Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 92
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

08 Dec 2009, 11:07

Un mic fragment din carte, pentru a deschide discutia:

Condițiile efectuării unei depășiri corecte

Indiferent de locul în care această manevră va fi efectuată (se leaga de un text anterior, in care e vorba despre traficul urban si apoi rural n.a.), depășirile neregulamentare stau pe primul loc în statisticile Poliției Rutiere ca și cauză generatoare de pierderi de vieți omenești. Există prea puține soluții exacte pentru efectuarea în siguranță a unei astfel de manevre. Totuși, câteva condiții esențiale pentru efectuarea în siguranță a unei depășiri trebuie menționate. În primul rând, trebuie să vă asigurați că puteți păstra o distanță sigură între autoturismul dumneavoastră și cel pe care urmează să-l depășiți, pe tot parcursul efectuarii manevrei. La fel și față de cel aflat, eventual, în spatele dumneavoastră. Dar mai ales trebuie să vă asigurați acest spațiu de siguranță față de autoturismele care vin din față, pe parcursul efectuării depășirii. Înainte de a vă angaja în depășire, verificați în oglinzile retrovizoare și, eventual, printr-o întoarcere a capului spre stânga dacă nu cumva alt autoturism este angajat deja în depășirea dumneavoastră. Verificați încă o dată dacă banda pe care urmează să o folosiți pentru efectuarea depășirii (pe contrasens) este liberă și semnalizați din timp intenția de a depăși. Claxonați dacă credeți că e necesar, pentru a-l avertiza pe șoferul din față că urmează să-l depășiți. Asigurați-vă că aveți timp și spațiu suficient pentru a reveni pe banda normală de deplasare înainte ca un alt autoturism să vă apară în față cât timp sunteți angajat în depășire. Treceți pe banda din stânga dumneavoastră, efectuați depășirea, dar nu vă reîntoarceți pe banda normală de mers decât după ce v-ați asigurat că ați trecut în fața autoturismului depășit. O regulă pe care ați putea să o adoptați este de a nu efectua reîntoarcerea pe banda normală de mers decât după ce puteți vedea autoturismul depășit în oglinda retrovizoare. Asigurați-vă că ați semnalizat corect și această manevră și nu uitați să opriți semnalizarea odată ce manevra s-a încheiat.
Una dintre distanțele cel mai greu de estimat este distanța dintre autoturismul dumneavoastră și cel care vine din sens contrar. Din nefericire, nu există o ”formulă magică” care să ofere estimarea corectă a acestei distanțe. Apreciera acestei distanțe implică folosirea capacităților senzoriale ale fiecăruia dintre noi, pentru a determina... nimic mai mult decât ”o presupunere calculată”. În funcție de această presupunere, vom decide dacă avem timpul și spațiul necesare pentru efectuarea în siguranță a depășirii. Dacă mașina care vine din față nu pare să ”se mărească” în timp ce vine spre dumneavoastră, probabil aveți destul spațiu pentru efectuarea depășirii.
Dar, dacă aveți orice dubiu, cât de mic, în privința posibilității de a depăși în siguranță, nu depășiți! Rețineți: renunțarea la o depășire (sau amânarea ei) nu vă transformă într-un laș, ci într-un șofer sigur și responsabil. Și mai ales, niciodată, indiferent de circumstanțe, nu angajați o depășire într-o zonă fără vizibilitate (în viraj, înainte de trecerea unei culmi de deal etc.). Manevrele de acest fel sunt cauza principală a numărului atât de ridicat de morți pe șosele. Nu riscați! Gândiți-vă întotdeauna înainte de a angaja o astfel de depășire suicidală că accidentul este garantat!
Din nefericire, întotdeauna vor exista pe drumuri șoferi care nu vor respecta (conștient sau nu) regulile privitoare la depășirea corectă. Pe de o parte, aceștia vor fi destul de simplu de recunoscut, pe de altă parte, vor fi destul de dificil de evitat. Există totuși câteva soluții pentru a gestiona corect astfel de situații. În primul rând, încercați să identificați comportamentul greșit și încercați să prevedeți acțiunile eronate ale unor astfel de șoferi într-o situație dată. De exemplu, dacă un autoturism se apropie vertiginos din spate și se înscrie la o distanță foarte mică în trena autoturismului dumneavoastră, fiți sigur că acel șofer va încerca să folosească prima oportunitate pentru a vă putea depăși. Este o situație stresantă, dar care are loc foarte des. Unul dintre efectele imediate generate de comportamentul agresiv al unui astfel de șofer va fi distragerea atenției dumneavoastră. Vă veți concentra atenția mai mult asupra comportamentului acestuia decât asupra propriului comportament la volan. Cu cât mai devreme veți identifica un astfel de șofer, cu atât mai mult timp veți avea la dispoziție pentru a adopta o conduită menită să minimalizeze pericolul. Fiți atent la șoferii care depășesc frecvent și violent, care schimbă benzile prea des, care forțează intersecția trecând pe culoarea galbenă sau chiar pe cea roșie a semaforului. Acest tip de comportament agresiv este una dintre cele mai importante cauze a accidentelor grave de circulație.
Chiar dacă frustrarea dumneavoastră este mare într-o situație de acest fel, va trebui să faceți tot posibilul să nu măriți, la rândul dumneavoastră, gradul de risc creat de acel șofer. Facilitați-i depășirea, și nu-l incomodați prin adoptarea unui comportament la fel de agresiv. Nu acceptați o întrecere cu un șofer agresiv, și nu-l încurajați prin mărirea vitezei. Un astfel de comportament nu vă va pune doar pe dumneavoastră într-un mare pericol, ci și pe trecătorii nevinovați. Chiar dacă nu este echitabil și pare nedrept, maniera responsabilă de răspuns trebuie să ducă la minimalizarea factorului de risc creat de acest șofer, cel puțin printr-un comportament care să nu escaladeze și mai mult pericolul. Deci, apreciați situația, căutați soluția cea mai sigură și aplicați-o. Poate însemna să vă repoziționați autoturismul cât mai spre marginea drumului, să reduceți viteza după ce șoferul în cauză a angajat depășirea pentru a-i facilita reînscrierea pe banda normală de deplasare etc. În orice caz, nu înseamnă că trebuie să copiați acest comportament și să procedați la fel. Riscurile asumate de un astfel de șofer sunt enorme, atât pentru el însuși, cât și pentru ceilalți participanți la trafic.
Se conturează astfel o ipoteză de la care trebuie să pornim întotdeauna în aprecierea situațiilor de trafic: Din păcate, nu toți șoferii vor respecta regulile privitoare la circulația rutieră. O bună premisă de la care trebuie să porniți în încercarea de prevenire a evenimentelor neplăcute este că oricare dintre șoferii autovehiculelor aflate la un moment dat în jurul dumneavoastră poate greși - sau chiar va face acest lucru. Când sunteți pus într-o asemenea situație, o bună tactică de evitare (sau minimalizare) a potențialului pericol este să încercați să prevedeți urmările unei decizii eronate luate de șoferul respectiv. Fiți mereu pregătiți! Este întotdeauna mai bine să vă imaginați cel mai rău caz posibil, pentru a-l preîntâmpina, decât să nu luați nici o măsură și să suportați eventualele consecințe. Având această regulă în atenție, veți putea determina mult mai ușor și mai rapid cel mai bun mod de a preveni o coliziune. În cazul în care întâlniți un astfel de șofer, agresiv, necugetat, periculos, cea mai bună strategie este de a vă feri din calea lui. Nu este o strategie onorabilă, nici competitivă, dar este cea mai sigură; în aceste cazuri nu există alte posibilități de a acționa corect. Rețineți că o atitudine corectă este cea care va permite minimalizarea situațiilor periculoase din trafic, și nu escaladarea lor.
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

08 Dec 2009, 11:14

Completare (extras din regulile DE AUR - respect, Titi! -) ale conducerii defensive:

13. Renunțați la depășirile riscante! Cel puțin din punct de vedere statistic, depășirile incorecte sunt cele care generează numărul cel mai ridicat de victime omenești pe șoselele noastre. O depășire la viteze mari necesită, în general, distanțe de până la 500 de metri sau mai mult și asta în situația în care de foarte puține ori beneficiem pe drumurile noastre binecunoscute de astfel de distanțe generoase, fără să fie obturate de trafic sau de prezența unor zone fără vizibilitate. Este principala cauză pentru care orice depășire comportă un grad ridicat de risc – gândiți-vă numai la faptul că, dacă dumneavoastră aveți pe timpul depășirii viteza de 100 km/h și autoturismul care vine din față - tot atât, situația creată este comparabilă cu o situație în care, de bunăvoie, v-ați îndrepta cu o viteză de 200 km/h spre un zid. O situație care până și pe un pilot de curse l-ar înspăimânta... Din punct de vedere al conduitei defensive, o abordare corectă a unei depășiri ar fi să vă întrebați dacă această depășire este într-adevăr necesară. În cazul în care autoturismul din față nu se deplasează cu o viteză cu mult mai mică decât cea cu care doriți dumneavoastră să vă deplasați, alegerea corectă este de a renunța la depășire și a vă poziționa – din nou, la o distanță sigură de acesta, respectând regula celor două secunde – în urma lui. Sigur, va trebui să renunțați la orgoliul de a fi ”în fruntea plutonului”, orgoliu de care se pare că suferim majoritatea dintre noi. Dar analizați o clipă la rece situația: are într-adevăr vreo valoare acest orgoliu?
Dacă v-ați decis totuși să depășiți, analizați cu atenție atât drumul din fața dumneavoastră, cât și din spate sau lateral - alți șoferi s-ar putea să fi decis să vă depășească la rândul lor. Asigurați-vă că depășiți regulamentar, efectuând toate manevrele auxiliare implicate. Nu vă apropriați prea mult de cel din fața dumneavoastră, înainte de a efectua depășirea propriu-zisă. Nu exagerați cu viteza în timpul depășirii – dacă trebuie să măriți foarte mult viteza înseamnă că nu exista o necesitate reală de a depăși sau un spatiu suficient pentru depasirea in siguranta. Finalmente, asigurați-vă că există un spațiu generos între dumneavoastră și vehiculul depășit, înainte de a vă întoarce pe banda normală de mers. Nu uitați de coeficientul de aderență, care scade odată cu creșterea vitezei; astfel, manevrele bruște sau foarte ample de bracaj, frânare sau accelerare trebuie evitate pe parcursul depășirii, pentru a nu ajunge într-o situație de derapaj.
Amintiți-vă că, mai ales în țara noastră, nu toate zonele în care depășirea este interzisă sunt semnalizate ca atare. Asta nu înseamnă că în acele locuri depășirea se poate efectua în siguranță și, cu atât mai puțin, că este recomandată. Rămâne în sarcina dumneavoastră să stabiliți dacă o astfel de manevră se va putea efectua în siguranță dar, dacă există chiar și cel mai mic risc, renunțați la depășire!

14. Nu-i împiedicați pe ceilalți să vă depășească! Conducerea defensivă implică foarte multe principii și practici, dintre care una dintre cele mai importante este să înțelegeți ce efect va crea propriul dumneavoastră stil de a conduce asupra celorlalți participanți la trafic și ce consecințe vor avea aceste efecte asupra propriei siguranțe și a celorlalți. O întregă filosofie se ascunde în spatele acestui principiu de analiză a relației cauză-efect, filosofie care, totuși, se poate reduce la un singur subiect: atitudinea în trafic. De câte ori, de exemplu, ați adoptat următoarea atitudine: ”Mă deplasez cu viteza legală, deci tipul din spatele meu ar putea să reducă și el viteza, ce nevoie are el să mă depășească?” Este posibil ca mulți dintre noi să fi reacționat în acest fel de prea multe ori, și este normal. Discutăm, în fond, despre o atitudine generată de natura umană. Dar să analizăm această situație și din alt punct de vedere:
În primul rând, nu cunoașteți motivul exact pentru care cel din spatele dumneavoastră dorește să vă depășească. Este adevărat că în majoritatea cazurilor va fi vorba tot despre natura umană, de această dată despre spiritul competitiv, al celui care pur și simplu vrea să fie ”în fruntea plutonului”. Dar la fel de bine poate fi vorba despre o situație de urgență – un soț panicat care-și transportă soția la maternitate, un tată care-și duce la urgență copilul care tocmai a căzut și s-a lovit. Sigur că, în cazurile mai grave, transportul la spital ar trebui făcut de un autovehicul special, dar cazurile urgențelor minore, cum sunt cele descrise mai sus sau altele pe care vi le puteți imagina, nu vor necesita intervenția unui autovehicul de acest fel. Și totuși, pentru soțul sau tatăl implicat, mica dramă în care este implicat justifică – într-un sens - un comportament de acest fel în trafic. De aceea, din acest punct de vedere, nu este recomandat să împiedicați niciodată pe cineva să vă depășească.
În al doilea rând, o bună strategie defensivă impune ca fiecare dintre noi să conducem cu calm și, în plus, să căutăm să beneficiem de același calm și din partea celorlalți participanți la trafic (sigur, în măsura în care este posibil acest lucru). În consecință, nu ne dorim să avem în spate un șofer cu un comportament nervos, agresiv, în definitiv: iresponsabil. Ori împiedicarea unui alt șofer de la a vă depăși generează tocmai acest tip de comportament: frustrat și agresiv. Combinația dintre propria dumneavoastră acțiune obstructivă și comportamentul agresiv al celui din urma dumneavoastră crează un mediu propice apariției greșelilor, exagerărilor și deciziilor neinspirate. Și, în situația în care se va ajunge la un eveniment nedorit, chiar și dumneavoastră înșivă veți fi vinovat pentru producerea evenimentului, dacă nu legal, cel puțin moral.
Dacă un alt șofer își arată clar intenția de a vă depăși, conduita defensivă vă obligă să faceți tot posibilul – dar fără să escaladați gradul de risc existent – să-i facilitați depășirea. Nu veți pierde prea mult timp și, în plus, este modul politicos, inteligent și sigur de a proceda în acestă situație.
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

08 Dec 2009, 11:19

Ca de obicei, astept impresii, critici, comentarii... :blackeye:

Plec putin. Va las sa va desfasurati...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

08 Dec 2009, 11:21

Din nou un articol profesionist!
Cand apare cartea? :bounce:
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

08 Dec 2009, 11:39

Bun, bun. Cred ca aici mai e de lucru la capitolul mentalitate si e o problema cu care tot poporul se confrunta. Si nu numai noi, am vazut haos la greci (se iau la intrecere cu politia, cu salvarea). Si la bulgari cam la fel. In tari mai civilizate (e.g. Germania etc.), se simte ca e alt mediu auto.

La prima vedere, un sofer elegant in trafic pare unul prea prudent si usor batranel, dar daca se gaseste un element de tip "bizonu-nvarte roata, ho cu tata, ho cu tata", atunci e usor de remarcat diferentele si de preconizat riscurile la care se supun fiecare dintre cei doi, cat si riscurile la care ii expun pe ceilalti particpanti la trafic.

Singura chestiune mentionata mai sus si cu care nu as fi 100% de acord este cea cu claxonul. Prefer urmatoarele:
1. dupa ce ma asigur, raman un pic masina pe mijlocul drumului, ca sa ma asigur ca m-a vazut si mi-a inteles intentia. majoritatea soferilor schiteaza un dreapta discret cand se prind ca vreo sa ii depasesti
2. merg mai inspre partea stanga a drumului (mai lipit de marginea drumului, sa am macat 1-1.5m fata de cel pe care il depasesc)
3. blitz (flash) inainte de depasire, fie noapte fie zi

Claxonul sperie de cele mai multe ori soferii si unii recurg la manevre disperate, ori intra mai in stanga si te acroseaza, ori intra mai in dreapta si intra in decor, ori franeaza brusc (si tu, poate cu tot cu cele 2 secunde, te infigi in el, fiind chitit sa depasesti si cu piciorul in gaz)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Eo7FES8pa6o[/youtube]
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

08 Dec 2009, 20:14

super interesanta descrierea depasirii...trebuie sa scoti cartea neaprata, poate asa nu o sa mai avem atati "ambitiosi" in trafic :? accelereaza cand ii depasesti....te "calaresc" pana iti transmit o stare de agitatie atunci cand li se pare ca mergi prea incet...ies din spatele ditamai coloanei sa depaseasca...duble depasiri etc...groaznic...nu suntem deloc civilizati
un lucru am observat in Germania (nu numai acesta...dar legat strict de depasire)...nu iesea nimeni din coloana sa depaseasca...fiecare cand ii venea randul din spatele camionului...si aveau oamenii cu ce sa depaseasca :wink: iar la semafoare nici vorba de depasit coloana....
 
Avatar utilizator
Ovi_King
The King
Mesaje: 2647
Membru din: 03 Dec 2008, 22:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

08 Dec 2009, 20:49

foarte bun articolul! :bounce: :bounce: vreau carteaaaa!! eu zic sa ne strangem si sa il ajutam pe norin sa o scoata ca suntem multi care vor cartea si sunt multi carora nu le-ar strica sa citeasca asa ceva(vb. in general).multumesc cata si norin pentru mail :D
Ex: SEAT CORDOBA 1.9TDI RBN Stage 1,Pioneer DVD avh-P3100 head-unit,Blaupunkt VA 475 amplifier, JBL GTO-1204 subwoofer, Dectane Dayline headlights
Rosu Emocion

Actual: RENAULT MEGANE 2 SEDAN 2.0 16v. / CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D AWD 184cp

 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

09 Dec 2009, 08:14

[quote="Nicky"]

Singura chestiune mentionata mai sus si cu care nu as fi 100% de acord este cea cu claxonul. Prefer urmatoarele:
1. dupa ce ma asigur, raman un pic masina pe mijlocul drumului, ca sa ma asigur ca m-a vazut si mi-a inteles intentia. majoritatea soferilor schiteaza un dreapta discret cand se prind ca vreo sa ii depasesti
2. merg mai inspre partea stanga a drumului (mai lipit de marginea drumului, sa am macat 1-1.5m fata de cel pe care il depasesc)
3. blitz (flash) inainte de depasire, fie noapte fie zi

Claxonul sperie de cele mai multe ori soferii si unii recurg la manevre disperate, ori intra mai in stanga si te acroseaza, ori intra mai in dreapta si intra in decor, ori franeaza brusc (si tu, poate cu tot cu cele 2 secunde, te infigi in el, fiind chitit sa depasesti si cu piciorul in gaz)

Ai dreptate, Nicky, pentru unele situatii este mai potrivit flash-ul, din motivele enumerate de tine. Cand am scris asta, eu aveam in minte mai degraba masinile mari, camioanele, pentru care recomand totusi claxonul. S-a intamplat de multe ori sa flesh-uiesc un tir si acesta sa nu observe - sau sa nu vrea sa observe, cel putin. Deci cred ca depinde de situatia exacta si se pot folosi, dupa caz, ambele metode. De fapt teoria este ca trebuie sa faci tot posibilul sa observi si sa te faci observat sai mai degraba sa intelegi intentiile celuilalt si sa-ti faci cunoscute intentiile - metodele sunt la latitudinea fiecaruia, cat timp nu sunt exagerate sau creaza o situatie nesigura, in context.
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

09 Dec 2009, 08:35

Bubulutza scrie:
super interesanta descrierea depasirii...trebuie sa scoti cartea neaprata, poate asa nu o sa mai avem atati "ambitiosi" in trafic :? accelereaza cand ii depasesti....te "calaresc" pana iti transmit o stare de agitatie atunci cand li se pare ca mergi prea incet...ies din spatele ditamai coloanei sa depaseasca...duble depasiri etc...groaznic...nu suntem deloc civilizati
un lucru am observat in Germania (nu numai acesta...dar legat strict de depasire)...nu iesea nimeni din coloana sa depaseasca...fiecare cand ii venea randul din spatele camionului...si aveau oamenii cu ce sa depaseasca :wink: iar la semafoare nici vorba de depasit coloana....


Mersi, Bubu.
Din pacate, mentalitatea se va schimba (daca se va schimba) foarte greu, si in nici un caz datorita unei singure carti (indiferent cat de buna este aceasta :blackeye: ). Sunt pesimist in privinta asta. In trafic, de fapt, asistam permanent la o expunere fatisa, nedisimulata, a caracterului fiecaruia dintre noi. In relatiile si interactiunile dintre participantii la trafic se va vedea intotdeauna mai clar cat respect avem pentru celalalt, cata permisivitate, cata indulgenta fata de eroarea celuilalt, cat bun-simt si politete. In trafic dispar mastile pe care in relatiile sociale directe le purtam. Si acolo se va vedea clar nivelul de civilizatie al fiecaruia dintre noi. Chestia e ca in trafic, lipsa de buna-crestere este dureros de primejdioasa... Pentru cei care vor sa inteleaga corect fenomenul, in trafic: politetea, buna-crestere, indulgenta, renuntarea la infatuare si la egocentrism se definesc drept metode de auto-protectie; acestea sunt, de fapt, principiile de baza ale conduitei defensive.
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

09 Dec 2009, 08:50

Ovi_King scrie:
foarte bun articolul! :bounce: :bounce: vreau carteaaaa!! eu zic sa ne strangem si sa il ajutam pe norin sa o scoata ca suntem multi care vor cartea si sunt multi carora nu le-ar strica sa citeasca asa ceva(vb. in general).multumesc cata si norin pentru mail :D


Sincer, m-am gandit si eu la posibilitatea asta. Da' nu se poate. Ar trebui sa participe vreo 1.000 - 1.500 de oameni. Asta daca n-ai tu cumva vreo 25.000 ron cu care n-ai ce face...). Asa ca, pica...
Multumesc pentru entuziasm, totusi. E foarte important pentru mine sa stiu ca exista interes pentru cartea asta. Si poate ca tocmai acest interes si entuziasm vor fi factorii ce vor determina vreun sponsor sa se implice...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

09 Dec 2009, 19:57

deci sunt vreo 25000 impartit la 1000 de oameni?
sau mai direct: de cati bani ai nevoie pana la urma? suma totala maxima estimata ar fi de...?? :)
poate asta ar fi un capitol bun pentru carte: bunul simt la volan :) asta ne lipseste de multe ori....nu ca ti-as sugera ce sa scrii..insa poate ar prinde bine...
recunosc ca si eu de multe ori am reactii de care nu sunt mandra absolut deloc.... :oops: dar de cele mai multe ori eu sunt aceea care lasa doi sa intre pe banda...nu numai unul :) desi imi iau injuraturi de la colegul de trafic din spate :)
asa cum zice Stefan (mususk) in semnatura lui - citatul din Dalai Lama: fii schimbarea pe care vrei sa o vezi in jur :)
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

09 Dec 2009, 21:12

Bubulutza scrie:
deci sunt vreo 25000 impartit la 1000 de oameni?
sau mai direct: de cati bani ai nevoie pana la urma? suma totala maxima estimata ar fi de...?? :)
poate asta ar fi un capitol bun pentru carte: bunul simt la volan :) asta ne lipseste de multe ori....nu ca ti-as sugera ce sa scrii..insa poate ar prinde bine...
recunosc ca si eu de multe ori am reactii de care nu sunt mandra absolut deloc.... :oops: dar de cele mai multe ori eu sunt aceea care lasa doi sa intre pe banda...nu numai unul :) desi imi iau injuraturi de la colegul de trafic din spate :)
asa cum zice Stefan (mususk) in semnatura lui - citatul din Dalai Lama: fii schimbarea pe care vrei sa o vezi in jur :)


era o idee: iti aduci aminte ca am intrebat pe-aici cati bani ar fi dispusi virtualii cumparatori sa dea pe carte, si pretul cel mai mic vehiculat a fost de 50 de lei. Apoi, cand am discutat noi, ti-am spus ca era vorba de posibilitatea doritorilor de a-si cumpara cartea in avans. Suma minima necesara pentru versiunea color este asta: 25.000 ron. (Ca tot voi ati zis ca-i musai sa fie color). Daca as gasi 1.000 de oameni care sa-si achite cartea in avans cu 25 ron/buc, as rezolva problema. La lansare, cei 1.000 ar fi primit cartea gratis, adica, nu ar mai trebui sa plateasca nimic in plus, indiferent de pretul de vanzare in librarie - cu autografele autorilor. Intelegi?

Da' de unde sa scot eu 1.000 de oameni dispusi sa faca treaba asta? Mi se pare extrem de greu, mai ales d.p.d.v. organizatoric...

Cat despre bunul-simt la volan, nu se poate educa. Cum nu se poate educa bunul-simt in general (exceptand copiii :wink: ). Ar fi un demers inutil.
Solutia este disciplina. (Asta ai vazut tu in Germania.) Atat auto-disciplina (care vine in general, printr-un efort de educatie combinat, atat al scolii, cat si al elevului - soferului), cat si "disciplinarea", printr-un sistem corect, nepartinitor, de amendare a greselilor comise, in functie nu neaparat de gravitatea lor intrinseca, cat de gravitatea posibilelor consecinte ale erorii comise. Cuvintele care trebuie accentuate in fraza anterioara sunt: "sistem", "corect", si "nepartinitor". Sunt convins ca intelegi la ce ma refer...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
bogy
K.I.D
Mesaje: 5496
Membru din: 20 Iun 2008, 19:41
Localitate: Londra/Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

09 Dec 2009, 22:03

Poate sunt eu de vina, dar mie 1.000 de oameni care sa dea in avans 25 de Ron nici nu suna chiar asa de imposibil.
Adica numai in acest club sunt 2.000 de membri. OK, poate nu o sa cumpere toti, poate nu o sa cumepre 1.000 dar fiecare dintre noi mai cunoaste pe altii care ar fi interesati de o asemenea carte. Asa ca unul poate cumpara in avans 1, 2 sau poate mai multe carti. Poate nu se vor strange intr-un timp record, dar... :roll:
Jegu: Black Leon 1P Sport-Up 2.0 TDI
If you have everything under control, you're driving too slow. Pickup speed!
(ex)Motan | (ex)16 Valve
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

10 Dec 2009, 09:49

Eu unul sunt gata sa achit in avans si cred ca ar fi bine sa facem o lista, iar moderatorii sa de PM si email tuturor userilor, sa ii anunte si pe cei care nu sunt prea activi.
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

10 Dec 2009, 09:51

Norin: am inteles...desi sa zicem ca eu as fi dispusa sa dau si mai mult pentru o cauza buna...ma treci si pe mine acolo...la multumiri... :lol:
dar nu cred ca mai sunt multi ca mine.... :?
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori