Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

25 Feb 2010, 11:36

Ok, deci o ordine ideala din punctul tau de vedere care ar fi? Fara a avea in vedere un anumit autotursism (pt. ca unele prezinta un potential de tuning mai mare ca altele), in general vorbind..
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

25 Feb 2010, 11:58

1. Handling (performance tires, anti roll, static caster angle, poly bushes etc.)
2. Suspension (coilovers)
3. Ecu / Engine (remap, exhaust, intake)

Pot sa le scriu si in spaniola :D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

25 Feb 2010, 12:08

de acord cu nicky.
eu vreau sa le scri in japoneza.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

25 Feb 2010, 12:16

Ok..in legatura cu franele..In ce conditii e necesar un upgrade la frane? Sau in ce "stage", ca sa folsesc un termen din domeniu :)?
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

25 Feb 2010, 12:22

Despre frane, nu stiu sa zic foarte multe. In principal, datorita fading-ului (scadere a intensitatii franarii dupa ce placutele incep sa se incalzeasca). Primul pas cred ca ar fi niste placute aftermarket, un pic superioare celor de serie, dar nu exagerat de tari, pentru ca - in acest fel - discurile vor deveni consumabile :lol:

Apoi, discuri si placute aftermarket, ambele cu reteta mai tare (pot aduce zgomote suplimentare, fluierat, scartait, scantei)
Si ca ultima solutie, schimbarea etrierilor cu unii aftermarket, mai performanti.

In toate cazurile, inlocuirea lichidului de frana se face la max. 2 ani de folosire. In plus, furtunele se pot schimba cu unele mai solide, ce permit deformatii mai mici cand se actioneaza frana (deformatii date de presiunea din instalatia de franare).
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

25 Feb 2010, 12:24

e adevarat ca sistemele de franare performante - asemanatoare celor de curse - nu functioneaza la parametri maximi decat daca sunt incinse?
adica, la un drum scurt pana la piata :lol: este posibil ca franele stoc sa fie mai bune? :D
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

25 Feb 2010, 12:37

Franele transforma frecarea in caldura, asta e rolul lor. Dar daca se incalzesc prea tare, atunci nu vor mai fi eficiente, pentru ca nu mai pot disipa suficienta caldura. Asa se explica brake fade-ul amintit la masinile de serie.

Tu ai dreptate, Bubu, cu remarca ta legata de masinile de curse, care, mai nou, folosesc carbon si nu fonta (ca la masinile noastre). Carbonul, pe langa faptul ca este mult mai usor, este si mai rezistent la temperaturi inalte, are proprietati de franare mai bune in comparatie cu fonta si placutele uzuale.

Si da, trebuie sa atinga temperaturi relativ mari pentru a fi cu adevarat eficiente, deci nu sunt recomandate pentru strada.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania

 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

25 Feb 2010, 12:46

multumesc Nicky! :notworthy:
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

25 Feb 2010, 18:59

Acum am ajuns si eu acasa, si am vazut ce se discuta pe aici.
Opinia lui Nicky este foarte corecta, la fel si abordarea lui ghita. Foarte bine pusa problema.

Totusi, in opinia mea, chestiunea trebuie nuantata putin.

Adica, tuningul trebuie sa porneasca de fapt de la intrebarea: "Pentru ce voi folosi masina, dupa?"
Nicky zicea foarte bine in postul lui, orice modificare in scopul maririi manevrabilitatii si stabilitatii atrage o pierdere in alta privinta, fie la nivelul confortului, fie la nivelul uzurii sau la alt nivel.

In principiu, daca ne gandim la o masina de serie, ea urmareste mai multe scopuri simultan. Adica (teoretic) este si rapida, si comoda, si spatioasa, si usoara, si mai ales, manevrabile in orice conditii de drum - sau cat mai multe conditii diferite, cel putin. Cu fiecare pas (stage) de tuning, masina castiga in performanta, dar intr-un singur sens. Daca va deveni mai stabila prin montajul de suspensii intarite si coborarea centrului de greutate, aceasta stabilitate superioara se va observa doar pe drumuri de asfalt foarte bune. Dar nu va mai avea nici macar performantele initiale, de fabrica, pe un drum mai prost sau mai denivelat. Deci castiga, dar si pierde stabilitate si manevrabilitate, in functie de conditiile exacte de deplasare.

Si cam acelasi lucru se petrece cu fiecare sistem upgradat.

Primeaza, deci, ideea initiala de tuning si un plan bun de upgrade capabil sa ofere exact satisfacerea doleantelor proprietarului.

O opinie in aceasta privinta este cuprinsa in cele ce urmeaza:

”Strategia” modificărilor

Alegerea unei strategii - și conceperea unui plan general – în privința modificărilor dorite sunt recomandate. Este bine ca modificările dorite să fie bine cunoscute în totalitatea lor încă dinainte de a opera prima modificare. Existența unui plan, a unei strategii, va face mai ușor de sesizat și controlat pe parcurs scopul final căutat prin acele modificări, și va face mai ușor de evitat orice eroare posibilă.
Două decizii trebuie luate odată cu hotărârea de a modifica un autoturism: în primul rând, care va fi utilizarea ulterioară?
Pentru străzi obișnuite și pentru autostradă?
Atât pentru stradă, cât și pentru competiții?
Doar pentru competiție?

În al doilea rând, ce compromisuri sunt acceptate pentru atingerea gradului de manevrabilitate dorit? Pentru că acestea vor fi diferite pentru oricare dintre categoriile enumerate mai sus.
Dacă ați ales ca utilizare primară străzile și autostrada, trebuie să luați în considerare următorii factori și importanța lor specifică:
- tipul de utilizare zilnică (în general)
- frecvența utilizării autoturismului pe drumuri puternic virajate
- importanța confortului în deplasare
- distanța (dorită, dar și practică) între caroserie și sol
- disponibilitatea produselor de tuning pentru tipul autoturismului
- estetica exteriorului și interiorului
- îndemânarea la volan
- bugetul disponibil

În cazul unei combinații între utilizarea zilnică și competiție, trebuie să luați în considerare următorii factori:
- tipul competiției (raliu, accelerare, curse pe asfalt, drifting)
- categoria pentru care modificați autoturismul
- regulile de concurs
- bugetul disponibil
- dificultatea modificărilor necesare
- disponibilitatea produselor pentru tipul autoturismului
- înălțimea de la sol
- confortul în deplasare

Modificările unui autoturism destinat doar pentru competiție sunt cele mai simplu de făcut, pentru că se concentrează într-o singură direcție: să facă autoturismul cât mai rapid posibil. Confortul în deplasare nu va mai avea importanță. Totuși, importanța bugetului crește, pentru că un buget mai ridicat va asigura calitatea componentelor folosite pentru modificări. Pe lângă buget, mai trebuie avute în vedere următoarele:
- tipul competiției
- compatibilitatea autoturismului cu tipul de competiție
- clasa de concurs
- disponibilitatea produselor
- cunoștințele mecanice ale pilotului
- îndemânarea și experiența pilotului.

Scopul și doleanțele, relaționate direct cu bugetul disponibil, vor determina majoritatea opțiunilor. În rest, nu poate fi vorba decât despre combinarea și setarea pieselor disponibile pentru a atinge maximum de performanță.
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

25 Feb 2010, 21:19

Si inca o completare mica...

Brake fade-ul nu este cauzat de faptul ca franele nu mai pot disipa caldura.
Este vorba despre un fenomen de acumulare a gazelor produse de frecarea placutelor cu discul, gaze care nu mai permite placutei sa "calce" direct pe suprafata discului. Gazul se comporta ca un lubrifiant intre disc si placute, iar franarea este foarte slaba, pentru moment. Apare doar la franarile puternice, mentinute un timp (relativ) indelungat.

De aceea s-au inventat discurile cu striatii sau cu gauri.

In ce priveste disiparea caldurii din jurul discurilor, are si asta o importanta mare, deoarece fiecare ansamblu disc - placute are niste praguri de temperatura intre care asigura functionarea optima. Un sistem de serie este eficient intre temperaturi de -50 grade C - 600 grade C, iar unul de curse intre (aprox.) 100 grade C si 800 grade C.
Orice temperatura care nu se inscrie intre aceste limite va afecta buna functionalitate a franelor, pana la nivelul ineficientei totale a acestora.
In regim de curse, mai ales, unde temperaturile mari sunt des intalnite, un sistem de aerisire a zonei discurilor va asigura racirea rapida a acestora, pentru a le mentine intre parametri de temperatura optima. Deci aerisirea este importanta. La extrem, se poate ajunge pana la niste canale similare cu CAI-ul, care pornesc din fata masinii si se opresc in imediata vecinatate a discurilor, conducant si concentrand aer rece direct pe ele.

Si da, franele de curse sunt ineficiente pentru deplasarea normala, pentru ca, de fapt, destul de rar se ajunge la temperaturi de 100 de grade la disc, mai ales in regim de oras. Si, pana la temperatura asta, coeficientul de frecare placute-disc este foarte slab. 0,6-0,7 normal, fata de aprox. 0,2 pana la incalzirea suficienta. Cele de oras ofera un coeficient de franare mai mic (0,35, 0,4) dar este mai permisiv in ce priveste pragurile de temperatura.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

26 Feb 2010, 09:41

Apropo de frane..
Eu sunt mare fan Audi. Dupa cum poate stiti, la unele modele pregatite de Quattro GmbH se ofera ca optional frane ceramice la un pret de peste 9.000 (noua mii) de euro.
Am avut placerea sa fiu pasager intr-un S8 cu asemenea frane si l-am si intrebat pe proprietar cum franeaza, eu nesesizand nici o diferenta fata de franele normale. Si mi-a spus ca foarte prost, in conditiile in care el foloseste masina. Din pacate n-am mai putut continua discutia si la vremea respectiva mi s-a parut imposibil de crezut..Adica cum? Un sistem de franare de 9.000 de euro sa franeze prost in conditii obisnuite?

Acum, din explicatiile de mai sus imi dau seama ca asa e..Un sistem de frane ceramic (ma rog, impropriu spus, pt. ca discurile sunt intarite cu fibra de carbon) chiar nu merita banii aia, in conditiile in care folosesti masina (chiar modele performante, cum ar fi S8, RS6, RS4) doar in conditii de strada / autostrada. De 9.000 de euro te alegi doar cu un look super tare :) O sa pun maine poza, eram fascinat de cum arata :)

Acum sa spun ce am inteles eu din explicatiile voastre..

Inclin sa cred ca peste un anumit prag de performante standard nu e indicat sa modifici masina. Adica daca masina vine din fabrica cu anumite valori pt. putere, cuplu si setari pt. suspensie, manevrabilitate etc. modificarile spre performanta in dauna confortului (spre exemplu) nu prea au sens in cazul in care masina e de "every day use".
Problema se pune acum care e valoarea aia de putere stanadard :lol:
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

26 Feb 2010, 09:59

ghita_celofan scrie:
Acum sa spun ce am inteles eu din explicatiile voastre..

Inclin sa cred ca peste un anumit prag de performante standard nu e indicat sa modifici masina. Adica daca masina vine din fabrica cu anumite valori pt. putere, cuplu si setari pt. suspensie, manevrabilitate etc. modificarile spre performanta in dauna confortului (spre exemplu) nu prea au sens in cazul in care masina e de "every day use".
Problema se pune acum care e valoarea aia de putere stanadard :lol:


bine zis Cosmin :wink:
am vaga impresie ca discutia asta trebuia purtata la inceputul topicului... :wink:
valoarea de putere standard - depinde de personalitatea fiecaruia, buget, scopul pentru care isi cumpara masina :wink:
dar pentru unii dintre noi (me not included :lol: ) tunningul este o pasiune - asa ca standardul nu conteaza decat in masura in care iti ofera posibilitati imense de upgrade :wink:
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

26 Feb 2010, 10:05

Sunt de acord cu tine.
Totusi, daca banii nu sunt o problema iar masina pe care intentionezi sa o modifici nu e una pe care sa o folosesti zilnic la piata sau la dus copii la gradinita, lucrurile se schimba putin..:)

Inclusiv in cazul meu. Recunosc, daca asa avea posibilitatii financiare (ca sa nu zic "daca as avea malaiu' la saltea" :)) si eu m-as apuca de modificari. Mi-as cumpara o masina cu potential mare si as modifica-o. Am de la cine sa invat ce si cum sa modific :)

Dar pana va veni vremea aia va mai trebui sa curga multa apa pe Cibin..
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

26 Feb 2010, 10:37

ghita_celofan scrie:
Am de la cine sa invat ce si cum sa modific :)


De la cine, Cosmin?
Sa ni-l prezinti si noua!

In alta ordine de idei, vreau sa revin la una dintre intrebarile tale de la inceputul discutiei. Si anume la intrebarea referitoare la posibilitatile de a modifica performantele masinii in scopul castigului in manevrabilitate si stabilitate.
Si, in acelasi timp, la primul meu raspuns. Scuzati insistenta mea asupra subiectului, dar mi se pare foarte important, mai ales relationat cu concluziile trase de tine, Cosmin, despre subiect.
Si iar voi pomeni de sofer.
Chestia pe care am observat-o eu este ca majoritatea tipilor care apeleaza la modificari ale masinii pornesc de la o premisa falsa. Adica incearca sa rezolve problema stabilitatii si manevrabilitatii masinii apeland la solutii gresite, pentru ca, in general, cauza lipsei de manevrabilitate, stabilitate si echilibru dinamic la masina este de fapt alta, si nu caracteristicile masinii. Ci calitatile si competentele soferului.
De fapt, sunt foarte, foarte putini soferi capabili sa "scoata" din masina tot ce poate oferi aceasta, chiar si numai cu setarile de fabrica. Am observat ca in ultimul timp, nu prea mai exista masini construite prost. Majoritatea sunt foarte bine facute, din punct de vedere al stabilitatii si manevrabilitatii. Surprinzator de bine.
Cu conditia ca soferul sa fie capabil sa puna in valoare aceste calitati.

Scuzati-ma, trebuie sa plec. Continuam mai tarziu.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

26 Feb 2010, 10:47

deci tot soferul e de vina :lol: eroare de soft nu de hard! :lol:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori