesant,pt un 1,9tdi de 110 cai,ce upgrade imi recomanzi la turbina,cred ca are vnt17 montata.mersi


La ce tip de upgrade-uri te referi ? Tip soft, sau upgrade-uri la interne ?

Astept raspunsurile
Phaeton
 
CRISTI CTA
Mesaje: 103
Membru din: 13 Feb 2009, 03:23
Localitate: constanta

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

10 Iun 2010, 20:21

salut,upgrade la turbina+soft,ma intereseaza daca o duc numai din turbo+soft la 150 de cai.mersi
 
bv10ptz
ingineru
Mesaje: 1165
Membru din: 17 Dec 2008, 21:31
Localitate: Brasov

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

10 Iun 2010, 20:27

Din ce stiu eu doar din soft merge la 140 cp.
Seat Leon 1.9 TDI , 110 CP - 2003
 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

10 Iun 2010, 20:31

CRISTI CTA scrie:
salut,upgrade la turbina+soft,ma intereseaza daca o duc numai din turbo+soft la 150 de cai.mersi



Ca sa schimbi turbina cu totul nu e o operatie putin costisitoare. Acum depinde daca o iei noua sau second. Ca sa o duci la 150 cai nu trebuie sa ii schimbi turbina. Depinde unde vrei sa ajungi cu cei 150 de cai. La roata sau la motor. Daca vrei sa ajungi cu ei la roata e o operatie mult mai complicata.
La motor poti sa ii faci din chiuloasa, scoaterea catalizatorului si soft eventual.

Phaeton

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori