Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 92
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:29

Nicky da-mi si mie un telefon cand te duci sau scriemi pe forum ca vin si eu!!!!
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:31

Merge si grecutzu, mergem mai multi, ca sa ne corectam daca gresim. Printez eu materialele de la Norin pt toti.
Grecutzus, cred ca un 60-70 inainte de franarea din viraj si o sa ajungi la 40-50 viteza minima, dupa care urci progresiv pana la iesirea din curba.

apoi vezi cat de rau ai incalecat santul :lol: glumesc aici! doamne fereste!
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:32

ca ma gandesc ca daca atac acul de par sa zicem pe la 70 80 de km la ora si franez pana in apex. cand iau picioru de pe frana sa accelerez nu se transfera atunci toata greutatea pe puntea spate si risc la o derapare?
sau nu se poate incerca luarea acului de par fara calcat frana si pana intr-un final ajungi la un derapaj controlat?
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:33

Pai accelerezi treptat grecutzu... nu ii dai blana cum faci tu deobicei :)

Daca accelerezi treptat nu se transfera imediat toata greutate pe spate zic eu
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:35

80 cred ca e deja mult, sincer. Tre' sa dozezi viteza in functie de cam cat timp crezi ca o sa ai nevoie de franare, ca sa iti tina masina cu transfer masa punte fata, ca apoi cand ai intrat efectiv in apex sa nu supravireze si sa iesi elegant, usor accelerat din acul de par. asa zic eu :D

si depinde si de masina si de cate benzi ai la dispozitie, uneori ai una, alteori doua etc.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:35

nu stiu eu intreb. eu deobicei nu franez in acu de par decat foarte rar.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:36

Da si eu pana acum franam inainte de ac de par si dupaia ori incepeam sa accelerez ori asteptam pana in apex si acceleram dupaia...

 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:43

grecutzu2005 scrie:
Norin, asta ce ai zis tu cu franarea in acul de par la ce viteza se face?
la un -50 la ora a atacarea acului de par. ?
sau se poate face si la viteza de 60+?


Grecutzule, chestia e relativa...

Relativa la aderenta si la traiectorie :) Cu cat ai aderenta mai buna, cu atat poti merge mai tare. Cu cat ai o traiectorie mai larga, ...intelegi tu.

Totusi, exista o limitare la o viteza maxima a virajului, care se refera tot la aderenta, ca forta care se opune fortei centrifuge care se manifesta in viraj. Daca aderenta este prea buna, si forta centrifuga este suficient de mare incat sa scoata proiectia centrului de greutate al masinii dintre cele patru roti, masina va intra in tonou si se va da peste cap (in lateral)... fara sa-si piarda aderenta pana in acel moment. De aceea este uneori de preferat un derapaj, care "tine" proiectia centrului de greutate intre roti. Si de aceea se coboara garda la sol a masinilor de curse. Cu cat mai jos este centrul de greutate, cu atat masina va suporta mai multi "g" in viraj, fara sa intre in tonou.

Pricepi? :)
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:45

Baieti, am vorbit de curba si de acul de par.

Nu am vorbit deloc despre viraje.

Va las pe voi sa gasiti si sa discutati abordarea virajului.

Plec la prima mea intalnire cu membrii CS Cluj. Sunt curios. Pa!

Vorbim dupa... :)
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:48

Super tare asta cu proiectia centrului de greutate. Mi-a placut, ca de fapt orice exercitiu de fizica aplicata :D
De-asta am lasat si eu masina, s-a lasat centrul de greutate. Si ma dor riNicky la fiecare groapa :P

Have fun, Norin! Saluta-i pe ciocoflenderi! Va tzuca Maxu! :lol:
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 21:13

Norin - asteptam impresii de la intalnirea Club seat!
Nicky - stiam filmuletul il vazusem pe u tube mai demult :wink: nu comentez ca nu ma simt in stare
Norin: franarea pana in apex in acul de par e valabila si la urcare? la vale makes sense...dar la deal mai e si frana de motor care intervine ...si inertia masinii nu mai e asa de mare ca la vale...la deal cum e ? accelerezi mai din timp sau e acelasi principiu?
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 21:33

Bai, ce-as veni si eu la Ilioara cu voi...

Indiferent ce-o fi (sau cine-o fi) aia.
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 21:39

In alta ordine de idei, repet: nu prea are rost sa vorbiti despre vitezele posibile in acul de par asa, la general... Nu stiu cu ce viteza se poate aborda un ac de par, pana nu mi-l aratati: "uite, asta-i, de-aici". Incerc eu si apoi va spun si voua... :)

E in functie de raza, in primul rand, de posibilitatea de maximalizare a traiectoriei (latimea drumului), de aderenta, de ce urmeaza dupa el ... s.a.m.d.
Power is nothing without control...
 
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 22:11

Bubulutza scrie:
Norin - asteptam impresii de la intalnirea Club seat!
Nicky - stiam filmuletul il vazusem pe u tube mai demult :wink: nu comentez ca nu ma simt in stare
Norin: franarea pana in apex in acul de par e valabila si la urcare? la vale makes sense...dar la deal mai e si frana de motor care intervine ...si inertia masinii nu mai e asa de mare ca la vale...la deal cum e ? accelerezi mai din timp sau e acelasi principiu?


Baieti faini..., pasionati...
Ma mai duc si lunea viitoare, ca prea repede s-a spart gasca si n-am apucat sa vorbim prea mult. Sunt tare bolnav... :(

Bubu draga, incerc sa-ti explic (de fapt e si pentru ceilalti):

Pe langa forta centrifuga, in orice viraj se manifesta si forta de inertie. Asta este aia care te duce drept inainte, in derapaj (patinaj) daca ti se blocheaza rotile cand franezi prea tare la intrarea in viraj. Inertia este, dupa cum bine ai observat, influentata de planul inclinat pe care evolueaza masina (ca sa nu zic ca si forta de frecare dintre pneuri si drum este influentata de acelasi plan inclinat). Astfel, daca drumul urca, masina va frana mai bine. Daca coboara, masina va frana mai prost, adica va fi nevoie de o distanta pentru franare mai mare decat in primul caz. Ai sesizat bine: conforma aceluiasi principiu, o frana de motor in urcare va fi mai eficienta decat o frana de motor in coborare. Dar nu despre asta era vorba.

In explicatia oferita de mine, era vorba despre principiul general, care se va modifica, - nu fundamental, dar se va modifica - in functie de caracteristicile exacte ale virajului respectiv. Pornesti de la principiul general, pentru a ajunge la cazul particular. Daca drumul urca, franarea va dura mai putin, fiind mai eficienta. Asta poate insemna doua lucruri: fie intri mai tare in viraj, cu viteza mai mare (pentru ca poti frana mai rapid), fie intri mai incet si franezi mai fin, mai usor, fie intri mai incet si franezi nu pana in apex, ci pana mai devreme de atingerea apexului, si accelerezi mai devreme. Deci trei, nu doua :drunken: . Prima solutie o sa-i placa mai ales lu grecutzu (dupa cum il stim noi toti); a doua sau a treia, tie si mie, ca suntem mai safe-drivers. Oricum, fazele de franare initiala, de franare degresiva si de accelerare trebuie sa existe, altfel, masina va fi dezechilibrata. Lungimea si prelungirea lor vor sta in directa legatura cu viteza de intrare in viraj si cu coeficientul de aderenta disponibil.

Exista un moment in parcurgerea oricarui tip de viraj, (curba, ac de par) in care masina se echilibreaza dinamic (exceptand centrifuga, de neevitat). Adica, are o forma de echilibru comparabila cu echilibrul repartitiei maselor pe roti in stationare, d.p.d.v. al maselor pe punti, si nu al centrului de greutate lateral. Este momentul in care poate incepe accelerarea. Acest moment nu este necesar sa fie exact in momentul atingerii apexului (apexul are de a face cu traiectoriile, si nu cu echilibrul dinamic, dupa cum va amintiti). Daca simti ca momentul acesta este atins inainte de apex, foarte bine. Atat doar ca inseamna ca nu ai intrat in viraj cu viteza maxima posibila. Daca acest moment a fost atins dupa ce ai trecut de apex, la fel de bine. Dar, de data asta, viteza de iesire din viraj nu va fi viteza maxima posibila.

Oricum, primeaza siguranta. Ce va spun eu aici este o baza de pornire pentru un studiu ulterior care va poate lua o viata intreaga. Pentru ca in pilotaj exista o regula: intotdeauna un viraj poate fi parcurs cu o viteza mai mare decat viteza pe care tocmai ai avut-o.
Power is nothing without control...
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori