Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18
 
Avatar utilizator
catalin87
Mesaje: 714
Membru din: 22 Aug 2008, 12:32
Localitate: undeva langa Tg-Jiu

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

06 Ian 2011, 12:55

Are dreptate Tibi , eu l-am montat singur numai cu sfaturile baietilor dupa forum, nu e cine stie ce
Seat Leon 1.4 ,85 Cp , Citrus yellow
Yellow Spider
http://www.sanatateprinmiscare.blogspot.com
 
sandman
Subiect Autor
Mesaje: 1139
Membru din: 02 Ian 2010, 13:13
Localitate: Bucuresti

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

05 Feb 2011, 16:40

un mic detaliu adaugat: :D


Imagine
Audi A4 Avant B8 2.0TDI 170CP 2011 -AICI
ex: Seat Leon 1P Facelift 1.4TSI 125 CP 2010
 
sandman
Subiect Autor
Mesaje: 1139
Membru din: 02 Ian 2010, 13:13
Localitate: Bucuresti

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

22 Mar 2011, 11:17

13.000km. masina merge f bine :D
Audi A4 Avant B8 2.0TDI 170CP 2011 -AICI
ex: Seat Leon 1P Facelift 1.4TSI 125 CP 2010
 
sandman
Subiect Autor
Mesaje: 1139
Membru din: 02 Ian 2010, 13:13
Localitate: Bucuresti

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

04 Mai 2011, 10:11

13.800km

am si eu o intrebare:

vreau sa imi fac un cip tuning la tcm turbo. Ati auzit de ei? sunt ok? cica motoarele 1.4tsi de pe seat si audi au o protectie antituning, si mai dureaza 2 sapt pana ii dau de cap. de fapt, ei fac o resoftare, si cica, motorul ar ajunge undeva pe la 150cp. cum fac cu garantia, ca mai am pana in decembrie?
Audi A4 Avant B8 2.0TDI 170CP 2011 -AICI
ex: Seat Leon 1P Facelift 1.4TSI 125 CP 2010
 
Avatar utilizator
ll_her
Mesaje: 982
Membru din: 12 Mai 2008, 08:01
Localitate: Brasov

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

04 Mai 2011, 10:59

Salut,
Motoarele de 1.4 tfsi se fac deja de vreo 1 an. Intradevar ajunge la +150 CP (chiar 160 CP).
Referitor la garantie eu as sta pana in decembrie sa iasa masina din garantie.
VR 46

SEAT Altea 1.4 TSI 125 CP Stylance - Mar Blue
Imagine
&
SEAT Leon 1.6 TDI CR 105 CP Copa Edition - Estrella Silver
&
Ex - SEAT Ibiza 1.4 TDI 70CP Fresc - Crono Yellow
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

04 Mai 2011, 11:35

Io sincer nu ti-as recomanda resoftare pentru motorul tau.

Sunt multi tuneri consacrati atat din Romania cat si din alte tari care refuza sa faca resoftari la 1.4 TSI datorita dimensiunilor mici ale motorului si pentru ca dupa niste teste efectuate, nu rezista.

Acum o sa imi spui ca exista variante ale motorului 1.4 TSI care vin chiar cu 170 de cai din fabrica (Seat Ibiza Cupra), dar iti voi raspunde ca acele motoare nu sunt fortate prin soft ci au pe langa turbo si un compresor adaugat.

Parerea mea... :hi
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

04 Mai 2011, 12:04

Cred ca ar trebui sa nu mai plecam urechea la toate parerile care le auzim pe internet sau prin cartier. Motorul tau este unul roboust si sunt multe remapate pe Leon/Octavia/Golf/etc. Avem si colegi pe forum cu acelasi motor si cu Stage 1, poti cauta si pe forumuri straine.

Orice remapare Stage 1 pentru orice tip de motor este gandita si calculata sa ofere putere/cuplu in plus fata de varianta standard (care este foarte conservativa nu cred ca are rost sa mentionez de ce), dar sa nu afecteze fiabilitatea masinii si sa nu depaseasca tolerantele componentelor (motor, turbina, cutie etc). De asemenea, toti parametrii (gen temperatura uleiului, temperatura in admisie, temperatura in evacuare etc) raman in intervalele stabilite de producator ca fiind sigure. In teorie, o masina cu un Stage 1 de calitate si la care i se respecta programul de intretinere (revizii, consumabile, combustibil de calitate) este la fel de fiabila ca si o masina stock.

Cel mai important la un Stage 1 este sa alegi tunerul potrivit. Si cand spun asta ma refer la o companie care:
- isi permite sa cumpere o masina echipata cu motorul respectiv si sa faca teste indelungi (pe autostrada, pe circuit, teste de fiabilitate, teste de consum etc)
- are acces la datele producatorului (oficial sau neoficial) si cunoaste cu exactitate tolerantele componentelor (nu le deduce din "experienta"), acest lucru permitandu-i sa gandeasca o harta care sa fie fiabila pentru componentele masinii
- are experienta vasta in domeniul optimizarii ECU-ului de management al motoarelor si este specializata pe un segment (nu stie sa faca orice, de la BMW la Kia) acest lucru permitandu-i sa poata optimiza multi mai multi parameterii decat cei 3 pe care ii modifica toata lumea (BOOST/AFR/TIMING)
- are proprile ei protocoale de comunicare, scriere/citire ale ECU-ului
- pastreaza in soft-ul sau toate elementele de siguranta prezenta in soft-ul standard (de exemplu daca merge pe o benzina mai proasta vei avea un timing negativ, daca temperatura exterioara nu permite o racire suficienta se vor face automat ajustari la presiunea de BOOST etc)

Din punctul meu de vedere, in Romania pentru Seat exista doar 3 companii care se incadreaza in totalitate in cele scrise de mine mai sus: Revo, APR si ABT (in afara mai sunt cateva). Eu am ales Revo pentru ca au dealer in orasul meu si au avut reducere in aceasta perioada (pana pe 8 mai cred ca mai este valabila reducerea). Momentan sunt foarte multumit.

Singurul inconvenient al unui Stage 1 ar fi ca este recomandat sa folosesti benzina mai buna, cu cifra octanica minim 98, care este mai scumpa. In varianta standard merge si benzina de 95 fara nici o problema. In principiu garantia nu va fi afectata, ii poti intreba pe tuneri si iti vor explica ei de ce.

Nu oblig pe nimeni sa fie de acord cu mine, sunt doar concluzile mele dupa ce am studiat 1 an "fenomenul" si am discutat cu mai multi "pasionati".
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG

 
Avatar utilizator
lau_03
Mesaje: 1092
Membru din: 31 Aug 2009, 20:19
Localitate: Timisoara

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

04 Mai 2011, 12:16

il sustin pe volvol... are perfecta dreptate si este tot o parere personala... :hi in aceeasi situatie de "cercetare" am fost si eu! timp de un an am vorbit doar cu oameni care au un asemenea soft sau care mi-au dat argumente clare!! :wink:
leon 1.4 TSI
---
Imagine - http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=98&t=17841
Cosmetica Auto - detailing profesional interior/exterior/motor - polish auto - reparatii parbrize - reconditionari faruri - inscriptionari oglinzi
 
Avatar utilizator
cosminidis
Mesaje: 322
Membru din: 07 Aug 2010, 02:04
Localitate: Bucuresti

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

04 Mai 2011, 13:07

@sandman: mai multe informatii despre TCM Turbo (Dragos Voinea) gasesti pe vwforum:
http://vwforum.vwforum.ro/topic/27506-c ... __st__2920
Tot acolo poti sa ii intrebi pe cei care au beneficiat de tuning de la voinea daca sunt multumiti, daca au avut probleme, etc.
Limba română: terms of use - http://diacritica.wordpress.com/2009/08/10/limba-romana-terms-of-use/

Seat Leon Style 1P 2.0 TDI CR (CFHC) DSG 140 CP Crono Yellow
Seat Leon Style 5F 1.2 TSI 110 CP Tornado Red
 
sandman
Subiect Autor
Mesaje: 1139
Membru din: 02 Ian 2010, 13:13
Localitate: Bucuresti

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

04 Mai 2011, 13:28

@cosminidis: stiam de link, am intrat acolo acum ceva timp, am vb cu dragos si mi-a zis ca inca nu au soft pt motorul meu... deci pica de pe lista mea tcm.

@volvol: multumesc de informatii, mai mult ca sigur o sa raman la revo, numai sa fac rost de bani.
Audi A4 Avant B8 2.0TDI 170CP 2011 -AICI
ex: Seat Leon 1P Facelift 1.4TSI 125 CP 2010
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

04 Mai 2011, 14:06

La fel am zis si eu.

Eu sincer daca as mai avea Seat si as avea motorul 1.4 TSI nu m-as apropia de resoftare, poate doar o admisie, evacuare.

Motorul oricum este mic si scoate foarte multi cai pentru dimensiunile lui.

Un alt punct de vedere care imi da dubii in ceea ce priveste resoftarea motorului 1.4 TSI este renuntate lui RBN din a mai softa aceste masini tocmai datorita fiabilitatii lor scazute de dupa resoftare.

@volvol: nu compara soft-ul si termenii problemei in cazul masinii tale (vad ca ai FR 2.0 TSI) cu un 1.4 TSI pentru ca nu au nici o legatura. RBN a renuntat sa mai softeze acest motor specificand tocmai aceasta problema: fiabilitatea indoielnica a masinii de dupa softare.

Acum va zic si eu impresia mea si ce as face eu, in urma urmei fiecare face ce vrea cu masina lui. :hi
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

04 Mai 2011, 14:36

Nu exclud posibilitatea ca un anume motor sa fie mai putin reusit din proiectare si sa nu reziste la solicitari intense (se poate intampla la orice producator, model), insa nu cred ca 1.4 TSI-ul este unul dintre acestea. Motorul (internele) are ani de utilizare in spate sub diferite layout-uri hardware (cu un compresor in plus sau in minus). Motorul este prezent si pe masini din clasa premium (Audi), ori asta dovedeste din punctul meu de vedere ca nu poate fi mai putin fiabil decat alte motoare VAG. La timpul sau acest motor a primit si premiul pentru motorul anului. Ma gandesc ca nu se acorda atat de usor acest award si fara a se face niste teste/studii in prealabil.

Doar pentru ca un tuner nu reuseste sa realizeze o harta fiabila prin modificarea celor 3 parametrii mai importanti, nu inseamna ca alti tuneri care au mai multe cunostinte despre motorul respectiv si care pot optimiza zeci de parametrii (pentru a obtine o harta armonioasa si fiabila) nu o pot face. Este vorba si despre ce resurse financiare ai la dispozitie si cat iti permiti sa investesti in cercetare. Nici un tuner cunoscut la nivel mondial, care are clienti pe 6 continente si ale caror masini ruleaza in conditii de clima total diferite...nu ar comercializa cu bunastiinta un soft care ar fi daunator pentru masinile clientilor. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar cei care descopera ca un anumit motor nu este fiabil si stiu cum il pot imbunatati ar trebui sa fie ingineri sefi la companii de automobile reputate si sa fie platiti anual cu sume din 6 cifre (in Euro).

Faza cu antituning-ul trebuie verificata inainta. Poate sa fie activata sau nu protectia, nu este o regula. Tunerul citi va seria ECU-ului aflat pe masina si va determina ce trebuie facut mai departe. Chiar si cu aceasta protectie se poate face usor remaparea, trebuie numai sa ai oameni care au investit timp/bani in cercetare si au gasit modalitatea de a decripta protectia.

@Bogdan90 - La motorul considerat ca fiind cel mai fiabil din istoria VAG (1.9 TDI 105 cai) au existat cazuri cand pistoanele s-au sudat in mers, cu remapare sau fara. Eu am un coleg se servici care a patit asta si nici in ziua de azi nu a gasit nici un service/tehnician cauza. Cand un producator de masini ca si VW comercializeaza un motor pentru publicul larg, pentru mine este o siguranta ca este fiabil si functioneaza in conditile cele mai diferite posibile (clima, altitudine etc).

Si cu asta am terminat dezbaterea subiectului ca sa nu facem un versus pe topicul baiatului. Fiecare dintre noi este dator sa se informeze in legatura cu masina sa si sa aleaga cum crede de cuvinta. Asta inseamna economia de piata, bine ca avem de unde alege. :) Colegul ne-a cerut parerea si noi asta am facut.
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

04 Mai 2011, 14:58

Bogdan90 scrie:
Motorul oricum este mic si scoate foarte multi cai pentru dimensiunile lui.

Doar la aceasta afirmatie vreau sa mai completez ceva. Daca ar fi un motor aspirat, as inclina si eu sa cred asta, insa aici vorbim despre un motor turbo. Chiar acesta este rolul turbinei, sa recupereze o parte din energia care se pierde in timpul functionarii motorului (sa ofere un randament mai bun la aceiasi cilindree). Mai toti marii producatori de masini au acuma in oferta lor motoare turbo pe benzina de dimensiuni mai mici (1.4 sau 1.6). Nu vorbesc de grupul VAG in special, mai sunt Fiat + Alfa Romeo, Opel, Renault, Peugeot, altii care nu imi vin acuma in minte. Pe viitor vor fi si mai multi producatori care vor aborda aceiasi strategie pentru consum mai mic si norme de poluare mai bune.
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
lau_03
Mesaje: 1092
Membru din: 31 Aug 2009, 20:19
Localitate: Timisoara

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

04 Mai 2011, 15:42

Bogdan90 scrie:
Motorul oricum este mic si scoate foarte multi cai pentru dimensiunile lui


aici intervin si eu cu o intrebare scurta si la obiect: Ce te face sa crezi ca motorul 1.4 TSI de 125 cp de pe Leon este mai "fortat" decat un 2.5 TSI de 340 cp de pe RS3 ???
Dupa logica mea (scuzati daca gresesc) la 1.4 TSI avem aproximativ 0.089 cp/cmc (125 cp/1400 cmc), iar la 2.5 TSI avem 0.136 cp/cmc (340 cp/2500 cmc) !!! Deci consider ca din fabrica motorul de 2.5 TSI este mai "fortat" decat 1.4 TSI!!!

Daca ar fi sa calculam dupa stage 1 (indiferent de tuner) la ambele motoare avem aproximativ: la 1.4 TSI (150 cp/1400 cmc = 0.107 cp/cmc), iar la 2.5 TSI ( 410 cp/2500 cmc = 0.164 cp/cmc) !!! Deci...oricum am lua-o...mi se pare ca 1.4 TSI nu e chiar "fortat"!!! Asta e asa la prima vedere, un calcul nestiintific, facut de un om care nu a participat nici la fabricarea motoarelor si nu are nici studii de specialitate...simplu conducator auto!!

Scuze pentru off topic si va rog sa ma corectati daca am zis tampenii!!!
Drumuri bune si sandman, nu te lua dupa noi...cel mai simplu e sa vorbesti cu oameni care intradevar au calificarea necesara sa iti ofere argumente 100% reale!!!
leon 1.4 TSI
---
Imagine - http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=98&t=17841
Cosmetica Auto - detailing profesional interior/exterior/motor - polish auto - reparatii parbrize - reconditionari faruri - inscriptionari oglinzi
 
Avatar utilizator
cosminidis
Mesaje: 322
Membru din: 07 Aug 2010, 02:04
Localitate: Bucuresti

Re: Noua mea masina, Leon 1.4TSI

04 Mai 2011, 16:47

1.4 TSI a fost in 3 variante de putere - 122 (125) CP, 140 CP si 170 CP parca. In mod sigur componentele si chiulasa de la varianta de 122 CP nu sunt la fel cu varianta de 170 CP, diferenta nu este data doar de un compresor aruncat acolo si o turbina mai mare. 2.5 TSI nu cred ca este implementat la fel cu 1.4 TSI (altfel de chiulasa, alte tolerante, alte materiale).

LE: Mai multe detalii: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... I_90-133kW

Cum zicea si volvol mai sus, conteaza ce au facut altii pana acum pe motorul asta particular, de 122 / 125 CP. Daca exista suficienti utilizatori care l-au ridicat la 160 CP si au depasit 150k km inseamna ca se poate si este safe, research-ul trebuie orientat catre motorul tau, nu catre comparatii cu alte motoare care au o implementare diferita.

In alta ordine de idei pe net apar tot felul de tampenii, gen http://www.automarket.ro/stiri/volkswag ... 35734.html. Nu trebuie plecata urechea la orice prostie mai apare pe net, gen mi-a explodat motorul, etc etc etc
Ultima oară modificat 04 Mai 2011, 16:51 de către cosminidis, modificat 1 dată în total.
Limba română: terms of use - http://diacritica.wordpress.com/2009/08/10/limba-romana-terms-of-use/

Seat Leon Style 1P 2.0 TDI CR (CFHC) DSG 140 CP Crono Yellow
Seat Leon Style 5F 1.2 TSI 110 CP Tornado Red
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori