Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 92
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 18:58

Nicky:
Curaj! Iti trebuie mai multa viteza pentru intoarcerile cu frana de mana. Pilotajul in conditii de aderenta scazuta (spe deosebire de ce discutam noi aici) nu este un sport fin... de cele mai multe ori, trebuie sa bruschezi masina. Controlat, ca altfel o scapi de tot.

La jaloane subvirezi in draci, deci iti trebuie mai multa supravirare, adica franare brusca in bracaj, dozata. Nu pot sa-mi dau seama de aderenta exacta, dar poate ca cu o franare degresiva corecta ai fi putut merge pe o strategie care sa nu implice frana de mana.

In rest, bine. N-ai scapat-o de tot, n-ai doborat jaloane, deci in felul tau, mai speriat asa, controlezi bine masina. Lasa, ca nici Cupra nu-i facuta pentru pilotaj de felul asta... Nu mi-a placut traseul, este ceva ce nu-mi place mie stilul asta de intoarceri succesive, fara traiectorii... fara nuante...

(Un secret: a fost un traseu pentru integrale si tr. spate. Nu pentru bijuu-rile noastre...)
Power is nothing without control...
 
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:02

Bubulutza scrie:
pe mine din contra prietenul meu m-a dezvatat sa mai calc ambreiajul aiurea (ca daca inveti prost la inceput...greu te mai corectezi :( )..."lasa ambreiajul"...repetat de 1000 de ori pana mi-a intrat in creier ...si acum cand franez mai tare sau cand sunt intr-o curba...tot imi rasuna in cap: "lasa ambreiajul" :lol:
desi acum chiar nu mai e cazul...dar tot il aud in creier... :lol: :lol: :lol:


Sa vezi cum e cand esti in dreapta unuia, pe ploaie, si tre sa faci la stanga si pierzi intersectia, si omu' de la volan vede prea tarziu si calca frana panicat si blocheaza rotile in bracaj si masina merge drept inainte si tu-i spui calm, ca sa nu-l sperii si mai tare, si nu te aude: Bai, lasa frana, lasa franaaaaaaa..........
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:03

CataLIYna scrie:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Norin ai un stil :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Bravo :lol: :lol: :lol: :lol:



Despre... ce? :drunken:
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:04

Pai eram super stresat, era mansa 2 si ultima
Si in prima nu intrasem prin porti cum trebuia si m-au penalizat cu 10 secunde, eram primul, dar in celalalt capat.
E greu de tinut minte un traseu d-asta, mai ales cand esti stresat :D Dar ma fac eu mare :D SI scap si de timiditate :lol:

4x4 si RWD...hmmm, sa il fac in marsarier next time? :lol: :lol: :lol:

Many thanks, Norin!!!
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
CataLIYna
V.I.P.
Mesaje: 4275
Membru din: 09 Feb 2009, 18:56
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:08

Uitandu-ma din afara fenomenului, mi se pare ca Nicky face o treaba foarte buna acolo.
Norin ai avut niste remarci foarte pertinente si pline de umor.Ma asteptam sa-l menajezi putin dar nu a fost deloc asa :lol:
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:08

da cred ca si eu la curba faceam asta din instinct.
dar cred ca acceleram putin mai tare decat deobicei si nu usor si constant. ci talpa pana in podea unde era cazu. :)
sau nu franez in unele locuri doar ridic picioru de pe acceleratie si dupa aia accelerez din nou :)

eu cred ca lasai frana de mana prea repede jos.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro

 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:11

Si mie sincer mi se parea foarte priceput nicky in filmuletzul ala :)

Dar pot zice ca nu prea astfel de evenimente :roll: adica mi se pare ca nu au sens... prea multe intoarceri in locul stranse... si fortezi foarte mult ambreiaj, cauciucuri, elementele directiei etc...

In alta ordine de idei: cand mergem sa facem o cursa pe o pista auto?? Gen Hungaroring, Nurburgring, Hockenheim? Acolo distractie si indemanare zic eu 8)
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:16

Pai nu ma fac eu mare, sa vedeti voi atunci :P
Sa vad unde se tine pe 20 Dec, sper sa fie in parcarea unui supermarket, ca aici era cam ciudat, foarte ingust. Mareanu a zis initial ca nu se da si au mai fost unii care au renuntat.
Stateam cu stangul in pedala falsa (pe cuvant) si am mers numai cu treapta intai. Nici nu apuca turbo sa incarce, ca nu ajungeam in ture. Cu bicicleta, scoteam timp mai bun.

Sper ca anul asta sa fie mai frumos, daca ma duc, aduc film, sa mai comentam pe marginea lui.
Asta e si tactica mea, daca scot acceptabil o mansa, rup masina intr-a doua. Daca nu o scot bine pe prima, merg batraneste, cat sa intru pe podium, daca se poate :D Mai cresc eu, lasa, ca vedeti voi :lol: :lol: :lol:
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:17

Acul de par

Acul de păr este virajul cel mai dificil care poate fi întâlnit pe șosele. Și asta nu numai datorită razei foarte strânse care-l caracterizează ci, mai ales, datorită faptului că în interiorul unui ac de păr, toate autoturismele au tendința de a-și accentua comportamentul inițial, subvirator.
Pentru a contracara această tendință, trebuie să asigurăm autoturismului o cât mai bună aderență pe puntea față, aderență absolut necesară unui bracaj accentuat, impus de raza strânsă a virajului. Obținem această aderență prin provocarea unui transfer de mase accentuat spre puntea față a autoturismului, deci printr-o frânare.
Acesta este elementul definitoriu al modului corect de abordare a acului de păr: frânarea continuată în interiorul virajului. Deși am afirmat anterior că frânarea în curbă (in viraj) nu este recomandată, putând fi chiar periculoasă pentru siguranța deplasării, iată că, în cazul acului de păr, frânarea nu numai că nu este interzisă, ba este chiar necesară.

Modul în care frânarea este continuată pe faza de început a virajului este de cea mai mare importanță. În cazul acului de păr, frânarea se poate descompune în două faze: în primul rând, frânarea efectuată pe linia dreaptă care precede acul de păr, necesară pentru reducerea vitezei în scopul atacării virajului și, în al doilea rând, frânarea continuată în viraj, necesară pentru menținerea transferului de mase spre puntea față, deci spre roțile directoare.

Este foarte important să disociem modul în care frânarea va fi executată pe parcursul celor două faze. Dacă pe parcursul liniei drepte, frânarea trebuie să fie fermă și constantă, odată cu momentul în care se atinge punctul de bracaj, pentru înscrierea pe traiectoria corectă, presiunea pedalei de frână trebuie să fie eliberată progresiv, în funcție de raza bracajului. Gândiți-vă la această manevră ca la o frânare degresivă – ceea ce și este, de fapt. Fără această degresivitate, apare riscul blocării roților și, implicit, subvirarea care vă va trimite spre exteriorul virajului. Aceeași situație se poate crea dacă ridicați brusc și total piciorul de pe pedala de frână. În acest caz, eliberarea violentă a pedalei va crea un transfer de mase spre puntea spate, descărcând de greutate puntea față, care își va pierde aderența generând, din nou, subvirarea.

Deci, cum se procedeaza?

Pe linia dreaptă care precede acul de păr, frânați pentru a micșora viteza autoturismului, pregătindu-vă de abordarea acestuia. Va fi necesara, in marea majoritate a cazurilor, si retrogradarea - schimbarea treptei de viteza intr-o treapta inferioara. Si aceasta manevra trebuie sa se fi incheiat deja in momentul atacarii virajului.
Simultan cu angajarea bracajului (rasucirea volanului), micșorați presiunea pe pedala de frână, fără să eliberați complet pedala, și mențineți această degresivitate ușoară până la atingerea apexului.
În acest moment eliberați complet frâna și începeți accelerarea progresivă, intensificând accelerarea pe măsură ce scade unghiul de bracaj pe faza de stabilizare a virajului.

Erorile cele mai comune sunt ori o frânare prea puternică, ce va genera supravirarea, ori o accelerare bruscă înainte sau pe faza de stabilizare, care duce în general la subvirare.
În primul caz, în măsura în care supravirarea nu este cu totul exagerată – situație extremă care duce la rotirea în jurul axului cu 180º a autoturismului – o ușoară supravirare nu va face decât să înscrie mai bine mașina în acul de păr, prin rotirea punții spate (Nicky!). Nu este o situație de dorit, totuși, datorită dificultății controlării autoturismului. Dar dacă vă întâlniți cu această situație dificilă, concentrați-vă atenția asupra ajustării - revenirii - bracajului (poate fi necesar chiar un contra-bracaj) și asupra dozării frânei și, după caz, a accelerației. Controlul derapajului se va face diferit, în funcție de temperamentul autoturismului. În cazul unui autoturism supravirator, va fi necesar – în situațiile extreme - un contra-bracaj simultan cu eliberarea frânei, iar în situația unui autoturism subvirator, o revenire la poziția de linie dreaptă a volanului, simultană cu o accelerare corect dozată.
În al doilea caz, dacă vorbim de un autoturism cu tracțiune față, o accelerare prea puternică efectuată mai devreme de stabilizarea autoturismului va duce la un transfer de mase spre puntea spate, descărcând puntea față care va pierde aderența și va genera subvirarea. În general, această manevră este consecința unei viteze prea mici în interiorul acului de păr, care dă impresia de stabilizare prematură a autoturismului (din nou, Nicky!). Pentru a evita subvirarea, este suficient să așteptați ca autovehicului să se înscrie corect și să se stabilizeze în viraj.

Nu uitati de traiectoria corecta - mai ales comparativ cu traiectoria instinctiva, despre care am vorbit deunazi. In primul rand datorita plusului de siguranta oferit si apoi eficientei castigate.
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:20

Intelegeti ceva? :(
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:22

Dap! Foarte tare!!

Rezumat: vii cu frana pusa de pe linia dreapta, eliberezi usor inainte sa intrii in viraj, iar cand ajungi la apex iei piciorul de pe frana si incepi sa accelerezi treptat pana la iesirea din el. E bine?
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:25

Tre' sa imi fac print-uri sa le iau cu mine la Ilioara. E treaba de facut :D Imi trebuie ceva timp sa lucrez la chestiuni de finete, dar macar sa incerc, sa vad cum ma descurc :D
Si asa au plecat aia cu motocicletele din Ilioara, e 3 RON/zi :D Ma duc pe acolo inainte de Craciun sa testez teste! Amatori?
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

30 Noi 2009, 19:27

Norin, asta ce ai zis tu cu franarea in acul de par la ce viteza se face?
la un -50 la ora a atacarea acului de par. ?
sau se poate face si la viteza de 60+?
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator