Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 92
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 18:07

ok la mine e clar. :) foarte clar :)

Nicky a fost prima data cand m-am dus pe drumu ala :) o singura curba mi-a pus probleme :( si aia ca am avut eu viteza prea mare dar in rest a fost ok.
defapt a fost un sir de vreo 3 4 curbe si la ultima m-am dus putin ca barca. :)
putem trece mai departe :)
o sa mai recitesc acasa si daca mai sunt intrebari le postez. :) aici nu vor fi intrebari. la partea cu franatu si cu acceleratu vor fi cred ca 100 de intrebari si 100 de exemple :D

apropo mersi de compliment

asa mi-am amintit. acurile de par spre dreapta nu le iau deloc bine... inspre prost si foarte prost. dar cele spre stanga sunt as :)
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 18:09

Si inca ceva, Nicky,

Traiectoriile despre care vorbesc eu, desi sunt absolut corecte si pe circuit, adica in pilotaj, nu au neaparat ca scop eficienta. Este vorba, in primul rand, despre siguranta deplasarii. Pentru ca nu trebuie sa le folosesti doar daca mergi tare. Si daca mergi mai incet (vezi Cristina, Catalyna, Trainelu...) au un efect extraordinar. Pe langa ca tin masina pe drum, adica nu-i permit sa derapeze, sunt si extraordinar de confortabile, de "elegante" (si ma stii pe mine, cat tiu la eleganta... :) . Scopul fiind minimalizarea efectului fortei centrifuge, acest efect va dispare sau se va diminua simtitor si pentru sofer si pasageri... care nu vor mai salta de ici - colo prin masina ca-n coaja lu' grecutzu, ci vor avea parte in primul rand de un corfort al deplasarii sporit, si apoi de un foarte puternic sentiment de siguranta (sa nu-ti fie frica sa mergi cu cineva in masina cand nu conduci tu e foarte rar...).
Ca nu ne putem adresa numai baietilor aici... Trebuie sa vorbim si despre - si pentru - fete, nu? :D
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 18:12

revin in 30 de minute ma duc acasa de la servici :) sper sa va mai gasesc aici.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 18:13

grecutzu2005 scrie:
ok la mine e clar. :) foarte clar :)

Nicky a fost prima data cand m-am dus pe drumu ala :) o singura curba mi-a pus probleme :( si aia ca am avut eu viteza prea mare dar in rest a fost ok.
defapt a fost un sir de vreo 3 4 curbe si la ultima m-am dus putin ca barca. :)
putem trece mai departe :)
o sa mai recitesc acasa si daca mai sunt intrebari le postez. :) aici nu vor fi intrebari. la partea cu franatu si cu acceleratu vor fi cred ca 100 de intrebari si 100 de exemple :D

apropo mersi de compliment

asa mi-am amintit. acurile de par spre dreapta nu le iau deloc bine... inspre prost si foarte prost. dar cele spre stanga sunt as :)


Ca sa-ti treaca fumurile :wink:

Ca tot vorbeai de succesiunea de viraje,

Ia spune, care este traiectoria corecta intr-o succesiune de viraje... primul spre dreapta, de exemplu... Cum faci tu?

In afara de cei din U.K., Australia si Honk Kong, cele pe dreapta sunt cel mai dificile pentru toata lumea :)
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 18:28

Tot timpul cat mai pe interiorul virajului sau daca se poate, drept, pana la ultimul viraj:D Am zis bine?

PS E o succesiune de curbe pe Dealul Negru asa, merg luate pe drept :D Si e si un ac de par cu gropi, merge luat incet :D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 18:40

Exista un principiu de baza in ceea ce priveste traiectoriile:

Conteaza viteza de iesire din viraj, si nu viteza de intrare.
N-are rost sa va mai ametesc acuma cu amanunte, e suficient sa va ganditi ca cel care iese tare din viraj va parcurge fiecare metru din linia dreapta care urmeaza virajului cu viteza mai mare decat cel care a iesit prost din acelasi viraj (sigur, la puteri ale motorului aprox. egale).

La fel si in cazul succesiunii de viraje... conteaza cel mai mult ultimul din succesiune, spre linia dreapta, si nu primul (sau primele).
In consecinta, primul viraj va trebui abordat cu o traiectorie compromisa, imperfecta, pentru a-l putea ataca corect pe ultimul. Adica, pentru ca este important punctul de intrare corect in cazul ultimului viraj din succesiune, punctul de iesire din primul viraj se va suprapunepeste acesta, renuntandu-se la punctul de iesire corect pentru primul viraj. Sigur, raza pentru primul viraj va fi mai mica, implicit si viteza de parcurgere mai mica, der, repet, cel care conteaza este ultimul, si asta trebuie abordat corect, cu raza maximalizata, deci pe traiectoria corecta...

Procedeul (tehnica) se numeste "sacrificarea de viraje" si este explicat in urmatoarea imagine:

Imagine
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 18:49

Si am vrut sa zic, dar am zis sa nu ma bag in discutiile voastre pe aici :)

Mi-am luat multe capace cand eram la karting cand era o succesiune de curbe si antrenorul imi spunea intotdeauna sa il sacrific pe primul ca sa ies puternic din al doilea :lol:

Important este ca m-am prins pe la urma :)

 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 18:49

super pozele :bounce:
nu era ac de par curba aia care m-a pacalit daca asta ma intrebai...era ciudata rau...e pe drumul de la Rasnov spre Poiana Brasov...spre dreapta bineinteles...ca na volanul pe stanga ne omoara :lol:
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 18:55

Super interesant!

Norin, mai am o nelamurire...la o succesiune de viraje, se face cumva pauza de volan intre viraje, in sensul echilibrarii masinii inainte de virajul urmator sau se merge clar din stanga in dreapta cu miscare legata?
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 18:57

cred ca e cam riscant stanga - dreapta legat - nu e defensiv deloc...nu ma pricep dar cred ca face un balans masina...depinde si de viteza... :?:
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 18:59

Important este sa nu o bruschezi cred... atata timp cat misti fin de volan... adica faci corecturi de traiectorie line... masina nu are de ce sa se balanseze intr-o succesiune de curbe... parerea mea... asteptam sa vedem ce zice Norin
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 18:59

Asta ma intereseaza si pe mine, transferul de mase se face trecand prin zero (mers drept pe o portiunite foarte mica...nu neaparat portiune, cat interval scurt de timp) sau se face continuu din viraj stanga in viraj dreapta?

Bogdan, welcome! We needed you! ;)
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 19:01

la orice manevra ...oricare ar fi ea...important este sa nu o bruschezi :) nu vorbim aici de situatii extreme...dar nici atunci...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 19:01

Bogdan90 scrie:
Si am vrut sa zic, dar am zis sa nu ma bag in discutiile voastre pe aici :)

Mi-am luat multe capace cand eram la karting cand era o succesiune de curbe si antrenorul imi spunea intotdeauna sa il sacrific pe primul ca sa ies puternic din al doilea :lol:

Important este ca m-am prins pe la urma :)


Bravo, este acelasi lucru pentru orice motorisca cu patru roti.

Cu diferenta ca la kart - ca si la tractiunea spate - diferentele se refera la momentele si intensitatile accelerarii.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bogdan90
Bogdanelu'
Mesaje: 940
Membru din: 04 Oct 2009, 10:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 19:08

Bubulutza scrie:
la orice manevra ...oricare ar fi ea...important este sa nu o bruschezi :) nu vorbim aici de situatii extreme...dar nici atunci...


Da bubu, dar la viraje are o importanta aparte ca din volan sa faci miscari cat mai line... si sa faci cat mai putine corecturi de traiectorie... orice corectura de volan inseamna un eventual derapaj care inseamna pierdere de viteza = pierdere de timp

Din cate stiu eu curba abordata perfect este aceea care in timpul ei sa nu exista prea multe sau chiar deloc corecturi de trasa...

Dar sa ne lamureasca Norin ca nush daca bat campii sau nu :)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori