Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
mrnej
Subiect Autor
Mesaje: 60
Membru din: 04 Aug 2009, 00:17
Localitate: Mamaia sat/Milano

Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

15 Ian 2010, 22:44

Salut.
Vreau sa va prezint o lista cu ceasuri indicatoare, si cum functioneaza ele si care sunt rolu lor.
EGTmeter,care consider sint strict necesare,Mai ales la un TDI modificat un astfel de instrument e vital,
Boost meter
vacuum meter
temperatura ulei
Presiune ulei
temperatura apa
temperatura gaze evacuare
presiune benzina
voltmetru
turometru cu shift light
presiune turbina
ceas pentru ratia de aer/benzina
firme sunt:
VDO Vision
Stewart Warner
Omori
Autogauge
Toni SW
Raidhp
Apex
Defi
HKS
Greddy
Giulietta 1,8t Vero Cuore Sportivo!
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

15 Ian 2010, 23:38

:lol:
Salut,
Eu zic ca se poate trai si fara, dar este parerea mea, atata timp cat unitatea centrala care coordoneaza procesele executate de motor primeste si interpreteaza aceste masuratori, de ce sa ma mai chinui sa transform masina in pom de craciun cu o tarla de indicatoare, la care oricum nu ai timp sa te uiti?.
Unele din ele sunt folosite pe masinile de competitie, dar sunt supraveghiate de copilot, care mai poate modifica anumiti parametri in functie de traseu...in rest eu nu cred ca in traficul urban cand parcurgi 200m in 30 minute ai nevoie de ele...
Motorul se simte, se aude, spune singur ce vrea, mai ales la viteza prinsa intre doua cratere in asfalt, care prin bucuresti sunt si din 10 in 10m, cand trebuie sa te gandesti si la sanatatea primarilor prin al caror sector rupi masina.
:drunken:
Zic si eu... :lol: :drunken:
Acum, fara gluma daca tot ai facut lista poti continua cu descrierea functionarii, partile componente si precizia lor, la fiecare in parte, intrucat poate fi extrem de utila pentru cei care cunosc mai putine despre motoarele moderne si vor sa mai studieze.
Mai ales ca pe forum sunt si multi tineri, care poate vor avea nevoie de aceste date in anii ce urmeaza, daca vor da la ceva facultati de profil.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
mrnej
Subiect Autor
Mesaje: 60
Membru din: 04 Aug 2009, 00:17
Localitate: Mamaia sat/Milano

Re: Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

16 Ian 2010, 09:22

-Oil temperature -> parametru foarte important;indica temperatura uleiului in motor si poate preveni soferu in cazu unei defectiuni.
- Boost -> e mai mult de 'fun', iar daca ECU e remapat devine interesant de urmarit ;
- EGT -> daca nu ai modificari serioase, e moft;numai DPF are senzor din fabrica, altfel trebuie demontata turbina si gaurit/filetat)
- AFR -> util, dar greu de montat;numai la benzina, numai daca masina e modificata... Lambda sensor face o treaba destul de buna uzual
- Oil pressure - util daca vrei sa monitorizezi calitatea/presiunea uleiului din motor. Probabil ca vei avea nevoie de o flansa adaptoare (un T-eu) pentru sender, ca sa nu renunti la switch-ul ce aprinde martorul in bord;
- Voltaj -> f util daca ai scule audio performante si multe pe masina,
- presiune carburant - util daca folosesti o pompa de inalta presiune,poti monitoriza presiune de lucru a pompei
- (Water temp) -> ai deja unu in bord. E ok daca vrei sa'l dublezi/verifici. De aceea l'am si pus intre paranteze;
- vacuum -> pentru benzinar turbo nu are sens, daca ai pus unu de boost. E potrivit pentru un benzinar aspirat.
-turometru cu shift light-> util ofera o precizie mare, care indica momentul optim pentru schimbarea treptelor. Acel moment este setat din spatele ceasului. Astfel veti putea conduce sportive si puteti obtine performante mai bine ale masinii
Dintre marci ar fi asa:
- Stack -> marca de renume (rally, etc). Au si modele cu motoras pas cu pas - precizie mai ridicata. Scumpe. Finisare f buna. Se gasesc in .ro;
- VDO -> marca foarte buna, se gasesc la noi, indicatie corecta;
- Steward Warner -> la fel o marca cu renume, ceasuri f bune; Nu stiu cine aduce in .ro. Scumpe si astea;
- Sandtler;
- Racetech;
- Autogauge -> foarte ok ca si pret, modele variate. Sigur gasesti unu care sa potriveasca cu restul bordului;
- RadiHP -> ieftine, varianta medie, sa zicem intre VDO si chinezisme. Se gasesc cam la orice firma de tuning;
- FK -> rahat. Nu e de luat! (am avut pe Corsa unu pentru voltaj. Nu indica corect);
- JOM (de) -> am tot vazut la preturi ff mici. Nu stiu cum sant. Unele arata chiar bine, dar cam tot in directie chinezisme sant.
- Apex-> marca de renume precizie ridicata. Scumpe
- Defi -> foarte bune folosite pentru precizia ridicata.
- Greddy -> nu mai trebuie descriere

Ideea e sa asortezi fundalul / iluminarea ceasurilor aditionale cu bordul. Nu nu fie akolo ca nuca in perete.
La unele modele poti seta alarma, la anumita temperatura/boost..deci nu e nevoie sa-l privesti mereu.

Ceasurile contin in kitu de instalare senzori, tubulatura, fire, system de prindere


La partea de suporti e putin mai complicat.
Daca ai airbag lateral, tip cortina, nu poti sa pui suport pe montantul A.
Ramane doar pe bord - nasol ca tre sa dai gaura pentru fire, plus pentru suruburile suportului.
.

Sfat.trage firele pentru luminat ceasurile la butonul de reglat intensitatea lumini din bord si asa se aprin odata cu pozitia + ca poti regla si intensitatea luminoasa odata cu luminile din bord.
Giulietta 1,8t Vero Cuore Sportivo!
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

19 Ian 2010, 23:39

Autogauge sunt taiwaneze am avut 2 randuri a cate 3, foarte exacte.Sunt sigurele dintre cele ieftine care intradevar merita luate.
RaidHP , FK, JOM sunt praf nu arata bine.
Parerea mea e ca explicatia ta de la egt nu este in totalitate corecta...sincer nu te sfatuiesc sa dai gaura in turbina ca sa montezi sensorul (pirometrul) acolo.De dat gaura ar fi bine in galeria de evacuare cat mai aproape posibil de turbina.Merge si in downpipe dar nici asa nu e corect pt ca in dowpipe temperatura coboara cu vreo 50 de grade.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
mrnej
Subiect Autor
Mesaje: 60
Membru din: 04 Aug 2009, 00:17
Localitate: Mamaia sat/Milano

Re: Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

20 Ian 2010, 18:08

Da,doar daca ai motoru cu modificari serioase,in rest e un moft.Se poate pune si in galeria de evacuare cat mai aproape de turbina.Operatia nu e prea grea daca o faci intr-un service de specialitate si nu ai probleme cu turbina.Dar sa fim pe parte safe, ai dreptate nu e indicat in turbina deoarece aduce si cateva riscuri.
Giulietta 1,8t Vero Cuore Sportivo!
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

20 Ian 2010, 20:49

evident ca doar cu modificari serioase,desi daca tunerul chiar stie ce face nu ai nevoie de ceas de egt nici cu modificari serioase.Eu am avut ,sincer mi-a folosit pana cand mi-am facut cum trebuie softul, dupa , l-am vandut :D
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
mcbeowolf007
Mesaje: 503
Membru din: 01 Dec 2007, 11:25
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

14 Mar 2010, 20:22

Ma intereseaza unde se monteaza senzorul de temp ulei si cel de pres turbo, inainte de a face vreo modif la motor am de gand sa vad in ce param merge deocamdata(pt a determina o eventuala evolutie). Cel de temp ulei mi se pare destul de util.
Imagine
Nissan Cherry 1.3DX || Opel astra hatch'93
Golf III 1.9TD
Seat Toledo 1.9 Tdi ||Audi A4 1.9 PD 2002
Seat Leon Top Sport 1.9 TDI IS-25-WEEEEE
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=2346

 
Avatar utilizator
mrnej
Subiect Autor
Mesaje: 60
Membru din: 04 Aug 2009, 00:17
Localitate: Mamaia sat/Milano

Re: Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

17 Mar 2010, 12:03

Salut!
Oil temp se pune langa senzorul de temp al masinii, sfat(sa nu pui senzorul de oil temp in baia de ulei ca nu se pune acolo.)
Boost gauge aka pres turbo trebuie montat pe tubulatura de admisie, dupa IC. uite un DIY http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=950127 si acesta
http://www.vwtdirepair.com/joomla/index ... e&Itemid=3
Succes :D
Giulietta 1,8t Vero Cuore Sportivo!
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

18 Mar 2010, 05:33

am vazut la un client ceva foarte tare,ceasurile erau digitale iar semnalele de la sensori si le lua de la senzorii masinii (temp si boost) aia chiar mi-a placut.Din cate am inteles l-au costat 350 de eur ,erau facute de delphi
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
mcbeowolf007
Mesaje: 503
Membru din: 01 Dec 2007, 11:25
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

19 Mar 2010, 10:59

Pt. oil temp nu se schimba busonul de la baia de ulei..cu unul cu senzor.senzorul de temp apa ce treaba are cu temp ulei?..exista un delay din momentul cand apa ajunge la 90 si pana cand ajunge uleiul la temp optima.
Imagine
Nissan Cherry 1.3DX || Opel astra hatch'93
Golf III 1.9TD
Seat Toledo 1.9 Tdi ||Audi A4 1.9 PD 2002
Seat Leon Top Sport 1.9 TDI IS-25-WEEEEE
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=2346
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

23 Mar 2010, 11:58

il poti gauri pe al tau sa bagi senzorul inauntru.Da exista un delay de vreo 2-3 minute dupa ce apa ajunge pe la 80-85 de grade (foarte greu ajunge apa la 90,real!) ajunge si uleiul la 70-80 de grade,acum depinde de temp de afara si cum mergi...cel mai usor masori pe vag-com
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Costy
Mesaje: 15
Membru din: 13 Mai 2010, 10:31
Localitate: Bucuresti,Oslo
Contact:

Re: Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

20 Mai 2010, 16:15

Eu mi-am incercat norocul ci ceasuri digitale pe leduri Se numesc Biltema (norvegiene)
-volmetru l-am lus singur pe siguranta de la lumini si caroserie
-torbo boost l-am pus pe unul din vacumuri dupa cum mi-a zis un mecanic plus ca masina avea unul dar era urat
-presiune ulei l-am pus imediat sub filtru de ulei am gasiu un surub care a avut acelasi filet cu sonda care a venit in cutie cu casul
Toate merg ok

Volmetru-14,0-13.8
turbo la relanti cand 0 cand -1
presiune ulei camd pornesc motorul dimineata am 3.8 si pe masura ce urca temperatura se opreste la 1,4 kg/cm2(sa mor daca stiu cu ce se mananca asta )
 
Avatar utilizator
Dunky
Mesaje: 933
Membru din: 25 Ian 2009, 20:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Indicatoare pentru monitorizarea diversilor parametri

03 Iun 2010, 19:12

BALTAZAR2003 scrie:
:lol:
Salut,
Eu zic ca se poate trai si fara, dar este parerea mea, atata timp cat unitatea centrala care coordoneaza procesele executate de motor primeste si interpreteaza aceste masuratori, de ce sa ma mai chinui sa transform masina in pom de craciun cu o tarla de indicatoare, la care oricum nu ai timp sa te uiti?.
Unele din ele sunt folosite pe masinile de competitie, dar sunt supraveghiate de copilot, care mai poate modifica anumiti parametri in functie de traseu...in rest eu nu cred ca in traficul urban cand parcurgi 200m in 30 minute ai nevoie de ele...
Motorul se simte, se aude, spune singur ce vrea, mai ales la viteza prinsa intre doua cratere in asfalt, care prin bucuresti sunt si din 10 in 10m, cand trebuie sa te gandesti si la sanatatea primarilor prin al caror sector rupi masina.
:drunken:
Zic si eu... :lol: :drunken:
Acum, fara gluma daca tot ai facut lista poti continua cu descrierea functionarii, partile componente si precizia lor, la fiecare in parte, intrucat poate fi extrem de utila pentru cei care cunosc mai putine despre motoarele moderne si vor sa mai studieze.
Mai ales ca pe forum sunt si multi tineri, care poate vor avea nevoie de aceste date in anii ce urmeaza, daca vor da la ceva facultati de profil.

mare dreptate ai sunt total de acord cu tine
Viata-i grea dar trece!

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator