Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 92
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 14:27

daimio: ai zis sa fiu atenta la turatia de schimbare a vitezelor pe +/- mai ales la 1-2... te refereai la subturare nu? :?:
grecule: daca aia care au facut masina au lasat sistemele astea acolo...nu vad de ce s-ar strica :) daca nu trebuie folosite, era normal sa nu fie disponibile...nu?
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 14:28

Here you are viewtopic.php?f=11&t=42 - Intalniri Cluj, Orele 20, Lunea

Ne bucuram si mai tare dupa aceea, acum tre' sa ne concentram spre rezultate.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 14:34

Bubu, ma referam la supra-turare. Intr-antaia si a doua, cu acceleratia la maximum ajungi foarte repde la zona rosie a turometrului. Trebuie sa schimbi undeva in prima treime a zonei rosii, (ideal ar fi sa schimbi exact la prima linie rosie de pe turometru, pentru a proteja motorul. De altfel, din treapta intai in a doua nu este necesar, pentru eficienta maxima sa ajungi cu turatia la zona rosie, ci ideal e sa schimbi pe la 4.000 - 5.000 de ture - mai mult pentru a evita un patinaj. De la a doua in sus poti atinge rosul.

La o lansare corecta, cresterea in ture in treptele inferioare se face foarte rapid, deci trebuie sa fii foarte atenta (si exacta) la momentul de actionare a padelei "+".
Ca sa nu ramai cu motorul supra-turat prea mult timp, inainte de a schimba viteza.
Power is nothing without control...
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 14:34

Nicky scrie:
Here you are viewtopic.php?f=11&t=42 - Intalniri Cluj, Orele 20, Lunea

Ne bucuram si mai tare dupa aceea, acum tre' sa ne concentram spre rezultate.


OK. Thanks
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 16:45

ok. hai ca v-am plictisit destul cu DSG-ul... :lol:
alte subiecte interesante?
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 18:03

propune tu ceva...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 18:07

modul corect de a efectua o depasire :)

 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 18:59

Grea de tot... pe bune...

As incepe prin a spune ca exista doua tipuri de pericole:

1. cele specifice "tacticii" defensive pe parcursul depasirii
2. cele specifice "tehnicilor" de conducere pe parcursul depasirii

Si va provoc putin...
Voi la ce credeti ca se refera cele de mai sus?
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 19:03

1. cele specifice "tacticii" defensive pe parcursul depasirii - asigurare temeinica inainte de efectuarea manevrei, nu te bagi dupa altul in depasire - generally probleme de SOFT - gandirea
2. cele specifice "tehnicilor" de conducere pe parcursul depasirii - modul de exploatare a masinii pe parcursul depasirii - generally probleme de HARD - punerea in practica a "gandirii" de la pct 1
:?:
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 19:15

Foarte corect, Bubu.
Nici nu cred ca mai e necesar sa detaliez. (Oricum, nu pentru tine :) )
Nu pari a fi dintre cei care risca in depasire. Sau ma insel?
Sau, crezi ca ai avea nevoie de lamuriri asupra vreunui lucru?
Te simti nesigura pe ceva?

PS. Mi se pare ca am folosit un ton cam "superior". Scuze!
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 19:18

eu nu comentez la depasiri ca fac destule greseli :(
pe mine m-ar interesa de exemplu alt lucru.
cum franezi intr-o situatie critica ?
cam stiu procedura dar poate este vreo alta smecherie. frana si frana de motor? nu ?
scuzati dar nu le am cu termeni mai ''seriosi''
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
daimio
Subiect Autor
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 19:28

grecutzu2005 scrie:
eu nu comentez la depasiri ca fac destule greseli :(
pe mine m-ar interesa de exemplu alt lucru.
cum franezi intr-o situatie critica ?
cam stiu procedura dar poate este vreo alta smecherie. frana si frana de motor? nu ?
scuzati dar nu le am cu termeni mai ''seriosi''


Grecutzule, felicitari!

Ai ridicat cea mai importanta problema de cand am inceput noi sa discutam aici!

Bravo.

Raspunsul e putin mai dificil, in cateva cuvinte. (Ca de obicei, in carte e bine tratat. Am insistat destul de mult pe el... Mai ales ca darama niste mituri... :) )

Va promit si punctul meu de vedere, mai tarziu. As vrea sa vad cateva opinii, prima data.
De exemplu, care este procedura ta?
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 19:34

Eu stiu atat despre franare:

De cand s-a introdus ABS-ul, contrar mitului, distanta de franare este mai mare decat in cazul franei clasice (fara ABS).
Avantajul ABS este ca tine rotile neblocate si masina nu incepe sa mearga taras, din inertie, in directia in care se deplasa initial, ci mai si asculta de viraj: stanga - dreapta

Stiu ca la un Opel Astra cu ABS am incercat sa apas a doua oara pe pedala si deja nu s-a mai pus problema de ABS, rotile au inghetat.
Nu recomand manevra asta celor nesiguri pe ei / incepatorilor, lor le recomand sa se antreneze iarna, intr-o parcare mare si libera, si o sa vedeti ca in momentul in care rotile fata se blocheaza, pot sa fie si bracate rotile (virate maximum in stanga sau dreapta), masina tot drept merge, merge taras.

Ma mai gandesc si revin :D

Later Edit: Franarea data de ABS, nu e progresiva (am citit mai demult pe alt forum). ABS-ul intra in actiune si elibereaza placutele de pe disc cand "simte" ca roata s-ar bloca. Apoi repune placutele pe disc cu aceeasi forta. Schimbul asta cuplare-decuplare se face de cateva ori in fiecare secunda, de acolo si senzatia de tremurat pe care o da ABS-ul (si senzatia de "am frane, n-am frane, iar am frane, iar n-am frane"). Forta aplicata de placute asupra discului este contanta (in cazul apasarii pedalei de frana "pana la fund"), de aceea nu este o franare progresiva.

Soferii sunt cei care puteau frana progresiv la mecanismele de franare clasice. Apasam din ce in ce mai tare pe frana, pana la primul semn de blocare al rotii, apoi mai ridicam un pic piciorul (era tot frana, dar roata nu statea inghetata)
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 19:45

pai la mine e simplu am si abs. :) frana si la un moment dat dar destul de scurt frana de motor. dar tinuta masina din ambreaj (iara ambreaju asta) ca sa nu imi sara dintr-o data in 7000 de ture... sper ca m-am facut inteles.
daca nu asa avea abs frana inainte sa se blocheze rotile si frana de motor. continuata cu frana de picior in ambele cazuri.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: carte tehnici conducere defensiva si sportiva -opiniile dvs.

24 Noi 2009, 19:51

grecutzus, ai incercat sa apesi frana si atunci cand intra abs-ul sa apesi mai tare? Nu stiu daca la Seat se blocheaza complet rotile, dar tind sa cred ca da.

Stiu ca asta iarna am facut (cu pneuri iarna pe fata si de vara pe spate) un experiment la Straja. Cand am pus frana, a intrat ABS si apoi am apasat o idee mai tare si mi s-au blocat rotile spate. De-asta zic, banuiesc ca si ABS-ul poate fi pacalit. Te astept cu raspunsul, grecutzus (dupa ce incerci). Sau daimio sau cine mai stie cum e la Seat ABS-ul.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 92

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator