Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
eddy_wtx
LowRider
Subiect Autor
Mesaje: 4334
Membru din: 14 Mai 2008, 10:00
Localitate: Timisoara
Contact:

Stand-alone

29 Mai 2009, 21:41

In primul rand, daca ma puteti edifica si pe mine cam ce inseamna mai detaliat, pentru ca in mare am citit, si vad ca multa lume spune ca este unul dintre micile secrete ale performantelor "nebune"
Si poate daca cineva are asa ceva achizitionat, ne poate impartasi impresii.
 
Avatar utilizator
mihaiu
seattm
Mesaje: 444
Membru din: 27 Dec 2007, 15:13
Localitate: timisoara

Re: Stand-alone

29 Mai 2009, 22:43

Pt ca e fizic un calculator complet al masinii,un management complet al motorului se preteaza la orice aplicatie : de la masini ce vor sa mearga economic la masini ce vor sa scoata flacari pe esapament,de la aplicatii pe methanol,gaz lichefiat,benzina,sau orice combustibil ce se aprinde prin scanteie la control suplimentar de NOS sau injectie de apa ca "ajutatori" secundari.

Este aproape infinit reprogramabil,si pe scurt face exact ce face orice calculator auto din lumea asta la baza : preia informatii de la senzorii motorului si managerizeaza timpi injector + avansul aprinderii (scanteii) dansand dupa cum ii canta programatorul.

Acum in principiu cine se decide sa treaca la un standalone deja are o masina hardcore,deci se preteaza la masinile care au uitat de viata cotidiana.Montajul se face destul de rapid asta insemnand 12-20 ore de munca,dar reglajul necesita nenumarate ore de teste,asta daca se tinde spre perfectiune.

Avantajul cel mai mare este ca scapi de "cipuirea" constanta a masinii in cazul upgradeurilor.
 
 
Avatar utilizator
mihaiu
seattm
Mesaje: 444
Membru din: 27 Dec 2007, 15:13
Localitate: timisoara

Re: Stand-alone

29 Mai 2009, 22:50

 
eddy_wtx
LowRider
Subiect Autor
Mesaje: 4334
Membru din: 14 Mai 2008, 10:00
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Stand-alone

29 Mai 2009, 22:52

deci e un fel de ECU care se reprogrameaza singur, indiferent de upgrade`ul adus motorului (hardware) ?
 
Avatar utilizator
DjAlcohol
Mesaje: 405
Membru din: 23 Dec 2007, 08:37
Localitate: Bucuresti

Re: Stand-alone

30 Mai 2009, 23:55

Ceva de genul...dar la modificari mai ample...cum ar fii schimbatul de turbina/injectoare tot necesita alta resoftare. Dar daca schimbi o admisie sau o evacuare atunci calculeaza singur debitul aer/benzina etc...si nu trebui sa-ti refaci softul de fiecare data cand faci o modificare mai "mica".
Seat Leon FR TDI
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Stand-alone

31 Mai 2009, 03:53

vb colegului de mai sus tre sa ai masina super hardcore modificata pt ca sa isi justifice investia un stand-alone ...si in plus montarea de stand-alone pe masina inseamna modificarea instalatiei electice ...cea ce nu e foarte usor.
De obicei ai nevoie de stand alone daca ecu-ul masinii tale nu stie sa sa faca anumite functii cum ar reglarea presiunii in turbo e folositor la masinile aspirate pe care se pune turbo/compressor.E folositor dar nu si necesar si turbina si compresorul se poate controla mecanic ..oh well sa zicem ca un stand-alone permite un reglaj mai optim.
Sincer asta chiar e cam printre ultimele lucruri pe care le poti face la masina in cele mai multe cazuri.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp

 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Stand-alone

31 Mai 2009, 23:59

Un site britanic explica diferenta dintre soft/chip si stand-alone:

Softul de performanta e conceput de un tuner pornind de la softul de fabrica si crescand progresiv unii parametri. Dupa un numar de teste functioneaza pe 99,9% din masinile cu acelasi motor si acelasi ECU. Din acest motiv se poate produce in serie, vinde cu 300-1000 EUR fiecarui client si functioneaza satisfacator.

Pe de alta parte, conceperea unui soft pornind de la zero este o operatiune extrem de dificila, la indemana uzinelor sau a unui mic numar de tuneri care au la dispozitie bancuri complete de testare a motoarelor - nu numai dinamometre. Cere de la cateva luni la cativa ani de teste, cu motorul pe banc si apoi pe masina, in diverse conditii climatice. VAG poate face asta, un tuner obisnuit niciodata. Daca modifici radical un motor si pui un calculator stand-alone, o faci pe riscul tau. Pana si echipele de FIA GT modifica softurile constant in functie de multi factori si nu intotdeauna merg...

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Stand-alone

01 Iun 2009, 07:55

Chiar nu e asa...orice tuner care se respecta face soft custom pt fiecare masina in parte pornind de la softul original al masinii,daca importi modificarile de la o masina la alta in majoritatea cazurilor nu o sa iasa aceeasi putere.
Iar cand e vorba de modificari la motorul atunci este necesar sa il faci de la 0 .
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
badganaflee
V.I.P.
Mesaje: 3412
Membru din: 19 Oct 2008, 16:54
Localitate: TM
Contact:

Re: Stand-alone

01 Iun 2009, 10:25

Nah acum ca ai fost informat draga prietene, cand iti faci upgrade-ul de stand-alone ?

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori