Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 92
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 19:11

Foarte interesant,

Bubu, Nicky, bogdan, toti aveti dreptate. :)

Trebuie evitat balansul - culmea e ca asa se si cheama - care se poate crea datorita bracajelor succesive foarte rapid executate.

In realitate depinde si de succesiunea de viraje respective - cat sunt de stranse, de rapide, de laxe, etc.

Dar este absolut necesar sa lasi, chiar si numai pentru o fractiune de secunda, uneori, ca masina sa se echilibreze la iesirea din primul viraj, in general, exact inainte de a-l ataca pe urmatorul.

N-am vorbit despre asta pentru ca urma sa vorbesc in legatura cu comenzile. Nu numai frana si acceleratia conteaza in ceea ce priveste virajul, ci si bracajul corect (fapt mai putin bagat in seama si deci cu atat mai important).

Altfel, Bubu, o sa intelegi ( the hard way) ce inseamna scandinavian flick, ca tot intrebai mai devreme :) . Pentru ca asta se va intampla...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 19:17

Foarte tare!

Norin, o franare brusca (fara blocat roti) si foarte scurta inainte de cel de al doilea viraj ca sa transferi greutatea pe rotile din fata nu are si ca efect balansarea masinii?

Sa nu razi de mine daca bat campii grav :)
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 19:25

Bogdan90 scrie:
Bubulutza scrie:
la orice manevra ...oricare ar fi ea...important este sa nu o bruschezi :) nu vorbim aici de situatii extreme...dar nici atunci...


Da bubu, dar la viraje are o importanta aparte ca din volan sa faci miscari cat mai line... si sa faci cat mai putine corecturi de traiectorie... orice corectura de volan inseamna un eventual derapaj care inseamna pierdere de viteza = pierdere de timp

Din cate stiu eu curba abordata perfect este aceea care in timpul ei sa nu exista prea multe sau chiar deloc corecturi de trasa...

Dar sa ne lamureasca Norin ca nush daca bat campii sau nu :)


Nu bati campii deloc!
Sunt placut surprins... Bravo.

Chestia e un pic mai nuantata, totusi... Va aduceti aminte ca existe doua faze in viraj: de solicitare si de stabilizare. Din punct de vedere al bracajului, prima faza trebuie sa fie atacata ferm, cu o singura miscare de volan, menita sa indrepte masina (sa asigure traiectoria) direct spre apex, iar unghiul de bracaj va ramane constant, fara modificari, pana la atingerea acestuia.

A doua, care incepe aproximativ odata cu atingerea apexului, (in majoritatea cazurilor, simultan cu atingerea), nu mai este o bracare la acelasi unghi, ca si prima. Raza traiectoriei noi, pe faza de stabilizare, este crescatoare, asta insemnand o revenire - mai lenta sau mai rapida, in functie de caracteristicile virajului - progresiva si constanta, (adica nu in salturi de volan,) spre punctul de iesire, unde, desigur, bracajull va fi 0 (zero, nu "o")...

Deci, Bogdan are dreptate. O curba perfect abordata - d.p.d.v. al traiectoriei, este cea abordata cu o singura miscare de volan, fara corecturi ulterioare, pana la atingerea apexului, si in revenirea volanului, progresiva, constanta, de la apex pana la punctul de iesire.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 19:26

am revenit si eu :)
succesiunea aia de curbe o stiam si eu :) m-a batut unu la cap sa o iau corect la kart de mi-au sarit capacele :)
bogdane sti curbele alea de la selena din capat :)
cam asa procedam si eu . dar chestia este ca la mine s-a dus masina in curbele de pe cheia :) primele 3 puteai sa treci si drept prin ele ca vedeai si dupa aia venea una stransa la dreapta :) si acolo am pus frana si a inceput cotetu. dar cred ca era si un damb acolo ca cica m-am ridicat in 2 roti :) sau intr-una acuma eu nu stiu ca nu am vazut
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 19:33

Bogdan90 scrie:
Foarte tare!

Norin, o franare brusca (fara blocat roti) si foarte scurta inainte de cel de al doilea viraj ca sa transferi greutatea pe rotile din fata nu are si ca efect balansarea masinii?

Sa nu razi de mine daca bat campii grav :)


Numai daca esti in bracaj. Altfel este un simplu transfer de mase spre puntea fata, fara transfer de mase lateral, deci riscul cel mai mare este sa ti se blocheze rotile pe franare - dar pe drept, si atunci te duci inspre in fata, si nu ti se rasuceste masina.

Dar comenzile nu se bruscheaza! (nu este permis si este cel mai periculos lucru posibil la volan), ca tot veni vorba. Nu discutam aici tehnici de pilotaj extrem, ci despre conducerea defensiva si cel mult sportiva.
Bruscarea comenzilor este apanajul pilotilor de raliu - si numai in unele cazuri extrem de exacte. Ca in rest, pana si ei sunt niste "finuti".

Vreau sa zic ca putem discuta si despre aceste tehnici extreme, dar mi-ar place prima data sa ne concentram pe chestiile de baza. Ca nu te lasa aia la facultate daca n-ai trecut pe la liceu... :)
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 19:36

@grecutzu: nu imi aduce aminte de curbele alea... o zi intreaga am stat pe capul lor pana le luam cat de cat decent :)

Norin foarte interesant si mersi :oops: ! Deci cartea asta va fi prea geniala, sincer!!! Si foarte interesanta, deoarece nu tin minte sa fi vazut vreo carte de genul asta! De ce oare in loc de Eminescu, Blaga si asa mai departe nu invatam lucruri mai interesante la scoala, gen ce ne invatza Norin aici? :( Trist...

Ce lectie urmeaza domn profesor? :) Comenziile?
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 19:41

Norin, o luam incet incet :) avem timp bineinteles daca ai si tu si daca iti face placere :)
dupa aia trecem la corecturi in timpul virajului :P
ca ma uitam la o filmare la raliu timisoarei si :oops: :oops:
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro

 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 20:14

Grecutzule, in ritmu asta poimaine nu mai am ce sa va invat... :D

Ce-ar fi sa o lasam pe maine, cu comenzile - sunt si eu cam obosit :drunken: si subiectul e destul de complex - si sa vorbim despre chestiile de azi. Nu de alta, da prea multa informatie deodata strica...

Si discutam impresii, si evenimente, si analizam...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 20:18

ok nici o problema. o lasam pe maine :)
chestia e ca si eu gresesc de multe ori la curbe viraje, acele de par spre dreapta cred ca 90 la suta sunt fault. dar incet incet invatam. :)
dar uneori sportiv cand mergi pe strada nu ai cum sa ti traiectoria care trebuie si tot bruschezi masina vrei nu vrei. doar daca mergi incet, atunci nu e nici o problema.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 20:23

Adevarul e ca ce e mult, e abuz! :)

In trafic-ul de zi cu zi din orase, trebuie sa conduci mai mult defensiv decat sportiv :) sunt multi "soferi" out there care fac ei cum fac si ne surprind zilnic cu talentele lor de piloti :)
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 20:26

chestia e ca sunt multi cretini.
sti melodia aia lu parazitii. slalom printre cretini. cam asta am facut eu azi printre masini. unu cu un x5 model vechi si unu cu un santa fe mergeau paralele la un moment dat pleaca la cu santa fe plec dupa el si prostu pune frana.
Norin, aici vreau sa zic ca am franat exact cum stabilisem alaltaieri si a fost extraordinar de bine. ca eu ma uitam la ala cu x5 sa ii zic ceva si cand intorc capu ala deja frana ... daca tineam apasat pe pedala ma duceam direct in el :(
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 20:30

Grecutzule, pe strada? pe care strada? in oras sau in afara?

Bogdane, ai dreptate. In oras trebuie sa conduci mai mult defensiv. Sunt foarte multe motive, da le stiti voi foarte bine

Acul de par la dreapta este cel mai dificil pentru ca are cea mai mica raza posibila. Poti, totusi, sa maximalizezi raza, prin pozitionarea corecta in p. de intrare si apex, dar, nu te astepta sa-l poti aborda cu viteza mare. Asta e: daca nu poti usura masina sau sa maresti si mai mult raza de abordare, trebuie sa reduci viteza. E un sacrificiu necesar...
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 20:33

grecutzu2005 scrie:
chestia e ca sunt multi cretini.
sti melodia aia lu parazitii. slalom printre cretini. cam asta am facut eu azi printre masini. unu cu un x5 model vechi si unu cu un santa fe mergeau paralele la un moment dat pleaca la cu santa fe plec dupa el si prostu pune frana.
Norin, aici vreau sa zic ca am franat exact cum stabilisem alaltaieri si a fost extraordinar de bine. ca eu ma uitam la ala cu x5 sa ii zic ceva si cand intorc capu ala deja frana ... daca tineam apasat pe pedala ma duceam direct in el :(


Deci, vrei sa spui ca se poate? :) Pilotaj prin corespondenta? :o Wow :bounce:

Multumesc, m-ai facut fericit... :)
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 20:36

Norin pe strada in oras :) langa un cimitir. erau 2 benzi de mers si mergeau paralel nu ma lasau sa depasesc ca eu ma grabeam acasa si ala a mers mai tare si m-am bagat dupa el si a franat la un momentdat si eu putin mai tarziu ca ma uitam la cretinu alalalt.

se poate daca ai vointa si vrei sa faci sa exersezi sa vezi daca e adevarat si ai putina experienta de competitie ma refer eu cred ca prinzi destul de repede.
Cum experienta de competitie are si bogdan si nicky. :) si nicky putin mai multa experienta cu concursurile alea de indemanare. eu m-am lasat ca mi-am nenorocit prima masina. :(
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 20:40

Prea multa si prea complexa informatie strica, mai ales daca nu e "mestecata" ca lumea. Buna idee cu pauza, eu oricum vreau sa reiau ce s-a discutat si sa mi le copiez intr-un document.

Ar fi interesant sa pui un traseu (fie el si circuit) si sa venim fiecare cu desenele noastre, cum ar aborda fiecare dintre noi acel traseu in termeni de traiectorii, eventual si perioada de franare. Tu il pui pe forum ca o poza, noi salvam poza, o editam in Paint (sau orice editor), o repostam pe forum si apoi primim calificativele tale.

Ceva de genul. Si sa desenam cu o culoare trasa si cu alta culoare sau ingrosat portiunea de franare.

Imagine

PS Sa ne zici si in ce sens se va parcurge, sa nu il facem unii asa si unii invers :lol:
PPS Sa fie mai lata strada, ca sa fie mai elocvent testul
PPPS Grecutzus, e pt tine iPhone-ul :lol:
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori