Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
valy
Subiect Autor
Mesaje: 27
Membru din: 12 Apr 2009, 15:08

SONDA LAMBDA

13 Dec 2009, 13:42

Salut...as vrea sa ma ajutati cu un sfat...mi a aparut pe bord martorul pentru defectiune la sistemul de control al emisiilor si lumineaza continuu si in manualul de utilizare explicatia ar fi ca in timpul conducerii a avut loc o defectiune ce a redus calitatea gazelor de esapament,de exemplu sonda lambda.Masina este un seat altea 2005 1.9tdi 71000km iar motorina bag de la petrom.Poate sa fie si de la motorina?...sau poate sa fie o eroare sau chiar sonda sticata?multumesc pentru raspunsuri...
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: SONDA LAMBDA

13 Dec 2009, 13:51

Pana nu te duci sa faci o diagnoza nu ai de unde sa stii sigur, poti incerca sa mergi in afara orasului ceva mai turat pentru cativa zeci de km.
Uneori datorita mersului subturat se imbaxeste sonda si trebuie sa o cureti...
La fel de bine poate fi de la motorina...ia incearca de la alt distribuitor.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
valy
Subiect Autor
Mesaje: 27
Membru din: 12 Apr 2009, 15:08

Re: SONDA LAMBDA

13 Dec 2009, 14:09

sonda cu ce se poate curata?exista ceva special?oricum o sa ies cu masina in afara sa pot sa o turez mai mult si maine o sa ii fac si o diagnosticare....pute ti sa imi spuneti cam cat ar costa o sonda?
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: SONDA LAMBDA

13 Dec 2009, 14:14

Nu ai cu ce sa o cureti manual...sonda este ca un surub in varful caruia este o cavitate unde se afla o rezistenta de incalzire si un cristal semiconductor, acesta genereaza o anumita tensiune cand ajunge undeva la 600-800 de grade si gazele care trec pe langa el contin un anumit amestec.
Este undeva o descriere a functionarii sondelor, daca folosesti functia cautare vei vedea ca s-a mai discutat.
Sondele sunt foarte sensibile la urme de ulei, vapori de ulei, combustubil nears, si altele din circuitul de evacuare.
Se distrug rapid daca pe traseul de evacuare apar urme de silicon ars, antigel ars, ulei ars ori altele....
daca ai un stil de mers subturat atunci este posibil sa se curete depunerile la o forja mai sanatoasa a masinii.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator