Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 92
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 09:52

in sfarsit am inteles si eu ce era cu ambreiajul lui Grecu :oops: ...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 10:41

Bubulutza, tu ce nelamuriri ai?
M-as bucura daca te-as putea ajuta cu ceva.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
razmih
Mesaje: 691
Membru din: 18 Ian 2008, 09:39
Localitate: Bucuresti/Peris

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 11:14

Daimio, cam la ce suma se ridica publicarea unei carti?
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 11:53

eu am 2 nelamuriri:
1 - modul corect de exploatare a motoarelor cu turbina (in special benzina :) )...
2 - modul corect de exploatare a cutiei DSG...
astept sfaturi / opinii / comentarii / "asa da, asa nu" etc :)
Multumesc! :)
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 11:59

razmih scrie:
Daimio, cam la ce suma se ridica publicarea unei carti?


E un pic cam complexa problema.

Adica, exista mai multe variante:

1. Planul meu initial: Oferta cea mai buna, din partea unei tipografii din Cluj - 2,5 ron/exemplar, full-color, la un tiraj de 10.000 de exmplare. La un tiraj mai mic, de 2.000-3.000, pretul ar fi cam triplu/exemplar, sau mai mult. Deci, 25.000 Ron - tiraj 10.000 - ful-color.

2. Varianta alb-negru: 2.000-3.000 exemplare, cam 3.000-5.000 Ron. Mult mai ieftin, dar in conditii de calitate mult mai proaste.

Eu as insista pe varianta color (cartea e plina de fotografii si schite 2D si 3D) dar, dupa cum vad ca se inghesuie sponsorii, s-ar putea sa fiu nevoit sa accept compromisul cu varianta alb-negru.

Voi ce parere aveti?
Ca posibili cititori, ati accepta (cumpara :) ) o versiune mai slaba calitativ (totusi, lizibila si usor de inteles, mai ales in ce priveste schitele) sau ar fi mai bine sa mai astept si sa insist in continuare pe varianta color?

Raspunsurile voastre sunt foarte importante pentru mine, deci va rog sa va exprimati parerile...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 12:02

Eu vreau color, alb negru e pentru Xerox.
Poate e mai bine sa mai astepti si sa o publici color.
De multe ori, coperta "face" cartea. Adica mai repede cumpar o carte eleganta decat una mai modesta. Desi, poate, cateodata, cartea mdoesta e mai bine argumentata.

Asadar, Varianta Color.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 12:03

Bubulutza scrie:
eu am 2 nelamuriri:
1 - modul corect de exploatare a motoarelor cu turbina (in special benzina :) )...
2 - modul corect de exploatare a cutiei DSG...
astept sfaturi / opinii / comentarii / "asa da, asa nu" etc :)
Multumesc! :)


Bubu, ai modificat ceva la FR? Soft, in special? Ce putere si ce cuplu are motorasul si intre ce zone de turatie?
Power is nothing without control...

 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 12:19

Nicky scrie:
Eu vreau color, alb negru e pentru Xerox.
Poate e mai bine sa mai astepti si sa o publici color.
De multe ori, coperta "face" cartea. Adica mai repede cumpar o carte eleganta decat una mai modesta. Desi, poate, cateodata, cartea mdoesta e mai bine argumentata.

Asadar, Varianta Color.


Ca de obicei, o opinie pertinenta. :)
D.P.D.V. al marketing-ului, ai perfecta dreptate: ambalajul vinde produsul.
Chestia e ca va fi mult mai usor - evident - sa fac rost de banii necesari publicarii alb-negru, pe cand, in ritmul in care apar cei interesati de a investi - sponsoriza - acest proiect, pentru varianta color sa nu pot aduna niciodata suma completa. Unde mai pui ca daca dureaza mult pana adun banii, s-ar putea sa expire oferta tipografiei si sa coste si mai mult.

Pe de alta parte, eu intotdeauna am luat in calcul si componenta educativa a lucrarii, pe langa cea de bussiness, ori efectul educativ dorit de mine va fi amanat cu exact atat timp cat va dura pana la publicare. De aici, argumentul pentru aparitia cat mai rapida a cartii - cu cat mai repde, cu atat mai bine. Timpul pierdut de mine inseamna timp pierdut pentru cei care asteapta si cauta asemenea informatii... si uite cati sunt si isi doresc sa afle chestiile astea, poate chiar cu pretul renuntarii la calitatea "infatisarii" cartii. Stii la fel de bine ca, in realitate, problema educatiei rutiere este o problema nationala si suntem, ca tara, enorm de ramasi in urma in privinta asta.

Adevarul este ca nu pot sa iau o decizie, inca. De aia am nevoie de cat mai mult ajutor din partea voastra. Dar nici eu nu as face compromisul, daca ar fi pe alese...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 12:25

daimio scrie:
Bubulutza scrie:
eu am 2 nelamuriri:
1 - modul corect de exploatare a motoarelor cu turbina (in special benzina :) )...
2 - modul corect de exploatare a cutiei DSG...
astept sfaturi / opinii / comentarii / "asa da, asa nu" etc :)
Multumesc! :)


Bubu, ai modificat ceva la FR? Soft, in special? Ce putere si ce cuplu are motorasul si intre ce zone de turatie?


nu am modificat absolut nimic :)

Motor tip / cilindri L4
Combustibil Benzina
Cilindree cmc 1984
Cutie viteze tip / trepte Automata (6 viteze)
Putere maxima CP (rpm) 200 (5100)
Cuplu maxim Nm (rpm) 280 (5000)
Viteza maxima km/h 229

2.0 TFSI de 200 CP. Acest propulsor de 2 litri care înglobează tehnologia de injecţie directă FSI dezvoltă un cuplu maxim de 280 Nm între 1.800 rpm şi 5.000 rpm. Cu ajutorul acestuia, Leon atinge o viteză maximă de 229 km/h şi demarează de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde. Motorul poate fi cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau la o cutie de viteze DSG Tiptronic cu acţionare de pe volan.
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 12:44

Bubulutza scrie:
daimio scrie:
Bubulutza scrie:
eu am 2 nelamuriri:
1 - modul corect de exploatare a motoarelor cu turbina (in special benzina :) )...
2 - modul corect de exploatare a cutiei DSG...
astept sfaturi / opinii / comentarii / "asa da, asa nu" etc :)
Multumesc! :)


Bubu, ai modificat ceva la FR? Soft, in special? Ce putere si ce cuplu are motorasul si intre ce zone de turatie?


nu am modificat absolut nimic :)

Motor tip / cilindri L4
Combustibil Benzina
Cilindree cmc 1984
Cutie viteze tip / trepte Automata (6 viteze)
Putere maxima CP (rpm) 200 (5100)
Cuplu maxim Nm (rpm) 280 (5000)
Viteza maxima km/h 229



Banuiesc ca ai cuplul maxim incepand de pe la 2.300-2.500 de ture.
Acuma, parerea mea e ca nu trebuie sa-ti faci mari probleme fata de modul de exploatare corecta a motorului. VAG stie foarte bine sa nu seteze din soft zone de "pericol" pentru componentele masinii (motor, transmisie), astfel incat cred ca orice ai face, masina nu te va lasa sa gresesti din punctul acesta de vedere. Doar sa nu utilizezi turatii mentinute mult in zona rosie sau sub-turatii frecvente (sub 1.300-1.500 de ture, in sarcina), sa ii faci reviziile la timp, sa fii atenta la martorii de bord si sa te duci la service cand trebuie. Pentru ca banuiesc ca nu esti tu un sofer care sa supra-solicite permanent sub-ansamblele masinii. Sau esti?

Dsg-ul este o cutie pe care mi-as dori-o si eu f. mult (pe orice masina). Padelele de langa volan si lipsa pedalei de ambreiaj te pot transforma, in conditiile corecte, dintr-un sofer obisnuit intr-un pilot foarte rapid (nu cred ca e cazul sa detaliez). De altfel, acest tip de cutie provine din competitii.
Dar, in privinta exploatarii, suntem in mare in aceeasi situatie de mai sus. Setarile masinii nu te vor lasa sa gresesti sau sa exagerezi, asa ca este aproximativ safe sa faci cam tot ce-ti trece prin cap. :) . Din nou, sa nu supra-turezi sau sa sub-turezi motorul.
Cand folosesti un mers mai sportiv, incearca sa nu schimbi treapta de viteza in sus pe o turatie foarte mica, adica in momentul in care schimbi dintr-a treia in a patra, turatia nu trebuie sa scada sub turatia de antrenare a turbinei (vreo 2.400 de ture, din cate stiu). In conducerea normala, acest lucru nu prea conteaza, pentru ca Vag a avut grija sa seteze motorul foarte bine si nu prea ai ce sa gresesti.

Eu as insista la pozitia mainilor pe volan si pe momentul de schimbare a vitezei din punct de vedere al pozitionarii pe drum - fata de viraj sau alt reper. Mi se pare un aspect mai important. Repet, tehnic, nu prea ai cum forta motorul si cutia.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 12:48

Daimio, putem sa incercam inca ceva.

Vorbim cu Remus, fondatorul ClubSeat, sa iti intermedieze o intalnire cu Roxana Ciuhulescu pentru a prezenta cartea si nevoia gasirii unui sponsor direct la Promotor.

Alta varianta, vorbim cu Bamse (celalalt Remus), dealer Porsche Bucuresti Vest 2.

Ma gandesc ca ar fi interesant si de bun augur pentru Porsche Romania sa se regaseasca pe coperta cartii.
In cazul in care Porsche Romania ne refuza, mai sunt si altii in Romania, precum Mercedes etc.

Ce parere ai? Care varianta ti-ar fi mai la indemana? Pro Tv sau Porsche (altii) ?
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 13:02

Nicky scrie:
Daimio, putem sa incercam inca ceva.

Vorbim cu Remus, fondatorul ClubSeat, sa iti intermedieze o intalnire cu Roxana Ciuhulescu pentru a prezenta cartea si nevoia gasirii unui sponsor direct la Promotor.

Alta varianta, vorbim cu Bamse (celalalt Remus), dealer Porsche Bucuresti Vest 2.

Ma gandesc ca ar fi interesant si de bun augur pentru Porsche Romania sa se regaseasca pe coperta cartii.
In cazul in care Porsche Romania ne refuza, mai sunt si altii in Romania, precum Mercedes etc.

Ce parere ai? Care varianta ti-ar fi mai la indemana? Pro Tv sau Porsche (altii) ?


Domnule, ma impresionezi...

Personal, varianta care mi-ar place cel mai mult ar fi sa reusim varianta cu Club Seat - o carte scrisa si publicata de o comunitate de pasionati, pentru pasionati -.
Mi-ar place sa aflu ce parere are in primul rand Remus (fondatorul) si apoi si Roxana, in primul rand referitor la carte. Daca ar putea ajuta si la gasirea sponsorilor... si mai bine... De altfel, si Titi e prieten cu Roxana (desi nu stiu de ce nu a contactat-o), iar daca va fi sa ma intalnesc cu ea, am sa-l chem si pe el.

Nu stiu ce opinie vor avea cei de la Porsche, cu criza asta... putem incerca.

Oricum, fiecare dintre propunerile tale este buna si nu le pot refuza.
Ce-mi doresc eu cel mai mult este sa pot gasi o solutie prin care sa evit STATUL roman (am eu un dinte impotriva celor care ar trebui, in opinia mea, sa se ocupe de siguranta rutiera, si de fapt sunt niste oameni de paie - cu cateva exceptii... poate o sa va povestesc candva... si intre timp mor oamenii nevinovati pe sosele...)

Multumesc, Nicky. Apreciez.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 13:03

daimio: mersi pentru raspuns :)
pot sa fac Launch Control fara sa ma stresez ca se strica???? :D
PS: as prefera varianta colorata a cartii...si asa la citit ma incurc rau... :lol: barem pozele sa le vad cum trebuie :wink:
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 13:11

Bubulutza scrie:
daimio: mersi pentru raspuns :)
pot sa fac Launch Control fara sa ma stresez ca se strica???? :D
PS: as prefera varianta colorata a cartii...si asa la citit ma incurc rau... :lol: barem pozele sa le vad cum trebuie :wink:



Sincer, nu stiu prea multe despre modelul tau de fr. Launch control-ul e setat de VAG? Sau te referi la o tehnica despre care ai auzit tu?

Daca e setat si recomandat de Vag, fii convinsa ca nu vei strica nimic (cat timp demarezi cu rotile nebracate). Inginerii aia oricum nu ti-au pus la dispozitie decat 70-80% din puterea posibila pentru lansare, celelalte procente insemnand "rezerva" care asigura lipsa suprasolicitarii si a uzurii. Nu uita ca launch controlul este judecat pentru suprafetele de aderenta maxima (asfalt uscat), deci evita sa demarezi folosindu-l pe asfalt ud, cu nisip, pe zapada sau orice alta suprafata care afecteaza aderenta. Pe cat posibil. Risti sa nu mai poti controla masina si uzezi in exces pneurile...

Daca nu e setat (recomandat) de Vag si este vorba de o succesiune de comenzi despre care ai auzit tu undeva, descrie-mi un pic aceste comenzi si vorbim dupa.

Multumesc pentru opinia privitoare la carte.
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 13:15

Inca ceva, Bubu:

Nu trebuie sa te sperie lectura. Am incercat sa folosesc permanent un limbaj nepretentios, fara nu stiu ce "complexitati", deci cred ca va fi si pentru tine o lectura usoara si placuta. Glumesc, desigur. Sunt convins ca ai intelege tot, chiar daca as stii sa folosesc un limbaj ermetic. Da nu prea stiu...

Apropos: la sfarsitul cartii va fi si un mic dictionar de termeni specifici.
Power is nothing without control...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator