Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
bv10ptz
ingineru
Subiect Autor
Mesaje: 1165
Membru din: 17 Dec 2008, 21:31
Localitate: Brasov

totul despre turbine

30 Noi 2009, 09:55

M-am gandit sa dedic un topic turbosuflantelor,a tot ce inseamna turbina:modul de functionare,rolul turbinei,interval de intretinere/curatare,modul de exploatare,etc.Rog pe toti cei ce au cunostinte despre aceste lucruri sa posteze aici.Sper ca nu mai este un alt topic,nu am gasit.Daca exista deja un topic dedicat,rog un moderator sa stearga acest topic.
Seat Leon 1.9 TDI , 110 CP - 2003
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: totul despre turbine

30 Noi 2009, 09:57

mai e un topic deschis de mine ceva cu modul corect de exploatare motoare benzina cu turbina...
poate ne dai tu primele sfaturi...ca topicul tau e mai cuprinzator ! :)
 
bv10ptz
ingineru
Subiect Autor
Mesaje: 1165
Membru din: 17 Dec 2008, 21:31
Localitate: Brasov

Re: totul despre turbine

30 Noi 2009, 10:08

In principiu am creat acest topic din interes pentru exploatarea,intretinerea,functionarea turbinelor,nu pentru ca am vaste cunostinte.Oricum,pun si eu ce informatii am gasit pana acum.

Intretinerea turbosuflantelor
In functie de frecventa aparitiei defectelor, cauzele generatoare pot fi variate.Vom identifica in continuare cateva dintre acestea:

Defectiuni ale turbosuflantelor cauzate de problemele de lubrifiere: retinerea uleiului, restrictionarea sau lipsa curgerii uleiului, prezenta corpurilor straine in ulei.
Defectiuni determinate de patrunderea obiectelor straine in rotoarele compresorului si/sau ale turbinei.
Procedura de intretinere vizeaza in mod deosebit filtrarea aerului si calitatea uleiului. Aceste zone sunt importante datorita vitezei de operare a turbosuflantei. Adoptarea unor proceduri de operare adecvate si a unei politici de intretinere preventiva ofera sistemului turbo o lunga durata de viata.

Procedurile de intretinere sunt bazate pe intervale stricte de functionare ale motorului, perioade de timp sau kilometri parcursi. Acest fapt se datoreaza unei largi varietati a lubrifiantilor, a modurilor de operare si a conditiilor la care sunt supusi acestia.

Intretinerea preventiva a turbosuflantei consta in primul rand in asigurarea pastrarii integritatii motorului si a sistemului de alimentare cu aer. Motorul nu trebuie exploatat intr-un mod care sa genereze o functionare defectuoasa a turbosuflantei.

Proprietarul vehiculului trebuie incurajat sa respecte urmatoarele masuri de siguranta pentru a asigura o buna functionare a turbosuflantei:

1. Dupa pornirea autovehicolului, accelerarea motoruui este recomandata doar dupa ce presiunea uleiului a fost stabilizata. Turarea motorului imediat dupa pornire poate forta turbosuflanta sa functioneze la viteza maxima inainte ca lagarele sa poata fi lubrifiate adecvat. Functionarea unei turbosuflante cu lubrifiere insuficienta poate provoca uzura lagarelor. Repetarea acestei greseli poate conduce la defectarea prematura a turbosuflantei.

2. Oprirea motorului sa va face numai dupa scaderea turatiei la relanti. Turbosuflanta functioneaza la viteze si temperaturi constante care sunt mai mari decat cele ale celorlalte categorii de componente ale motorului. Atunci cand un motor functioneaza la capacitate/turatie maxima, viteza si temperatura turbosuflantei sunt de asemenea la maxim. Pot aparea probleme ale motorului sau turbosuflantei atunci cand motorul aflat la turatie maxima este oprit brusc.

Pentru evitarea problemelor se recomanda functionarea intr-o stare de repaos medie sau cu o "sarcina usoara", care in acelasi timp sa mentina intreaga presiunea uleiului si fluxul de aer din sistemul de racire. Urmand aceste sfaturi se poate preveni rotatia prelungita a turbosuflantei fara lubrifiere si formarea depunerilor de calamina in spatele rotorului turbina, fapt ce conduce la uzura prematura a segmentilor de etansare.

3. Sistemul de ungere al turbosuflantei trebuie amorsat de fiecare data dupa ce a fost efectuat un schimb de ulei sau orice serviciu care implica o scurgere a uleiului. Motorul trebuie pornit de cateva ori inainte de intra in sarcina. Apoi trebuie pornit si lasat la relanti pentru o perioada de 2-3 minunte inainte de accelerare, pentru ca intreaga circulatie a uleiului si presiunea acestuia sa se regleze.

4. La temperaturi scazute si in cazul in care vehiculul nu a fost utilizat pentru o perioada mai lunga de timp, presiunea normala a uleiului motorului si curgerea acestuia sunt afectate. In aceste conditii motorul trebuie pornit si lasat in starea de repaos pentru cateva minute, pentru a permite intregului sistem sa ajunga la temperatura de lucru iar uleiul la vascozitatea normala, inainte de a intra in sarcina.

5. Trebuie evitate perioadele lungi de repaos ale motorului. Combinatia de presiune scazuta din turbina si compresor si rotatia mica a axului turbosuflantei poate permite uleiului sa se prelinga peste segmenti in turbina sau in compresor. Acest lucru poate produce uzuri in carcasa lagar in zona de etansare a segmentilor si poate avea efecte negative asupra rotorului.
Seat Leon 1.9 TDI , 110 CP - 2003
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: totul despre turbine

30 Noi 2009, 10:16

interesant!
si care e modul de functionare a unei turbine? de unde vine puterea marita a motoarelor "fortate" prin turbine?
 
bv10ptz
ingineru
Subiect Autor
Mesaje: 1165
Membru din: 17 Dec 2008, 21:31
Localitate: Brasov

Re: totul despre turbine

30 Noi 2009, 10:17

In principiu am creat acest topic din interes pentru exploatarea,intretinerea,functionarea turbinelor,nu pentru ca am vaste cunostinte.
Seat Leon 1.9 TDI , 110 CP - 2003
 
bv10ptz
ingineru
Subiect Autor
Mesaje: 1165
Membru din: 17 Dec 2008, 21:31
Localitate: Brasov

Re: totul despre turbine

30 Noi 2009, 10:19

Cam asta vreau si eu sa aflu.Cum am spus,acesta este motivul pentru care am creat topicul.
Seat Leon 1.9 TDI , 110 CP - 2003
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: totul despre turbine

01 Dec 2009, 09:52

Un grup de turbosupraalimentare este o mică turbină ce gaze, la care rolul de cameră de ardere îl joacă un motor cu combustie internă. Scopul nu este producerea de energie, ci alimentarea motorului cu aer comprimat, ceea ce duce la creşterea puterii şi randamentului termic al motorului. Turbina (în figură cu roşu) recuperează energia cinetică a gazelor evacuate din motor şi o foloseşte la antrenarea compresorului (în figură cu albastru).
Imagine
Student la Fac. de Mec. ,specializarea motoare si eschipamente termice :D
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY

 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: totul despre turbine

01 Dec 2009, 10:08

Cateva generalitati despre turbina..Din pacate in engleza..

First built in 1925 by Swiss engineer Alfred Buchi, a turbo is normally driven from the exhaust gasses. The faster the exhaust gas passes through one side of the turbo, the faster the exhaust turbine spins and the more air it can force in to the engine using the intake turbine on the other side. This is the source of "turbo lag". When you put your foot down, the engine spools up and produces more exhaust pressure, which spins the turbo and accelerates the incoming air. The lag is the time between putting your foot down and the exhaust gasses getting up enough pressure to make a difference. The advantage of a turbo over a supercharger is that the turbo essentially runs on "waste product". The exhaust leaves the car anyway, so why not make use of it on the way out? A turbo can spin up to 150,000rpm and because it's in the exhaust flow, can reach 800°C in some cases.
The picture here shows a cutaway of a typical turbo. The exhaust gasses flow through the brown section at the back, passing over the blades of the centrifugal turbine and turning the shaft connected to the centrifugal intake compressor in the silver section at the front.


Imagine

Articolul complet aici..http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible_pg2.html E interesant de citit..
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Gh0st
Mesaje: 128
Membru din: 01 Mar 2009, 14:40
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: totul despre turbine

26 Ian 2010, 11:55

Salut!
Imi poate spune cineva daca ,,se merita" sa merg la cineva sa imi dea jos turbina si sa o curete de calamina si ce mai este pe acolo? Pun aceasta intrebare deoarece am auzit multe pareri si pro si contra. Adevarul e ca din 2007 de cand o am nu am curatat turbina prin metoda spusa mai sus.
Astept pareri!
pS: 2.0 tdi bkd 140 cp
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: totul despre turbine

27 Ian 2010, 18:05

Trebuie curatata doar daca simti ca nu mai "trage" cum trebuie.
Daca tot o dai jos ... nu lasa pe oricine sa isi bage nasul la ea.
Parerea mea. :wink:
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori