Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Probleme cu climatizarea

08 Oct 2009, 08:45

Nu stiu, din cate am auzit de la un mecanic care lucreaza in domeniul AC, trebuie date jos fulia si ambreiajul, siguranta ar trebui sa fie dedesubt. Nu cred ca se poate cu compresorul montat pe masina, trebuie demontat si dus la cineva care se pricepe, la service-uri habar nu au si nici nu accepta, ei considera ca nu se repara asa ceva.
 
Avatar utilizator
enoon
Mesaje: 68
Membru din: 30 Mai 2009, 20:37
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Probleme cu climatizarea

22 Oct 2009, 08:03

Freonul se verifica odata la 2 ani, sau daca nu raceste (scapa pe undeva) atunci mai devreme. Freonul nu se schimba ci se completeaza doar, este un aparat cu care til scoate, face vid (sa vada daca are scapari instalatia) si completeaza cat mai lipseste.
Am fost si mi-am completat de la 500 grame la 800 de grame, 10 lei/g + 50 lei "manopera" deci per total 80 de lei, la un instalator acasa, umplrea cu freon masini si frigidere, evident fara factura ca era sambata. :o

PS: Nu cred ca a primit freon sistemul in ultimii 4 ani (am masina de 3). Cica 10-15% pierdere pe an din cantitatea totala este normal. Iarna climatronicul se foloseste pentru dezaburire doar, dar se foloseste.
Seat Toledo, 1.6 16v, 105CP, 2004
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Probleme cu climatizarea

09 Mai 2010, 10:14

Eu pe al meu trebuie sa recunosc ca nu l-am verificat si au cam trecut 3 ani. Problema cu el e ca e prea puternic, prea rece, asta de cand i-am inlocuit filtrul de polen. Daca ar avea scapari ori daca s-ar fi redus intre timp cantitatea de freon, nu ar da semne de ineficienta ?
 
Avatar utilizator
enoon
Mesaje: 68
Membru din: 30 Mai 2009, 20:37
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Probleme cu climatizarea

09 Mai 2010, 10:36

FlorentinPavel scrie:
Eu pe al meu trebuie sa recunosc ca nu l-am verificat si au cam trecut 3 ani. Problema cu el e ca e prea puternic, prea rece, asta de cand i-am inlocuit filtrul de polen. Daca ar avea scapari ori daca s-ar fi redus intre timp cantitatea de freon, nu ar da semne de ineficienta ?


Filtru polen nu cred ca are chiar o importanta asa mare, cel putin nu cred ca din cauza aia raceste sistemul mai bine. Cantitatea de freon daca e redusa functionaza, dar depune eforturi mai mari, presupun se consuma mai mult curent sau ceva, oricum si la mine facea fata si inainte dar mai greu, mai ales pornit vara la 36+ grade. Odata la 2-3 zic ca e suficient sa verifici freonul din circuit pentru ca is multe garnituri unde se pot produce pierderi. Tehnicianu zicea undeva la 10-15% pierderi anuale.
Seat Toledo, 1.6 16v, 105CP, 2004
 
alingg
Mesaje: 10
Membru din: 20 Apr 2010, 19:33
Localitate: rm valcea

Re: Probleme cu climatizarea

11 Mai 2010, 20:22

va salut
mi s-a blocat compresorul de aer.am cautat deocamdata la dezmembrari.problema este ca nu gasesc decat cu fulia ingusta si la mine este lata,vin 2 curele pe ea.
la voi cate curele vin pe fulia de la compresor?
precizez ca am toledo din 2000,1.9 tdi
spuneti-mi de unde sa il comand nou mai ieftin sau unde se primeste cel vechi la schimb
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Probleme cu climatizarea

12 Mai 2010, 10:03

La multe magazine de piese auto import se comercializeaza si astfel de componente reconditionate chiar in fabricile producatorilor, dar la predarea piesei vechi aceasta este inspectata atent, conditia fiind sa fie doar uzata, nu lovita, sparta, deformata etc.
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Probleme cu climatizarea

12 Mai 2010, 10:08

[quote="enoon"][quote="FlorentinPavel"]Eu pe al meu trebuie sa recunosc ca nu l-am verificat si au cam trecut 3 ani. Problema cu el e ca e prea puternic, prea rece, asta de cand i-am inlocuit filtrul de polen. Daca ar avea scapari ori daca s-ar fi redus intre timp cantitatea de freon, nu ar da semne de ineficienta ?[/quote]

Filtru polen nu cred ca are chiar o importanta asa mare, cel putin nu cred ca din cauza aia raceste sistemul mai bine. Cantitatea de freon daca e redusa functionaza, dar depune eforturi mai mari, presupun se consuma mai mult curent sau ceva, oricum si la mine facea fata si inainte dar mai greu, mai ales pornit vara la 36+ grade. Odata la 2-3 zic ca e suficient sa verifici freonul din circuit pentru ca is multe garnituri unde se pot produce pierderi. Tehnicianu zicea undeva la 10-15% pierderi anuale.[/quote]

Pai filtrul de polen chiar are importanta, deoarece fiind infundat cu impuritati, nu mai permte trecerea aerului si deci instalatia nu mai are eficienta. La mine este foarte rece deoarece am pus un filtru de polen fara carbon activ si mai ieftin, deci cu o calitate inferioara si care lasa aerul sa circule ca si cum nu ar fi filtrat.

 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Probleme cu climatizarea

23 Iun 2011, 18:09

Se inlocuieste freonul la 2 ani sau nu ?
Am auzit ca se scoate si se inlocuieste, iar cu acest prilej se inlocuieste si uleiul din instalatia de climatizare.
Si de ce la frigidere casnice nu se umbla 20 de ani, iar la masini se umbla din 2 in 2 ani ?
Multumesc anticipat.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Probleme cu climatizarea

23 Iun 2011, 20:44

:yh
Lichidul de frana il schimbi la 2 ani, freonul si uleiul din instalatie se complecteaza doar daca se pierd.
:cheers
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori