Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
sfigmo
Mesaje: 279
Membru din: 02 Feb 2008, 16:06
Localitate: Arround
Contact:

Re: Supercharger - solutie pentru motoare aspirate

04 Iun 2009, 22:07

Sa ma corecteze cineva care stie si acre face electronica...din cate stiu eu, MAF-ul la motoarele aspirate masoara debitul de aer care intra in admisie si in functie de el deschide debitul la injectoare...la fel e si la cele turbo insa se tin cont de alti parametri, de genul aer revenit din BOV-ul original etc. Aici insa, cu un dispozitiv electronic se poate ajunge, cred eu, la insuficiente din partea ECU si erori etc. Cand se pune un compresor pe curea, din cate stiu eu, i se spune ECU-lui ca va primi alti parametri de la MAF si sa dea benzina astfel incat amestecul sa ramana cel optim.
Desi ma ocup de electronice in masini, nu aprob aceste uscatoare de par din mai multe motive...cel mai important e ca dezaprob orice nu e mecanic...trebuie sa fie controlat de cineva, debitul de aer sa fie direct proportional cu turatia motorului, iar MAF-ul anuntat ca ii vine mai mult aer...mai multe in episodul urmator...
 
Avatar utilizator
Testosul
Subiect Autor
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Supercharger - solutie pentru motoare aspirate

04 Iun 2009, 22:11

Topicul se refera la compresoare in general. Eu am dat cele doua exemple mecanic si electric. Cel electric a fost instalat si pe un Polo cu motor de 1.6 8V. Este clar ca cel mecanic a fost deja testat cu succes iar ideea era ca in US cel mecanic este un jur de 300-400 USD si nu este extraordinar de dificil de instalat.
 
Avatar utilizator
Testosul
Subiect Autor
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Supercharger - solutie pentru motoare aspirate

04 Iun 2009, 22:15

Vlad exista deja multi tuneri care au instalat compresoare mecanice pe motoare aspirate cu succes si fara costuri enorme. Si sa nu uitam ca au existat si inca exista masini cu compresor mecanic vezi Golf 2 G60, Polo G40 chiar si mai noile Mini Cooper.
 
Avatar utilizator
bertzi43
B-82-AJS
Mesaje: 2946
Membru din: 27 Mar 2008, 20:58
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Supercharger - solutie pentru motoare aspirate

04 Iun 2009, 22:46

gata domn'profesor am gasit si citit si postul tau mai vechi :)
am vazut ca cei de la mastertuner au instalat compresor pe un bmw 316 acum vreo 2 ani costurile fiind intre 2500 si 4000 euro
_____________________________________________

Seat Leon 1M Stella,1.6 16v,105 cp...
Imagine
 
sfigmo
Mesaje: 279
Membru din: 02 Feb 2008, 16:06
Localitate: Arround
Contact:

Re: Supercharger - solutie pentru motoare aspirate

05 Iun 2009, 07:50

Testosul scrie:
Vlad exista deja multi tuneri care au instalat compresoare mecanice pe motoare aspirate cu succes si fara costuri enorme. Si sa nu uitam ca au existat si inca exista masini cu compresor mecanic vezi Golf 2 G60, Polo G40 chiar si mai noile Mini Cooper.

Radule, postul meu se referea strict la "compresoarele" alea electrice, din plastic si cu buton...crede-ma ca stiu ce inseamna compresorul pe un motor...critica era exclusiv vis-a-vis de cele care baga aer cu motor electric...PUTZKO tuning...
In ceea ce priveste motoarele de 1.6, sunt super convins ca montarea unui compresor sau al unui kit turbo e solutia ideala pentru cresterea simtitoare a puterii...toate trebuie facute insa sub stricta supraveghere a unor oameni care au mai facut asa ceva, carora sa le platesti si care sa iti acorde garantie pentru ceea ce au facut...am fost de-a lungul timpului martorul unor evenimente nefericite la EVO9 sau Impreza, unde, din cauza unor upgrade-uri de turbo "home made" a urmat upgrade de vibrochen si pistoane fara sa fi fost nevoie sau fara a se fi dorit asta initial. Chiar acum, in Cluj, unul din "colegii" nostri de forum isi reface motorul dupa nici 400 km facuti cu un kit turbo marit, la un Leon 1.8t 4X4.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori