Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 92
 
Avatar utilizator
Ovi_King
The King
Mesaje: 2647
Membru din: 03 Dec 2008, 22:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 12:20

eu nu am pus cauciucurile de iarna la masina si in concluzie nu am mai iesit cu ea.astfel am fost fortat sa folosesc si taxiul pe langa autobuz si altele.citind mereu pe acest topic pot spune ca in teorie am ramas cu ceva, insasoferii de taxi sunt cei mai tari :lol:
fiecare avea alta parere despre controlul masinii pe zapada/polei.unu chiar imi zicea ca daca aluneci sa dai drmu la volan si sa o lasi pe ea sa isi reia trasa.alt taximetrist imi povestea cum la 120 pe serpentine cu polei el tragea frana de mana si nu trebuia sa mai franeze in niciun fel si ca obtinea un "drift" de toata frumusetea 8) :lol:.am mai mers cu unu care se oprea cu frana de mana ca vezi domne asa e bine!In Bucuresti nu te poti plictisi nicodata! :lol:
Ex: SEAT CORDOBA 1.9TDI RBN Stage 1,Pioneer DVD avh-P3100 head-unit,Blaupunkt VA 475 amplifier, JBL GTO-1204 subwoofer, Dectane Dayline headlights
Rosu Emocion

Actual: RENAULT MEGANE 2 SEDAN 2.0 16v. / CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D AWD 184cp
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 12:23

sa inteleg ca daca dam frana de motor s-ar putea sa subviram. dar daca punem frana de motor si o controlam din ambreaj ? nu e bine?
eu ma gandesc ca cine pune frana de motor are si frana calcata :) asta inseamna ca scade din viteza masini mult mai repede decat daca ar doza frana. asa vad eu lucrurile. si poti sa controlezi frana de motor din ambreaj. :)
adevaru este ca daca te dai in comeptiti si franezi mai mult cu frana de motor pierzi secunde considerabile si iesi pe ultimul loc.
si daca e sa vorbim de competiti mai e o chestie pe care am auzit-o si tind sa cred ca e adevarat (vezi accidentul unde si-a pierdut viata garbacea) dumnezeu sa-l odihneasca. eu cred ca nu trebuie sa lasi acceleratia daca intri in derapaj. sau daca esti pe macadam sau zapada pe drumurile publice, ti acceleratia constant daca nu iti permite drumu si aderenta sa accelerezi mai tare. dar niciodata sa nu lasi acceleratia pe drumu cu aderenta care tinde spre 0 sau este 0.
este adevarat ceea ce zic?
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 12:25

Ovi:

:lol: Domnule, ...ma cutremur... :lol:
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 12:30

si ma gandesc ca oricine stie ca daca pui frana pui frana cand ai rotiile drepte. :) nu? si cu frana de motor cred ca la fel procedezi nu esti nebun sa pui frana de motor cu rotile virate.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Ovi_King
The King
Mesaje: 2647
Membru din: 03 Dec 2008, 22:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 12:31

astazi daca mai aflu ceva de la pilotii din logan taxi cup o sa impartasesc cu voi caci ei stiu cu adevarat cum e cu pilotaju nu domnu norin care ne vinde aici gogosi :lol: :lol: :lol:
Ex: SEAT CORDOBA 1.9TDI RBN Stage 1,Pioneer DVD avh-P3100 head-unit,Blaupunkt VA 475 amplifier, JBL GTO-1204 subwoofer, Dectane Dayline headlights
Rosu Emocion

Actual: RENAULT MEGANE 2 SEDAN 2.0 16v. / CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D AWD 184cp
 
Avatar utilizator
Ovi_King
The King
Mesaje: 2647
Membru din: 03 Dec 2008, 22:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 12:32

grecutzu2005 scrie:
si ma gandesc ca oricine stie ca daca pui frana pui frana cand ai rotiile drepte. :) nu? si cu frana de motor cred ca la fel procedezi nu esti nebun sa pui frana de motor cu rotile virate.

ai fi surprins sa afli ca am mers anul trecut cu un nebun din asta? baga frana de motor DOAR in curbe!penibilul venea de la faptul ca nu depasea niciodata 70-80km/h :lol:
Ex: SEAT CORDOBA 1.9TDI RBN Stage 1,Pioneer DVD avh-P3100 head-unit,Blaupunkt VA 475 amplifier, JBL GTO-1204 subwoofer, Dectane Dayline headlights
Rosu Emocion

Actual: RENAULT MEGANE 2 SEDAN 2.0 16v. / CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D AWD 184cp
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 12:40

grecutzu2005 scrie:
sa inteleg ca daca dam frana de motor s-ar putea sa subviram. dar daca punem frana de motor si o controlam din ambreaj ? nu e bine?
eu ma gandesc ca cine pune frana de motor are si frana calcata :) asta inseamna ca scade din viteza masini mult mai repede decat daca ar doza frana. asa vad eu lucrurile. si poti sa controlezi frana de motor din ambreaj. :)
adevaru este ca daca te dai in comeptiti si franezi mai mult cu frana de motor pierzi secunde considerabile si iesi pe ultimul loc.
si daca e sa vorbim de competiti mai e o chestie pe care am auzit-o si tind sa cred ca e adevarat (vezi accidentul unde si-a pierdut viata garbacea) dumnezeu sa-l odihneasca. eu cred ca nu trebuie sa lasi acceleratia daca intri in derapaj. sau daca esti pe macadam sau zapada pe drumurile publice, ti acceleratia constant daca nu iti permite drumu si aderenta sa accelerezi mai tare. dar niciodata sa nu lasi acceleratia pe drumu cu aderenta care tinde spre 0 sau este 0.
este adevarat ceea ce zic?


Nu neaparat, grecutzule, desi, daca viteza e prea mare si frana de motor violenta (daca lasi ambreiajul brusc) este foarte posibil.

Da de ce sa controlezi tu masina din ambreiaj? Ca ambreiajul nu e facut pentru asa ceva. Si nu mai ai nici siguranta si feed-back-ul pe care ti-l da masina daca tii piciorul pe pedala falsa.
"asta inseamna ca scade din viteza masini mult mai repede decat daca ar doza frana" - Teoretic, doar. (scade viteza mai repede daca suplimentezi franarea cu frana de motor) Practic, iti da un control mai bun asupra franarii, pentru ca nu mai trebuie sa apesi pedala asa de tare (deci de aproape de pozitia de blocare a rotilor). E mai sigur asa.
Dar nu doza din ambreiaj frana de motor. Nu inteleg: de ce sa folosesti astfel de solutii alternative, decat sa folosesti solutiile corecte? Cred ca ma repet, am mai spus-o: ambreiajul (transmisia, motorul) sunt puse pe masina cu alt scop decat pentru franare... Frana e pusa pentru franare. De ce sa folosesti tu motorul pentru a te opri, cand motorul e pus acolo tocmai pentru "a te accelera"? (ca sa zic asa... :blackeye: )
Nu ti se pare ca dai cu stangu-n dreptu' la faza asta?

In privinta franarii - accelerarii pe drumurile cu aderenta aproape de 0, ai perfecta dreptate. Mai ales in cazul tractiunii fata. Daca ai nevoie sa franezi, e destul sa ridici piciorul foarte usor de pe acceleratie, (daca nu vorbim de franarea de urgente, ci de franarea pentru asigurarea echilibrului dinamic). Iar in cazul in care intri in supravirare, e destul sa apesi un pic mai tare acceleratia, si masina isi revine (din nou, in cazul tractiunii fata). Apasarea sau ridicarea piciorului trebuie sa fie foarte fine, altfel ajungi la alte probleme. Si aici, este vorba de dozarea corecta...
Power is nothing without control...

 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 12:44

grecutzu2005 scrie:
si ma gandesc ca oricine stie ca daca pui frana pui frana cand ai rotiile drepte. :) nu? si cu frana de motor cred ca la fel procedezi nu esti nebun sa pui frana de motor cu rotile virate.


Asta e unul dintre avantajele franei de motor: facuta din timp, pe drum drept, nu ti se vor bloca rotile niciodata. Calitatea - eficienta franarii - va fi afectata, dar, ma rog, asta e... Din nou, e pentru cei care au tendinta de a se bloca cu piciorul pe frana pana la blocarea rotilor. Sanie.....
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 12:53

Norine, nu fac chestia asta foarte des cu ambreajul si cu frana de motor.
eu vroiam sa zic altceva. de exemplu hai sa dau o explicatie nu stiu mai ciudata.

deci esti pe linie dreapta si vi cu vreo 170 180. si la vreo 500 de metri in fata se face curba la dreapta. oky na tu vrei sa intri tare in curba fara sa intri pe contrasens pentru a taia curba si vi vi vi tare si la un moment dat realizezi ca ori intri pe constrasens si iei o trasa pentru curba sa o poti lua la vreo 150 ori incepi si franezi. (nu ne legam de cupra pentru ca are frane foarte bune si nu e cazu) esti cu un cotetz de masina care are frande bune dar de la 180 la 130 iti trebuie ceva sa te opresti. si deobicei in curba (cel putin eu) intru in ture ca sa pot sa scot masina din curba accelerand si sa aibe forta motoru sa ma scoata. asa revenim
deci esti la limita nu ai retrogradat ai uitat te-ai luat cu altele (nu conteaza ce) retrogradezi inca ai viteza esti cu frana de motor si cu frana de picior si inca nu poti sa iei curba fara sa intri pe contra sens. atunci eu tin masina din ambreaj putin ca sa pot sa ii dau mai multe frande de motor. adica la 180 ma gandesc ca esti intra 5 a nu? daca bagi 3 si dai drumu brusc la ambreaj zbori prin parbriz afara linistit nici nu sti cum ti se intampla.
e acolo tin eu masina din ambreaj. pana in curba. in curba e deja lasat ambreaju si incepe accelerarea.

sper ca m-am facut inteles.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 12:59

Asa cum descri tu situatia asta, cred ca este singura solutie, intr-adevar.
Adica, daca sistemul de franare nu permite o franare maxima, la limita ruperii aderentei, poti suplimenta, intr-o situatie extrema, ca cea despre care vorbesti, frana insuficienta - repet, datorita sistemului slab de franare si nu datorita incapacitatii de a folosi la maximum acest sistem - cu frana de motor. Intr-adevar, te ajuta.

Dar ar fi totusi indicat sa nu ajungi in asemenea situatii...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 14:11

mi-ai luat o piatra de pe inima ca am elucidat pana la urma masina tinuta din ambreaj :) ufff.

cateodata ajungi la situati in care nici tu nu te astepti dar alti care sunt incepatori.

am fost acuma cu masina de la banca si am trecut pe niste melci care le era frica sa apese pe acceleratie ca nu se mai opresc la timp si vreau sa zic ca era doar ud pe jos fara polei sau zapada strans. apa doar apa. ma bufnea rasu
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 16:12

Da, grecutzule, da' tu stii ce-i franarea degresiva, iar ei habar n-au... :lol:
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 16:23

asta cu frana de mana pe zapada si asta cred ca ajuta intr-un fel.

mai explic o situatie :) ok cum mergeam ieri spre casa zapada pe jos, lubenite cauciucurile mele. ajung la un sens giratoriu si inainte de sensu giratoriu aveam viteza prea mare ca un taximetrist nu se dadea pe banda 1 sa il depasesc si asa l-am depasit putin riscant. nu venea masina din fata erau 2 benzi pe sens dar venea sensu giratoriu.
am inceput sa franez dar nu ajuneag la viteza corespunzatoare sa iau sensul giratoriu. intru in sens virez putin masina asta la viteza de 50 de km la ora sau chiar 40 dar zapada inghetata pe jos. virez, vireaza putin masina dar incepe sa fuga fata atunci am tras frana de mana am accelerat putin si am pus masina pe traiectorie am lasat frana de mana jos continuand sa accelerez dozat ca sa nu patinez foarte tare si am pus masina pe traiectorie. si asa am luat sensu cu frana de mana. ca altfel eram cred ca in mijlocu sensului. :)

cred ca de aia avea filme taximetristu ca facea drifturi dar poate la viteza de 20 la ora :lol:
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 16:28

bravo, grecutzule! O solutie corecta pentru o situatie tampita in care te-ai bagat singur... :wink:
E de pilotaj!
(nerecomandat incepatorilor!)
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 16:29

Si taximetristu' ala,... mai bine nu mai vorbim... e plina lumea de shumacheri...
Power is nothing without control...
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori