Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 92
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

22 Noi 2009, 14:55

Multumesc, Mirciuliqa,
Am sa incerc sa-i sun maine sa vad ce parere au.
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

22 Noi 2009, 15:18

TIBI_84 scrie:
abia astept cartea.
felicitari pt idee si initiativa.

sunt curios de un subiect,anume ''franarea cu stangul'' este dezbatut ?
stiu ca in raliu este foarte des practicata
argumente pro/contra

Multumesc pentru felicitari.
Da, este dezbatut (mai degraba ca o prezentare generala a tehnicii de franare specifica in curse)
In cateva vorbe, despre franarea cu stangul:
- scopul este de a anula, in primul rand, tendinta nativa de subvirare a masinii (contrar opiniei comune, majoritatea masinilor, indiferent de tractiune, au un comportament subvirator, setat de fabricant)
- este o tehnica de "mentinere" a derapajului controlat, mai exact a supravirarii, pe timpul parcurgerii virajului
- este folosita in cazul masinilor cu tractiune spate sau integrala, caz in care poate fi utilizata simultan cu accelerarea
- nu este recomandata in cazul tractiunii fata - nici macar in competitii - simultan cu accelerarea, deci cu atat mai putin pe sosea, imi pare rau ca te dezamagesc :wink: , am vazut ca ai tractiune fata.
- poate fi utilizata la tractiunea fata ca o succesiune rapida de apasari combinata cu o succesiune de accelerari - niciodata simultan, pentru a mentine autoturismul la limita de aderenta pe tot parcursul virajului, in mijlocul virajului, nu numai la intrarea sau iesirea din viraj, in cazul unei aderente precare si numai in competitii
- cel mai comun, in cursele de asfalt este folosita pentru "franarea intarziata", franarea continuata in viraj, pentru a anula timpii morti necesari pentru trecerea piciorului drept de pe frana pe acceleratie (cateva fractiuni de secunda...)
- se poate folosi cu succes, fiind chiar comoda, dupa un antrenament temeinic, in cazul masinilor cu cutie automata.
In carte subiectul este prezentat mai pe larg, si argumentat, dar n-as vrea sa va plictisesc aici...
- personal, eu nu o recomand pentru incepatori si in nici un caz pe sosea. Exista multe tehnici mai importante d.p.d.v. al deplasarii de zi cu zi, si chiar mai eficiente... ca sa nu zic de siguranta...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

22 Noi 2009, 21:38

daimio scrie:
Nicky scrie:
daimio, ai incercat varf-calcai sau stangul-frana, dreptul-acceleratie la masina ta actuala?
...cu totii suferim pentru ce ne-a facut VAG :lol:


Daca-ti amintesti, cand am vorbit de masina mai sus, am zis ca are niste minusuri despre care nu vreau sa vorbesc...
Pozitionarea pedalelor pe verticala era unul dintre ele.


Eu nu de pedale zic, limitarea iti e data de soft, nu te lasa sa si accelerezi si sa si franezi in acelasi timp, cum ar face o Dacia din 1995, de exemplu. Incearca, si o sa vezi despre ce vorbesc (cu sute de cai putere si abia isi revine la viata dupa e ai apasat si frana si acceleratia simultan). Am inteles ca se intampla si la FR TDI.

Eu nu sunt fan dubla-debraiere si nici nu ii prea vad rostul, sincer sa fiu. Unii zic ca se folosea in trecut la cutiile fara sincroane, la camioane care caraiau toata ziua. La drumuri lungi, eu mai schimb fara ambreiaj, ca imi place cum imi fura schimbatorul din mana.
Tu ce parere ai despre dubla debraiere? E pierdere de timp sau ne si ajuta la ceva?
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 07:12

Nicky scrie:
daimio scrie:
Nicky scrie:
daimio, ai incercat varf-calcai sau stangul-frana, dreptul-acceleratie la masina ta actuala?
...cu totii suferim pentru ce ne-a facut VAG :lol:


Daca-ti amintesti, cand am vorbit de masina mai sus, am zis ca are niste minusuri despre care nu vreau sa vorbesc...
Pozitionarea pedalelor pe verticala era unul dintre ele.


Eu nu de pedale zic, limitarea iti e data de soft, nu te lasa sa si accelerezi si sa si franezi in acelasi timp, cum ar face o Dacia din 1995, de exemplu. Incearca, si o sa vezi despre ce vorbesc (cu sute de cai putere si abia isi revine la viata dupa e ai apasat si frana si acceleratia simultan). Am inteles ca se intampla si la FR TDI.

Eu nu sunt fan dubla-debraiere si nici nu ii prea vad rostul, sincer sa fiu. Unii zic ca se folosea in trecut la cutiile fara sincroane, la camioane care caraiau toata ziua. La drumuri lungi, eu mai schimb fara ambreiaj, ca imi place cum imi fura schimbatorul din mana.
Tu ce parere ai despre dubla debraiere? E pierdere de timp sau ne si ajuta la ceva?

Acuma, ca ma gandesc mai bine, nu cred ca am incercat vreodata sa franez si sa accelerez in acelasi timp cu masina asta.
Si asta pentru ca are tractiune fata si, dupa cum ziceam, franarea cu stangul de acest fel nu se foloseste la tractiunea fata - sunt doua forte care actioneaza asupra acelorasi roti si se anuleaza reciproc - rezultatul este ca nu devii cu nimic mai eficient si mai supui si masina la o suprasolicitare evidenta si, repet, ilogica. Deci, din punctul asta de vedere, inginerii care au stabilit softul asa cum zici au perfecta dreptate.
Cat despre dublul debraiaj, este adevarat ca a fost folosit foarte mult la camioanele cu cutii fara sincroane, dar a fost folosit si la autoturisme, de pe vremea cand cutiile nu erau asa de performante ca si azi, iar schimbarea treptelor era mult mai dificila, datorita tehnicii zilelor de atunci.
Acum, cu cutiile astea performante, nu este absolut necesar sa folosesti tehnica dublului debraiaj. Dar, ofera cateva avantaje unui sofer care doreste sa conduca intr-o maniera mai sportiva.
In cateva cuvinte:
- este o tehnica utilizata exclusiv pentru retrogradare.
- se foloseste in trei situatii: la urcarea unui deal sau in depasire si in cazul abordarii unui viraj, uneori, cand poate inlocui, (desi nu perfect), tehnica "varf-calcai), deci cand este necesara retrogradarea pentru a beneficia de o putere mai mare a motorului in situatia data.
- este o tehnică de retrogradare menită să anuleze efectele negative ale unei retrogradări incorecte, agresive sau nesigure. Deci este vorba despre o tehnică menită să asigure un echilibru perfect între diferitele regimuri de turație ale motorului, specifice fiecărei trepte de viteză si sa anuleze efectele nedorite ale unei frane de motor prea mari pentru situatia respectiva.
- tehnica dublului-debraiaj va elimina – sau va limita – blocajul roților motrice, va permite menținerea unei viteze constante în faza de retrogradare prin anularea frânei de motor și va permite eliberarea fermă și sigură a pedalei de ambreiaj pentru ca piciorul stâng să poată reveni rapid pe pedala falsă pentru a asigura calarea corpului în scaun.
Gandeste-te la un moment in care toate trei situatiile de mai sus sunt combinate (esti in depasire la urcarea unui deal, intr-un viraj) si spune tu daca nu ai nevoie de toate resursele de putere ale motorului, fara sa te mai incurci de frana de motor pe care nu intodeauna o poti evita... Deci, in primul rand este vorba de siguranta.
In plus, o cutie utilizata in regim de dublu-debraiaj permanent va rezista mult mai mult.
Si vei deveni mult mai "elegant" la volan, prin anularea sincopelor (zmuciturilor) in cazul retrogradarii, care sunt foarte deranjante in deplasarea cu un ritm crescut, si uneori pot fi chiar periculoase (pe o suprafata cu aderenta scazuta, pana si o frana de motor mai violenta poate pune masina in supravirare sau subvirare, depinde de context).
Mie-mi place...
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 07:17

Nicky, inca ceva:
Incearca sa nu mai schimbi fara ambreiaj. Chiar daca nu ti se pare pe moment, uzurile in cutie sunt foarte mari (ar fi altceva daca ai avea o cutie cu craboti). Si in nici un caz nu incerca sa schimbi asa in vreo situatie dificila... s-ar putea ca tocmai atunci sa nu-ti iasa...
Sper sa nu te superi...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 10:27

Hmm...nu m-am convins cu dubla debraiere, dar o sa incerc cand o sa ma pun iar la volan, sa vad daca are vreun avantaj. Mie mi se pare ca se pierde timp pretios, mai ales pentru pilotii de curse. Nu retin sa fi vazut la VTM pe cineva care sa jongleze cu pedalele in modul acesta in ultimii ani.

Daca dubla debraiere e menita sa ajute si cutia de viteze, din punctul meu de vedere, sa crape de acum cutia, cat e masina inca in garantie. Pentru retrogradari sigure si eficiente, cred ca si un ulei bun este binevenit (ex. Motul Gear300).

Cat despre depasire in rampa si in curba...pe langa faptul ca v-ati risca permisul de conducere, cel mai dureros e ca v-ati risca si viata. In plus, eu, pe durata depasirii, merg cu aceeasi treapta de viteza. Schimbatul vitezelor in timpul depasirii e alta pierdere de timp si se face, eventual, de cei care depasesc coloane de masini, ceea ce este iarasi gresit si nerecomandat.

La retrogradare (si nu numai), daca se debraiaza treptat, smuciturile (cu "S" e varianta corecta) nu sunt dure, desi uzuri suplimentare apar la ambreiaj.

Schimbatul fara ambreiaj il fac la drumuri lungi, pe drept si unde am timp mult, nu in situatii limita (acolo sigur nu mi-ar iesi si nu are rost sa risc inutil)

Vreau sa cred ca aici nu se supara nimeni, e o discutie constructiva, din care avem de invatat cu totii :D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 10:44

mai baieti... eu mi-am prins putin urechiile. explicatimi si mie cum adica dubla debraiere?
adica esti sa zicem intr-a 3 a la 3000 de ture. si calci ambreajul in timp ce accelerezi sa ii dai asa un fel de ''sut in fund'' masini?
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro

 
Avatar utilizator
Trainelu
Mesaje: 1708
Membru din: 13 Iun 2008, 07:54
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 10:50

Nicky scrie:
In plus, eu, pe durata depasirii, merg cu aceeasi treapta de viteza. Schimbatul vitezelor in timpul depasirii e alta pierdere de timp si se face, eventual, de cei care depasesc coloane de masini, ceea ce este iarasi gresit si nerecomandat.


Pai da, dar tu poti ca ai cu ce!!
ALTEA XL 1.6 STYLANCE
ZENITH GREY
Imagine
 
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 11:10

Trainelu scrie:
Nicky scrie:
In plus, eu, pe durata depasirii, merg cu aceeasi treapta de viteza. Schimbatul vitezelor in timpul depasirii e alta pierdere de timp si se face, eventual, de cei care depasesc coloane de masini, ceea ce este iarasi gresit si nerecomandat.


Pai da, dar tu poti ca ai cu ce!!



asa ar trebui sa procedati si voi . nu conteaza puterea masini. :) daca esti la jumatea tirului si schimbi viteza din 3 in 4 pierzi cam o secunda. din depasire. ce asta inseamna ca ai putea sa faci accident. doar pentru o secunda.
cred ca aici intervine tehnica asta de dublu ambreaj ca eu asa stiu ca se numeste. :) despre care discutam. :)
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 11:13

Eu cred ca toti avem cu ce, cam orice masina permite o diferenta de cateva zeci de km/h pentru un raport de viteza (ex. masina in treapta a treia de viteza, rulezi cu 40km/h, poti sa urci linistit pana spre 90km/h, sa zicem, ramanand in treapta a treia de viteza). Cred ca e mai mult decat suficient sa depasesti un alt vehicul care se deplaseaza constant.

Problema, la romani, este ca atunci cand depasesti un Gigel, Gigelul o sa accelereze; in cazul acesta, eu va recomand sa reveniti in spatele lui, pentru ca Gigeii sunt atat de "odihniti", ca nu isi dau seama de posibilele urmari.

Mai sunt si oameni cu tiruri (de cele mai multe ori full cu marfuri), care considera drept jignire faptul ca ii depaseste cineva.
Ultima oară modificat 23 Noi 2009, 11:15 de către Nicky, modificat 1 dată în total.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
CataLIYna
V.I.P.
Mesaje: 4275
Membru din: 09 Feb 2009, 18:56
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 11:14

e de fapt invers.mergi cu a 4 de exemplu intri in depasire dai a 3 a si cand schimbi imediat a 4a are un zvac...noi astia care nu avem asa multi cai folosim destul de des aceasta metoda...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 11:18

CataLIYna scrie:
e de fapt invers.mergi cu a 4 de exemplu intri in depasire dai a 3 a si cand schimbi imediat a 4a are un zvac...noi astia care nu avem asa multi cai folosim destul de des aceasta metoda...



si cam ce zvac ai cand dai din 3 in 4?
normal ca retrogradezi cand intri in depasire... pana si eu fac asta aproape de fiecare data cand intru in depasire. dar nu schimb viteza in timpu depasiri.... cred ca la asta se referea nicky nu ca nu retrogradeaza.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
CataLIYna
V.I.P.
Mesaje: 4275
Membru din: 09 Feb 2009, 18:56
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 11:20

cu a 4-a si a 3-a a fost un exemplu, zvacul se simte oricum, altfel de rogi de ea sa traga.Discutiile cred ca au depasit zona in care ne aflam.Eu astept cu interes cartea.
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

23 Noi 2009, 11:26

CataLIYna scrie:
e de fapt invers.mergi cu a 4 de exemplu intri in depasire dai a 3 a si cand schimbi imediat a 4a are un zvac...noi astia care nu avem asa multi cai folosim destul de des aceasta metoda...


eu aici nu inteleg. cum se simte zvac din 3 in 4 ?
degeaba ziceti voi ca astia cu multi cai merg mai repede decat restu lumi. sunt uni cu care au cai. si merg mai incet decat alti. :) eu am intalnit multi cand conduceam motorasu ala de 1.3 de 80 de caluti :) depaseam masini de 140 150 de cai :) fara drept de apel.
nu cred ca deviem de la subiect. doar dezbatem anumite capitole din carte... cu mici contra argumente :) nu cred ca se supara cineva. si sigur nu facem off topic.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori