Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

08 Ian 2010, 13:43

si care nu vor sa duca masina la extrem. :)
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
stronghold
Mesaje: 113
Membru din: 08 Iul 2009, 08:04
Localitate: Oradea-Miercurea Ciuc

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

08 Ian 2010, 14:39

Salutare la tori membrii forumului.Interesant si totodata bun venit acest topic.Felicitarii!!!!!!!!!
Asteptam impresii, pareri si mai ales sfaturi. :)
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

08 Ian 2010, 15:50

bebitz scrie:
e corect cu ce spuneti voi,dar nu e corect ca-i acuzati pe cei ce-si fac chip tuning.Pana la urma toate lumea stie ca motoarele stoc nu dau tot ce se poate din ele.E o chestie de marketing a industriei auto(de exemplu cu ce e diferit un 1.5dci 70 cp fata de 1.5dci 85 cp de la renault?)in afara de soft nu difera cu nimic.In concluzie cat de mult poate sa influenteze negativ comportamentul masini maxim 40 cp in plus(vb in cazul motoarelor diesel)?


Nici vorba de acuzatii, bebitz! Si eu o sa-mi fac un upgrade la motor cat de curand (mi-as face, da' nu pot acum). Nu e vorba de nici o acuzatie, ai inteles gresit.
Era vorba de ideea generala a multor modificari "extreme" si fara cap - atat de putere, cat si la nivelul suspensiei si a trenului de rulare sau al franelor, al ambreiajului sau mai stiu eu ce, care modifica foarte mult masina, o face foarte puternica, foarte rigida, greu de controlat si stapanit si implicit periculoasa.

Zicea grecutzu de faptul ca unu' care-si duce motorul la puteri foarte mari, fara sa se ingrijeasca si de stabilitate si manevrabilitate, poate sa nu intre in curbe cu 120, ci doar cu 60, daca ata-i permite masina. Dar, ma intreb eu, va fi capabil la a renunta sa apese acceleratia putin prea devreme sau frana prea tarziu? Ca asta inseamna o maturitate si un calm si o stapanire de sine foarte mari. Majoritatea soferilor nu sunt capabili nici macar sa aprecieze viteza de deplasare fara sa se uita la kilometraj in toate situatiile (e o chestie care se invata greu, de altfel, in pilotaj). Daca nu ma credeti faceti un exercitiu (preferabil cu ajutorul unui prieten care, pe drum drept, apoi la intrarea in curba, apoi, din nou la iesire, sa va spuna daca aveti sau nu dreptate cand apreciati voi cu voce tare viteza. O sa vedeti cum ce marja de eroare poate exista intre cat credeti ca aveti si cat aveti de fapt. Despre asta e vorba...
Ce se intampla daca pui un om obisnuit intr-o masina de curse? Sigur, depinde de masina... Dar, in general, in prima faza, ori nu va putea porni de pe loc, ori nu va putea folosi ambreiajul cum trebuie, ma rog, tot felul de chestii "de ras". Dar astea nu prea conteaza. Conteaza dupa ce porneste si ruleaza pe un circuit... E foarte probabil sa iasa afara in prima curba... In principiu, nu o sa o poata stapani.
Si totusi, exista astfel de soferi care isi doresc sa-si transforme masina intr-una de curse. Si uita ca ei nu sunt piloti. Bineinteles, o musca rapid. Sunt nenumarate cazuri, nu trebuie decat sa va ganditi si sunt sigur ca ati cunoscut si voi unul din-asta. Care acum nu mai e, in urma unui accident de circulatie.

Deci nu e vorba de unu' care-si duce motorul de la 75 la 100 de cai. E vorba de cel care-si duce motorul de la 200 la 600 de cai, (sa nu-mi ziceti ca nu se poate, ca se poate) si se asteapta ca masina sa reactioneze la fel. Nu va fi asa.

Ma-ntelegi?
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

08 Ian 2010, 16:00

Nu prea imi place sa ma leg de chip tuning si de comportarea masini dupa chip.
Eu o iau altfel.
de exemplu am cupra are 300 de nm ... o duc ii fac chip am 350 nm sau 400 nm. ok
Masina ruleaza la fel doar ca putin mai tare. :) si atunci ai impresia ca nu o poti controla. :)
dar daca sti sa duci cei 300 nm la maxim cum trebuie nu cred ca ti-ar face problema 400 de nm. :)
e ok
pe o distanta de 500 de metri sa zicem ca prinzi 120 fara chip si vine curba nu conteaza in ce parte. :)
ok la 120 la ora sti ca poti sa o iei si franezi aproximativ cand trebuie. + - 3 metri. e foarte mult 3 metri :P inseamna chiar si o secunda. :D
asa ai o masina care pe 500 de metri cu chip prinzi 140. franezi mai devreme chiar cu aia 3 metri care sunt o eroare + - inca 3 metri asta mai inseamna o secunda deci 2 3 secunde pierzi daca ai masina prea puternica si nu sti sa o stapanesti. :)
pe cand daca ai masina stock si pe 500 de metri daca iesi bine din ultima curba vine drum drept da 500 de metri poti sa prinzi si tu 140 dar sti ca poti sa o stapanesti si franezi mai tare ca nu prinde chiar asa repede viteza.

dar daca e cu chip o prinzi mai repede te speri calci frana prea devreme... esti zorro calci frana prea tarziu si atunci poc. :D

hai sa nu ne legam de puterea motorului eu zic. :) mai bine lasam puterea motorului la sfarsit. aici depinde si foarte mult de outzele soferului si experienta lui :)
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

08 Ian 2010, 16:03

eu de exemplu nu as pute asa merg cu masina lui nicky cum merg cu a mea...
mi-ar trebui vreo 100 de km de acomodare si dupa aia incepe practica de accelerare si de atacarea virajelor cu viteza :) putin cate putin. cu cate 10 20 de km mai repede decat prima data pana se ajunge la limita. :) unde mai mult chiar nu poate masina. dar cu exercitiu.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

08 Ian 2010, 16:33

eu de exemplu nu as putea sa merg cu masina lui grecutzus cum merg cu a mea... :lol: :lol: :lol:
dureaza ceva mai mult acomodarea, asta daca intuiesc eu bine cum mergi tu cu masina ta. te-am vazut cu jaguarul pe care nu il cunosti la fel de bine precum cunosti Cupra. te prind eu si cu Capra :D Vezi tu
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

08 Ian 2010, 16:37

cu jaguaru am mers cat de cat incet... te-am dus tot drumu cu 80.
si la intoarcere putin cu 200 dar farte putin in rest nu am depasit 130 sau 40 :D
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro

 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

08 Ian 2010, 18:09

jaguaru' meu, jaguaru' meu :cry: :(
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

08 Ian 2010, 18:43

care e limita de cai putere si Nm pe tractiune fata? limita bunului simt... :wink:
Focus RS - 300 de CP pe tractiune fata cu diferential smecher!
"Caprele" n-au diferential...poti exploata totii caii putere in plus sau e doar un moft bun pe 400 de metri ? :)
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

08 Ian 2010, 19:14

E bun diferentialul. Foarte bun.
E urmatorul pas pe care o sa-l fac in ceea ce priveste Cupra mea.

Da' problema tractiunii fata nu va fi niciodata rezolvata cu nici un diferential. Desi acesta rezolva din probleme.

Problema majora e de conceptie si are legatura cu transferul de mase care, in accelerare, orice ai face, tot spre puntea spate se va manifesta, descarcand de greutate puntea fata. Cum aderenta are legatura directa cu greutatea care apasa pe roti, greutate care se muta spre spate in accelerare,... intelegeti voi.
Asta in ce priveste accelerarea, ca doar are si avantaje tractiunea fata. Importante, de altfel.

Deci, Bubu, din nou e vorba de aderenta... Limita de bun simt e limita pana la care poti merge cu concentrarea (mutarea) greutatii masinii spre sau pe puntea fata. In acest moment, discutam de (aprox) 62-65% greutate din greutatea totala a masinii pe puntea fata, restul pe puntea spate. Maxim. Ma refer la tractiunea fata. Si deja chiar si numai atat afecteaza alte caracteristici ale masinii - comportamentul in viraje, in special.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

08 Ian 2010, 22:31

Multumesc pentru raspuns! doamne cum am scris "toti" :oops: ...eram obosita de la serviciu :) rusine 5 minute :lol:
intrebarea numarul 2 de la mine: cum pui diferential pe "Capra"? si intrebarea numarul 3: cat costa? si intrebarea numarul 4: unde il pui - la ce service? si ma opresc ca e prea mult :lol:
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

09 Ian 2010, 02:47

Cea mai importanta piesa este intre volan si scaun :lol: .
Pe curbe,daca stii ce faci si cu fwd poti bate masini cu 4wd ,rwd mult mai bine dotate ca si a ta.Haideti sa va dau un exemplu extrem:Puiu Rusu,pt cei care nu stiu,dansul este un pilot roman de raliu foarte bun,dupa parerea mea cel mai bun din romania,dansul desi nu are sponsori f multi,alearga in special la vtm cu golf3 kit car fwd 1.9 tdi de 1xx cai,si termina cam printre primii mai mereu(cel putin in anii trecuti) ,iar la grupa lui sunt mai mereu evouri,subaru de 500+ cai, ford focus wrc 800+ cai,etc etc .
Am avut placerea sa il vad intr-o urcare cu ford focus wrc de 800 cai,masina speciala de raliu nu golf3 tdi,a scos 17 secunde sau ceva de genul fata de locul 2, ceea ce la vtm este enorm.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

09 Ian 2010, 13:47

Puiutu e foarte bun, printre cei mai buni...dar Golful lui de curse nu este kitcar si are in jur de 250 cai. Intamplarea face sa cunosc bine masina respectiva. :)
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

09 Ian 2010, 14:29

Welcome, mister ace!
Ma gandeam eu cand ai sa intervii :wink:
M-as bucura sa postezi mai des, daca crezi ca-ti place subiectul...
Nimic nu se compara cu experienta (mai ales impartasita).

Imi pare rau ca nu ai intervenit si pe topicul privitor la conducerea defensiva, sunt sigur ca ai fi avut o multime de critici constructive! :)
Power is nothing without control...
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

10 Ian 2010, 12:10

ace117 scrie:
Puiutu e foarte bun, printre cei mai buni...dar Golful lui de curse nu este kitcar si are in jur de 250 cai. Intamplarea face sa cunosc bine masina respectiva. :)


Cu sau fara electronica?eu auzisem ceva de genul 180 de cai fara electronica,ceea ce mi se pare plauzibil avand in vedere ca fara electronica nu am vazut 1.9 tdi peste 200 de cai nici macar in afara tarii.Cu electronica da evident,chiar si 300.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori