Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

24 Mar 2010, 09:56

Verifica-i toate mufele si toti senzorii. Nu mi-as permite sa dau sfaturi, eu de asta te-am intrebat de unde ai aflat de cuzineti. Am vrut atunci sa-ti spun sa desfaci motorul, chiuloasa/baia de ulei - jos si sa scoti pistoanele, sa schimbi toti cuzinetii si segmentii (daca e nevoie, dar macar cuzinetii de biela, la palier ii lasi pe cei vechi), toate garniturile, simeringurile de supape, sa slefuiesti supapele cu pasta abraziva. Eu asta fac la toate masinile mele cand ating borna 150.000 km., deocamdata am 85.000, pana la 90.000 colectionez role si curele, dupa ce le schimb voi incepe sa colectionez cuzineti si segmenti. Stiu ca pare ciudat, dar speri sa nu te superi pe mine.
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

24 Mar 2010, 10:05

pai asta e faza, cuzinetii erau cei de la palier, la restul erau ok.... am dat jos motorul, am curatat supapele cu pasta abraziva, dar o supapa de pe pistonul 2 era spalata luna. deci celelalte 7 erau negre si asta era curata curata de zici ca era noua. nu ma supar, orice idee si comentariu este binevenit. motorul de 2 ori l-am desfacut pana acum. segmentii erau buni la pistoane
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
b_23_GY
Mesaje: 3
Membru din: 22 Dec 2012, 16:32

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

22 Dec 2012, 16:44

va salut...am si eu acelasi tip de motor 1.6 azd. ma confrunt cu o problema. am masurat presiunea la ulei la temperatura de peste 80 grade si am urmatoarele valori:
relanti : 0.7 bari
la 2000 ture - 1.5 bari
turata la 5000 ture creste pana la 2.2 bari.
Eu zic ca nu este normala aceasta presiune adica daca turez motorul sa urce doar pana la valoare de 2.2. Am vorbit cu un mecanic si mi-a spus ca ar fi normala presiunea pentru ca pompa de ulei ar avea o supapa in ea care nu-i da voie sa urce presiunea prea mult. Zicea ca senzorul este pus sus pe chiulasa dar jos presiunea ar fi mai mare.
Ce ziceti? Imi puteti confirma daca ati masurat ca presiunea urca peste aceasta valoare de 2.2?
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

23 Dec 2012, 10:20

Din cate cunosc eu, sondele de ulei la masinile acestea sunt de inalta presiune si lucreaza la presiuni de cca 1,8 bari, parca asa scrie pe ele.
O presiune scazuta la ulei nu e cauzata neaparat de pompa de ulei, poate fi si ea e adevarat.
Daca motorul are un grad de uzura, aceasta afecteaza si presiunea de ulei.
Depinde la fiecare caz in parte.
Sper sa aflam inginereste cum e cu presiunile de ulei (0,7 la ralanti pana la 2,2 in 5000 de rotatii).
Astept si eu...
 
b_23_GY
Mesaje: 3
Membru din: 22 Dec 2012, 16:32

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

22 Feb 2013, 19:40

FlorentinPavel scrie:
Verifica-i toate mufele si toti senzorii. Nu mi-as permite sa dau sfaturi, eu de asta te-am intrebat de unde ai aflat de cuzineti. Am vrut atunci sa-ti spun sa desfaci motorul, chiuloasa/baia de ulei - jos si sa scoti pistoanele, sa schimbi toti cuzinetii si segmentii (daca e nevoie, dar macar cuzinetii de biela, la palier ii lasi pe cei vechi), toate garniturile, simeringurile de supape, sa slefuiesti supapele cu pasta abraziva. Eu asta fac la toate masinile mele cand ating borna 150.000 km., deocamdata am 85.000, pana la 90.000 colectionez role si curele, dupa ce le schimb voi incepe sa colectionez cuzineti si segmenti. Stiu ca pare ciudat, dar speri sa nu te superi pe mine.


Ce firma de segmenti recomandati? Pe original ajung cam pe la 10 mil si mi e pare cam mult. Iar cuzinetii de biela de ce trebuie neap schimbati?
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

23 Feb 2013, 10:19

Cuzinetii de biela sunt cei mai supusi la uzura si cedeaza primii, au o miscare oscilatorie sus-jos si suporta primii detonatiile din capetele pistoanelor.
Cuzinetii de palier au doar o miscare de rotatie si nu preiau direct socurile detonatiilor din motor.

Pt. o segmentare, oricum se scot bielele de pe arbore, cuzinetii se pot verifica daca au santuri, zgarieturi, daca materialul de frictiune e mai subtiat la capete etc.

Chiar daca se fac semne si se monteaza inapoi exact de unde au iesit, nimeni nu are cum sa puna semicuzinetii de biela exact pe microsanturile anterioare de uzura (bielele au o toleranta laterala din fabricatie), aceste microsanturi se vor incaleca si cuzinetii se vor uza rapid, uleiul se va murdari mai repede s.a.m.d.

Un mecanic bun recomanda la segmentare si inlocuirea semicuzinetilor de biela, dar nu e obligatoriu, fiecar cum are grija de masina lui.
 
b_23_GY
Mesaje: 3
Membru din: 22 Dec 2012, 16:32

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

23 Feb 2013, 20:30

daca tot te-am prins pe aici sa te mai intreb cate ceva:)
Tachetii cum imi dau seama daca mai sunt buni sau nu...sunt in dilema daca sa-i schimb, ei par sa lucreze dupa ce-i golesc de ulei adica sunt elastici semn ca lucreaza arcul acela. Ce se poate defecta la ei?
Atasez si o imagina cu pompa de ulei, este posibil sa mi piarda presiune in locurile incercuite?
Nu inteleg cum s-ar fi format acele pete.

Imagine

 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

24 Feb 2013, 13:14

Nu stiu ce sa zic, asteptam si alte opinii.

Ca parere de amator, zic ca scapa ceva presiune, dar nu foarte important, s-ar putea etansa, rectifica planeitatea si rezolva problema, daca doar atat este.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

24 Feb 2013, 19:21

Acea negreala este semn clar de scapari. Se poate lepui pe sticla sablata, cu pasta abraziva pentru asa ceva.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
adragut
Mesaje: 15
Membru din: 19 Sep 2012, 08:20

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

03 Apr 2013, 16:56

Salutare dragi colegi.
Ieri cand ma intorceam spre casa, cand am plecat de la un semafor masina mi-a dat senzatia ca nu mai trage si imediat s-a oprit motorul din mers.
Martorii check engine si ulei se aprindeau si se stingeau.
Se auzea si un sunet intermitent.
Am repornit masina si am ajuns acasa. Azi am pus-o pe tester si uitati eroarea care a aparut.

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 036 906 034 CP
Component: MARELLI 4MV 4376
Coding: 00031
Shop #: WSC 06402
VCID: 62C1DB2CEE54AEE
VSSZZZ1MZ2R071252 SEZ7Z0A1429279

1 Fault Found:
16706 - Engine Speed Sensor (G28)
P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent
Readiness: 1010 0101


As vrea daca se poate sa imi spuneti daca e vb de senzorul de turatii sau este altceva.
As mai vrea sa va intreb daca cel din imagine este senzotul de turatii.

Imagine
Seat Leon 1M, 1.6, 16V, 105CP
BENZINA
Comunitate online pentru specialistii in constructii
http://www.arhitectisiproiectanti.ro

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator