Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 92
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 13:44

uite cum facem:

Azi vorbim despre aderenta. Trebuia sa vorbim mai demult despre asta...

Maine continuam cu situatiile dificile (ploaia, acvaplanarea, ceata, poleiul, zapada). Poate si poimaine.

ok? Va pregatesc niste selectiuni din capitolul respectiv si le pun pe forum.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 13:47

am un amic, mai profi asa de felul lui
mi-a zis ca el nu bruscheaza masina iarna si acum 2-3 ani a belit rau jantele dreapta, ca cica i-a fugit masina spre sant si nu a bruscat volanul si nici frana...ma intreba daca imi dau eu seama ce tragedie s-ar fi intamplat daca ar fi si bruscat comenzile :lol: :lol: :lol:
cica avea 30-40 km.h :D

gata, Norin, vorbim de aderenta si factorii care influenteaza aderenta, inclusiv tipul de anvelopa folosit. E recomandat sa avem masina mai grea iarna? pun boltari in portbagaj :D si 2-3 la motor :D

cand aveam masina cu tractiune spate, tineam un sac de nisip in portbagaj :D supravira si mai tare :P
Ultima oară modificat 07 Dec 2009, 13:48 de către Nicky, modificat 1 dată în total.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 13:47

oky.

nicky ai avut bmw?
Ultima oară modificat 07 Dec 2009, 13:48 de către grecutzu2005, modificat 1 dată în total.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 13:48

Grecutzule, pentru asta trebuie sa vii la Cluj sau sa mergi la Titi.
Da' hai sa ne-ntelegem: in plus fata de ce va tot povestesc eu aici nu o sa afli nimic.
Fara astea nu poti invata sa pilotezi (bine). Intelegi?
Nu poti face propozitii intr-o limba straina, fara sa stii cuvintele, chiar daca tu stii deja literele...
Pricepi?
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 13:50

grecutzu2005 scrie:
oky.

nicky ai avut bmw?


ai vazut tu gay cu BMW (Brings Me Women) :lol: :lol: :lol:

Opel Omega Caravan 2.3 D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 13:50

inteles.
sunt putin aiurit. daca scriu ceva sa va supere sa ma trageti de manica.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 14:01

Nicky scrie:
am un amic, mai profi asa de felul lui
mi-a zis ca el nu bruscheaza masina iarna si acum 2-3 ani a belit rau jantele dreapta, ca cica i-a fugit masina spre sant si nu a bruscat volanul si nici frana...ma intreba daca imi dau eu seama ce tragedie s-ar fi intamplat daca ar fi si bruscat comenzile :lol: :lol: :lol:
cica avea 30-40 km.h :D

gata, Norin, vorbim de aderenta si factorii care influenteaza aderenta, inclusiv tipul de anvelopa folosit. E recomandat sa avem masina mai grea iarna? pun boltari in portbagaj :D si 2-3 la motor :D

cand aveam masina cu tractiune spate, tineam un sac de nisip in portbagaj :D supravira si mai tare :P


Sunt situatii cand trebuie sa bruschezi masina... foarte rare si foarte exacte, dar sunt.

Nu e recomandat sa ai masina mai grea iarna. Adica nu conteaza masa totala, in acest context, iar regula privind masa cat mai redusa a masei totale se mentine. Cel mai important aspect e echilibrul maselor pe punti. Faptul ca tu puneai sacu' in portbagaj la o tractiune spate iti asigura o aderenta mai buna pe puntea spate, pentru a nu supravira in cazul unui exces de acceleratie (sau de frana, dar mult mai rar) - caz foarte des intalnit pentru tractiunea spate cu motor in fata. Dar e o situatie care se poate evita cand ai o buna sensibilitate a piciorului drept si stii cum si cand se dozeaza corect acceleratia...

Am patit-o si eu, pe vremuri, cu un 520i... :). Pe vremea ai nu stiam nici eu care-i treaba. Da' se-nvata...
Power is nothing without control...

 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 14:23

Gata.
Am facut la repezeala un capitolas mai mic - sper sa fie destul de explicit.

http://s2.urcaok.net/download4.php?file=212304

Ca de obicei, astept impresii, critici etc. Sunt foarte curios cat stiati deja din informatiile prezentate. Adica, factorul "noutate".

Plec putin, vorbim mai tarziu..
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 15:23

M-am intors.

Astept criticile...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 15:45

eu nu am nimic de reprosat.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 16:07

nici eu nu am nimic de reprosat, doar de felicitat.
mi-a placut transferul de mase (franare, demaraj, echilibru, viraj) si apoi procentele de siguranta pe viraj pentru diverse tipuri de asfalt. eu stiu ca inca nu sunt nici la 70-75% pe uscat, desi cateodata mai derapez. dar media e sub 75%. iar pe ud nu mai merg tare de cand am inteles ca anvelopele originale ale masinii sunt varza la capitolul ploaie. iar pe zapada, mai usurel asa, daca nu e loc de joaca.
eu o sa mai recitesc, ca am citit cam pe fuga. si revin ;)
felicitari, Norin! :bounce:

P.S. La tipuri de aderenta, la poza respectiva, poate e mai usor pentru majoritatea sa inteleaga daca pui 1 si 2 in dreptunghiurile respective. Poate vine vreun arab care citeste de la dreapta la stanga si le incurca :D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 16:13

Multumesc, baieti.

Am sa pun, Nicky, si 1,2 pe poza, da' nu prea ma pricep.

Totusi, nu-i prea incarcat capitolul, prea greu de parcurs? Adica, se intelege despre ce e vorba?
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 16:19

nimeni nu reusise sa imi explice pana acum ce e cu forta de frecare :lol: :lol: :lol:
stiam ca F = miu x N, de-aia ziceam ca nu conteaza suprafata de contact.
dar am inteles abia acum de ce conteaza suprafata asta, era vorba de aderenta moleculara.
o singura completare, poate. pe zapada, se folosesc pneurile inguste din motivul enuntat de tine, cat si pentru ca permit o inaintare mai usoara a automobilului (in special in zapada afanata). sper sa nu gresesc aici.

inca ceva, Norin, recomanzi sa pastram dimensiunile anvelopelor de iarna similare celor de vara sau ai merge pe o latime de anvelopa mai mica decat cea data de producator (strict pentru iarna)? care ar fi dezavantajele unei roti mai subtiri?

Mama, ce vesel sunt cand mai inteleg logic cate ceva si nu mai cred in basme spuse la bere si transmise pe forumuri :D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 16:20

si eu tot in fuga l-am citit. :( nu am timp sa stau sa parcurg tot si ma mai dor si ochii ca am dormit foarte putin saptamana trecuta.
joi nu am dormit deloc vineri de la 5 dimineata sambata de la 8 dimineata si duminica de la 4 dimineata. :( si inca sunt dereglat si mintal si psihic.

nicky tu vrei iarna sa umbli cu roti de alea mici de rezerva :lol:
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Dec 2009, 16:27

grecutzule, ia si culca-te un pic, esti tare obosit :bounce: :bounce: :bounce:
eu merg cu roti de cascaval :lol: :lol: :lol: la dorna :D
colegul meu de munca de la bucuresti isi ia azi Nokian cu crampoane pentru masina lui, sunt anvelopele care au obtinut record mondial la mers pe gheatza, 331km/h, parca. sunt bune pe polei, unde niciun cauciuc normal nu mai face mare lucru ca sa te ajute.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator