Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 92
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 13:15

bubu :) cunosc masina cam stiu care ii sunt limitele :) nu e problema stiu cam cand intra abs si cam cand se blocheaza rotiile.

nicky facem schimb de cotete daca vrei eu nu am probleme :lol: :lol: :lol:
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 13:29

grecutzu2005 scrie:
ok am citit postul de mai sus.. am si o intrebare sau 2. si ceva de zis. sa o luam pe rand. :)
nu cred ca as putea sa pun frana de urgenta pana la 70 de km... deoarece la cotetu meu am frane foarte bune asta inseamna ca se v-a opri imediat.... daca pun frana de urgenta la 50 de km intr-un metru s-ar opri sigur. :)
eu voi incerca la viteza peste 70 de km.
intrebarea este ca eu nu prea am inteles o chestie la franarea de urgenta.
la exercitiu vorbim nu la drum. trebuie sa calc frana atat de tare incat sa se blocheze rotile ori sa intre abs-ul? si dupa aia sa incep sa iau usor usor picioru de pe frana?
sau pot sa nu sa se blocheze rotiile sau sa intre abs si deja sa iau incet incet picioru de pe frana?

Si nu franez niciodata in curba. doar in situati extreme apare ceva in fata sau eu stiu ce e pe carosabil si trebuie neaparat sa pun frana. :) altfel sunt cu piciorul pe gaz dupa jumatatea curbei.


Deci:

Ai vazut ca la un moment dat am recomandat ca exercitiul sa fie facut pe o suprafata cu aderenta scazuta: drum prafuit, ud, pitre sau mai stiu eu ce...
Sunt de acord ca masina ta se opreste foarte repede da la viteze relativ mici, dar asta se intampla doar cand beneficiezi de un coeficient de aderenta foarte ridicat - cum e asfaltul uscat si curat si cald. Daca vei frana de la 70/h pe nisip, iti spun eu ca ori iti intra Abs-ul, ori se blocheaza rotile... Spune tu daca si pe zapada (ca sa luam extrema cealalta) ti se opreste la fel de usor...
Si despre asta era vorba. Despre controlul eficientei franarii in situatii deosebite. Tu mergi tare... O franare de la 150 km/h pe asfalt uscat este comparabila cu o franare de la 50 km/h pe zapada. Explicatia este data de coeficientul de aderenta dintre pneuri si suprafata de rulare. Cu cat acest coeficient este mai mic, cu atat blocajul rotilor - cu urmarile nefaste despre care discutam mai sus - se va instala mai rapid.

La partea a doua a intrebarii, raspunsul este: initial, da! Trebuie sa apesi pana la blocare sau interventia ABS-ului, pentru ca acesta este "punctul de referinta" pentru a intelege momentul de maxima eficienta a franarii, punct care se situeaza exact inainte de blocaj. In timp, vei "simti" in corp, in piciorul stang - de pe pedala falsa - ca daca apesi fie si cu singur milimetru mai mult pedala de frana, se vor bloca rotile. Din reflex, cumva, sau din instinct. Acesta este unul scopurile principale ale exercitiului.
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 13:32

Bubu, next ar fi sa mergi in poligon cu foile printate si sa incerci sa faci exercitiul.
Vad ca ai inteles foarte bine despre ce este vorba.
Si neaparat feedback pentru saracu' Norin, care se chinuie aici sa vada daca se pricepe si el la ceva... :)
Ce zici?
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 13:33

Ia ziceti, vi se pare prea complicata toata povestea asta?
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 13:33

ok daimio am inteles. :)

o sa ma duc pe iarba ca am un cam la mine acasa acolo la 100 de metri si exersez acolo. :) ca in poligon nu cred ca are vreun sens sincer la viteza pana la 50 60 de km :(

ok maine o sa ai un feedback:)
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 13:34

mie unu nu mi se pare complicat deloc.
pentru ca am inteles ce am de facut :) greu eu pana traduc uni termeni :) dar am intrebat daca asa trebuie sa fac cum am inteles si am vazut ca e ok :)
deci la mine no problem :D
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Trainelu
Mesaje: 1708
Membru din: 13 Iun 2008, 07:54
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 13:36

Stau, citesc si ma simt mai prost ca Nicky.
Nu v-ati suparat, nu?
ALTEA XL 1.6 STYLANCE
ZENITH GREY
Imagine

 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 13:40

grecutzu2005 scrie:
ok daimio am inteles. :)

o sa ma duc pe iarba ca am un cam la mine acasa acolo la 100 de metri si exersez acolo. :) ca in poligon nu cred ca are vreun sens sincer la viteza pana la 50 60 de km :(

ok maine o sa ai un feedback:)



E foarte bine pe iarba. Sa ai grija sa nu lasi rotile blocate prea mult timp in franare (de fapt mai bine recitestepartea aia cu probleme pe care le poti intampina. Si sa maresti viteza de la care franezi, in timp.
Dupa ce ai incercat de mai multe ori cu rotile drepte, incearca si in viraj aceeasi tehnica (traseaza-ti tu o curba cu ceva puncte de reper). Sunt curios daca o sa observi vreo diferenta apropos de stabilitatea in viraj... :)
Abia astept sa-mi spui ce impresie ai avut.
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 13:41

Trainelu scrie:
Stau, citesc si ma simt mai prost ca Nicky.
Nu v-ati suparat, nu?


Pentru ce sa ne suparam?
Si de ce esti mai prost ca Nicky? :)
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 13:42

Eu ma simt prost oricum, Trainelu :lol:

Chestia e ca pare foarte logic ce zice Norin, dar nu are dreptate cu procentul de 99%, e 100% :D

Alta chestie e ca la mine la masina, frana e prea fina si trebuie un picior super sensibil sau mult antrenament pana sa prinzi exact miscarea. La alte masini, se apasa mai tare frana si ABS-ul intra mai tarziu. E chestie de finete la Seat, sau asa mi se pare mie.

Norin, poti face o comparatie, te rog, intre distantele necesare unei masini pentru a frana de la 100km/h pana la oprire in urmatoarele cazuri. Ca sa inteleg si eu mai bine ce si cum :D

A. Frana cat putem si intra ABS, lasam ABS-ul sa se desfasoare
B. Frana cat putem si intra ABS, iar frana, rotile se blocheaza
C. Frana cat putem si intra ABS, apoi franare regresiva

Cum sunt distantele de franare pentr A,B,C. Nu in metri, ci care e cea mai mare, care e la mijloc si care e cea mai scurta.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 13:43

oricum printez foile si ma duc cu foile la mine. nu e problema daca blochez prea mult timp ca am vreo 5 6 hectare acolo numai de iarba :) si e buna ca e batatorita :D si oriunde m-as duce nu este nici o problema.
singura problema e sa nu fie ceata. ca pe ceata nu pot sa ma duc sa ma dau pe camp deschis ca nu stiu unde ma aflu :(

si sa blochez rotiile in viraj sau acolo sa las frana progresiv?
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 13:46

nicky eu zic ca o sa te obisnuiesti cu finetea la seat :) si o sa ai probleme cand conduci logan :D
eu am avut ceva probleme la inceput cand calcam frana muscam si din volan :) dar acuma nu mai sunt probleme de astea :)
500 de km mers cu masina si te ai obisnuit parerea mea.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 14:02

Nicky scrie:
Eu ma simt prost oricum, Trainelu :lol:

Chestia e ca pare foarte logic ce zice Norin, dar nu are dreptate cu procentul de 99%, e 100% :D

Alta chestie e ca la mine la masina, frana e prea fina si trebuie un picior super sensibil sau mult antrenament pana sa prinzi exact miscarea. La alte masini, se apasa mai tare frana si ABS-ul intra mai tarziu. E chestie de finete la Seat, sau asa mi se pare mie.

Norin, poti face o comparatie, te rog, intre distantele necesare unei masini pentru a frana de la 100km/h pana la oprire in urmatoarele cazuri. Ca sa inteleg si eu mai bine ce si cum :D

A. Frana cat putem si intra ABS, lasam ABS-ul sa se desfasoare
B. Frana cat putem si intra ABS, iar frana, rotile se blocheaza
C. Frana cat putem si intra ABS, apoi franare regresiva

Cum sunt distantele de franare pentr A,B,C. Nu in metri, ci care e cea mai mare, care e la mijloc si care e cea mai scurta.


In primul rand, trebuie sa insist asupra intelegerii corecte a importantei coeficientului de aderenta pomenit mai sus. Ai pus foarte bine problema, referitor la raspunsul care nu se poate da in metri - depinde de suprafata pneului, de tipul de cauciuc din pneu, de suprafata drumului, de temperatura exterioara si temperatura pneurilor, de presiunea din pneuri, de setarile franelor pe punti - o gramada de variabile.

Raspunsul: Cea mai buna varianta: C - franarea degresiva -in functie de context - din nou, coeficientul de aderenta, - poate fi mai eficienta cu 50% fata de ABS.
A doua c eficienta: A - cu ABS
Cea mai naspa: B - blocarea rotilor.

Si da, trebuie antrenament. Da' nu mult. Cateva incercari si n-o sa mai renunti niciodata la tehnica asta. Pe mine (si pe cativa pietoni tampiti) ne-a salvat de la moarte, in cateva ocazii... Poate ca eu ma duc mai tare un pic decat voi, si in situatia asta conteaza cel mai mult...
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 14:03

grecutzu2005 scrie:
oricum printez foile si ma duc cu foile la mine. nu e problema daca blochez prea mult timp ca am vreo 5 6 hectare acolo numai de iarba :) si e buna ca e batatorita :D si oriunde m-as duce nu este nici o problema.
singura problema e sa nu fie ceata. ca pe ceata nu pot sa ma duc sa ma dau pe camp deschis ca nu stiu unde ma aflu :(

si sa blochez rotiile in viraj sau acolo sa las frana progresiv?


Fa si tu o comparatie... ce se intampla daca virezi si si se blocheaza rotile fata de ce se intampla cand faci o franare degresiva la abordarea virajului...
Abia astept sa ne povestesti... :)
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

25 Noi 2009, 14:05

Trainelu, zii si tu ceva, domnule...
Power is nothing without control...
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori