Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 92
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 16:34

ce as dormi si eu putin sanatos dar am atat de umblat dupa lucru de nu imi vine sa cred. si nu pot sa ma las asa sa fac treaba maine ca trebuie azi neaparat. daca nu am de pierdut si nu vreau sa risc. mai bine mai stau treaz vreo 2 saptamani si dupa aia cand ma pun in pat sa dorm dorm linistit.

Eu cu cauciucurile care le am cred ca o scot pana in primavara cand imi iau altele.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 16:39

Norin, am gasiti mici greseli, ma mai uit si iti zic daca mai vad. Ma uit si de pulpe si coapse in continuare, ca acum le stiu :D

belti de apa - balta de apa e pleonasm. poate e mai usor de inteles daca pui balti (apa)
eleron - am inteles ca termenul corect ar fi aripa deportanta, cea cu rol aerodinamic. si eu ii zic tot eleron si majoritatea asa il stiu, tu decizi cum ramane.
schematic - ai auto correct de la word, ala imi da si mie batai de cap :lol:
km./h - eu cred ca e mai simplu fara punct dupa km

Oricum, sigur o sa mai dai tu un ochi peste material inainte de final print :)
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 16:55

"Realitatea este că, în cazul unui autoturism obișnuit, în deplasarea cu o viteză mai mare de 140 km./h, acesta nu beneficiază decât de o aderență comparabilă cu aderența pe zăpadă la 40 km./h."
aviz vitezomanilor :?
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 17:13

bati apropouri? :lol:
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 17:17

:lol: te simti? :lol:
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 17:20

da. dar lasa ca si tu mergi tare. am vazut eu dar pe curbe mergi putin mai incet decat mine.
lasa bubu ca lucram la astea cand vin in bucuresti :D
mergem pe cheia blana orbitoare. :P
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 17:24

pe cheia, iarna, cu anvelopele tale? grecutzus e kamikaze :lol:
http://www.car-setup.com Car Setup Romania

 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 17:32

nu iarna nicky doar nu am inebunit. vara :D cu anvelopele noi si cu putere putin mai mare la motor :D
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 17:39

ma dau si eu cu tine. ma dau eu primul, sa marchez drumul. o sa vezi bucati portocalii si cioburi la capetele de pod, pe virajele periculoase...marcaj rally :P
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 17:41

hehe normal ca vi cu mine. :) nu ma deranjeaza cine e primu. tura trecuta am fost eu primu si a3-ul ma impingea tare din spate e nasol sa te impinga cineva din spate. :)
vorbim asta stricam topicu.
apropo deabea astept sa vina zapada sa ne dam in derapaje controlate incet incet. bubu inveti si tu sa te dai incet incet in derapaj controlat si dupa aia sti sa te dai si pe uscat si la viteze mai mari :D
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 17:51

da...chiar asta imi mai lipseste ...sa ma dau cu frana de mana iarna si tare pe curbe vara :lol:
trebuia sa ma faca mama "piloata" :lol:
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 18:09

Nicky scrie:
Norin, am gasiti mici greseli, ma mai uit si iti zic daca mai vad. Ma uit si de pulpe si coapse in continuare, ca acum le stiu :D

belti de apa - balta de apa e pleonasm. poate e mai usor de inteles daca pui balti (apa)
eleron - am inteles ca termenul corect ar fi aripa deportanta, cea cu rol aerodinamic. si eu ii zic tot eleron si majoritatea asa il stiu, tu decizi cum ramane.
schematic - ai auto correct de la word, ala imi da si mie batai de cap :lol:
km./h - eu cred ca e mai simplu fara punct dupa km

Oricum, sigur o sa mai dai tu un ochi peste material inainte de final print :)


Multumesc, Nicky, am notat.
Adevarul e ca nu am mai facut corectura la text. De altfel, e si cel mai greu lucru pentru autor. E munca editorului, de fapt.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 18:10

oricum e foarte greu sa corectezi ce ai scris tu...nu iti sar in ochi greselile :wink:
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 18:45

Nicky scrie:
nimeni nu reusise sa imi explice pana acum ce e cu forta de frecare :lol: :lol: :lol:
stiam ca F = miu x N, de-aia ziceam ca nu conteaza suprafata de contact.
dar am inteles abia acum de ce conteaza suprafata asta, era vorba de aderenta moleculara.
o singura completare, poate. pe zapada, se folosesc pneurile inguste din motivul enuntat de tine, cat si pentru ca permit o inaintare mai usoara a automobilului (in special in zapada afanata). sper sa nu gresesc aici.

inca ceva, Norin, recomanzi sa pastram dimensiunile anvelopelor de iarna similare celor de vara sau ai merge pe o latime de anvelopa mai mica decat cea data de producator (strict pentru iarna)? care ar fi dezavantajele unei roti mai subtiri?

Mama, ce vesel sunt cand mai inteleg logic cate ceva si nu mai cred in basme spuse la bere si transmise pe forumuri :D


Si pentru asta, dar problema cea mai mare a inaintarii pe zapada este un alt fenomen: la temperaturi apropiate de 0 gr., pana pe la -15, -20 gr. C, datorita modului in care "calca" pneul pe zapada, intre calea de rulare a pneului si zapada propriu-zisa se formeaza o pelicula foarte subtire de apa, care "lubrifiaza" pneul si reduce foarte mult coeficientul de aderenta. Si, la fel ca in cazul acvaplanarii, un pneu ingust va "performa" mai bine pe aceasta pelicula de apa, fata de un pneu lat. Deci nu zapada in sine este de vina pentru alunecare, ci apa, din nou. Ca dovada, la temperaturi foarte scazute, de -20 gr. C si mai jos, pe zapada se poate ajunge la un coeficient de aderenta comparabil cu al asfaltului, daca-ti vine sa crezi.

Pe de alta parte, gandeste-te cat timp conducem noi, de fapt, iarna pe zapada... foarte putin. In marea majoritate a timpului conducem pe drumuri curatate, eventual ude, cu nisip in urma deszapezirilor sau, si mai des, pe asfalt uscat - dar rece. Ca aici este problema: temperatura. Un pneu de vara este construit sa functioneze optim la temperaturi de peste 7 gr. C. (in general). Sub 7 gr., pneul de vara isi pierde din proprietati: maleabilitatea nu mai este optima, transferul molecular nu mai are loc, s.a.m.d. Unul de iarna, abia sub temperatura asta devine maleabil, desi transferul de molecule nu este chiar ata de eficient ca la un pneu de vara. In plus, cel de iarna are si canelurile proiectate sa raspunda mai bine in conditii de umiditate si zapada moale si pentru noroi sau asfalt nisipos (in raliu se folosesc uneori pneuri de iarna, in loc de M&S, pe astfel de suprafete)... Apoi mai e vorba si de flexibilitatea pneului, de unghiul de deriva si alte chestii, despre care nu v-am povestit (inca), sa nu va incarc. In privinta latimii, producatorul masinii este cel mai in masura sa-ti dea un raspuns; el a facut cele mai multe teste pana acum... adica eu cred ca in talon ai si dimensiunile recomandate de producator pentru anvelopele de iarna. ( e o exceptie ca noi la Cupra avem aceleasi dimensiuni si la vara si la iarna... noua nu ni se potrivesc jante de 17... si mai mari nici nu poate fi vorba, pentru iarna...
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 18:51

Sa-l mai las textu' pe site?

Il mai vrea cineva?
Power is nothing without control...
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator