Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 15:00

Bubulutza scrie:
Multumesc pentru raspuns! doamne cum am scris "toti" :oops: ...eram obosita de la serviciu :) rusine 5 minute :lol:
intrebarea numarul 2 de la mine: cum pui diferential pe "Capra"? si intrebarea numarul 3: cat costa? si intrebarea numarul 4: unde il pui - la ce service? si ma opresc ca e prea mult :lol:


De fapt si "caprele" au diferential.
Unul "clasic", mai fara pretentii de performanta, bun pentru situatii si viteze normale de deplasare.
Se numeste "open differential" si la capre se combina cu un program - software - si implica senzorii ABS ca sa lucreze (ma rog, e un pic mai complexa explicatia tehnica, da' nu cred ca intereseaza pe nimeni).
Ca sa-l schimbi cu unul de tip Torsen, mai peformant, mai de pilotaj, asa, nu trebuie decat sa-l dai jos pe primul si sa-l inlocuiesti. In cutie. Unu' care se pricepe la cutii face treaba asta in cateva ore.
Costa in jur de 1000-1200 euro (fara manopera).
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 15:02

ok..ieftin :blackeye:
dar ce face mai exact diferentialul asta? :drunken:
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 15:04

A! Pentru DSG e un pic mai scump...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 15:07

bineinteles...nici nu ma asteptam sa fie mai ieftin :lol:
dar ce face? adica la ce e bun? :drunken:
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 15:11

E un pic mai complexa explicatia...
(in stilul meu caracteristic :blackeye: )
Hai ca daca mai intereseaza pe cineva, pregatesc un material, eventual pe maine, sa lamurim problema.
Ce zici?
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 15:12

da da da :bounce:
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 15:16

N'ashpa! :(
Ar fi incomplet fara sa postez inca un capitolas dincolo... cu circulatia mainilor pe volan...
Ca unul dintre efectele negative - minusurile - unui diferential mai performant, cum e LSD-ul (torsen-ul) e ca poate sa-ti smulga volanul din maini, daca nu le tii bine (corect) pe volan. Adica daca tii volanul cu o singura mana sau il rotesti apasand pe cercul volanului cu palma, o poti pati, in unele situatii...
Deci, o sa cam am de lucru... :?
Power is nothing without control...

 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 15:23

dar ai ai pus unul cu circulatia mainilor pe volan...sau erau referiri la asta...cred ca cel cu pozitia corecta la volan.... :)
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 17:36

Nu cred ca am pus capitolasul respectiv, dar imi aduc aminte ca a postat Nicky, mi se pare, pe undeva, un filmulet cu Titi care explica circulatia corecta a mainilor pe volan.
In ce am scris eu nu e nimic nou... poate o opinie sau doua in plus si niste nuantari, din cate mi-aduc aminte.
Atat doar ca sunt niste schite care s-ar putea sa ajute in textul meu.
Oricum, ideea de baza e foarte bine explicata de Titi, deci materialul meu s-ar putea sa fie in plus...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 18:01

Eu de-asta am zis ca nu pun LSD inca, daca tot desfac cutia de viteze, sa am si un ambreiaj mai tare sa pun, si cu totul, ajung la 2,000 Euro, ceea ce e un pic cam mult. Stiu ca Leon Cupra 2009 are un fel de LSD, dar basic. Si Cupra R 2010 are un alt diferential, o idee mai bun, cred ca X drive il numesc ei, dar nu este precum cele de la Quaife.
http://www.quaife.co.uk/shop_category.c ... ry_id/1274
Preturi in Lire Sterline, fara TVA si transport. Manopera e aprox. 300-800 RON, implica demontarea si desfacerea cutiei de viteze, dar nu trebuie facuta la un service de colt de strada, ca apoi apar alte probleme (e.g. curge ulei etc.).
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
bebitz
Mesaje: 389
Membru din: 21 Sep 2008, 10:14
Localitate: Ploiesti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 18:15

imi scuzati indrazneala..dar eu stiam ca orice masina noua are diferential.altfel am patina ca naiba in curbe.sau nu ne referim la acelas lucru?
White Ibiza ;1.2 70 cp
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 18:30

Nicky, parerea mea e ca ar cam trebui sa pui pe Kip diferential. Deja e prea multa putere (mai ales cuplu) pentru versiunea basic de diff care exista pe masina. Combinatia de open diff, asa cum exista pe cupra, cu tot cu setarile de soft - combinatia cu abs si managementul motorului etc. se poate sa fie mai periculoasa decat posibilitatea de a scapa volanul din maini. Modul de lucru al sistemului existent pe cupra poate sa te lase fara putere transmisa rotilor exact cand ai avea mai mare nevoie de ea. Grecu a patit-o, din cate a zis, eu am patit-o - nu chiar asa de grav, da am muscat-o si eu... mai mult m-am enervat decat a fost periculos, da' si asa...
In plus, un torsen - quaife, daca vrei tu - te va ajuta sa si pui cuplul ala mare pe sosea...
Dac-as fi avut bani, mi-as fi pus de multa vreme...
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 18:35

bebitz scrie:
imi scuzati indrazneala..dar eu stiam ca orice masina noua are diferential.altfel am patina ca naiba in curbe.sau nu ne referim la acelas lucru?


Are, ai dreptate.
Atata numa' ca are un fel de diferential care are performante limitate, daca ne referim la un stil de conducere mai agresiv sau la situatii de aderenta scazuta sau foarte scazuta. Originalul e foarte bun pentru un stil de condus linistit, normal, fara pretentii de sportivitate...
Pregatesc pentru maine un material mai pe larg despre diferentiale - tipuri, avantaje, dezavantaje, ma rog, ce mai stiu si eu, si acolo e foarte probabil sa detaliez un pic limitele open diff-ului, asa cum este pe masinile normale.
Sper sa fii pe-aici si maine.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
bebitz
Mesaje: 389
Membru din: 21 Sep 2008, 10:14
Localitate: Ploiesti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 18:49

o sa mai intru maine seara.asteptam materialul :)
White Ibiza ;1.2 70 cp
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 19:47

im570rm scrie:
ace117 scrie:
Puiutu e foarte bun, printre cei mai buni...dar Golful lui de curse nu este kitcar si are in jur de 250 cai. Intamplarea face sa cunosc bine masina respectiva. :)


Cu sau fara electronica?eu auzisem ceva de genul 180 de cai fara electronica,ceea ce mi se pare plauzibil avand in vedere ca fara electronica nu am vazut 1.9 tdi peste 200 de cai nici macar in afara tarii.Cu electronica da evident,chiar si 300.


Are sigur un ECU destept.
Insa si asa Puiutu ramane unul dintre cei mai buni, dar cu mai putin noroc la sponsori si mediatizare...
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator