Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Attractive
Marius
Subiect Autor
Mesaje: 438
Membru din: 19 Mar 2008, 10:07
Localitate: Bucuresti

Intercooler

06 Mai 2008, 12:44

Tinand cont ca vine vara, asta insemnand calduri insuportabile, ma bate gandul sa imi schimb intercooler`ul... sa pun unul mai mare si mai eficient. Stie cineva pe unde sa ma interesez de unul care sa fie okey ptr buburuza mea?
Seat Leon 1.9 TDI 1M <- VÂND -> http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=95&t=13822
POWERED BY ASPAD - 140 CP, 300NM
Imagine
 
Avatar utilizator
b_13_wrc
Mesaje: 362
Membru din: 03 Dec 2007, 18:39

06 Mai 2008, 17:04

Trebuie sa iei in calcul ca in momentu in care ti-ai pus intercooler trebuie sa-ti faci neaparat soft la masina. Un intercooler mai mare si mai gros fara soft mareste lagu la turbo pt ca se "umple" mai greu cu aer si fara soft nu se simte aproape nimic.
SEAT LEON CUPRA 2.0 TFSI
 
Avatar utilizator
danieltanase79
Bestia Nerra
Mesaje: 336
Membru din: 03 Dec 2007, 19:41
Localitate: Bucuresti/Buzau

06 Mai 2008, 17:07

Da, subscriu si eu la ce a zis colegul, neaparat un alt soft. De obicei schimbi intercoolerul doar daca vrei sa te apuci de un tuning serios la masina.
Daca vine vara nu inseamna ca trebuie pus altul...Nu stai bine cu climatizarea?
Si ce masina...si ce sofer...
C U P R A
 
Avatar utilizator
Attractive
Marius
Subiect Autor
Mesaje: 438
Membru din: 19 Mar 2008, 10:07
Localitate: Bucuresti

07 Mai 2008, 10:13

Probabil nu sunt singurul care a observat ca atunci cand este super cald afara, masina trage foarte greu. De ce oare? :wink:
Sunt de acord cu tine Daniel... folosesc climatizarea sa imi racoresc nervii ca nu trage masina asa cum ar trebui :lol:
wrc am de gand sa fac o resoftare oricum... ai idee daca ar conta ordinea in care o fac? adica are vreo importanta daca fac resoftarea si dupa imi pun alt intercooler?
Si mai important... unde ma pot interesa de intercoolere? Ce model, ce scor etc
Seat Leon 1.9 TDI 1M <- VÂND -> http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=95&t=13822
POWERED BY ASPAD - 140 CP, 300NM
Imagine
 
Avatar utilizator
b_13_wrc
Mesaje: 362
Membru din: 03 Dec 2007, 18:39

08 Mai 2008, 13:23

Pentru intercooler suna la 0724.811.889 ii zici ca suni din partea lui Catalin WRC si te rezolva......cel mai indicat ar fi sa le faci pe amandoua in acelasi timp si ca un sfat dak nu ai banii necesari sa-ti faci evacuare completa macar sa-ti scotzi catalizatoru! Pt soft recomand RBN
SEAT LEON CUPRA 2.0 TFSI
 
Avatar utilizator
Attractive
Marius
Subiect Autor
Mesaje: 438
Membru din: 19 Mar 2008, 10:07
Localitate: Bucuresti

08 Mai 2008, 13:30

Mi`am notat. Mersi mult.
Seat Leon 1.9 TDI 1M <- VÂND -> http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=95&t=13822
POWERED BY ASPAD - 140 CP, 300NM
Imagine
 
geky1982
Mesaje: 42
Membru din: 14 Mai 2008, 20:27
Localitate: Pitesti

intercooler

21 Mai 2008, 15:41

Vara masina trage mai greu pentru ca aerul are densitate mai mica deci pentru aceasi cantitate de aer (volum) masa este mai mica iar combustia nu este la fel de eficienta, asta e explicatia (la fel se intampla si la munte la peste 1000-1500 m altitudine). In general cand schimbi intercoolerul nu este nevoie de o noua calibrare pentru motor, trebuie doar sa stii daca cel nou raceste mai eficient decat cel vechi (si asta nu e data de marime). Golul turbo (sau lagul turbo) nu este dat de intercooler in general, ci este dat de inertia ei (o turbina mai mare are totdeauna o inertie mai mare la turatii mici, atunci cand gazele nu au suficienta presiune si temperatura ca sa antreneze turbina). Singura problema cu montarea unui nou intercooler ar fi pierderile de presiune pe traseu pe care ai putea sa le ai in momentul montarii lui.

 
Avatar utilizator
Attractive
Marius
Subiect Autor
Mesaje: 438
Membru din: 19 Mar 2008, 10:07
Localitate: Bucuresti

22 Mai 2008, 08:21

Pierderi de presiune DIN timpul montarii sau datorita utilizarii noului intercooler?
Adica daca ma duc intr`un service unde se pricep baietzii... mai am acele pierderi de presiune pe traseu?
Seat Leon 1.9 TDI 1M <- VÂND -> http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=95&t=13822
POWERED BY ASPAD - 140 CP, 300NM
Imagine
 
geky1982
Mesaje: 42
Membru din: 14 Mai 2008, 20:27
Localitate: Pitesti

intercooler

22 Mai 2008, 12:12

pierderile de presiune pot aparea nu numai de la imbinarile pentru conducte ci si de la conducte, depinde din ce sunt facute... in general pierderile de presiune se masoara pe toata linia de admisie aer de la compresorul de aer (compresorul de la turbina) pana la admisia in cilindri. in general cu cat traseul este mai lung cu atat pierderile de presiune sunt mai mari, asta e o chestie generala, dar pot exista si exceptii..
 
geky1982
Mesaje: 42
Membru din: 14 Mai 2008, 20:27
Localitate: Pitesti

intercooler

22 Mai 2008, 12:18

pentru un raspuns mai bun al motorului la sarcini mici eu iti recomand sa obturezi cu o placuta conducta de EGR car vine spre admisie, dar pt asta trebuie sa consulti pe cineva care poate sa iti faca aceasta modificare (este o tablita care sa fie dintr-un material suficient de rezistent pentru a nu fi arsa de gazele de esapament), o alta modificare ar fi cum a spus cineva mai sus scoaterea catalizatorului pentru a reduce contrapresiunea pe evacuare, nu recomand modificarile pe soft pentru fiabilitatea motorului pentru ca in tara foarte putini chiar stiu sa faca asta profesionist restul sunt urechisti... si ma refer la asa-numitele firme te chip tuning, pentru ca nu tin cont de limitarile termice si de presiune pt un motor pt ca nu stiu de ele si nici nu au unde sa le testeze
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

11 Iul 2008, 16:03

Cum si de ce ajuta astuparea EGR?

Din cate se spune pe net, EGR sau recircularea gazului de esapament urmareste sa introduca o cantitate mica de gaz de esapament in amestecul carburant pentru a face arderea mai progresiva - daca gazul e inlocuit cu aer din admisie va fi injectata si suficienta benzina pentru a nu se produce detonatii? de unde stie ECU cata benzina sa dea fara o noua modificare de soft?

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
geky1982
Mesaje: 42
Membru din: 14 Mai 2008, 20:27
Localitate: Pitesti

egr

11 Iul 2008, 19:01

gazele EGR sunt folosite pentru a reduce cantitatea de oxizi de azot, dar asta nu ajuta combustia, si micsoreaza cuplul motor (implicit puterea) pe acea zona de functionare, deci esti obligat sa apesi mai mult pe acceleratie pentru a atinge acelasi cuplu, deci cresti consumul. in zona de sarcina plina (unde este curba de cuplu si de putere maxima), nu ai egr, dar zona asta este doar atunci cand ai pedala apasata la maxim!!!! si nu imediat ce apesi acceleratia. si calculatorul de injectie stie in functie de semnalul dat de sonda labmda in cazul motoarelor cu benzina (deci micsoreaza sau creste cantitatea), iar pentru motorina se vede cantitatea de aer cu ajutorul debitmetrului si in functie de asta se da si combustibil.
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

11 Iul 2008, 21:08

Multumesc

Forge fabrica un "dop" pentru inchiderea EGR, care costa ~20 EUR (kit care include dopul, O-ringuri, suruburi etc), dar unii din cei care l-au incercat au spus ca aprinde martorul Check Engine Light in bord

Poate fi EGR dezactivat din soft inainte de a pune "dopul"?

Fara EGR apar noxe la ITP?

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
geky1982
Mesaje: 42
Membru din: 14 Mai 2008, 20:27
Localitate: Pitesti

egr

13 Iul 2008, 17:35

e adevarat ca da un defect pe bord, pentru ca asta afecteaza emisiile poluante si conform nomelor OBD trebuie sa avertizeze soferul. daca gasesti pe cineva sa iti faca asta din soft ar fi excelent, dar iti garantez ca in romania exista 1% sanse sa gasesti pe cineva care sa aiba softul (care este unul specific producatorului masinii sau producatorului sistemului de injectie, pt ca numai pentru ei se fac astfel de softuri) si sa stie sa il foloseasca.
 
geky1982
Mesaje: 42
Membru din: 14 Mai 2008, 20:27
Localitate: Pitesti

egr

13 Iul 2008, 17:40

la itp nu trebuie sa ai probleme pentru ca acolo se fac accelerari in gol pana se taie combustibilul, iar peste 3500 tr/min e foarte improbabil sa mai ai egr (asta la un diesel, la benzina nu cunosc la cat se inchide vana EGR).

Atentie pentru toata lumea la ITP, sa nu va tina masina la regimul de turatie maxima mai mult de 2 secunde, pentru ca este foarte probabil sa va sparga motorul la propriu, iar ei nu isi asuma responsabilitatea pentru asta. Multora li s-a intamplat sa li se strice motorul la 100 km dupa ce au facut ITP-ul pentru aia nu cunosteau procedura. Deci mare atentie la toti.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator