Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
 
boschet
Mesaje: 28
Membru din: 01 Dec 2009, 18:54

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Ian 2010, 20:00

Foarte laudabila initiativa , si succes , asteptam cu nerabdare cartea
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Ian 2010, 20:49

welcome, domnu! iti tin pumnii sa iti realizezi visul!
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

08 Iun 2010, 12:36

Ceva interesant pentru toata lumea. Am primit in mail mai devreme de la Marcel (B 87 CUP).
Asteptam feedback :D O sa incerc si eu schema, desi sunt obisnuit sa vad o bucata de masina in oglinda cand stau normal (nu aproape de geam).
Norin, hai odata cu cartea, vreau s-o rasfoiesc! :bounce: :bounce: :bounce:

ImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImagine
ImaginexImaginexImaginexImagine
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

08 Iun 2010, 13:11

foarte interesanta treaba cu oglinzile...eu una recunosc ca, tot ca si tine Nicolas, trebuie sa vad o bucatica din masina in oglinzile laterale...altfel parca nu am punct de reper...o sa incerc treptat sa le corectez cate putin...pana ma obisnuiesc :)
:drive ....oricum important este ce e in fata ...nu ceea ce ai depasit deja... :yh :yh :yh
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

09 Iun 2010, 08:40

Am incercat ieri oglinzile cum se povesteste in pozele puse de Nicky..Trebuie sa zic ca e foarte bizar :D . Si eu, ca probabil 99 % din soferi erau obisnuiti sa vada o parte din masina in oglinda.
In cazul meu, nevazand si masina proprie in oglinda nu puteam aprecia la ce distanta sunt ceilalti participanti la trafic fata de masina mea. Intr-adevar vizibilitatea e mai buna, insa se pierde un punct de reper pt. aprecierea distantelor.
Probabil e o chestie de exercitiu..Mai incercam :)
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
pakyman
Mesaje: 1359
Membru din: 31 Mai 2009, 03:38
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

09 Iun 2010, 09:24

testat si eu, e kinki rau de tot, sa nu iti vezi masina de loc. vorba lui cosmin, mai incercam. clar e chestie de exercitiu si in final de obisnuinta.

bafta maxima si km fara probleme
Viaţa e scurtă,încalcă regulile,iartă repede,sărută încet,iubeşte cu adevărat,râzi din toată inima şi niciodată nu regreta ceva ce te-a făcut să zâmbeşti!
Imagine
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

09 Iun 2010, 11:22

e foarte ciudat,mai ales pt cei care obisnuiesc sa gareze cu spatele uitandu-se numai in oglinzi.
reglajul din poze este ideal pt drumuri frecventate de motociclisti...cum ei se misca al dracului de repede si au pretentii sa ii zaresti cand se strecoara printre masini,in felul asta ii putem observa repede(evitand astfel imprastierea lor pe asfalt)
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator

 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

09 Iun 2010, 19:13

Salut la toata lumea. Si ma bucur sa va mai vad pe-aici.
Nicky, ai ridicat o chestiune foarte interesanta... sau, ma rog, mai degraba Marcel.
La insistentele unei bune prietene de-a noastre, am sa incerc sa-mi exprim si eu opinia in legatura cu acest subiect.
Vreau sa zic din start ca nu neaparat opinia mea e cea mai buna. Adica, fiecare trebuie sa gaseasca cea mai confortabila si mai sigura metoda pentru el insusi, mai ales in ce priveste aspectul ridicat de Nicky, cu oglinzile.
Dupa ce am vazut materialul, am fost tentat sa cred ca propunerea cea noua de reglare este foarte buna. Adica, este intotdeauna de dorit sa-ti asiguri un cat mai mare camp vizual in jurul propriei masini, "surprizele" fiind evitate in directa relatie cu capacitatea de a le observa din timp. Indiferent ca este vorba despre masini, motociclete sau altceva.
Dar nu este destul. Pentru ca, de fapt, deplasarea in trafic nu este altceva decat o stiinta a relationarii. Permanent, deciziile unui sofer la volan sunt dictate de ceilalti, de modul in care acest sofer stie sa relationeze cu ceilalti. Deplasarea in trafic este relationata cu traiectoriile intuite si viteza apreciata a celorlalti, in primul rand cu cei din imediata apropiere. Relationarea este reciproca, la fel fac si ceilalti, in functie de noi insine. Deci traiectoriile si vitezele celor din trafic sunt relative, intre participanti, exact ca in exemplul lui Einstein... sunt situatii in care in raport cu cel din fata ta tu ai viteza de deplasare 0, iar fata de cel care vine pe contrasens ai 180 km/h, cand de fapt viteza fata de un punct static este de 90 km/h.
Ma cam intind si ma cam complic... dupa "bunul" meu obicei (iertare!).
Oricum, asa cum vitezele de deplasare sunt relative, si locul ocupat in spatiu (in trafic) la un moment dat este relativ ...la un alt punct. Dar aprecierea distantelor este un lucru in general greu de facut... mai ales prin niste oglinzi care deformeaza reflexiile (deci realitatea), timpul de care dispui pentru a te asigura este in general foarte scurt, iar oglinzile ...nu-ti ofera nici macar un punct de reper... relativ... in functie de care sa apreciezi cat mai corect distantele, vitezele, traiectoriile celorlalti. Pentru ca, in prima faza, asta se intampla (fenomen observat de toti cei care au incercat noua metoda...) dispare punctul de reper. Ori, relationarea in trafic se face pornind de la un punct fix, reprezentat de propriul autoturism, de limitele exterioare ale acestuia, iar caracteristicile de deplasare ale celorlalti se apreciaza in functie de acest punct fix.
Care dispare din schema, dupa noua metoda. Soferul e lasat sa "deduca", sa ghiceasca propria pozitie in trafic bazandu-se exclusiv pe faptul ca ii vede pe ceilalti. Adica, ii vede ca sunt acolo, dar nu poate calcula, in absenta reperului, distantele la care sunt si cu atat mai putin vitezele relative fata de propriul autoturism.
Drept urmare, eu nu sunt adeptul noii metode propuse. Mi se pare un castig prea mic fata de pierderea implicita.
Niciodata un sofer nu va putea beneficia de o vedere la 360 de grade in jur, pur si simplu pentru ca ochii sai nu sunt suficienti de evoluati sa faca asta, chiar in prezenta unui sistem de oglinzi sau ecrane sau ce vreti voi care, teoretic, asigura acest lucru. Deci, desi la prima vedere metoda este valida, nu este practica.
Dar, cum am spus si la inceput, daca exista dintre voi unii carora noua metoda sa le fie confortabila si eficienta, cred ca ar trebui sa o aplice. Cu grija, totusi, mai ales la inceput.
Scuze ca m-am intins atat de mult... :blackeye:
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

10 Iun 2010, 07:52

:hi multumim Norin!
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

10 Iun 2010, 08:25

thanks, sir Norin! frumos!

cred ca varianta ideala consta intr-o masina dotata cu retrovizioare similare Chrysler, Jaguar, Mercedes etc.
Principiul e simplu, au senzori pe lateral si chiar daca exista masini in apropiere, chiar daca sunt in unghiul mort, ele sunt semnalizate cu leduri care sunt montate in oglinzile exterioare. Pentru parcarea cu spatele, exista leduri care se vad in oglinda retrovizoare centrala. Exista si un avertizor sonor care completeaza aceste semnale luminoase.

Chrysler's Rear Cross Path Detection system warns a driver if a vehicle is approaching from behind by flashing a visual indicator in the corresponding side mirror and sounding a warning.


Imagine

Asadar, mai bine cu un reper fix in oglinda, in special pentru parcarea cu spatele, cum zice Tibi.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

10 Iun 2010, 08:46

Multumim Norin pt. completari :hi

Referitor la sistemele de avertizare in oglinzi de care zicea Nicky, presupun ca sunt foarte scumpe..La Audi, sistemul "lane assist" si "side assist" costa peste 1.000 de euro. Probabil nu va fi implementat pe viitor pe autoturismele de clasa medie / mica.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

09 Dec 2010, 12:25

http://buzznews.ro/2010/12/09/moartea-l ... -disparut/
MOARTEA, LA PANDA PE SOSEA. Statisticile Politiei Rutiere indica reducerea numarului de accidente, dar pericolele pe drumuri nu au disparut
AutoTrafic09 decembrie, 2010 Autor: Norin Pausan
In timp ce pe sosele vedem in continuare soferi agresivi, care incalca toate legile de circulatie cu putinta, iar infrastructura rutiera se deterioreaza de la un an la altul, lucru pe care il puteti constata daca nu circulati doar pe drumurile nationale, Ministerul Administratei si Internelor anunta ca datorita masurilor pe care le-a luat, numarul accidentelor rutiere a scazut drastic in ultimii doi ani.
In realitate, pe drumurile publice e mai putin sange in primul rand pentru ca a venit criza. Acest lucru a dus la prabusirea sectorului auto si la reducerea drastica a numarului de kilometri parcursi de soferi.

1.995 de morti in 2009, 1.666 in 2010
Cifrele anunțate de M.A.I. privind dinamica accidentelor rutiere grave într-o comparație a primelor 9 luni din 2010 față de primele 9 luni ale anului 2008 sună așa: numărul accidentelor de circulație grave a scăzut cu 11,44%, al persoanelor decedate cu 16,49% iar al persoanelor rănite grav cu 8,10%.
În cifre absolute: 2009 – 7.489 accidente grave, 1.995 morti, 6.707 raniti grav, 2010 – 6.632 accidente grave, 1.666 morți, 6.164 răniți grav.
Comunicatul continuă: ”Ca urmare a activitatilor întreprinse (de către Poliția Rutieră n.a.), s-a reușit diminuarea riscului rutier, fiind pentru prima dată când, in doi ani consecutivi (2009 și 2010), se inregistrează scăderi atât la numărul de accidente rutiere grave, cât și la numărul persoanelor decedate, respectiv al celor rănite grav.”
Asadar, riscurile in trafic pentru soferi sunt, potrivit Politiei Rutiere, mai mici cu aproximativ 12-15%.
Prabusirea pietei auto
Problema este ca o analiză privind creșterea sau descreșterea numărului accidentelor grave de circulație nu se poate baza exclusiv pe analiza de mai sus. Asta pentru că, într-o perioadă de timp definită, caracteristicile generale și particulare ale traficului se vor modifica inevitabil. Sa luam de exemplu statistica înmatriculărilor:
Pe scurt, conform datelor Intitutului Național de Statistică, anii 2006, 2007 și 2008 sunt anii trendului ascendent: numărul de înmatriculări noi de vehicule pentru transportul călătorilor crește: cu 23,8%, 30% și 26% faţă de anii precedenți.
In anul 2009, inmatricularile o iau la vale. Se inregistreaza o scădere cu 44%. În primul trimestru din 2010, scăderea față de perioada similară a anului precedent este mai mare, de 55%.
Analiza graficelor postate de I.N.S. reflectă căderea bruscă a economiei românești si, prin extensie, dinamica traficului rutier.
O masina parcata este o masina sigura
În analiza evenimentelor rutiere, primul punct de referință corect este numărul de kilometri parcurși de totalitatea vehiculelor rutiere pe rețeaua unei țări, într-o perioadă dată de timp.
Este un element pe care specialiștii de trafic americani îl studiaza de la sfârșitul anilor ’60 (indicele “Vehicle Miles Traveled”). Principiul este simplu: cu cât distanța totală este mai mare, cu atât riscul va crește, datorită unor factori obiectivi ușor de intuit.
Important este că și reversul principiului se aplică: cu cât distanța parcursă scade, scade și procentul de risc și, implicit, numărul accidentelor de circulație.
Acest indice nu apare în comunicatul Poliției Rutiere. Nu există – sau nu sunt disponibile publicului larg – statistici referitoare la numărul total al kilometrilor parcurși pe rețeaua rutieră a țării noastre în ultimii 5 ani.
Însă, la nivel intuitiv, de această dată, cred că acest număr, fundamental pentru o analiză corectă, a scăzut dramatic, odată cu instalarea crizei.
Ar fi nerealist să concluzionăm că numărul total de kilometri parcurși în țara noastră a scăzut în procente similare scăderii înmatriculărilor. Poate acest număr a scăzut doar cu 20% în 2009 față de 2008, și la fel în 2010 față de 2009.
Dar diminuarea numărului total de kilometri parcurși este certă, fiind o consecință perfect plauzibilă a crizei economice. Din această cauză, este posibil ca procentele speculative de mai sus să fie mult mai mari.
Criza economica salveaza vieti
Dacă acceptăm ca plauzibile aceste procente, concluziile specialiștilor Poliției Rutiere devin nerealiste și false. Cea mai simplă explicație este că, datorită diminuării numărului total de kilometri parcurși pe rețeaua rutieră a țării era absolut normal să scadă și numărul accidentelor de circulație.
Prin urmare, chiar dacă eforturile specifice ale polițiștilor rutieri au existat și au avut vreun efect, nu aceste eforturi au fost cauza principală datorită căreia numărul accidentelor grave a scăzut (după cum se afirmă în comunicat) ci, în primul rând, criza economică și consecințele ei.
Specialiștii M.A.I. oferă chiar în comunicatul lor două argumente care susțin această afirmație, în următorul paragraf: ” Prin reducerea numărului de persoane decedate în accidente rutiere grave, de – 9% în anul 2009 față de 2008, și -16,49% în acest an față de 2009, România s-a înscris in trendul de scădere, înregistrat pentru această perioadă de majoritatea statelor Uniunii Europene, conform statisticii “EU road fatalities” (Mortalitatea pe drumurile Uniunii Europene) publicată de Comisia Europeană.”
Este semnificativ faptul că primul an în care s-a înregistrat o scădere a numărului de accidente rutiere a fost 2009, primul an în care scade brusc numărul de autovehicule înmatriculate și, evident, numărul total de kilometri parcurși. (Aceiași specialiști, utilizând aceleași metode, au încercat să genereze acest efect timp de peste 10 ani, fără succes).
Al doilea argument este că această tendință se instalează în majoritatea țărilor europene, unde este foarte probabil ca același eveniment să fi avut loc, datorită conjuncturii economice mondiale.
Manipulare sau justificarea bugetului?
În realitate, în raport cu indicele corect, este posibil ca incidența procentuală a accidentelor de circulație grave să fi crescut. O simplă comparație între procentele diminuării numărului total de kilometri parcurși și procentele cu care au scăzut accidentele rutiere va releva o creștere (în termen absolut) a acestora.
Deci, este plauzibil (fără să fie în mod necesar corect) că, raportat la numărul total de kilometri parcurși în România în acești doi ani, incidența accidentelor grave de circulație să fi crescut cu aproximativ 6-8-10%. Un astfel de rezultat ar genera imediat o altă concluzie: că metodele pe care specialiștii rutieri le credeau de succes sunt greșite sau, cel puțin, prost aplicate, cu toate consecințele ce decurg de aici.
Este greu de crezut că un factor atât de important în analiza incidenței accidentelor rutiere, cum este numărul total de kilometri parcurși, poate fi scăpat cu atâta ușurință din vedere de către specialiștii poliției rutiere.
O lipsă a ipotezelor de lucru (cred că unele statistici de acest fel ar trebui întocmite de alte structuri, cum ar fi Ministerul Transporturilor), o simplă încercare de manipulare a opiniei publice, în scopul ”liniștirii” reprezentanților acesteia sau o justificare concretă a bugetului cheltuit, bazată pe ”rezultatele statistice”, ar fi poate mai plauzibile.
Am impresia, date fiind toate acestea, ca ni se aruncă praf în ochi de către cei care ar trebui să ne protejeze pe șosele și să ne avertizeze, corect și sincer, că deplasarea pe șoselele din România devine din ce în ce mai periculoasă.
În lipsa informațiilor reale, afirmațiile de mai sus privind creșterea incidenței accidentelor grave de circulație sunt mai degrabă intuitive decât concrete și pot fi cu ușurință combătute. Dar realitatea rămâne: statisticile sunt insuficiente, prost făcute, iar analizarea lor de către cei direct responsabili, deficitară.
Și, cu un asemenea mod de a trata problemele de trafic, nu se poate discuta despre rezultate concrete privind siguranța rutieră, decât exclusiv conjunctural.
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

28 Apr 2011, 08:19

Cu deosebita placere va anunt ca lucrarea "Auto Control" e disponibila aici http://www.controlauto.ro :bounce:
O recomand, oricat de buni soferi va credeti. Sunt multe lucruri pe care nu le stiati si care va vor fi folositoare in trafic.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

28 Apr 2011, 08:48

daca comandati mai multi.
bagati-ma si pe mine acolo vreau si eu cartea :D
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

28 Apr 2011, 17:19

Se poate comanda de pe site, e cel mai simplu.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori