Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
corsi
Mesaje: 289
Membru din: 13 Oct 2008, 22:59
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

24 Iun 2009, 08:10

bedazzledhouse scrie:
intre timp am asamblat-o la loc. am scapat doar de jocul din schimbator care era probabil de la cei 2 cuzineti axiali cazuti.

Pe asta chiar nu am inteles-o.Fii te rog putin mai explicit ca m-ai bagat in ceata de tot....ce treaba are schimbatorul cu cuzinetii?
momentan skoda o3 184cp 4x4
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

24 Iun 2009, 09:40

pai, era vorba de cuzinetii axiali de la arbore, cei de pe palierul 3, in care se propteste motorul atunci cand se calca ambreiajul. arborele, fara cei 2 cuzineti axiali, avea un joc de aprozimativ 1 mm, care se simtea in schimbator.
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
corsi
Mesaje: 289
Membru din: 13 Oct 2008, 22:59
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

24 Iun 2009, 13:36

Nu au nici o legatura una cu alta.Schimbatorul de viteze actioneaza prin 2 cabluri parghiile de la cutia de viteze care la randul lor actioneaza sincroanele,pinioanele,etc.
Cutia de viteze este prinsa pe blocul motor nu pe arborele cotit.
momentan skoda o3 184cp 4x4
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

24 Iun 2009, 13:49

arborele cotit avand un joc destul de mare in blocul motor eu cred ca avea posibilitatea sa ajunga sa se simta tremurul in schimbator. in fine, asta nu e important, important e ca nu ii dau de cap. dupa ce am pus motorul la loc merge tot aiurea...
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
corsi
Mesaje: 289
Membru din: 13 Oct 2008, 22:59
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

24 Iun 2009, 13:56

ai verificat/rectificat chiulasa?(supape,scaune supape,ghiduri supape)
momentan skoda o3 184cp 4x4
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

24 Iun 2009, 14:24

da, am verificat, supapele lucreaza, am deblocat si toti tachetii.
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

25 Iun 2009, 22:17

New updade. Motorul pare ca s-a asezat, in turatie merge perfect, doar la relani nu simte injectorul 2. Am schimbat toate bobinele si toate bujiile. La turatie de 2000 daca ii scot mufa de la injectorul 2 se simte o scadere de putere, la relanti insa nu. Codul de eroare este urmatorul 17646 - 17646 - Fuel Injector for Cylinder 2: Open Circuit
P1238 - 35-10 - - - Intermittent. Am mutat injectorul de pe 2 pe 3... acelasi rezultat pe 2. Am masurat si confruntat electric injectorul 2 si mufa lui cu cel de pe 3 si dau electronic aceleasi valori. Singurul simptom pe care il are acum e un usor mers nu chiar rotund la relanti si un mic tremurat in schimbator. Dar toate se simt numai la relanti. Astept idei si pareri poate s-a mai lovit cineva de asta.
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine

 
Arhip Andrei
Mesaje: 109
Membru din: 29 Feb 2008, 11:14
Localitate: Bucuresti

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

09 Iul 2009, 10:00

Salut,

EXACT ACEEASI problema am avut-o si eu doar ca pe cilindrul 3...la fel schimbat bujii, bobine noi, permutate intre el si nimic...am masurat compresia si aveam aprox 16 pe cilindrii 1,2 si 4 si 9 pe cilindrul 3 asa ca am demontat chiuloasa, am schimbat toate supapele, curatat scaunele si acum merge bine, are doar un usor tremurat din cand in cand la relanti dar ff greu sesizabil dar avand in vedere ca masina are 155.000 km banuiesc ca nu se comporta la fel ca una noua, nu ? Am aceeasi masina cu a ta Leon 1.6 16V 105 CP din 2003. Mi s-a spus ca din cauza depunerilor din benzina se intampla treaba asta si nu mai inchid bine...acum nu stiu ce sa zic...Dupa reparatie compresia e egala pe toti cilindrii..sper sa nu mai am probleme...toata distractia m-a duc 2100 RON..:(
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

16 Iul 2009, 09:18

Revin cu noi entry-uri in poveste. In nebunia mea, am dat mail la VW Germania si SEAT Spania. Am primit raspunsuri de la VW ca au forwardat mailul meu celor din Spania care se vor informa si vor trimite mailul meu la reprezentantul pe Romania al grupui VAG (PORSCHE ROMANIA) si ca voi fi contactat de acestia. Prima oara am zis, da, bine, o sa ramana ca in pom. Am avut parte de o surpriza cand chiar am fost sunat de cineva de la PORSCHE care primise mailul cu problema mea. A zis sa ii descriu in amanunt problema pe mail. In continuare dau copy paste la mailul pe care i l-am trimis. Se vede detaliat toata problema si toate miscarile care s-au facut la masina.

Buna ziua.

Problema consta in urmatoarele elemente.

De la un timp incepuse sa oscileze usor acul turometrului la relanti concomitent cu un tremur al masinii ce se resimtea si in schimbator care tremura. In acelasi timp se simtea un mers nerotund al motorului. La aproximativ 2 3 zile dupa primele simptome motorul a inceput sa se opreasca cand era masina era scoasa din viteza si lasata pe liber. Dupa ce am pus vag-com-ul pe ea primeam urmatoarea eroare: Missfire cilynder 2. Am mai avut problema asta si s-a dovedit a fi o bobina de inductie. De data aceasta nu, am schimbat bobina de inductie cu cea de pe pistonul 3 si primeam aceaiasi eroare Missfire cilynder 2. Am crezut ca poate este bujia. Am luat-o si am schimbat-o cu cea de pe pistonul 3. Aceiasi eroare si de data asta: Missfire cilynder 2. Am crezut la momentul respectiv ca este de vina injectorul. Cand ii scoteam mufa de la injectorul 2 nu se simtea nici o schimbare in dinamica motorului, mergand la fel de nerotund si intrerupand. Am zis, da, asta trebuie sa fie, injectorul 2 infundat, stricat, etc. Am schimbat injectorul 2 cu injectorul 3. Cand ii scot iar mufa injectorului 2, la fel, aceiasi reactie: mers nerotund si intrerupt. Am chemat un mecanic care avea un compresometru sa imi verifice compresia motorului. Intr-adevar la pistonul 2 compresia era cea mai mica de aproximativ 9 bari in timp ce la celelalte pistoane era intre 10.5 si 11. La momentul respectiv nu am mai stiut ce sa fac si am zis ca ma duc la Dona Seat ca sa imi zica ei ce are. Am fost la Dona si am stat 5 ore la ei si nu au putut sa imi zica si sa imi faca nimic ca sa imbunatateasca lucrurile. Au verificat si ei compresia si foarte ciudat mi s-a parut ca ei au obtinut valori egale de aproximativ 17 bari, in cartea masinii scriind ca motorul meu trebuie sa aiba compresia undeva in jurul valorii de 11.5 +- 0,3. Mi-au schimbat o bobina care era arsa si mi-au adaptat clapeta de acceleratie. In rest, au verificat tot, cablaj, voltaj, senzori, si nu au descoperit problema. Concluzia lor a fost ca poate trage aer fals pe undeva...... Descurajat ca nici la Dona, unde ma asteptam sa mi se rezolve problema, nu am aflat si reusit nimic in plus, m-am apucat sa desfac motorul piesa cu piesa pentru a verifica in amanunt problema. Mentionez ca operatiunea aceasta nu am facut-o de capul meu ci au facut-o doi mecanici de profesie. Dupa ce am desfacut motorul am verificat vizual pistonul 2, am turnat benzina in chiulasa cu cele 16 supape pentru a vedea daca este vreuna care nu se inchide cum trebuie. Nu a curs deloc. Ne-am hotarat sa asamblam motorul la loc si sa vedem cum merge. Am curatat de calamina capetele pistoanelor si pe unde se mai depusese si am degripat tachetii hidraulici. Am schimbat si pus la punct distributia ca si asa tb sa o schimb la 90 000 km si eu aveam 85 000. I-am facut schimbul de ulei si de filtre. Am asamblat motorul la loc si marea surpriza era ca mergea mult mai prost..... Clapeta de aceleratie nu era adaptata, valva EGR la fel, mergea intrerupt, intra in regim de avarie, imi taia alimentarea de la pedala, catalizatorul de pe evacuare se inrosea ca focul.... si motorul dadea sa se opreasca... cand ii cuplam compresorul de la AC se oprea direct..... Am bagat masina inapoi in garaj urmand sa revenim a doua zi pentru a vedea care este problema. In urmatoarea zi, cand am pornit-o motorul se asezase, nu mai se oprea, ramasese doar tremuratul si mersul intrerupt. Simptomele le am inca si acum, mers intrerupt la relanti, tremurat in schimbator si daca o las mai mult de 10 secunde pe liber mi se aprinde martorul de check engine si imi este anulata alimentarea sau aprinderea de pe pistonul 2. Dupa ce am reasablat motorul am schimbat toate bobinele cu altele noi si bujiile la fel. Am mai fost la un service unde am pus alt ECU (acelasi tip MARELLI) de la un vw golf cu aceiasi motorizare sa verific daca este problema de acolo. Insa nu a fost, problema se manifesta la fel si cu acel ECU de Golf. Vazand ca nu este nici calculatorul am ales sa schimb tachetii hidraulici de pe pistonul 2. Am facut si acest lucru si in primele 10 minute dupa ce am pornit motorul cu tachetii noi pe pistonul 2 motorul a mers impecabil dupa care iar a revenit la comportamentul dinainte. Singura solutie pe care o mai am acum este sa ii mai verific odata compresia si in cazul in care este diferita pe pisoane sa ii dau iar chiulasa jos sa demontez supapele sa le curat pe ele si scaunele lor si sa vad comportamentul lor.

Va multumesc pentru timpul acordat si sper ca nu v-am plictisit cu problema mea.

Masina este urmatoarea:
SEAT LEON 1M 2002
MOTOR 1.6 16V BCB
SERIE SASIU VSSZZZ1MZ2R108887
NR DE INMATRICULARE CT 11 RDZ
KM 86 000

O zi buna.
Radu Musat
0726 153 989
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

17 Iul 2009, 20:04

i-am luat azi o compresie si valorile erau asa pistonul 1 - 10 bari, pistonul 2, 3, 4 aprox 9.5 bari. nu stiu ce sa ii mai fac. mi-a ramas doar sa ii dau chiulasa jos si sa ii curat supapele si scaunele. daca nici asa nu merge cred ca ii dau foc....
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

11 Aug 2009, 08:30

Dupa o noua deschidere de motor. o rectificare de supape caci una nu lucra, motorul se comporta in felul urmator, cand i se pune capacul de la chiulasa si pornesc motorul se aude un tacanit, ca de tachet, cand incepe si se opreste acel zgomot, incepe si merge urat, mergand iar in 3 pistoane si tremurand la relanti. Dar asta doar prima oara dupa ce se umbla la capacul de chiulasa. Pe urma merge la fel...... in 3
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6433
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

12 Aug 2009, 13:19

dude...da chiar ai ghinion.

nu e nimenea care sa poata sa iti faca masina asa cum trebuie?
adik sa o duci la un nene sa o ia la bibilit si sa iti faca totul o data?
si sa nu o mai iei pe bajbaite?

ce ti-a zis cel de la porsche, sau mai bine zis cine te-a contactat?
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

12 Aug 2009, 17:33

hmm, nu mai stiu cum il chema. aflu maine ca ma duc la munca si am mailul de la el acolo. el a zis ca acum la o reprezentanta mai greu sa se bage cineva, mai ales ca s-a umblat deja in motor si ar fi si foarte costisitor. el a zis ca sa incerc sa ii maresc relantiul.... dar nu cred ca are vreo treaba, adica ma scarpin cam cu mana dreapta la urechea stanga si tremuratul tot acolo este.... si mersul in 3 :)
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Arhip Andrei
Mesaje: 109
Membru din: 29 Feb 2008, 11:14
Localitate: Bucuresti

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

09 Sep 2009, 13:59

any news ? ai mai rezolvat ceva ? la porsche iti vor spune ca tb sa inlocuiesti chiuloasa probabil...aia nu repara nimic..
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Problema necunoscuta la motor.electrica/compresie/calculator

09 Sep 2009, 16:37

nu am mai rezolvat nimic.... o sa o mai desfac odata sa vad daca nu sunt infundate canalele care duc la tacheti .... pe urma mai vad, am intrebat de o chiuloasa sh acum astept sa vad.
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator