Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
abobster
Subiect Autor
Mesaje: 19
Membru din: 11 Iul 2009, 03:45

gaze carter

02 Sep 2009, 17:18

Se poate sa vorbesc prostii si de aceea cer sfatul "batranilor".
Am citit undeva pe un forum extern ca se poate pun un bypass pentru gazele carter obtinute din vaporii de ulei si suprapresiunea din motor, astfel incat acestea sa nu se depuna in intercooler si pe tot circuitul de aer...
Benficii cik ar fi si in faptul ca aerul introdus in camera de combustie este mai curat, deci produce o ardere mai buna, asta pe langa pastrarea acuratetii de citire a sezorilor aflati in sistem.
Am inteles ca scopul colectarii acestor gaze este o masura de protectie a mediului.
Intrebare:
1.A mai facut cineva o astfel de lucrare sau e o gogomanie?
2.Dak se poate face chestia asta, care sunt repercursiunile asupra functionarii motoarelor moderne in timp?
Seat Toledo Stylance, 2007, 1,9 TDI 105 Cp
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: gaze carter

03 Sep 2009, 12:16

Salut,
Nu au cum sa se depuna pe intercooler vaporii din gazele de carter.
Pentru asta s-a montat pe masina separatorul de ulei, care intoarce in baie uleiul condensat.
Daca ai un motor care baga mai multi vapori de ulei decat poate condensa dispozitivul, atunci moptorul este bun de dus la RK.
Intradevar din considerente ce tin de poluare sa impus colectarea gazelor de carter si recircularea lor in admisia motorului.
In concluzie, daca ai un motor atat de uzat incat sa exceada gazele ded carter, mai bine ii faci macar o segmentare, inlocuit simeringuri de supape si mai reduci din ele. decat sa stai cu un furtun sub masina, care sa fumege precum o dracie din `70.
Parerea me...
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
abobster
Subiect Autor
Mesaje: 19
Membru din: 11 Iul 2009, 03:45

Re: gaze carter

03 Sep 2009, 23:07

Motorul are 50k, nu am exces de gaze carter si nici alte belele...
Ma gandeam la perspectiva...
Eu stiu,( din cunostinte generale--nu sunt specialist) ca urmele de ulei din intercooler au 2 surse : caze carter si turbina; intercoolerul fiind acela care raceste gazele inainte de combustie, care datorita compresiei tind sa aiba temperatura mare. Cu cat pe intercooler este mai mult ulei si alte reziduri depuse, transferul termic este mai mic, deci aer mai cald in camera de ardere=> randament mai mic al motorului.
Scopul meu ar fi, prin aceasta lucrarica sa inbunatatesc sensibil performanta motorului si mai ales sa i-o pastrez in timp ( nu am de gand sa ma despart prea curand de mashinutza asta)si un mic firicel de fum scos unde trebuie nu cred ca ar fi sesizabil, mai ales la 180km/h ;)
Corecteaza-ma dak gresesc.

Stii cumva unde este pozitionat separatorul de ulei la masina mea?
Si inca o chestie... Stie cineva unde gasesc pe erwin.seat motorul meu???
Seat Toledo Stylance, 2007, 1,9 TDI 105 Cp

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori