Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
geky1982
Mesaje: 42
Membru din: 14 Mai 2008, 20:27
Localitate: Pitesti

egr

13 Iul 2008, 17:44

si daca dezactivezi din soft nu mai este nevoie de "dop", pentru ca exista anumite conditii de inchidere a vanei egr, in functie de complexitatea softului care este utilizat pe masina, acesta taie in functie de temperatura aer, temperatura lichid de racire, ulei, combustibil, altitudine etc.
In general EGR se utilizeaza la peste 17-18 grade C, unde este ciclu combinat de verificare a emisiilor poluante (4 cicluri urbane - vmax = 50 km/h, 1 ciclu extraurban - vma = 120 km/h).
Dar mare atentie cu cine face modificarea.
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Intercooler

27 Feb 2009, 10:10

Ce parere aveti despre twintercooler-ul fabricat de cei de la Forge pentru motoarele 2.0TFSI? Mie mi se pare interesant citind prezentarea lor. Iata si cateva poze:
Imagine

Imagine
Pretul este undeva pe la 750GBP.

M-am mai interesat de o varianta si pare interesanta, cel putin in cazul celor care au Cupra 1P...schimbarea intercooler-ului OEM cu unul de Audi S3...din cate am inteles este putin mai mare ca si volum, iar capetele nu sunt din plastic, ci din aluminiu, ceea ce ajuta putin la racire.
Pret interesant: aprox 400Euro.
Still in research.....
 
fucknicknames
Mesaje: 8
Membru din: 15 Feb 2009, 20:23
Localitate: baia mare

Re: Intercooler

04 Mar 2009, 00:50

eu mi-am dat egrul la minim din soft la persoana care mia facut chipu si masina raspunde mai pront la accelerari.consumul e un pic mai mare.la intercooler mam gandit sa renunt la farurile de ceata :)) si sa pun plasa sa se raceasca mai usor.
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Intercooler

03 Iun 2009, 21:23

Intercooler Audi S3 - cel mai ieftin si mai la indemana upgrade pentru pentru Leon Cupra. Plus ca modificarea e "bolt-on"
Pret PBV2 - 1,225 Ron (aprox. 300 Euro)
Multumiri Testosul pentru largirea orizontului. Am vazut ca e moda pe SCN sa ai S3 IC :bounce:
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Intercooler

03 Iun 2009, 21:35

Nicky scrie:
Intercooler Audi S3 - cel mai ieftin si mai la indemana upgrade pentru pentru Leon Cupra. Plus ca modificarea e "bolt-on"
Pret PBV2 - 1,225 Ron (aprox. 300 Euro)
Multumiri Testosul pentru largirea orizontului. Am vazut ca e moda pe SCN sa ai S3 IC :bounce:


Nu e vorba de moda ci de faptul ca este mult mai bun si ar fi trebuit instalat de la inceput si pe Cupra....insa ca sa faca economie au pus de GTI.
 
Avatar utilizator
DjAlcohol
Mesaje: 405
Membru din: 23 Dec 2007, 08:37
Localitate: Bucuresti

Re: Intercooler

03 Iun 2009, 23:59

Pentru diesel merge sa pun de S3?
Seat Leon FR TDI
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Intercooler

04 Iun 2009, 07:54

DjAlcohol scrie:
Pentru diesel merge sa pun de S3?

M-am uitat si pe afara si nu am gasit inca nicio solutie viabila pentru FR 2.0. Riscul e sa iti dea un turbo lag in cazul in care exagerezi cu intercooler-ul, turbina neputand tine pasul cu noile traiecte si volume. Ne mai documentam.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania

 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Intercooler

04 Iun 2009, 08:51

Testosul scrie:
Nicky scrie:
Intercooler Audi S3 - cel mai ieftin si mai la indemana upgrade pentru pentru Leon Cupra. Plus ca modificarea e "bolt-on"
Pret PBV2 - 1,225 Ron (aprox. 300 Euro)
Multumiri Testosul pentru largirea orizontului. Am vazut ca e moda pe SCN sa ai S3 IC :bounce:


Intrebarea este daca pretul pe care l-ai dat tu este cu tot cu cele doua furtune sau fara...este foarte important de stiut.
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Intercooler

04 Iun 2009, 16:23

Nicky scrie:
DjAlcohol scrie:
Pentru diesel merge sa pun de S3?

M-am uitat si pe afara si nu am gasit inca nicio solutie viabila pentru FR 2.0. Riscul e sa iti dea un turbo lag in cazul in care exagerezi cu intercooler-ul, turbina neputand tine pasul cu noile traiecte si volume. Ne mai documentam.


Exact, acest raspuns am primit si eu.
Intercooler-ul de pe FR TDI este destul de mare, iar unul mai mare (gen S3) necesita instalarea pe masina a unei turbine mai mari.
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
mcbeowolf007
Mesaje: 503
Membru din: 01 Dec 2007, 11:25
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Intercooler

06 Iun 2009, 16:14

fucknicknames scrie:
eu mi-am dat egrul la minim din soft la persoana care mia facut chipu si masina raspunde mai pront la accelerari.consumul e un pic mai mare.la intercooler mam gandit sa renunt la farurile de ceata :)) si sa pun plasa sa se raceasca mai usor.



Poti sa explici ce a insemnat sa-ti dai la minim din soft egr-ul? Eu stiam ca se poate anula din soft..dat la minim... :?:
Imagine
Nissan Cherry 1.3DX || Opel astra hatch'93
Golf III 1.9TD
Seat Toledo 1.9 Tdi ||Audi A4 1.9 PD 2002
Seat Leon Top Sport 1.9 TDI IS-25-WEEEEE
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=2346
 
geky1982
Mesaje: 42
Membru din: 14 Mai 2008, 20:27
Localitate: Pitesti

Re: Intercooler

08 Iun 2009, 20:45

Teoretic ai dreptate ca se anuleaza, dar in realitatea pozitia inchis are o minima deschidere data din constructie (aprox 1% deschidere).
Oricum ideea este sa nu ai EGR. Si asta imbunatateste consumul pentru acelasi stil de condus!!!
 
Avatar utilizator
GtSport
Mesaje: 337
Membru din: 30 Mai 2009, 10:54
Localitate: Bucuresti

Re: Intercooler

27 Iun 2009, 09:10

Este cumva adevarat ca intercoolerul este diferit la Cupra 2008-2009 fata de modelele 2006-2007? Am auzit ca ar fi mai mare.
 
vuf
Mesaje: 54
Membru din: 10 Iun 2009, 18:35
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Intercooler

27 Iun 2009, 09:25

Testosul scrie:
Ce parere aveti despre twintercooler-ul fabricat de cei de la Forge pentru motoarele 2.0TFSI? Mie mi se pare interesant citind prezentarea lor. Iata si cateva poze:
Imagine

Imagine
Pretul este undeva pe la 750GBP.

M-am mai interesat de o varianta si pare interesanta, cel putin in cazul celor care au Cupra 1P...schimbarea intercooler-ului OEM cu unul de Audi S3...din cate am inteles este putin mai mare ca si volum, iar capetele nu sunt din plastic, ci din aluminiu, ceea ce ajuta putin la racire.
Pret interesant: aprox 400Euro.
Still in research.....


Intercoolerul asta iti mareste lagul
Interculerul stoc de la TFSI se incalzeste foarte tare deoarece este montat intre radiatorul de apa si cel de aer conditionat iar vara ambele se incing foarte tare.
cea mai optima solutie este sa il scoti pe acela si sa pui unul in fata, astfel radiatoarele de apa si de aer sunt mai aerisite si intercoolerul nu mai este afectat de ele
Noi aducem pe comanda intercoolere incepand de la 150 Euro si kituri de intercoolere cu preturi incepand de la 320 euro

Ca sa iesi mai ieftin trebuie sa vi cu masina sa vedem ce racorduri trebuie si ce marime de intercooler se potriveste cel mai bine
Seat Leon Cupra .................... Mazda RX8
Imagine Imagine
*Membru Exclusive Racing Club
*Owner Assist Performance Tuning
>>> www.APTuning.ro <<<
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Intercooler

31 Iul 2009, 10:00

1.daca scoti egr-ul consumul creste cu aprox 0.5l la dieseluri cel putin.
2.daca scoti egr-ul masina nu o sa piarda nici cuplu nici cai,din contra puterea creste putin 1-2-3 cai.
3.daca scoti egr-ul masina o sa se incalzeasca mai greu
4.daca scoti egr-ul cel mai probabil nu vei mai iesi la noxe
5.daca scoti egr-ul nu vor mai intra gaze nearse in motor si per total vei avea mai putina funingine in motor

Daca nu schimbi si turbina degeaba schimbi intercoolerul,mai rau faci decat bine,in primul rand diametru mai mare la intercooler poate produce lag,si mai ales supra turare a turbinei in trepte mari (4-5-6) aceasta se poate corecta din soft .La alegerea intercoolerului conteaza foarte mult cc-ul motorului si turbina.Daca e relativ mica,gen ko4,vnt17 va recomand ca diametrul tevii de la intercooler sa fie in jur de 57 mm,ca sa nu aveti nevoie de resoftare pt reducerea lagului.
Pentru un rezultat cat mai eficient va recomand sa masurati tempratura pe admisie before and after,de ex temperatura pe admisie cu ic stoc este de 70 de grade cand sunt 30 de grade afara si dupa noul intercooler sunt 65 de grade pe admisie nu ai facut nici o jmecherie.Un intercooler eficient ar trebui sa dea maxim 20 grade in plus fata de temperatura de afara.Inca o chestie temperatura de admisie este marita si din cauza ca admisia e incalzita de motor,exista o banda protectoare speciala ceva de genul cum e pt evacuare sa invelesti galeria si downpipeul ,evident din alt material.
Va recomand de altfel sa folosti tevi de aluminiu la intercooler si nu de inox,pentru disipeaza caldura de 3 ori mai rapid decat cele de inox,si sunt mult mai usoare.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
geky1982
Mesaje: 42
Membru din: 14 Mai 2008, 20:27
Localitate: Pitesti

Re: Intercooler

03 Aug 2009, 14:21

Daca scoti EGR-ul scade consumul, pentru ca ai o combustie mai buna si pentru ca pentru aceasi viteza folosesti o pozitie pedala mai mica, deci implicit mai putin carburant. Daca scoti EGR-ul nu o sa ai probleme de incalzire motor decat de la 10-20°C temperatura ambianta, pentru ca oricum inainte nu se foloseste, iar incalzirea probabil va dura cu maxim 5 min mai mult, deci nu e absolut nici o problema...
EGR-ul nu te afecteaza la ITP pentru ca acolo nu se face un ciclu standard ECE + EUDC pentru a verifica emisiile de NOx (cele care sunt scazute cu ajutorul EGR-ului), ci se face un ciclu la vid, adica se accelereaza masina intr-o zona unde nu ai niciodata EGR (peste 3250 tr/min toti constructorii taie EGR-ul pentru ca este in afara zonei pentru masurarea emisiilor poluante).
Puterea creste pe zona de sarcini intermediare si nu in sarcina plina (acolo unde se masoara Cmax si Pmax), unde oricum nu ai EGR.
Daca se schimba intercoolerul trebuie vazute si pierderile de sarcina pentru ca daca sunt prea mari nu o sa faci nici o branza pentru ca se creeaza contrapresiune pe admisie.
Diametrul intercoolerului nu produce lagul, acesta e produs doar de inertia turbinei. Oricum daca acesta are diametru mai mare se vor folosi tevi de adaptare care dupa intercooler vor mari de asemenea pierderea de sarcina.
Nu o sa ai problema de supraturare pentru ca oricum reglarea unghiului de inclinare a paletilor turbinei se face in bucla inchisa pe baza presiunii de pe colectorul de admisie. Exista riscul de supraturare atunci cand se injecteaza mai mult carburant, pentru ca miscarea turbinei se bazeaza pe energia gazelor de la esapament.
Atentie la tuburile montate, mai ales cel dupa compresorul de aer si pana in intercooler pentru ca trebuie sa reziste la o anumita temperatura, deci nu intotdeauna unul de aluminiu.
Foarte interesanta ideea lui im570rm cu scutul termic pentru admisie, pentru ca daca micsorezi temperatura aerului care intra in motor imbunatatesti umplerea.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori