Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 92
 
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 12:12

Cata are dreptate, se simte un soc si la trecere in treapta de viteza superioara, dar asta daca nu este compensata schimbarea de treapta cu o jonglare corecta ambreiaj - acceleratie.

ex. mergi cu a treia aproape de rosu (RPM), schimbi intr-a patra si masina intra in frana de motor daca nu continui sa accelerezi la interval foarte scurt dupa schimbarea de treapta. De aici si socul respectiv.

Cata are dreptate, dar mai are nevoie de exercitiu, ca marea noastra majoritate.
Grecutzu e deja expert si poate face chestia astia din reflex, de-aia nu simte socurile.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 12:16

acuma am inteles. adevaru e ca eu nu am simitit chestia asta aproape niciodata. poate oi fi simtit si nu mi-am dat seama...
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 12:17

si cu dubla debraiere cum e??? ca nu inteleg... :(
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 12:24

Dubla debraiere este manevra care era folosita pe vremuri pentru retrogradare in treptele inferioare la cutiile fara sincroane. Este utila si pentru cutiile moderne, pentru menajarea sincroanelor cutiei de viteze, sau pentru introducerea mai usoara in viteza intai in timpul mersului.

Concret: din viteza a doua debreiezi, aduci maneta la punctul mort si eliberezi ambreiajul. Apoi accelerezi putin in gol, eliberezi acceleratia si dupa aceia faci manevra de introducere in viteza 1. Toate acestea trebuie facute foarte rapid, mai ales daca urci o panta, ca sa nu te trezesti ca o ia masina la vale...dar te obisnuiesti usor cu aceasta manevra dupa cateva incercari.

sursa: daciaforum.ro

viteza 2, calci ambreiajul (prima debraiere), scoti din viteza
eliberezi (ridici) ambreiajul, accelerezi in gol un pic dupa care las acceleratia libera (ridici piciorul de pe acc.)
debraiezi din nou (a doua oara) si introduci in treapta intai
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 12:35

asta mi se pare sincer aiurea. :)
cum sa scot din viteza sa accelerez si sa mai calc odata ambreaju ca sa bag in viteza inferioara? cand eu nu am timp sa dau din 4 3 sa ii dau frana de motor. :(
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 12:40

ok. si te ajuta pentru ca...? intra mai usor in viteza??? nu fortezi cutia atat de mult...?
e utila pentru 2-1 sau si pentru celelalte retrogradari...4-3 etc...?

 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 12:46

Bubulutza scrie:
ok. si te ajuta pentru ca...? intra mai usor in viteza??? nu fortezi cutia atat de mult...?
e utila pentru 2-1 sau si pentru celelalte retrogradari...4-3 etc...?



bubu tu ai dsg :D :) :lol:
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 12:54

Intra mai usor, de obicei caraie sau tre' sa impingi foarte tare in schimbator, in special pentru 2-1.
cum zicea si daimio, e strict pentru retrogradare, adica din treapta superioara spre inferioara, si in special pentru treptele 1 si 2.

Grecutzu, vii cu a 2-a sau a 3-a intr-un ac de par, si daca ii dai a doua, s-ar putea sa treci sub boost si sa dureze o vesnicie sa iesi din curba, iar daca alegi treapta intai si nu astepti un timp sa se sincronizeze turatia motorului cu rotatia angrenajelor din cutia de viteze, ori iti va carai, ori vei forta cutia de viteze, ori vei pierde timp pretios.

de aceea, recomandam eu si un ulei de cutie performant :D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 12:58

ok mersi Nicky :)
grecule: vb pe off topic...ca mai conduc si manuale din cand in cand, desi nu imi mai place asa de mult acum... :wink:
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 13:43

Nicky scrie:
Grecutzu, vii cu a 2-a sau a 3-a intr-un ac de par, si daca ii dai a doua, s-ar putea sa treci sub boost si sa dureze o vesnicie sa iesi din curba, iar daca alegi treapta intai si nu astepti un timp sa se sincronizeze turatia motorului cu rotatia angrenajelor din cutia de viteze, ori iti va carai, ori vei forta cutia de viteze, ori vei pierde timp pretios.

de aceea, recomandam eu si un ulei de cutie performant :D


nicky depinde. deobicei in ac de par vin cu trei pe rosu :D si inainte de ac bag doi frana putin de motor + frana de picior putin ca sa pot intra in ac de par fara sa ma duc pe contrasens (vorbind de drumuri publice) tin din ambreaj pana aproape dupa jumatea acului de par depinde acuma :) daca e larg sau foarte strans acu de par. si dupa aia lasat ambreaj + acceleratie podea :) pana dupa acu de par. si pana aproape de rosu. si repede schimbat 3... :)
e buna tactica?

voi cum ati lua un ac de par?
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 13:48

grecule eu nu stiu decat ca nu e bine sa ai ambreiajul calcat in curba ...e gresit ce stiu eu?
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 13:52

bubu nu stiu. cred ca e gresit din punct de vedere tehnic. si pe circuit sau la rally. dar asta e stilu care l-am abordat pana acuma. ca sa nu fiu totimpu cu acceleratia la podea sau la jumate sau sa accelereze doar in socuri... de asta fac asa. pe circuit este cu totul alta abordare a virajelor alte trase.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
razmih
Mesaje: 691
Membru din: 18 Ian 2008, 09:39
Localitate: Bucuresti/Peris

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 15:09

Grecutzu asa fac si eu.
Si mai fac o chestie, daca in curba, in timp ce tin piciorul pe ambreiaj am ceva in fata ce ma intarzie, in timpul asta accelerez de doua trei ori in gol, asa simt eu ca atunci cand dau drumul la ambreiaj motorul este destul de sus in ture incat sa fie in cuplu. Iar daca cel din fata nu duce la forta cu drumul, pa pa :D
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 15:16

Nicky scrie:
Hmm...nu m-am convins cu dubla debraiere, dar o sa incerc cand o sa ma pun iar la volan, sa vad daca are vreun avantaj. Mie mi se pare ca se pierde timp pretios, mai ales pentru pilotii de curse. Nu retin sa fi vazut la VTM pe cineva care sa jongleze cu pedalele in modul acesta in ultimii ani.

Daca dubla debraiere e menita sa ajute si cutia de viteze, din punctul meu de vedere, sa crape de acum cutia, cat e masina inca in garantie. Pentru retrogradari sigure si eficiente, cred ca si un ulei bun este binevenit (ex. Motul Gear300).

Cat despre depasire in rampa si in curba...pe langa faptul ca v-ati risca permisul de conducere, cel mai dureros e ca v-ati risca si viata. In plus, eu, pe durata depasirii, merg cu aceeasi treapta de viteza. Schimbatul vitezelor in timpul depasirii e alta pierdere de timp si se face, eventual, de cei care depasesc coloane de masini, ceea ce este iarasi gresit si nerecomandat.

La retrogradare (si nu numai), daca se debraiaza treptat, smuciturile (cu "S" e varianta corecta) nu sunt dure, desi uzuri suplimentare apar la ambreiaj.

Schimbatul fara ambreiaj il fac la drumuri lungi, pe drept si unde am timp mult, nu in situatii limita (acolo sigur nu mi-ar iesi si nu are rost sa risc inutil)

Vreau sa cred ca aici nu se supara nimeni, e o discutie constructiva, din care avem de invatat cu totii :D


Sa le luam pe rand:
In primul rand, sa-ti spun sincer, nu stiu daca pilotii de vtm folosesc metoda asta. Oricum, nu se foloseste daca, prin constructie, cutia permite retrogradarea fara debraiaj. Dar, daca tehnica este executata corect, va castiga timp la timpul general, desi, comparativ cu o simpla debreiere, va dura mai mult (cu 0,1-0,2 secunde). Parerea mea este ca pilotii folosesc foarte des "falsul" dublu-debraiaj, in detrimentul tehnicii complete.

In legatura cu depasirile in rampa si in curba si, in general, despre depasiri, sunt de aceeasi parere: este obligatoriu sa fie evitate, daca exista chiar si cel mai mic risc implicat. Totusi, exista situatii in care aceste depasiri - in rampa si in curba - sunt posibile si inevitabile: gandeste-te la drumurile cu doua benzi pe sensul de urcare, cu viraje largi sau medii si, cel mai important, cu vizibilitate buna. Sunt multe drumuri de acest fel in tara si, in general, sunt "asteptate" de cei care pana in aceste locuri au fost siliti sa astepte in spatele unui camion sau mai stiu eu ce, pentru a putea depasi in siguranta. Si aici se vede puterea motorului si modul in care soferul stie sa o foloseasca la maximum.

In privinta retrogradarii in in timpul depasirii, s-ar putea sa nu ma fi exprimat eu corect. Ma refeream la schimbarea vitezei in treapta inferioara inainte de angajarea in viraj. Nu este deloc recomandata schimbarea pe parcursul virajului, ba chiar as zice ca este interzisa.

Multumesc pentru corectia gramaticala. Nu uita ca la Cluj regionalismele sunt la putere :)

Despre cutia care e mai bine sa crape in garantie, ai dreptate. Chestia e ca nu o sa-ti crape in garantie (stiu inginerii aia ce stiu), ci dupa. Sau, daca se strica in garantie, cei de la constatari vor spune ca a fost vina ta (exploatare necorespunzatoare). Parerea mea este ca nici in primul caz, nici in al doilea, un astfel de eveniment nu este de dorit. Dar nu vreau sa fiu critic.

Si din nou, ai dreptate: la retrogradare, daca se ambreiaza treptat (si nu debraiaza, cum spui tu, dar nu conteaza), adica daca se lasa usor pedala de ambreiaj dupa angajarea treptei inferioare de viteza, smuciturile nu se simt. Si, da, ambreiajul (discul, de fapt), se va uza mult mai rapid.
Power is nothing without control...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori