Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
 
stronghold
Mesaje: 113
Membru din: 08 Iul 2009, 08:04
Localitate: Oradea-Miercurea Ciuc

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

21 Ian 2010, 08:07

Salutare la toata lumea !!!! :) Subiect excelent si o gramada de explicatii amanuntite !!! tineti-o tot asa.Merita urmarit subiectul. :wink:
 
romanu78
Mesaje: 34
Membru din: 08 Aug 2009, 22:20
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

28 Ian 2010, 12:01

Bubulutza scrie:
asa stiam si eu ca 1.4 TSI are si compresor, pe langa turbina...
Caracteristica unică a tehnologiei TSI, oferită de Volkswagen cu caracter exclusiv, în calitate de unic producător care pune la dispoziţie această realizare pe plan mondial, este reprezentată de combinaţia dintre injecţia directă cu benzină şi dubla supraalimentare. „Twincharger“, un compresor mecanic de supra-alimentare combinat cu un turbocompresor, asigură o putere raportată la capacitatea cilindrică de 90 kilowaţi, respectiv 121 CP per litru de capacitate cilindrică, dezvoltând o valoare de top în categoria propulsoarelor cu patru cilindri destinate producţiei de serie în clasa autoturismelor.
Cuplul motor maxim de 240 Nm este disponibil de la un nivel de turaţii de 1.500 rotaţii/min şi este menţinut la acest nivel ridicat până la 4.500 rotaţii/min. Această valoare corespunde potenţialului unui motor cu aspiraţie cu o capacitate cilindrică de aproximativ 2,3 litri. În comparaţie cu un astfel de propulsor, consumul de carburant obţinut de un motor 1.4 TSI este mai scăzut cu aproximativ 20 procente.
O altă variantă de putere a motorului TSI, cu 103 kW/140 CP şi un cuplu motor maxim de 220 Nm este disponibilă pentru Golf, Jetta, Touran şi pentru noul Golf Variant. Iar modelul Golf Plus este disponibil atât cu un propulsor 140 CP TSI, cât şi cu motor TSI de 170 CP.
Principiile de funcţionare ale compresorului şi turbocompresorului se completează perfect. Până la o turaţie de aproximativ 3.500 rpm, supra-alimentarea se realizează de către compresorul mecanic. Presiunea de supraalimentare este intensificată de turbocompresorul montat în serie. De la o turaţie de 3.500 rpm, presiunea de alimentare în cilindri este asigurată numai prin intermediul turbinei de supraalimentare.

http://www.volkswagen.ro/despre_volkswa ... lementare/
http://www.volkswagen.ro/despre_volkswa ... e/tsi/tsi/


Super tare explicatia!!!

Indraznesc sa te intreb ceva: daca la masinutza mea leon 2010 de 1.8 160cp si cutie automata 7 trepte as face o resoftare la MTM Germania care ar duce-o la 205Cp si 305 Nm de la 250 Nm am vreao9 sansa sa patesc ceva. Am o mica strangere de inima din doua motive - nu stiu pe nimeni care sa-si fi facut resoftare pe cutie automata si nu stiu daca e indicat sa o fac la 2200 km cati am eu acum.
Daca ai vreu sfat astept cu mult interes
Multumesc
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

28 Ian 2010, 12:03

romanu eu zic sa mai circuli cu masinuta putin... sa te obisnuiesti cu ea.
nu patesti nimic daca faci soft la masina si ai cutie automata. :)
acuma a aparut si soft pentru cutiile automate. :)
fa-ti cu incredere... parerea mea.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Ciosmi
Mesaje: 1560
Membru din: 28 Noi 2007, 17:18
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

28 Ian 2010, 20:28

Asteapta sa treci de prima revizie,dupa care poti umbla linistit la soft.305 Nm nu iti afecteaza cutia.
Permite-mi sa te intreb: de ce MTM? pretul de lista e 1000 euro softul + 125 euro instalarea (ain't that a bitch) + drumul pana acolo.Cred ca revo te-ar aranja destul de bine si ieftin.
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

29 Ian 2010, 10:16

romanu: parerea mea este ca nu puterea este totul. 160 benzina "turbati" :lol: sunt suficienti ...mai ales ca masina ta e noua...n-ai cum sa te plictisesti asa repede de 160 de cai :wink:
las-o un pic sa se aseze, sa se rodeze ca e noua, sa va obisnuiti impreuna...sa stii sa scoti ce e mai bun din ea...si daca tot nu esti multumit, treci pe soft.... :)
eu nu sunt adepta resoftarii...si bine zice Norin : (daimio) : "Power is nothing without control" ! :D
drumuri bune! :)
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

29 Ian 2010, 15:21

De fapt nu eu am zis-o, Bubu..., ci unii care fabrica pneuri, care si ei au preluat-o din "folclorul" american (presupun)...
Multumesc, oricum.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

04 Feb 2010, 11:02

patzaichin scrie:
Super tare....!!! Imi place din ce in ce mai mult....doar nu degeaba a fost motorul anului 2 ani la rand :)

Merci mult Bubu :D

si ca sa confirm ce ai spus tu aici cu performantele: TSI de pe noua Ibiza Cupra 1.4 a castigat titlul de cel mai bun motor al anului 2009
detalii mai jos!

http://www.antena3.ro/stiri/rutier/volk ... 74051.html
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/w ... inner.html

Having accumulated 354 points from 65 judges, VW’s innovative new-generation TSI Twincharger has ended four years of BMW dominance to win the overall International Engine of the Year Award for 2009.

In what was the closest race in the history of the Awards, the Twincharger beat the 2007 and 2008 champion, BMW’s 3-litre DI Twin Turbo by four points. TSI’s triumph in the overall International Engine of the Year, Green Engine and 1-litre to 1.4-litre categories will be seen as an important victory for those backing the downsizing of internal combustion engines over other solutions such as gasoline hybrids and full electric vehicles.

Most notable was how well VW’s 1.4-litre unit managed to gather points from markets outside Europe, with judges in North America, Asia and South America all awarding top marks. “It was an easy choice,” said international motoring journalist Peter Robinson. “TSI combines outstanding refinement with terrific performance and low consumption and emissions.” American Matt Davis was equally impressed: “Volkswagen’s 1.4-litre TSI EA111 is still way ahead of the curve, sensationally over-engineered in all the right ways, and even makes the company’s fantastic 2-litre TFSI already look like yesterday’s tech.”

The four-cylinder combines a turbocharger and supercharger in one compact unit. The result is power of up to 178bhp, but what’s most impressive is the engine’s specific power that attains 127.1bhp per litre of displacement. And with 240Nm of torque coming good at 1,500rpm, it’s easy to see why the jurors that look for performance and sporty characteristics were impressed.

But power is just part of the story for this year’s International Engine of the Year. The TSI derivative mated to VW’s DSG system emits 144g CO2/km, and in a Golf application, fuel consumption is rated at 6.2litres/100km (45.5mpg). With those figures, it’s little wonder that TSI won.

RESULTS:
1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra)
354 points
2. BMW 3-litre DI Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730) 350 points
3. Audi 2-litre TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI)
220 points
4. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (BlueEfficiency C-Class, BlueEfficiency E-Class) 203
5. BMW 4-litre V8 (M3) 203 points
6. Mercedes-AMG 6.2-litre (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 114 points
7. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207 308, Mini John Cooper Works) 107 points
8. Toyota 1-litre (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 74 points


PS: ati terminat cu tunning-ul gata??? :?

 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

18 Feb 2010, 11:12

Se pare ca s-a cam terminat discutia..:) .."S-a rupt lantzu' de iubire", vorba poetului (asculta un individ cu par pe degete azi dimineata in masina cu geamurile deschise) :lol:

In fine..as vrea si eu cateva informatii suplimentare..
Care sunt componentele (piesele) care influenteaza comportamentul dinamic al masinii, manevrabilitatea si stabilitatea? Eventual puteti pune si niste link-uri si filmulete explicative..
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

18 Feb 2010, 13:54

Salve, domnule!
Ai reusit sa ma scoti din letargie cu intrebarea asta...
Mai complexa problema nu cred ca puteai sa ridici...

Cred ca un raspuns complet trebuie sa inceapa si sa se incheie cu ...soferul.
Dar despre asta am mai discutat.

Apoi, sunt cam toate celelalte sisteme ale masinii (mai putin sistemul de lubrifiere a motorului, poate).
Stabilitatea si manevrabilitatea stau in directa relatie cu aderenta. Deci daca o luam de jos in sus, putem discuta despre pneuri, jante (dimensiuni, et-uri, rigiditate), cinematica rotii - unghiurile de fuga, de cadere si de convergenta, care se modifica in bracaj sau la parcurgerea unor gropi sau denivelari, apoi sistemul de suspensie (rigiditate, cursa, timpi si mod de reactie, distanta de la centrul de greutate al masinii la sol), tipul (sistemul) de brate, barele de torsiune, apoi sasiul - rigiditatea, repartitia maselor pe punti -.
Dupa care urmeaza tipul de tractiune - fata, spate, integral - diferentialele, care in tandem cu transmisia si coeficientul de aderenta genereaza motricitatea, respectiv capacitatea masinii de a pune pe podea puterea motorului, sistemul de franare, cu repartitia specifica fata - spate... Apoi sistemul de directie, cu unghiurile de bracaj care influenteaza pata de contact a pneului...
Apoi sunt eventualele elemente aerodinamice, care pot mari (de la niste viteze foarte mari in sus) aderenta, deci stabilitatea si manevrabilitatea.
Inclusiv cuplul motor si puterea influenteaza comportamentul masinii.

Ce te intereseaza, mai exact? Ca dupa cum vezi, subiectul este oarecum permisiv, ca sa zic asa... In sensul ca s-au scris zeci de carti pe tema asta si inca nu este epuizat...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

18 Feb 2010, 14:25

va zic ce am observat eu:
- cu jante mai mici si anvelope mai inguste de iarna la peste 130 km/h zici ca plutesti...comportamentul dinamic al masinii se modifica destul de mult comparativ cu jantele mai mari si anvelopele de vara - chiar daca asfaltul este uscat. :)
la mecanica nu ma pricep asa ca nu ma bag... :D
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

18 Feb 2010, 14:33

Pai Bubu, poate chiar pluteai.
Zii, daca invarteai de volan, luai curba sau te duceai drept?
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

18 Feb 2010, 15:11

drept! :D curba la 130 la ora...misto...oare o fi fun? :lol: glumesc...mergeam drept... :)
asta asa ca o observatie : cu anvelope de vara nu face asa nici la 170... :) dar cred ca mi-am luat eu anvelope proaste de iarna "T"-uri de maxim 190... :(
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

19 Feb 2010, 12:12

Intrebarea care am ridicat-o e intr-adevar complexa, dupa cate vad.:)
Ma gandeam sa discutam din punct de vedere al pasilor de urmat pt. modificari (sau upgrade-uri) pe partea de stabilitate. Adica ce pasi sunt de urmat pt. a imbunatati stabilitatea, manevrabilitatea unui autoturism in general si de ce nu, seat in particular. Asta in cazul in care exista neinitiati (ca mine) care sunt interesati de pasii de urmat pt. a imbunatati performantele masinii.

Si ca o paranteza..Eu citesc multe forumuri cu si despre masini, atat din Romania cat si de prin alte parti ale lumii. Am observat ca foarte multa lume incepe upgrade-ul spre performante ridicate fata de configuratia stock a masinii cu modificarea parametrilor ECU (remapare), apoi evacuare, admisie, racire, frane..etc.

Intreb..Nu ar fi mai potrivit ca modificarea masinii sa inceapa cu componentele ce tin de stabilitate si manevrabilitate? Avand in vedere cresterea ulterioara a puterii si cuplului..
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

25 Feb 2010, 10:14

Nimeni? Nimic?
Nicky...Norin..si altii care va pricepeti...nu vreti sa lamuriti un biet profan? :)
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: tuning si setari - ce pierzi si ce castigi (la extreme)

25 Feb 2010, 11:15

Neatza, domnu, scuze, nu am fost pe faza.
Intr-adevar, e indicat sa creezi conditii elegante pentru orice plus de putere pe care o sa il primeasca/genereze masina.
Pe de alta parte, toti neavizatii intreaba fie "cat baga?" sau "cat i-ai dat cel mai mult?" sau "cati cai are?", de aici si tendinta unora spre ECU tuning si cam atat.

Motorul lucreaza pe demaraj, in principal, dar de suspensie si de o manevrabilitate ridicata avem nevoie pe toate fazele deplasarii (demaraj, franare, viraj).

Cred ca primii pasi pentru asigurarea unei manevrabilitati si unui raspuns mai bun al masinii la comenzi, constau in modificarea elementelor de suspensie (telescoape, arcuri, bare de torsiune, bucse etc.), a elementelor de transfer de cuplu pe asfalt (LSD, suporti motor, anvelope mai performante etc.).

Dar cea mai mare problema este ca odata cu modificarea parametrilor masinii inspre o mai buna manevrabilitate / stabilitate etc. se pierde inevitabil din confort. Again, no pain, no gain :D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator