Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 92
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:15

Stiti cand poti zice ca ai invatat sa dozezi corect apasarea pe pedale?

Cand mergi (relativ) tare si nu-ti intra nici abs-ul, nici esp-ul, nici alte chestii care mai sunt pe acolo.

Asta inseamna ca nu ai rupt nici o clipa aderenta. Ca sistemele astea nu fac nimic altceva - indiferent de ce ar spune constructorul - decat sa ajute la pastrarea aderentei si intervin doar cand limita de aderenta, de tractiune, este depasita, indiferent in ce sens - patinaj, blocaj, derapaj.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:17

acuma am inteles eu ce vrei sa zici prin dozare. gata stiu acuma.
eu ma gandeam dozare = spritzuri.
dar dozare = apasarea acceleratiei cat trebuie la limita aderentei. :D
gata. acuma vorbim altfel. eu cand ziceai de dozare ma gandeam la spritz defapt la mai multe spritzuri... :D
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:18

:lol: :lol: :lol:
m-ai terminat :) eu nici nu stiu daca am sisteme d'astea :wink: (glumesc, mai intra ESP-ul cateodata :lol: ABS-ul nu prea :wink: ) ...dar pe de alta parte ce inseamna relativ tare ? :oops:
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:19

eu cand merg tare vreau sa zic ca dezactivez esp-ul
nu am nevoie de el ma streseaza.

tare bubu adica vi de la buc la tm fara sa te depaseasca nimeni si depasesti tot ce iti iese in cale. cam asta cred ca inseamna relativ tare. defapt mai tare decat ceilalti participanti la trafic. si fara sa te pui pe tine in pericol.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:21

sa le naiba de gropi ca veneam ca in fiecare weekend.... :evil:
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:22

Bubulutza scrie:
eu sunt de parere ca nu ai cum sa "simti" pragul pana nu ai patinat putin :)
asta este cel mai greu de invatat...daca nu imposibil..."simtirea"...aici cred ca se face diferenta intre pilot si sofer :roll:


Mereu ma surprinzi placut, Bubu!
Exact asa e. Bine, sunt cateva trucuri in pilotaj care te ajuta sa verifici unde te situezi fata de limita aderentei, dar un pilot cu adevarat bun va sti fara sa uzeze de trucurile astea.
Si mai e si chestia cu "unghiul de deriva al pneului" (va intereseaza? :wink: )

Asta vine cu experienta (si, daca-mi permiti, cu un profesor bun care sa-ti explice chestiile astea inainte de a le experimenta...) Si daca patinezi putin, foarte putin, nu e nici o problema, daca esti constient ca poti (ca urmeaza) sa patinezi si acest lucru nu te va lua pe nepregatite. Daca-ti aduci aminte, cand am vorbit de franarea degresiva, am pomenit de posibilitatea asta ca fiind foarte importanta in iconomia invatarii tehnicii respective...

Toate se leaga si se sustin reciproc, in domeniul asta, oameni buni...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
cev13
Mesaje: 478
Membru din: 05 Dec 2008, 12:58
Localitate: Brasov

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:24

OK, foarte frumos si academic explicat.
Acum ce am inteles eu...La urcarea unei pante acoperita cu zapada cel mai indicat ar fi sa pastrez o viteza constanta, fara a folosi sprituri (extreme) si sa nu ajung pana la "blana orbitoare".
Acum intrebarea mea este: inspre varful pantei, cand viteza tinde probabil sa creasca, se poate accelera usor?
LEON 1.4 2008

 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:24

unghiul de deriva a pneului? un exemplu? se poate :P
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:25

grecutzu2005 scrie:
eu cand merg tare vreau sa zic ca dezactivez esp-ul
nu am nevoie de el ma streseaza.

tare bubu adica vi de la buc la tm fara sa te depaseasca nimeni si depasesti tot ce iti iese in cale. cam asta cred ca inseamna relativ tare. defapt mai tare decat ceilalti participanti la trafic. si fara sa te pui pe tine in pericol.


Fain. Inseamna ca te incurca luminita aia care se tot aprinde la bord :D
Lasa-l pornit si incearca sa mergi fara sa se aprinda luminita...

Zic si eu... nu tre sa te iei dupa mine, neaparat...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:28

nu ma deranjeaza luminita.
ma deranjeaza cand intru in curba si intra putin esp-ul masina isi schimba foarte mult comportamentul.
daca esp-ul este oprit si intru in derapaj cat de cat putin pentru curba nu isi schimba comportamentul masina si pot sa o controlez mai usor.

cu esp-ul am o foarte mare problema cand am fost in grecia si veneam singur in masina tare spre foarte tare. extrem de sprotiv si la o curba un fel de ac de par dar mai larg. a intrat masina in derapaj puteam sa o controlez. sunt sigur de asta... a intrat esp-ul s-a blocat volanul si s-a oprit masina in mijlocul curbei si eu eram jumatate intors pe 2 benzi. si de atunci in decuplez. daca as putea sa il scot de tot as fi si mai fericit.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:31

cev13 scrie:
OK, foarte frumos si academic explicat.
Acum ce am inteles eu...La urcarea unei pante acoperita cu zapada cel mai indicat ar fi sa pastrez o viteza constanta, fara a folosi sprituri (extreme) si sa nu ajung pana la "blana orbitoare".
Acum intrebarea mea este: inspre varful pantei, cand viteza tinde probabil sa creasca, se poate accelera usor?


Mai ales dupa ce treci de "cocoasa', poti accelera foarte usor. Aproape ca nu trebuie sa faci nimic... :)

Glumesc... Chestia e ca va trebui sa si cobori panta, probabil in aceleasi conditii de aderenta ca la urcare.
Si e intotdeauna mai usor (si mai sigur) sa mentii o viteza redusa, constanta, decat sa trebuiasca sa franezi la coborare, daca incepi coborarea cu o viteza prea mare.
Deci, in principiu, e mai bine sa incepi coborarea cu o viteza cat mai mica (sigur, in functie de context), pentru a-ti pastra o marja de siguranta, mai ales daca urmeaza o coborare virajata, unde pneul va trebui sa asigure aderenta atat pentru franare, cat si pentru bracaj.

PS Va mai amintiti de "cercul aderentei"? :)
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:35

grecutzu2005 scrie:
cu esp-ul am o foarte mare problema cand am fost in grecia si veneam singur in masina tare spre foarte tare. extrem de sprotiv si la o curba un fel de ac de par dar mai larg. a intrat masina in derapaj puteam sa o controlez. sunt sigur de asta... a intrat esp-ul s-a blocat volanul si s-a oprit masina in mijlocul curbei si eu eram jumatate intors pe 2 benzi. si de atunci in decuplez. daca as putea sa il scot de tot as fi si mai fericit.


Ai dreptate, da' nu le da idei la oamenii astia...

Pe de alta parte, stii si tu: secretul pilotajului pe asfalt e sa NU derapezi. Ca devii ineficient (pierzi viteza=timp).
Asa ca, raman la parerea mea. Lasa-l pornit. Daca derapezi pe asfalt, inseamna ca nu faci ceva bine.

Bine, daca vrei sa te distrezi, e altceva... :wink:
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:38

Despre unghiul de deriva al pneului, vorbim alta data...
Ma gandesc sa continuam cu astea.

E mai de pilotaj, asa, desi in esenta este vorba despre modul de functionare al pneului.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:40

"Daca derapezi pe asfalt, inseamna ca nu faci ceva bine"
"blana orbitoare" nu cred ca merge fara derapaje...ESP-ul cred ca ii strica lui toata distractia :D

:oops: Norin mi-e rusine sa zic asta, dar "cercul aderentei"... :oops: ? la mine e blank...mai da-mi 1 indiciu... :oops:
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

07 Ian 2010, 13:46

bubu blana orbitoare nu e neaparat sa intri in derapaj. e sa mergi tare. :)
blana orbitoare pe circuit este cel mai bun timp. asta inseamna ca ai mers blana orbitoare. nu ca scoti fum din cauciucuri chinui foarte mult masina si scoti un timp cu 10 secunde mai prost decat puteai. :D

eu ma distrez pe macadam :D pe asfalt nu vreau sa ma distrez decat sa merg tare fara sa derapez. dar cum am mai zis si mai demult. sunt situati si situati in care trebuie sa te astepti.
Norin nu merg la timp pe asfalt doar daca e vreo proba speciala si nu am mai participat la o competite de un an jumate aproape 2 :(
si mi-e dor.
anu asta mi-am propus sa particip la tot ce inseamna competiti la care pot sa merg fara sa ma distrug financiar si la toate tipurile de competitie incepand de la circuit liniute curse de indemanare off road rally raid tot ce tine de sportul cu motor. inafara de motocicleta.
cu motocicleta e alta chestie e doar plimbare nu ma duc sa ma omor.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori