Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Modul aprindere?

10 Apr 2010, 20:04

Stie cineva, exista asa ceva la motoarele de pe masinile noastre? Un modul de aprindere, intre ECU si bobine? Sau totul vine direct din ecu?
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Modul aprindere?

12 Apr 2010, 22:03

:) nimeni? completez, cum este posibil sa mearga masina fara senzorul hall conectat?
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6738
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Modul aprindere?

13 Apr 2010, 18:14

Care senzor, cel de pe volanta, din spatele demarorului? Calculatorul il cauta la inceput, apoi se ia dupa senzorul de pe capacul culbutorilor. Deconecteaza-l si pe ala si vezi daca mai porneste.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Modul aprindere?

13 Apr 2010, 22:46

a pornit dar mai greu. din ce m-am documentat: senzorul hall G40, citeste pozitia axelor in corespondenta cu arborele si transmite informatia in ECU, acesta calculand cand si cum sa dea scanteia si cata benzina sa dea si unde. problema e ca la mine, merge la fel de prost cu el conectat sau deconectat. cand e deconectat, porneste mai greu. am incercat doar odata, a pornit la a 3-a cheie.

postez ce mi-a raspuns cineva care patitse ceva asemanator la un motor de 1.2 "Da am rezolvat-o... era de la un ax cu came si de la capacul care il fixeaza. Avea uzura pe un lagar care fixa axul si in mers juca si imi deschidea supapele cand nu trebuia plus cazut semicuzinetul pe palierul 2. rezolvare ... refacut motor (camasi, rectificat arbore, rectificat bloc, segmenti noi , cuzineti noi... Total... nu cred ca mai are rost)."

ce parere ai dany?
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6738
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Modul aprindere?

14 Apr 2010, 17:04

Am patit asa cu o masina, se intrerupea din cand in cand firul la senzorul de RPM de pe volanta. In acele momente motorul nu pornea deloc la prima cheie. La a doua cheie sau a treia(cazul tau), o lua daca dadeai in lung la demaror. Se lua dupa cel de pe axele cu came. Dupa ce l-am decuplat si pe acela, nu a mai pornit deloc. Banuiesc ca asa trebuia sa se intample si la tine. Oricum, daca porneste fara el, banuiesc ca cei care au proiectat motorul s-au gandit la acest caz si de aceea porneste. Daca cel de pe axele cu came nu da semnal, asta inseamna un singur lucru pentru ECU: ca cureaua de distributie e rupta. Daca cel de pe volanta nu da semnal, dar cel de pa axe da, e logic ca cureaua e inca acolo si iti da voie pina la urma sa pornesti. Probabil ca ECU zice "eu iti dau drumul la aprindere si restul, dar e pe riscul tau" :lol: . E o schema logica intre semnalele senzorilor de pe volanta, de pe axele cu came si cel de detonatii (knock senzor).Ceva in genul circuitelor logice (SI/SAU). Banuiesc ca cei care cunosc mai in amanunt cum sunt construite calculatoarele iti pot da mai multe detalii.
Oricum, deja motorul tau se comporta ilogic, avand in vedere ce ai facut pina acum la el. Tinem legatura.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Modul aprindere?

14 Apr 2010, 18:13

maine o sa incep sa fac schimburi de piese cu cele de pe golful unui var. galerie admisie cu tot cu clapeta, senzorul de pe axe, senzorul de pe arbore, bujiile si bobinele, etc. daca nici dupa asta nu rezolv, nu stiu ce sa mai fac. cred ca o sa ajung cu ea intr-un service...... desi nici nu vreau sa ma gandesc la asta dpdv al costurilor. deja masina e parcata in garaj........ descumpanit total de acest "mirobolant" motor de 1.6 16v......
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori