Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

15 Sep 2009, 18:35

Stie cineva cum se manfiesta aceste probleme (ma refer daca nu da presiune pompa de ulei cat trebuie cum merge motorul) se simte ceva schimbat in dinamica, intrerupe, orice simptom, fie el mecanic sau electric (senzori)
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

28 Sep 2009, 14:59

Lipsa presiunii de de ulei la motor poate fi imediat observata prin martorul de la bord si poate si un beepuit. Martor Rosu care se stinge dupa pornirea motorului. Daca nu lumineaza la contact pus, este fie becul fie senzorul.

Temperatura apei este peste nivelul de 90 grade Celsius si in crestere.
La performatele motorului daca incepi sa simti ceva este deja prea tarziu. S-a produs o supra-incalzire care sigur deja a afectat multe piese interne.

Senzorul de presiune ulei se poate verifica cu VagCom-ul .

Succes
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

29 Sep 2009, 13:38

Daca pompa de ulei functioneaza deficitar, nu urca ulei in motor si nu are presiune interna motorul, adica atunci cand ridici busonul de umplere cu ulei nu se simte niciun curent de gaze. Pot chiar sa huruie usor axele cu came ramase fara ulei. La ridicarea busonului de ulei, trebuie sa se simta cam bate vantul in palma, semn ca pompa impinge ulei in motor. Asta asa, babeste...
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

29 Sep 2009, 14:20

Dimpotriva, daca scoti busonul de ulei din capacul chiulasei nu trebuie sa sesizezi nici o presiune. :shock:
Daca se simte inseamna ca ai probleme, simeringuri supapa duse, segmenti terminati... adica nasol...si asta se intampla dupa 150000-200000km...
Lipsa presiunii de ulei este indicata de manocontact, care daca este defect...nu este bine
Pana la complectarea peliculei de ulei se aude un tacanit la culbutori. Daca mergi fara presiune de ulei primii care sufera sunt cuzinetii...urmand restul componentelor in miscare.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

29 Sep 2009, 15:43

Scuza-ma, dar stie oricine ca motorul trebuie sa aiba presiune de ulei. Cand ridici busonul de ulei cu motorul pornit, nu trebuie sa se observe gaze albe, albastrui sau cel putin cu tenta alba, ceea ce inseamna ca motorul scapa compresie. Dar nicidecum sa nu se simta o adiere in podul palmei. Procedam altfel, atunci: dam jos capacul culbutorilor, invartim motorul din demaror cu vreo mufa de la aprindere scoasa ca sa nu porneasca si ne uitam la orificiile rampelor de ungere daca vine ulei pe ele. Daca nu vine nici macar intr-un tarziu, e clar ca pompa nu functioneaza.
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

04 Mar 2010, 13:10

salutare din nou.
ieri am facut o masurare de presiune de ulei. rezultatul.... la relanti presiunea era de 0.6 bari, la 2000 rpm era aproximativ 2. Am testat si un golf care are exact acelasi tip de motor: la relanti pres era de 2 bari si la 2000 de ture era 4 bari. Acum.... pompa de ulei, necreeand presiune suficienta in motor, nu incarca compensatorii hidraulici care deschid supapele => balbait la motor. Gresesc? Sper ca asta sa fie problema la mine, sa scap odata de beleaua asta. Acum nush in ce grad s-au uzat piesele prin motor... ca am mers destul timp cu ea asa ca nu ii dadeam de cap.
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
swat cat
Mesaje: 187
Membru din: 10 Mai 2009, 17:45
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

05 Mar 2010, 12:37

pai daca nu mai dechid bine supapepe inseamna ca nu te mai auzi la ce zgomor fa tachetii...
tel. 0745188592

 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

05 Mar 2010, 13:13

au pacanit, sigur e de la ei, ca nu se incarca cu ulei, din cauza pompei.
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

08 Mar 2010, 11:25

[quote="bedazzledhouse"]au pacanit, sigur e de la ei, ca nu se incarca cu ulei, din cauza pompei.[/quote]
Sorbul pompei de ulei mai trebuie curatat si desfundat din cand in cand, se da baia de ulei jos si se verifica. Eu la un Golf 2 pe care l-am avut candva am gasit sorbul obturat aproape total. Mai pot fi si axele cu came infundate, poate ca uleiul nu trece prin axele cu came. Cand tachetii hidraulici bat fiindca sunt blocati si partea lor fixa joaca in chiuloasa cu totul, masina se aude aproape ca un diesel.
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

08 Mar 2010, 12:37

de infundat nu cred ca e ceva infundat, pt ca am dat jos capacul de la chiuloasa si am suflat aer cu presiune prin toate orificiile prin care vine ulei sa vad daca e vreun canal infundat. toate canalele erau ok. raman 2 variante, cred: 1 pompa de ulei s-a defectat si, 2, by-pass-ul pompei de ulei nu se mai inchide si ramane mereu deschis astfel ca in motor nu se mai genereaza presiune la ulei
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
swat cat
Mesaje: 187
Membru din: 10 Mai 2009, 17:45
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

09 Mar 2010, 08:27

da jos baia si vezi sorbu.... exista depuneri mari la benzine... m-am lovit de asa ceva...
tel. 0745188592
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

09 Mar 2010, 10:57

ieri am fost sa intreb cat costa o pompa de ulei. ajung eu la un magazin. dupa ce cauta cel de acolo mult imi zice ca piesa vine pentru seat numai pe original si imi arata ecranul. acelasi cod de piesa avea asa: pentru VW si Audi 226 de lei pe aftermarket, pe urma mai jos, acelasi cod ... pentur SEAT 770 de lei si pentru SKODA 1200 de lei. Eu zic ca nu are cum. Ar trebui sa se potriveasca si cea de golf, mai ales ca si pe golf-uri exista acelasi motor.
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

09 Mar 2010, 17:41

Si pe Audi e motorul. Bordul Leon/Toledo 1m e bord de A3.
 
Avatar utilizator
swat cat
Mesaje: 187
Membru din: 10 Mai 2009, 17:45
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

10 Mar 2010, 08:15

036 115 105 d pt tip AZB,BCB,axp,bca,ahw (1.4 si 1.6)


036 115 105 b pt restul.... inclusib si tdi




nu conteaza ce masina ai sau ce an..... tipul motor este important
tel. 0745188592
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Cum se manifesta problemele la pompa de ulei, motor 1.6 16v

10 Mar 2010, 09:23

Dar, daca e scazuta presiunea de ulei, nu ar trebui sa stea aprinsi martorii din bord ? Senzorii/sondele de ulei in motor sunt de inalta presiune, astfel incat sesizeaza o eventuala scadere a presiunii. In acest caz ar fi in pericol nu doar compensatorii (tachetii hidraulici), ci tot motorul, segmentii,axele cu came, cuzinetii etc. Eu am gasit candva pe sorbul pompei de ulei cauciuc siliconic (surplusul de la etansarea baii de ulei). Sa nu fie filtrul de ulei neschimbat, se mai fac si asa magarii, te duci sa schimbi uleiul si iti lasa filtrul vechi... In alta ordine de idei, daca e pompa dusa, se prea poate sa o fi inlocuit vreun smecheras la service, refuz sa cred ca s-a stricat asa usor, am pe cineva care face saptamanal Italia cu o Octavia, 600.000 km in 3 ani si nu i s-a dus pompa de ulei. Exista si seturi de reparatie pentru pompe de ulei, dar nu avem mecanici in RO sa faca ei asa ceva, prefera sa inlocuiasca.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Roger și 2 vizitatori