Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Uzura motorului sau expresia "cum o-nveti, asa o ai"

01 Iun 2009, 09:55

Pentru inceput, sper sa nu se mai fi discutat aspectul asta. Nu am gasit nimic concret, doar niste chestii aruncate, asa, in graba.

Sunt convins ca toti ati uzit expresia " bah, arde-o, pt. ca cum o-nveti, asa o ai" (cu tot cu cacofonie). Am auzit-o si eu de mi-a iesit pe urechi.
Ce ma intereseaza sun parerile voastre, insa ARGUMENTATE, eventual si cu dovezi in sprijinul sau in combaterea teoriei. Evident, se scoate din discutie resoftarea

Incep eu..
E clar, un motor nou nu functioneaza la aceiasi parametri ca unul rodat. Insa nu cred ca i se poate imprima unui motor un anumit "comportament" pe baza unor parametri de exploatare anterioara. Motorul nu are capacitatea (inca) de a invata un anumit pattern in exploatarea pe termen lung. Nu vorbesc aici de eventualele greseli facute...si ma refer la schimbarea treptelor superioare la turatii reduse, alimentarea cu benzina de proasta calitate si alte chestii facute in afara recomandarilor producatorului. Lucrurile aste pot duce la performante scazute si defectare, insa nu la asta se refera discutia.
In alte cuvinte, influenteaza stilul personal de condus performantele motorului in bine? "O arzi" si masina reactioneaza promt de fiecare data sau mergi normal, iar in momentul in care "o arzi" masina reactioneaza intarziat?

Si constatarile mele...Eu am un stil de condus pe drumurile publice ceea ce in limbaj popular se numeste "batraneste". Nu accelez brusc, nu frnez brusc (decat daca traficul impune lucrul asta, evident), schimb vitezele la 2500-2700 RPM la un motor de 1.6 aspirat. Cu alte cuvinte, folosesc masina ca in perioada de rodaj, asta dupa ce cu vechea mea masina mergeam "agresiv" (1991 Merc 190 E, 2.0 aspirat)
Cu masina actuala (1.6) am mers cam 30.000 km in stilul detaliat mai sus si am facut un log cu VCDS in mers, trecand prin toata plaja de turatii si prin toate tipurile de exploatare (accelerari bruste, turatii mari etc.). Ulterior am mers la un dealer Seat si am luat masina lor de drive test (acelasi motor de 1.6) cu 9.000 de km la bord si am supus-o aceluiasi test.. Log VCDS in mers, accelerari etc. In plus, am mai facut un test cu o alta masina (altea XL) cu acelasi motor de 1.6 cu 44.000 km.
NU am observat nici o diferenta la parametri masurati, desi masina de drive test a fost condusa in stiluri diferite si din ce am inteles, cam agresiv. XL-ul e condus de o fosta colega de a mea de liceu - no comment aici.

Astept si alte pareri...
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Trainelu
Mesaje: 1708
Membru din: 13 Iun 2008, 07:54
Localitate: Bucuresti

Re: Uzura motorului sau expresia "cum o-nveti, asa o ai"

01 Iun 2009, 10:09

Sper ca nu te superi ca ma bag si eu in ciorba.
Tot din auzite (de la un neamt de 60 de ani cu jdemii de kilometrii facuti): treaba este adevarata si se observa mai mult la motoarele turbo (si diesel si benzina). Problema ta este ca ai facut teste pe masini relativ noi (sa zicem sub 100.000 km) cand teoretic nu prea au ce diferente sa apara. La masinile mai vechi cred ca stii ca daca faci un test Dyno numarul de cai nu mai corespunde cu cel initial. Rata de pierderea a puterii este influentata de stilul de conducere. Concluzia lui a fost ca daca mergi cu masina in plaja inferioara de turatii aproape tot timpul aceasta pierdere este mai mare. Scuze de explicatii, nu prea ma pricep la sa ma exprim in scris.
ALTEA XL 1.6 STYLANCE
ZENITH GREY
Imagine
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6434
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Uzura motorului sau expresia "cum o-nveti, asa o ai"

01 Iun 2009, 10:51

il cam sustin pe trainelu, poate nu sunt anumiti parametri care se modifica, dar unele masini raspund mai repede la accelerari, altele mai putin.

eu de cand lucrez aici, am condus destule masini, si la vreo 4 din ele am facut personal rodajul.

Ideea: Motorul de 1.4 tdi rodat cu accelerari pana la 3500 ture, si rapide...a mers dupa 3000 de km superb, raspundea imediat la accelerari(turbina avea f putin lag), si consuma foarte putin.

acelasi motor, aceeasi masina, rodaj asa cum "trebuie", la 3000 de km, stateam cam 1 sec in lagul turbinei, tragea numai de la 2300 ture in sus(aceasta este turatia de cuplu max), si daca o alergai ceva mai mult, consuma pe masura.

deci....nu stiu de parametri ar fi diferit la masini, dar sigur se simtea diferit.
la fel si masina mea, numai ca la a mea mi-am dat seama ca nu e bine sa merg batraneste...asa ca fum manca....

dar...totusi se simte ca am mers la inceput la inceput batraneste si la unpic de cox....suje motorina din rezervor.
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Avatar utilizator
mihaiu
seattm
Mesaje: 444
Membru din: 27 Dec 2007, 15:13
Localitate: timisoara

Re: Uzura motorului sau expresia "cum o-nveti, asa o ai"

01 Iun 2009, 12:36

www.mototuneusa.com
Citiţi cu atenţie.
Pare să aibă logică...
Aştept şi părerile voastre.
 
Avatar utilizator
mihaiu
seattm
Mesaje: 444
Membru din: 27 Dec 2007, 15:13
Localitate: timisoara

Re: Uzura motorului sau expresia "cum o-nveti, asa o ai"

01 Iun 2009, 12:48

secţiunea Break In Secrets--How To Break In
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Uzura motorului sau expresia "cum o-nveti, asa o ai"

01 Iun 2009, 16:36

Trainelu scrie:
Sper ca nu te superi ca ma bag si eu in ciorba.
Problema ta este ca ai facut teste pe masini relativ noi (sa zicem sub 100.000 km) cand teoretic nu prea au ce diferente sa apara.


Nu e nici o problema, chiar vreau sa dau de capatul acestei discutii..
Ai dreptate aici, referitor la faptul ca masinile pe care le-am comparat sunt noi... Evident, gradul de uzura si nivelul performantelor se manifesta altfel la un motor peste 100.000 km..
Si in plus, eu am comparat doar motoare aspirate..Singura masina cu motor turbo pe care am avut-o (2.0 TFSI) si pe care am condus-o cam 7 luni in acelasi stil, fara excese, nu mai e de mult in propretatea mea. Noul proprietar nu o menajeaza si imi zice si acum ca merge ceas. Tipul schimba mereu in "rosu" cand are ocazia iar faptul ca eu am rodat-o "batraneste" se pare, la prima impresie - fara a efectua masuratori, ca nu a avut nici o importanta.


Mihai, nu gasesc sectiunea de care vorbesti. Mi-au luat ochii pozele cu fetele in bikini :lol:
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
mihaiu
seattm
Mesaje: 444
Membru din: 27 Dec 2007, 15:13
Localitate: timisoara

Re: Uzura motorului sau expresia "cum o-nveti, asa o ai"

01 Iun 2009, 18:43

:lol:
Ce zice un nene pe saitul ăla e că cea mai bună modalitate de a roda un motor e de a accelera până în 4000 rpm după care a lasă motorul să se frândeze până la relanti, după care din nou accelerat şi tot aşa.
Argumentează cu poze de interne ale unui motor rodat după carte şi interne ale motorului pe care s-a experimentat tehnica lui. Cele din urmă sunt rodate mai bine...

 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Uzura motorului sau expresia "cum o-nveti, asa o ai"

01 Iun 2009, 20:33

Adevarul e ca stiu o vectra 2.0 sfi care dupa ce i s-a reconditionat motorul masina a fost "rodata" pana in 9000 de ture pe loc (avea ulei in admisie ) .In mers nu a mai fost nevoie de rodaj :lol:
Acum pe bune,depinde foarte mult de cine a reconditionat motorul ala...sunt unii mecanici care cer 250 de km rodaj altii 2500 .Ca noua...cred ca cel mai bine ar fi sa ii dai pana in rosu din primul km ...nu de alta dar rodajul in mers nu este pentru motor...ci pentru celelalte componente ale masinii...pentru ca orice motor nou e rodat pe banc din fabrica.
Personal ,dupa ce s-au facut anumite upgradeuri prin motor si a trebuit desfacut...rodajul a fost de 270 de km intr-o singura seara...merge la fel ca si in ziua de azi...foarte bine adica:)
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Uzura motorului sau expresia "cum o-nveti, asa o ai"

02 Iun 2009, 16:23

mihaiu scrie:
Argumentează cu poze de interne ale unui motor rodat după carte şi interne ale motorului pe care s-a experimentat tehnica lui. Cele din urmă sunt rodate mai bine...


Ca sunt rodate mai bine, e (cred) un lucru bun. Insa cel rodat dupa carte are aceleasi performante? De fapt mai bine zis functioneaza la fel? Raspunde la fel la acceleratii bruste?
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
dagulicious
Mesaje: 36
Membru din: 01 Apr 2015, 13:05

Re: Uzura motorului sau expresia "cum o-nveti, asa o ai"

02 Apr 2015, 20:43

Cu toate ca e vorba despre alta marca, pot confirma ca stilul de condus influenteaza comportamentul masinii.

Concret: aceeasi masina, Logan 1.4 75 cai. Una condusa de taicamiu, alta condusa de varumiu.
1. Condus de taicamiu, batraneste as spune. Schimbat la 3000 de turatii, mers 100-120 max. E cam lesinata masina.
2. Varumiu ii da in freza non-stop, schimbat mai mereu mult mai sus, mers mult mai agresiv, viteze mai mari. E alta masina, va spun sincer.

Le-am condus pe ambele, se simte diferenta. Altfel se infige Loganul condus de varumiu.
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Uzura motorului sau expresia "cum o-nveti, asa o ai"

02 Apr 2015, 21:33

Probabil ( desi nu cred ), insa "altfel" se uzeaza celelalte subansamble ; ia da-i lu varatu loganul lu taicatu o tura, sa scoata untul din el, sa vezi ca probabil tot cel al lu taicatu se infinge mai bine avand in vedere uzura mai mica ; fa un test 0-130 cu fiecare, sa vezi exact ce si cum ; tehnic vorbind toata treaba asta cu " cum o inveti asa o ai " e o mare prostie ; cateva minute de discutie logica cu un inginer sau cineva documentat te vor lamuri pt totdeauna.
 
dagulicious
Mesaje: 36
Membru din: 01 Apr 2015, 13:05

Re: Uzura motorului sau expresia "cum o-nveti, asa o ai"

03 Apr 2015, 09:00

Ok, nu te contrazic. Da, daca scoate untul din ea, da.

Dar in momentul asta, luate separat, se simt diferente. Mari sau mici, depinde.. Spun pt ca le-am condus pe ambele. O fi placebo, nu stiu.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator