Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 92
 
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 16:21

Imaginea pentru prima parte:
Imagine
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 16:23

off topic: ce misto sunt BMW-urile :lol:
iertare va rog dar sunt prea frumoase :wink:
astept cu interes mai multe poze ca mie astea imi plac...le inteleg cel mai repede :lol:
 
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 16:32

Continuam:

In cazul curbei, e simplu: traiectoria corectă a autoturismului in curbă se suprapune aproape perfect peste traiectoria geometrică. Adică se impune o traiectorie cu raza constantă, incepând cu punctul de bracaj, până la punctul de ieșire. Asta nu exclude maximalizarea traiectoriei (despre care trebuia sa vorbesc deja :) si am uitat...

Adica: se considera traiectorie maximalizata daca, pe parcursul virajului, autoturismul se situeaza succesiv (sa zicem pentru o curba spre dreapta):
- in punctul de intrare - cu rotile din stanga f. aproape de axul drumului
- in apex - cu rotile din dreapta f. aproape de marginea drumului,
- in punctul de iesire - cu rotile din stanga din nou f. aproape de axul drumului.

In pilotaj, din margine in margine. In trafic, marginea admisa devine axul drumului...

Ca trasatura particulara, in curba apexul va aproape suprapus peste mijlocul geometric al virajului (discutam de o curba cu raza constanta, cum ar trebui sa fie toate). De aici incolo, apexul nu va mai fi niciodata suprapus peste mijlocul virajului (in viraje si ac de par).
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 16:35

Special pentru Bubu :) :

CURBA:

Imagine
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 16:37

Asa abordez si eu cubele si virajele. Si ador drumurile care mai au ceva carne de la linia continua laterala si pana la marginea efectiva a drumului, fie ea balustrada, nisip, iarba etc.
La polul opus, drumurile abia modernizate, unde diferenta de nivel intre drum si pamantul de langa ajunge si la 40cm.
Si nu imi plac nici benzile alea care urla cand calci pe ele, dar sunt bune pentru somnorosi :D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania

 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 16:38

Nicky - mie imi plac alea cu benzi groase ca vibreaza scaunul misto :lol:
Norin - traiectoria maximalizata este cea mai corecta? mersi pentru poza :wink:
 
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 16:41

Diferența majoră între curbă și viraj este următoarea: dacă în cazul curbei traiectoria ideală are o rază constantă, în cazul virajului este recomandată o traiectorie ”frântă”, diferită de traiectoria geometrică. Astfel, o traiectorie corectă (numita si "ideala") în cazul virajului se poate descompune în două părți, după cum urmează:
- ”faza de solicitare” – zona cuprinsă între punctul de intrare (de bracaj) și apex. Se caracterizează printr-o rază strânsă și, implicit, printr-o viteză mai mică. Chiar dacă în această fază viteza este mai mică decât în faza următoare, efectele forței centrifuge se vor resimți mai puternic acum, datorită razei mici de abordare. De aceea se folosește și termenul de ”solicitare”, ca descriptiv în acest caz.
- ”faza de stabilizare” – zona cuprinsă între apex și punctul de ieșire. Raza devine, progresiv, din ce în ce mai mare, ducând la reducerea forței centrifuge care acționează asupra autovehiculului. Viteza crește, de asemenea, progresiv, pe masură ce (și în funcție de) volanul care revine pe parcurs la pozitia normală de linie dreaptă.

Descompunerea în două zone a abordării virajului oferă câteva avantaje, atât în privința siguranței deplasării, cât și a eficienței la înaintare.
În primul rând, viteza mai mică de intrare în viraj va permite conducătorului auto să evite o gamă largă de neplăceri cauzate de: un viraj cu raza descrescătoare, care ”se închide” după abordarea inițială (Cristinel :) ), un obstacol aflat pe șosea care nu poate fi sesizat decât după intrarea în viraj (grecutzu :) ), existența unor suprafețe cu aderență scăzută în interiorul virajului sau alte pericole care pot apărea pe neașteptate datorită vizibilității reduse.


Imagine
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 16:43

Nicky scrie:
Asa abordez si eu cubele si virajele. Si ador drumurile care mai au ceva carne de la linia continua laterala si pana la marginea efectiva a drumului, fie ea balustrada, nisip, iarba etc.
La polul opus, drumurile abia modernizate, unde diferenta de nivel intre drum si pamantul de langa ajunge si la 40cm.
Si nu imi plac nici benzile alea care urla cand calci pe ele, dar sunt bune pentru somnorosi :D


Citeste si partea despre viraj si zi-mi daca faci la fel.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 16:44

deci astea ma pacaleau pe mine de fiecare data :( good to know :bounce:
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 16:46

Eu invat numai din greselile mele, dar poate voi sunteti altfel. Voiam sa va relatez ce mi s-a intamplat cand m-am facut cu sofer :D Am muscat un viraj cu vizibilitate redusa si nu a fost problema ca nu puteam reveni in timp util pe banda mea, dar inevitabil revenirea s-a facut cu un mic derapaj, data fiind bruscarea volanului (prima data contrar virajului - pt revenire pe banda mea, apoi in directia virajului pentru continuare).

Sfat: Nu muscati curbe/viraje! Daca insistati sa le muscati, asigurati-va ca aveti vizibilitate.
Ultima oară modificat 26 Noi 2009, 16:49 de către Nicky, modificat 1 dată în total.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 16:48

Scuze, Norin, mai am nevoie de o zi sa ma obisnuiesc cu terminologia. Curba - Viraj :D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

26 Noi 2009, 16:49

eu vreau sa intreb ceva faza de stabilizare nu se poate face si prin accelerare? ca te scoate la exterioru virajului din cate stiu eu accelerarea?

am modificat :) fara sa creasca viteza progresiv si sa ii dai dintr-o data cat poate masina?
adica ''blana orbitoare''?
cau eu cam asa procedez cand ies din viraj si am vizibilitate. calc acceleratia pana la podea si o tin acolo.
Ultima oară modificat 26 Noi 2009, 16:57 de către grecutzu2005, modificat de 2 ori în total.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori