Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cifra Octanica / Cifra Cetanica (combustibili)

16 Iun 2009, 13:12

bamse scrie:
din cate am inteles, pt benzina, cea mai buna ar fi rompetrol, si la motorina, sincer....mol si lukoil sucks big time!


Rompetrol este buna ca si benzina, testele s-au facut de mult cu ajutorul VAG Com-ului.
 
Avatar utilizator
ram84
Mesaje: 783
Membru din: 01 Apr 2009, 12:30
Localitate: Rm.Valcea/Bucuresti-Titan

Re: Cifra Octanica / Cifra Cetanica (combustibili)

16 Iun 2009, 14:07

ghita_celofan scrie:
Compression ratio Octane
5:1 72
6:1 81
7:1 87
8:1 92
9:1 96
10:1 100
11:1 104
12:1 108 "



Conform acestui tabel, la motorul meu de 1.6 102 C.P. (raport compresie 10.5 +/- 0.5)ar trebui sa bag minim de 100 !? ... ciudat in carte/clapeta buson benzina scrie(91/95RON)...pana acum oricum am bagat doar OMV 100...
Nissan Note 1.6, Accenta Plus, 2008

De vanzare 2 terenuri comuna Mihaesti, sat Barsesti, judetul Valcea --> viewtopic.php?f=96&t=6260&p=212941#p212941
 
Avatar utilizator
abRa
Mesaje: 24
Membru din: 01 Feb 2009, 20:52
Localitate: Constanta

Re: Cifra Octanica / Cifra Cetanica (combustibili)

16 Iun 2009, 14:59

ram84 scrie:
ghita_celofan scrie:
Compression ratio Octane
5:1 72
6:1 81
7:1 87
8:1 92
9:1 96
10:1 100
11:1 104
12:1 108 "



Conform acestui tabel, la motorul meu de 1.6 102 C.P. (raport compresie 10.5 +/- 0.5)ar trebui sa bag minim de 100 !? ... ciudat in carte/clapeta buson benzina scrie(91/95RON)...pana acum oricum am bagat doar OMV 100...


The following table is a rough guide to octane values per engine compression ratio for a carburettor engine without engine management. For modern fuel-injected cars with advanced engine management systems, these values are lowered by about 5 to 7 points.
Prin urmare poti sa pui linistit si de 95. Singurul lucru dupa parerea mea e sa nu le schimbi, azi pun de efix maine evo, ramaneti la un anumit produs.
Seat Ibiza 08 ~ 1.4 85hp
Imagine
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Cifra Octanica / Cifra Cetanica (combustibili)

16 Iun 2009, 16:32

Folosesc de vreo 2 saptamani motorina ALTO 55 de la Rompetrol.
De atunci masina zboara mai tare! Dar si consuma mai mult...insa nu ma intereseaza! :D :D
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
Nicky
Subiect Autor
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Cifra Octanica / Cifra Cetanica (combustibili)

19 Iun 2009, 22:56

Cifra octanica - continuare la spusele lui Cosmin

Unul din timpii unui motor în 4 timpi este cel de compresie, când motorul comprima un volum de aer si combustibil într-un volum mult mai mic, înainte de a-l aprinde cu o bujie. Raportul de compresie arata cât de mult este comprimat acest amestec. Un motor obisnuit poate avea un raport de compresie de 8:1.

Cifra octanica a benzinei va arata cât de mult poate fi comprimat combustibilul înainte de a se aprinde spontan. Când amestecul se aprinde din cauza compresiei, si nu din cauza scânteii de la bujie, se produce fenomenul numit detonare, care poate defecta motorul.

Benzina cu cifra octanica redusa (de 90) nu poate fi comprimata foarte mult. Un mod de a creste numarul de cai putere al unui motor este cresterea raportului de compresie. Numele "octanic" vine din urmatoarea cauza: când se cracheaza petrol în rafinarie, se obtin lanturi de hidrocarburi de lungimi diferite. Acestea pot fi separate si amestecate pentru a obtine diversi combustibili. De exemplu: metanul, propanul si butanul sunt hidrocarburi. Metanul are un singur atom de carbon, propanul are trei atomi de carbon legati, butanul are patru, pentanul cinci, hexanul sase, heptanul are sapte si octanul are opt atomi de carbon legati. Heptanul suporta o compresie foarte redusa.

O cifra octanica de 90 arata ca benzina contine 90% octan si 10% heptan (sau o alta combinatie de combustibili care duc la aceleasi performante cu un amestec 90/10 de octan/heptan). Aprinderea se produce la un nivel de compresie stabilit, si poate fi utilizat doar în motoare al caror raport de compresie nu depaseste nivelul dat. În primul razboi mondial, s-a descoperit ca adaugarea tetraetilului de plumb creste cifra octanica, facând posibila utilizarea benzinelor mai ieftine.

Astfel s-a nascut "benzina cu plumb", care însâ defecteaza actualele convertoare catalitice si polueaza. Benzina fara plumb este mai scumpa, deoarece rafinariile nu mai puteau creste cifra octanica a benzinelor de slaba calitate.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori