Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

01 Ian 2010, 22:28

pai daca zici ca atunci cand cuplezi ambreiajul nu mai face,e o mare sansa sa fie :) Oricum la acest motor e o problema foarte frecventa volanta.
Iti pot zice doar live exact ce si cum,pana atunci sunt doar supozitii.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
TeKa
Subiect Autor
Mesaje: 49
Membru din: 29 Dec 2009, 19:49

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

01 Ian 2010, 22:30

Pai atunci poate ne vedem sa vezi live problema,asta daca esti din Bucuresti.Oricum,daca e sa fie volanta,pana n-o sa cada de tot n-o voi schimba.
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

01 Ian 2010, 23:40

Crede-ma nu vrei sa ajungi sa cada de tot,pt ca iti blocheaza/sparge cutia :roll:
suna-ma dupa 3ian si vedem exact cum sta treaba 0724811889
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
TeKa
Subiect Autor
Mesaje: 49
Membru din: 29 Dec 2009, 19:49

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

02 Ian 2010, 03:30

ok,mersi..am sa te sun

Pana atunci, mai astept pareri de la voi, poate totusi mai e cineva care a avut/are problema asta.
 
Avatar utilizator
iulian_ab4
Mesaje: 61
Membru din: 29 Dec 2009, 13:16
Localitate: Torino (IT), Tulcea (RO)

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

06 Ian 2010, 19:14

....eu am schimbat volanta, totul a inceput cu un sunet ciudat care disparea odata ce calcam ambreiajul, apoi a inceput sa faca din ce in ce mai urat,intrun interval relativ scurt s-a accentuat pana la un sunet puternic ca niste lovituri de ciocan, la fel mi s-a explicat ca e o problema frecventa cu volanta la aceste motoare. nu mai stiu cat m-a costat toata afacerea... tre sa caut facturile
Leon2005 1.9 TDI Stylance 105 CP
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

06 Ian 2010, 21:34

:lol: Ce nu pricep eu...lasand la o parte aspectul cand volanta este data jos si subtiata, adica usurata, pentru a permite reprize rapide, dar aia se face doar la masinile de competitie.
Ce se poate strica la o volanta?...
Constructiv, este un disc de fier, foarte bine echilibrat, pe care este fixata prin presare la cald coroana dintata ce este antrenata de demaror.
Pe langa rolul de a antrena motorul la pornire, unele mai au si fante pentru senzorii de proximitate ce asigura aprinderea, are rolul foarte important de a inmagazina energie cinetica.
Pe volanta se fixeaza si ambreiajul.
Deci, ...ce se poate strica?, intreb pe cei care au schimbat piesa, ce defect au vazut la ea?, ori ce diferenta fata de una noua?.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
iulian_ab4
Mesaje: 61
Membru din: 29 Dec 2009, 13:16
Localitate: Torino (IT), Tulcea (RO)

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

09 Ian 2010, 21:39

nu sunt nici inginer si nici mare mecanic, :wink: in concluzie mari detalii nu pot da, dar ce am vazut la mine m-a surprins chiar... avea o gaura cam cat o moneda de 10 bani sub partea dintata pe cant, cu marginile de ruptura... deci chiar daca era o gaura facuta special acolo s-a intamplat ceva de a rupt-o definitiv.... nu vb din povesti, vb din ceea ce am vazut..... in momentul ala am vrut sa vand masina (nu trecuse o luna de cand schimbasem turbina), dar mi s-a explicat ca problema era deja stiuta de cei de la vw si remediata in timp, la acest tip de motor 1.9tdi 105 cp, mi-au facut si un discount de 50% pe piesa.
ps: a trecut cam 1 an jumate de atunci si merge beton, n-am mai vandut-o :)
Leon2005 1.9 TDI Stylance 105 CP

 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

09 Ian 2010, 22:02

Pe volanta sunt intradevar cateva fante, ori orificii.
Unele sunt plasate langa coroana dintata si folosesc la aprindere si cele date in interiorul discului sunt pentru echilibrare, unde uneori se poate incarca cu pastile de plumb.
Daca a sarit acea pastila, se poate turna alta si se echilibreaza iarasi volanta...este o operatie simpla si care nu dureaza mai mult de 30minute.
Mai este o problema, daca ai mers cu volanta dezechilibrata, in mod sigur apare si o uzura mare in lagarele arborelui cotit.
Este bine ca ai rezolvat problema. :lol:
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
TeKa
Subiect Autor
Mesaje: 49
Membru din: 29 Dec 2009, 19:49

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

09 Ian 2010, 22:27

va rog sa va referiti strict la subiect,nu incepeti alta idee in postul meu.Detalii despre volanta gasiti in alta parte.Multumesc!
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

09 Ian 2010, 22:31

Asa sa fie...
Dar si aici se discuta despre posibilitatea de a apare zgomotul si vibratiile din cauza volantei...deci tot la subiect!.
Ai mai gasit ceva intre timp?.
Poate o vizita la un service ar elucida problema, ca pe ghicite...
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
forbs
Mesaje: 68
Membru din: 02 Oct 2008, 08:56

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

12 Ian 2010, 16:04

Volanta la 2.0 TDI e bi-masa, adica nu e un simplu disc din fier, e un semi-ambreiaj. Deci e posibil sa fie si volanta, dar in cazul asta ar face si la ralanti, nu numai pe franare.
De verificat tampoane, poate chiar si discuri putin ovalizate. As exclude probleme motor daca aceste vibratii nu apar si in ralanti.
Pentru Baltazar, uzura in cazul franei de motor este mai mare decat in cazul "pe liber", lantul cinematic este mult mai lung in primul caz si mult mai multe forte implicate.
 
Avatar utilizator
andrei.27kim
Mesaje: 2488
Membru din: 27 Mai 2008, 20:06
Localitate: Iasi
Contact:

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

12 Ian 2010, 19:30

problema mea cred ca apartine de acest topic ... nu la motorul de 2.0 ci la 1.9 .... de ceva timp tot observ o trepidatie care mai mult o aud nu prea se simte atunci cand franez la viteza mica 20km\h spre 0 (spre ex. astazi ma deplasam in coloana 10 15km\h si franam usor aproape de oprire zgomotul motorului se schimba un pic, turatia ramane constanta )
din ce am citit am exact aceeasi problema ca si colegu teka
intrebarea mea este spre ce sa ma orientez prima data spre a verifica volanta (in cazul asta la ce ar trebui sa fiu atent?)
ori poate fi vorba de un tampon ceva (avand in vedere bucsaraia la a mea is la limita si ma trancane din toate directiile)


a2a problema are legatura cu acest topic (cred) iar asta ma ingrijoreaza mai tare ... la o plecare mai in forta de pe loc (gen scartz fum alea alea) in masina se simt vibratii aiurea (nu pot descrie altfel decat ca si cum ar da suturi cutia ) se simte exact ca si cum as pleca in forta prin gropi nasoale ... mentionez ca asta nu se intampla chiar mereu si nu cred ca tine de modul in care dau drumul la ambreiaj pt ca stiu sa tin de el nui dau drumul brutal ... din ce am observat se intampla mai des cand am rotile putin bracate
explicatia la reprezentanta a fost ca sunt duse bucsele de la brate dar nu mi se pare chiar asa
daca si vibratiile despre care e vorba in topic asta sunt cauzate de volanta tind sa cred ca asta ar fi cauza fi pt cealalta problema a mea
Actual: '16 LEON 5F X-Perience 1.8 tsi DSG Navada White
'04 Ibiza 6L1 Aqua Green 1.2 12V AZQ
Ex: '08 LEON 1P1 Chrono Yellow 2.0 Tdi FR
'07 Cordoba 6L2 Blue Mar 1.9 Tdi AXR – the auto emotion sedan
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

12 Ian 2010, 20:37

forbs@, asa este, lantul cinematic este mai mare, dar fa o desfasurare a fortelor si ai sa vezi ca energia inmagazinata de automobil se disipa si prin actionarea lantului de transmisie...deci timpul de franare scade, la fel si distanta de franare.
andrew_kimi@ posibil ca mecanici sa aibe dreptate, si sa fie o problema de bucse, ori chiar amortizoare, daca ai amortizoarele defecte, atunci la accelerari mari poti pierde contactul cu solul si sa ai impresia ca vibreaza ceva, ori chiar ambreiajul...poate fi vinovat.
Insa la fel de bine poti sa ai o intrerupere in alimentarea cu motorina...se manifesta la fel.
Filtrul de motorina, ca este iarna si daca ai sti cata parafina contine amestecul vandut drept motorina...si care se condenseaza pe elementul filtrant. :(
Dar parerea mea, ca sunt defecte care se pot descoperi doar in service, mai greu prin corespondenta. :drunken:
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
unknownevo
Mesaje: 31
Membru din: 18 Ian 2010, 11:03
Contact:

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

19 Ian 2010, 18:54

Aceasi vibratie o simt si eu .. cand mai are putin de a frana de tot simt ca si cum motorul se stinge sau ceva in genul:( sper sa gasim o solutie ca sa stam mai linistiti :(
-Seat Leon 2.0 TDI 140CP Black - 2006-
 
Avatar utilizator
CaTaLinZIF
Enigmatic
Mesaje: 377
Membru din: 26 Iul 2008, 19:58
Localitate: Falticeni
Contact:

Re: 2.0 TDI vibratii motor la franare

19 Ian 2010, 19:03

eu patesc o chestie asemanatoare cu ce vorbiti voi dar nu la franare ci la viraje cu viteza mica in trepata 1 si 2, imediat cum calc ambreiajul inceteaza pe loc. Cateodata huruie si se mai aude si cate un pocnet...
Leon 2.0 TDI Stylance. Magico Black. B-77-ZIF
Cordoba 1.9 TDI 101 CP SV-09-UMU
Ibiza 1.4 75 CP Yellow SV-09-WFT

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator