Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 92
 
Avatar utilizator
bebitz
Mesaje: 389
Membru din: 21 Sep 2008, 10:14
Localitate: Ploiesti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

16 Dec 2009, 13:18

la faza cu virajele,si pierderea controlului in viraje la viteze mari,nu era si varianta de a schimba treapta de viteza in una inferioara(de preferat a 2-a)si de a accelera in directia dorita?
White Ibiza ;1.2 70 cp
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

16 Dec 2009, 13:36

dar la viteze mari eu inteleg vreo 140 cum bagi a doua la 140? ca iti sare tot din cutie afara
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

16 Dec 2009, 13:39

grecutzus, nu toata lumea conduce ca tine

viteza mare e 50-80 pe zapada, nicidecum 140
iar in viraj, nu e recomandat sa folosim frana de motor (pana la intrare in viraj, da)
nici sa accelerezi prea tare nu e bine
eu asta am inteles din ce a expus Norin.

frana de motor in viraj = supravirare (pleaca fundul)
acceleratie excesiva pe iesire = subvirare (pleaca botul)

la trepte mici de viteza, e mai usor sa patinezi masina, in timp ce la trepte de viteza mai mari, e mai greu de patinat.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

16 Dec 2009, 13:50

Pai nu zicea acolo niciunde ca pe zapada :)
nici eu nu merg cu 140 pe zapada maxim 110 :) azi am atins performanta asta cu lubenitele mele. si nu mai fac chestia asta.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
bebitz
Mesaje: 389
Membru din: 21 Sep 2008, 10:14
Localitate: Ploiesti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

16 Dec 2009, 22:18

am intrebat,pentru ca acum ceva timp,eram la un prieten in masina(logan) si intr-o curba a inceput sa-i fuga masina de pe sosea(derapa de spate),a bagat-o intr-o treapta mai mica si a accelerat,astfel a recapatat controlul masinii.Pai si pe zapada,daca te infigi in frana din cate stiu te duci ca naiba; frana de motor stiam ca este cea mai recomandata pt a nu pierde controlul masinii(rotile nu se blocheaza,iar decelerarea este mai lenta)altfel cum se explica de pe serpentine sunt indicatoare cu "FOlositi frana de motor" in afara faptului ca nu-ti suprasoliciti franele?
White Ibiza ;1.2 70 cp
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 09:26

bebitz scrie:
am intrebat,pentru ca acum ceva timp,eram la un prieten in masina(logan) si intr-o curba a inceput sa-i fuga masina de pe sosea(derapa de spate),a bagat-o intr-o treapta mai mica si a accelerat,astfel a recapatat controlul masinii.Pai si pe zapada,daca te infigi in frana din cate stiu te duci ca naiba; frana de motor stiam ca este cea mai recomandata pt a nu pierde controlul masinii(rotile nu se blocheaza,iar decelerarea este mai lenta)altfel cum se explica de pe serpentine sunt indicatoare cu "FOlositi frana de motor" in afara faptului ca nu-ti suprasoliciti franele?


Postarea ta ma duce cu gandul la o explicatie a recomandarii de utilizare a franei de motor pe coborare in serpentine. Sunt curios daca si altii s-au gandit la acelasi lucru. Deci: de ce aceasta recomandare?

Despre cealalta chestie discutam mai tarziu.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 09:57

Eu am retinut recomandarea, pot sa si accelerez in panta, ca pe Leon sunt frane bune :D Neatza, Norin! ;)
Cum te descurci cu poleiul, Norin?
http://www.car-setup.com Car Setup Romania

 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 10:12

E un pic mai mult decat atat, Nicky.
Si are de a face cu nivelul de cunostinte si calitatile soferilor de azi...

Cu poleiul? Am retinut ca toti sunt idioti si tampiti sau cum le-ai mai zis tu la cei care umbla iarna cu cauciucuri de vara, si cum n-am bani sa mi le schimb, ...umblu pe jos sau cu taxiul...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 10:14

Aoleu, eu nu am zis asta niciodata :bounce: :bounce: :bounce:
Si eu am umblat azi de zile fara anvelope de iarna. Si nu am avut probleme.
Anul trecut am avut numai doua anvelope de iarna, pe fatza. Anul asta o sa am 4, dar de doua feluri :lol: :lol: :lol:
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 10:29

Poate m-am inselat eu... :wink:

Oricum, cu dunlop-urile de pe cupra nu prea pot sa ies pe vremea asta de la Cluj... e zloata si pare inghetata pe alocuri... nu se face...

Hai, ziceti, de ce se recomanda sa folosesti frana de motor la coborarea pantelor? Nu ma intereseaza suprasolicitatea franelor, uzura componentelor, pericolul de cedare a sistemului de franare etc. Nu umblam cu camioane, din cate stiu eu. Ma intereseaza tehnic, d.p.d.v. al sofatului. Ce riscuri se anuleaza sau se reduc prin frana de motor?
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 10:34

-scade consumul :D
-diminueaza riscul de a intra prea tare intr-un viraj si de a frana brusc sau de a schimba treapta intr-una inferioara exact pe viraj
-nu bruscam comezile :D

nu mai stiu:D mai e ceva? :bounce:
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 10:38

mai e...

tre sa plec putin. Vorbim mai tarziu...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 11:30

ca sa poti sa intri cu masina in ture in curba si sa accelerezi cand iesi din curba :) :D
eu mai merg cu frana de motor in spatele tirurilor. adica sa zicem ca cobor intr-a 3 a si nu mai trebuie sa franez si sa accelerez totimpu ca merg constant in coborare sa zicem cu 50 la ora in spatele tirurilor. :)

dar daca e sa retrogradam inainte de curba putem trage si frana de mana ??? :P
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 11:34

sigur ca da, grecutzule!
Cu mana dreapta retrogradezi si cu mana stanga tragi frana de mana... :D
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

17 Dec 2009, 12:14

cat in privinta rampei si a pantei, eu cred asa:

Din nou, este vorba de aderenta. La urcare, coeficientul de aderenta creste, fata de aceeasi suprafata de rulare si aceleasi pneuri pe drum drept, iar la coborare, acelasi coeficient scade. Este prima premisa. De aceea etapele de vtm se fac exclusiv pe sensul de urcare. Si sunt considerate pentru incepatori, spre deosebire de raliu, care implica si coborare... mai pentru avansati, pentru ca e mult mai dificil sa controlezi o masina in conditii de aderenta precara. Adica e mult mai usor (si mai probabil) sa gresesti...
Din aceasta cauza, o comanda eronata (acceleratie, frana exagerate, bracaj incorect, traiectorie imperfecte etc.) va fi mult mai usor de gestionat in urcare, fata de coborare, cand aceleasi greseli nu mai iarta. Iar bruscarea comenzilor, mai ales in viraj, va duce mult mai usor la derapaj - in functie de context, sub sau supravirare. Dar mai ales este vorba de subvirare, pentru ca este derapajul cel mai greu de gestionat, deci cel mai periculos. Pe coborare, unde inertia afecteaza aderenta si unde accelerarea se petrece "de la sine" (si stim deja ca subvirarea are loc in general pe faza de accelerare sau de viteza de intrare, de atac al virajului prea mare pentru aderenta existenta) pericolul este mult mai mare.
Solutia este sa franezi permanent. (Solutia lor, cu care eu nu sunt de acord...)
Dar cea mai mica eroare de dozare a apasarii pedalei de frana - indiferent daca e prea puternica sau prea slaba aceasta apasare - va pune masina, din nou, in derapaj. O blocare a rotilor din fata = subvirare; o apasare prea slaba, deci o viteza prea mare in faza de atac = din nou, subvirare; o apasare prea brusca pe frana cand rotile din fata au aderenta = supravirare. Numa' probleme...
In concluzie: cum trebuie sa franezi?
Dozat corect. Precis. Exact cat trebuie. La milimetru.
Si in plus mai trebuie sa poti si sa dozezi degresivitatea, uneori. La fel si cu accelerarea.
Exact ce nu poate sau nu stie un sofer obisnuit, pentru ca nimeni nu i-a spus niciodata, darmite sa-l mai puna sa si exerseze, ca atat frana, cat si acceleratia, nu sunt niste comutatoare "on-off", ci trebuie dozate in functie de situatia exacta de rulare, de tipul de risc imediat intr-o anume situatie. Pe care situatii, la fel, nu i le-a descris nimeni, niciodata.
Si atunci, ce poate face politia rutiera sau administratorul drumului? Sa recomande o solutie alternativa care, desigur, nu este solutia cea mai buna, da' decat nimic..., merge si asa...

Repet: eu nu sunt de acord cu frana de motor, asa cum o recomanda astia. Dupa parerea mea, toti soferii ar trebui sa stie ce inseamna "dozarea", atat a franarii, cat si a accelerarii, si sa paraseasca scoala de soferi capabili sa utilizeze aceasta tehnica. Sigur, nu la nivel de pilotaj, da' cat de cat. Echilibrul dinamic al unui autoturism se asigura prin utilizarea corecta a dozarii mai mult decat prin orice alta tehnica, indiferent daca e vorba de rampa, panta sau drum drept. In special in situatiile cu aderenta precara.

Dar, ma rog, pana cand s-or gandi cei "de la centru" sa schimbe ceva in programa de invatare a scolilor de soferi, merge si cu frana de motor, si cu schimbarea vitezelor in derapaj, :wink: si cu "dozarea" ambreiajului, si cu multe altele...
E bine, ca macar va fi mereu material pentru Stirile de la ora 5...
Power is nothing without control...
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori