Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 92
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 16:28

Multumim pentru lamuriri, daimio, incepusem sa ma ingrijorez in legatura cu cartea si cu depasirile etc., dar acum toate grijile mele au disparut. Sunt sigur ca o sa fie o carte de succes si foarte bine argumentata. Abia astept sa gasesti sponsorul si sa publici cartea.

Daca ai avea amabilitatea, sa ne dai din cand in cand niste sfaturi / idei pe marginea carora sa putem discuta, asa cum am facut-o in dimineata asta cu dubla-debraiere, eu cred ca ar fi o idee buna si de mare folos pentru toto soferii.

M-am tampit, am ametit intre atatea poli-debraieri:
debraiere - deculplare (apasarea pedalei de ambreiaj)
ambreiere - cuplare (ridicarea pedalei de ambreiaj)

P.S. Regionalismele sunt altceva, ceea ce ai facut tu mai sus se numeste greseala, pentru ca nu exista in DEX.
exemplu de regionalisme - pepene verde (Muntenia), harbuz (Moldova) si lubenita (Oltenia). Mi s-a facut pofta :D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 16:31

grecutzu2005 scrie:

voi cum ati lua un ac de par?


Eu nu iau, am parul scurt :P
Grecutzule, mai linisteste-te, nu e toata viata o cursa. Mergi si tu mai relaxat, mai admira peisajele. Doamne, ce om grabit :P
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 16:36

Nicky scrie:
grecutzu2005 scrie:

voi cum ati lua un ac de par?


Eu nu iau, am parul scurt :P
Grecutzule, mai linisteste-te, nu e toata viata o cursa. Mergi si tu mai relaxat, mai admira peisajele. Doamne, ce om grabit :P


Vorbi ala care are 380 de cai sub capota :lol:
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 17:15

Nicky scrie:
grecutzu2005 scrie:

voi cum ati lua un ac de par?


Eu nu iau, am parul scurt :P
Grecutzule, mai linisteste-te, nu e toata viata o cursa. Mergi si tu mai relaxat, mai admira peisajele. Doamne, ce om grabit :P



eu mai merg si incet. dar nu pot sa iert serpentinele :) si drumurile virajate nici daca vreau. :)
azi noapte am zis ca vin incet spre timisoara. :) dar cand am dat de curbele de la ploiesti la brasov... mi-a papat jumate de rezervor.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 17:35

Nicky scrie:
Multumim pentru lamuriri, daimio, incepusem sa ma ingrijorez in legatura cu cartea si cu depasirile etc., dar acum toate grijile mele au disparut. Sunt sigur ca o sa fie o carte de succes si foarte bine argumentata. Abia astept sa gasesti sponsorul si sa publici cartea.

Daca ai avea amabilitatea, sa ne dai din cand in cand niste sfaturi / idei pe marginea carora sa putem discuta, asa cum am facut-o in dimineata asta cu dubla-debraiere, eu cred ca ar fi o idee buna si de mare folos pentru toto soferii.

M-am tampit, am ametit intre atatea poli-debraieri:
debraiere - deculplare (apasarea pedalei de ambreiaj)
ambreiere - cuplare (ridicarea pedalei de ambreiaj)

P.S. Regionalismele sunt altceva, ceea ce ai facut tu mai sus se numeste greseala, pentru ca nu exista in DEX.
exemplu de regionalisme - pepene verde (Muntenia), harbuz (Moldova) si lubenita (Oltenia). Mi s-a facut pofta :D


Cu placere, desi majoritatea subiectelor sunt destul de greu de explicat in cuvinte putine.
Dar am sa incerc, asa ca astept intrebari.
De exemplu, pot incepe prin a spune ca problema dublului-debraiaj a capatat pe forum o importanta prea mare pentru adevarata ei valoare. In realitate, este o chestie de "nuanta", de "subtilitati" ale pilotajului, si nu o chestiune fundamentala a sofatului. Adica, dupa cum am mai spus si cu alta ocazie, exista alte chestiuni privitoare la arta sofatului - la tehnicile propriu-zise, fara sa ne referim la tacticile defensive - care trebuie sa fie cunoscute, in primul rand.
Chestii care deseori sunt trecute cu vederea sau desconsiderate pe nedrept: pozitia la volan, circulatia mainilor pe volan, circulatia picioarelor pe pedale etc. etc. etc.
Sunt convins ca majoritatea dintre forumisti cunosc chestiile astea, dar sunt la fel de convins ca majoritatea nu le aplica corect.
Ori, fara (de exemplu) utilizarea corecta a pedalei false, pur si simplu nu exista posibilitatea ca o franare mai "sportiva" sau o franare de urgenta sa fie efectuate corect, sau un viraj sa fie abordat "la maximum".
Deci, m-as bucura daca as participa la discutii privitoare la chestiunile elementare, de baza, ale sofatului, si apoi putem ajunge si la "subtilitati".
Este doar o propunere. Daca aveti alta parere sau alte intrebari, discutam.
(alt exemplu: subiectul privind abordarea unui ac de par. Raspunsul corect implica referiri la: aderenta disponibila, momentul si modul schimbarii treptelor de viteza, traiectoria corecta, franarea intarziata, franarea degresiva, dozarea accelerarii, riscul si momentele de risc de subvirare si apoi supravirare, relationarea bracajului cu dozarea franarii si a accelerarii, atacul si revenirea bracajului si, din nou, utilizarea "pedalei false")... :)
Ca sa nu mai vorbim de riscul instalarii derapajului si metodele de recastigare a controlului...
Destul de complex, nu?
Si fiecare dintre cele enumerate mai sus se constituie intr-un subiect de discutie de sine statator.
Va stau la dispozitie.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 17:41

eu nu am prins ideea cu utilizarea pedalei false?
ce e aia pedala falsa? poti sa detaliezi putin?
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 17:45

Pedala falsa e chestia aia metalica din stanga ambreiajului (care imita o pedala), pe care tii piciorul stang pentru a te fixa mai bine in scaun si a sta relaxat. Vezi ca la tine, grecutzule, e tot metalica, se vede usor si in poza de mai jos.

Multi soferi stau cu piciorul stang deasupra ambreiajului pe toata perioada petrecuta la volan, in mers.
Nu e indicat, pentru ca:

1. rulmentul de presiune va fi mereu in contact cu placa de presiune, ambreiajul o sa se uzeze mai rapid
Prin ambreiaj, ma refer la trio-ul rulment presiune + placa presiune + disc ambreiaj

2. va va durea incheietura piciorului stang cand ajungeti la destinatie

Imagine
Ultima oară modificat 23 Noi 2009, 17:55 de către Nicky, modificat de 3 ori în total.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania

 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 17:51

eu programez masina sa mearga cu 110 :) si tin picioarele incrucisate :) ca amortesc. :D imi aprind o tigara. vorbesc la telefon si imi beau cafeaua.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 17:54

:lol: :lol: :lol: ma scuzati va rog dar m-a omorat grecu la ultima replica :lol: :lol: :lol:
Nicky si daimio: spuneti-ne parerea voastra despre calcarea ambreiajului in curbe!
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 18:05

Bubu, de unde ai venit cu chestia cu ambreiajul in curbe? De la DSG? :lol: :lol: :lol:

Depinde de situatie, daca e un drum virajat, poate mai calci ambreiajul, fiind nevoit sa mai schimbi.

In general, eu incerc sa abordez curbele cu aceeasi treapta de viteza, de la un capat la celalalt, doar cu diferenta de turatii (lower RPM la intrare, higher RPM la iesire).

E foarte neplacut pentru cei din masina cand soferul pune frana in mijlocul curbei. Dar cand soferul accelereaza pe iesirea din curba, senzatia e mult mai placuta (si nu vorbesc de mers in regim racing, a la grec :P ).

Si inca o data, curbele se iau cu cat mai putine raze (una de preferat, cea a curbei), nu tragem de volan de zece ori (zece raze), ca riscam sa amestecam cartofii (pasagerii).

In Romania, se mai intampla sa abordam curbele si cu mai multe raze, dar numai cand sunt gropi sau bolovani pe carosabil :D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 18:10

grecutzu2005 scrie:
eu nu am prins ideea cu utilizarea pedalei false?
ce e aia pedala falsa? poti sa detaliezi putin?

Pedala falsa este suportul prezent in stanga pedalei de ambreiaj (uneori evidentiat printr-o suprafata similara cu a celorlalte pedale - la cupra si cred ca si la fr, alteori o simpla suprafata dreapta - la modele mai "cuminti"), suport pe care piciorul stang trebuie sa se sprijine permanent, cu exceptia momentelor in care actioneaza ambreiajul pentru schimbarea vitezelor si nu pentru "dozarea" puterii transmise la roti, prin debreierea incompleta (sa nu te superi... :), e foarte periculos modul in care "lucrezi" tu un ac de par.

Succint, are rolul de a:
- oferi piciorului stîng suportul necesar astfel încât acest picior să poată exercita forța de apăsare necesară pentru contracararea efectelor forțelor de inerție și centrifuge care se manifestă pe timpul deplasării,
- în situațiile inevitabile de relaxare în scaun a corpului - în cazul unor deplasări prelungite - o simplă apăsare (încordare) a piciorului pe suport va reașeza bazinul în poziția corectă în scaun, evitându-se astfel o acțiune similară efectuată cu ajutorul unei sprijiniri (a unei ”împingeri”) în volan, acțiune care se poate dovedi periculoasă
- oferă reperul necesar acționării pedalelor de accelerație și de frână cu o mai mare exactitate a intensității apăsării, fapt ce favorizează dozarea corectă atât a accelerării, cât și a frânării
- in caz de derapaj, piederea aderenței va fi imediat și mult mai exact resimțită, fapt care va permite conducătorului auto să repună autoturismul în echilibru înainte ca derapajul să câștige în amplitudine și să devină periculos
- ofera posibilitatea manevrării comenzilor mașinii cu mai mare siguranță și eleganță, atât în ceea ce privește bracajul, cât și în ceea ce privește accelerarea și frânarea. Pentru ca permite mentinerea corecta a corpului in scaun, ofera șoferului posibilitatea să țină și să manevreze volanul cu o mai mare finețe decît dacă s-ar sprijini pe el. Mai mult, această finețe îi va permite acestuia să recepționeze și o sumă de informații în plus despre comportamentul mașinii și caracteristicile suprafeței de rulare.

Cam asta e... un pic mai mult in carte... si poze...

Am o curiozitate: cam cati dintre voi ati aflat chestiile astea de la instructorul vostru sau de la scoala de soferi?
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 18:16

1 - nicky - grecu a zis ceva cu ambreiajul in curbe...de aceea am intrebat...eu stiam ca e un big NO NO NO
nu vb aici de condus in regim de curse ca nu ma pricep deloc...
2 - eu n-am foot-rest metalic... :( tre sa imi iau...dar...oricum lucrez numai cu dreptul ca sunt prea comoda :lol:
in alta ordine de idei...instructorul tot imi zicea sa tin piciorul acolo...insa pricepeam cam greu :wink: ...nici acum nu il tin acolo...il tin indoit undeva pe podea inspre stanga...nu e bine nu? :?
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 18:19

Daimio, acum sunt si mai nerabdator sa vad cartea ta.
Foarte la obiect explicatiile.

Voiam sa te intreb de ceva de care nu sunt pe deplin multumit si anume pozitionarea scaunului si a spatarului pentru o mai buna actionare a comenzilor.
Ma refer la cat de in spate sau in fata trebuie sa fie sezutul si cat de vertical sau oblic spatarul.

Unii zic ca trebuie ca atunci cand apesi ambreiajul, de exemplu, piciorul sa ajunga intins (sa atingem cu partea din spatele genunchhiului partea exterioara a sezutului - inspre pedale).

Unii zic ca trebuie ca atunci cand intindem mainile peste volan, volanul sa "pice" cam la nivelul ceasului (articulatiei mainii)

Tu ce parere ai?
Ultima oară modificat 23 Noi 2009, 18:21 de către Nicky, modificat 1 dată în total.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 18:20

Nicky, foarte corect raspuns.
Astea fiind dezavantajele mentinerii piciorului pe pedala de ambreiaj pe timpul deplasarii.
Avantajele folosirii pedalei false le-am enumerat mai sus.

Despre ambreiaj - debraiaj in curba sau viraj: nu exista!
Retrogradarea trebuie sa se fi incheiat in momentul inscrierii in viraj, deci pe parcursul virajului nu aveti decat... trei pedale :) : frana, acceleratie si "pedala falsa".
Si volan.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 18:23

asa stiam si eu.... :drunken:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator