Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
danieltanase79
Bestia Nerra
Subiect Autor
Mesaje: 336
Membru din: 03 Dec 2007, 19:41
Localitate: Bucuresti/Buzau

problema neidentificata

26 Mai 2009, 19:56

Salutare tuturor!
Am urmatoarea problema cu masina mea.
Senzorii EPC si ESP se aprind/raman aprinsi dupa ce pornesc motorul. Masina intra in stare de avarie si motorul, precum si toba finala trepideaza destul de tare si se produce un zgomot jos si sacadat.
Problema a aparut prima oara la inceputul acestui an. Noroc ca trebuia sa merg la revizia de 30000 km. Am fost la revizie la Pex Ploiesti unde in afara de revizia normala, masina a fost pusa pe tester, mi-a fost data jos si curatata clapeta de la acceleratie.
Aproximativ 2 luni masina a mers perfect. Apoi in aprilie, problema a reaparut. Nu am am mai fost la Pex, ci am fost la Elcar Gid Buzau. Si aici mi-a fost investigata masina, au dat si ei clapeta jos, au mai verificat niste conectori si nu mai stiu ce...
Cam 2 saptamani, masina a mers perfect, apoi din nou s-a produs eroarea.
Am vorbit la PBV2 si mi-am facut programare. M-am dus si am primit un raspuns mai ferm decat la celelalte service-uri si anume: problema dvs este cu siguranta una electrica, un cablu facand masa aiurea si generand un alt voltaj, clapeta citeste gresit si motorul intra in stare de avarie, am mai intalnit si sigur rezolvam...
Marfa, am zis eu in gand. Am stat de la 9 dimineata pana la 4 dupa-amiaza ca sa mi-i se spuna ca nu s-a gasit unde este problema si daca pot sa le las masina mai multe zile, ca nu au apucat sa verifice nici macar o treime din ce ar fi trebuit verificat. Nu vreti sa stiti cat am platit...si am ramas si cu problema nerezolvata...
Sincer m-am saturat sa ma plimb prin service-uri incompetente si am zis sa apelez aici la forum, la voi, la bunavointa voastra si experienta voastra.
Credeti ca ma puteti ajuta cu ceva? Stie cineva ce as putea face?
Azi dimineata am avut din nou eroarea si sunt foarte frustrat ca nimeni nu ma poate ajuta...
Multumesc pentru atentie si orice sfat este binevenit!

P.S. Multumesc Remus Costache pentru amabilitate.



vwForum.ro » Seat » New Le
Si ce masina...si ce sofer...
C U P R A
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: problema neidentificata

26 Mai 2009, 21:03

Salut,
Daca acea clapeta se blocheaza des, adica se depune mizerie pe ea foarte rau, trebuie sa verifici urmatoarele:...
Masoara compresia pe fiecare cilindru, valorile trebuie sa fie cat mai egale, vezi circuitul de recuperare al vaporilor de ulei...daca ai motorul uzat, ori un simering de supapa dus, un segment blocat, ai gaze multe in carter, care se duc in aspiratie si asta duce la imbacsirea acelei clapete.

Filtru de aer, ori traseu de admisie al aerului compromis prin pierderea etanseitatii...

Saracia de motoras este intradevar defect, ori traductorul rezistiv din interior este varza, se poate curata, ori cumperi unul nou...
...
sa nu uitam combustibilul si uleiul folosite, daca bagi ulei nasol, ori care este expirat poti avea probleme...asta se poate intampla fara ca tu sa stii... ca nu stii ce este in bidoane!.

Combustibilul...alta buba...schimba pompa si distribuitorul, incerca lukoil...

Mergi cu masina mai turata, nu este dacie sa mergi cu 1500rpm...sa nu te superi pe mine, dar este o greseala frecventa a celor care au avut dacie.
Asta as face daca as avea problemele tale.
Bafta.
:)
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: problema neidentificata

26 Mai 2009, 22:52

nu inteleg ce treaba are espul cu clapeta dar in fine....ce eroare da exact pe tester?
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: problema neidentificata

26 Mai 2009, 23:42

Eu am intrat sa ma uit de info pentru tine pe SCN si am gasit topicul tau. Nu am gasit altele similare problemei tale. Sper sa gasesti o explicatie si o rezolvare a problemei cat mai repede. Succes!
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
danieltanase79
Bestia Nerra
Subiect Autor
Mesaje: 336
Membru din: 03 Dec 2007, 19:41
Localitate: Bucuresti/Buzau

Re: problema neidentificata

27 Mai 2009, 08:15

Nu stiu ce eroare da exact pe tester.
Cineva cu vag com in bucuresti sau pe aproape ma poate ajuta?

Subturat nu merg, benzina este alto101 de la rompetrol.Clapeta a fost data jos de 2 ori si curatata,dar nu au avut ce sa curete ca era murdara cine stie ce...
Am facut revizia in februarie si zic ca filtrele si uleiul ar trebui sa fie ok.

O sa incerc ami multe dar nu stiu unde,sfaturi?
Si ce masina...si ce sofer...

C U P R A
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: problema neidentificata

27 Mai 2009, 08:20

danieltanase79 scrie:
Nu stiu ce eroare da exact pe tester.
Cineva cu vag com in bucuresti sau pe aproape ma poate ajuta?

Subturat nu merg, benzina este alto101 de la rompetrol.Clapeta a fost data jos de 2 ori si curatata,dar nu au avut ce sa curete ca era murdara cine stie ce...
Am facut revizia in februarie si zic ca filtrele si uleiul ar trebui sa fie ok.

O sa incerc ami multe dar nu stiu unde,sfaturi?


Incearca sa iei legatura cu Cristi Profesoru', el are VAG Com, faceti niste loguri si in functie de ce erori ies la loguri, inceraca apoi sa iei legatura si cu colegul Ghita_celofan (Cosmin de la Sibiu), care le stie cu partea alectrica bine si poate din aproape in aproape o rezolvi.
Eu am avut mai demult o problema asemanatoare mai putin aprinderea martorului de ESP si intratea in safe mode (limp mode) si cauza a fost sonda lamda care am inteles ca este o buba cunoscuta la motoarele noastre. Dupa ce mi-au schimbat sonda, nu am mai avut nici o problema.
 
Avatar utilizator
danieltanase79
Bestia Nerra
Subiect Autor
Mesaje: 336
Membru din: 03 Dec 2007, 19:41
Localitate: Bucuresti/Buzau

Re: problema neidentificata

27 Mai 2009, 10:12

Am fost la un service care avea un tester pentru orice tip de masina si motor si am primit urmatoarele 4 erori:
P0123 senzor pozitie clapeta acceleratie
semnal prea mare/inalt
P2122 senzor pozitie pedala acceleratie 1
semnal prea mic/jos
P0698 tensiune C de referinta senzor
semnal prea mic
P1545 unitate de control clapeta acceleratie
rateu in functionare.
Nu am primit valori mai amanuntite deoarece nu era acolo persoana care stie cel mai bine sa umble cu softul, dar ma voi duce maine din nou.
Deci ce spuneti pana aici? E suficienta o readaptare a clapetei ?
Si ce masina...si ce sofer...

C U P R A

 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: problema neidentificata

27 Mai 2009, 10:13

Sau intr-un caz mai rau schimbarea senzorului de la clapeta de acceleratie care ajunge undeva la 700 ron.
In engleza cum suna eroarea?...ceva de genul "Intake Manifold Error?"...
 
Avatar utilizator
danieltanase79
Bestia Nerra
Subiect Autor
Mesaje: 336
Membru din: 03 Dec 2007, 19:41
Localitate: Bucuresti/Buzau

Re: problema neidentificata

27 Mai 2009, 10:15

Mesajele erau in limba romana.
Si ce masina...si ce sofer...

C U P R A
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: problema neidentificata

27 Mai 2009, 10:16

Aha, am inteles...
 
Avatar utilizator
Matrixu
Mesaje: 696
Membru din: 20 Feb 2008, 12:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: problema neidentificata

27 Mai 2009, 10:20

A P0123 code means that the the car's computer has detected that the TPS (throttle position sensor) is reporting too high a voltage.
If there are symptoms such as the engine is stumbling or hesitating, carefully inspect all wiring and connectors that lead to the TPS. More than likely the problem is with the TPS wiring. Check the voltage at the TPS (refer to a service manual for your vehicle for this specific information). If the voltage spikes or is too high (over 4.65 volts with key on, engine off), then that is indicative of a problem. Carefully trace each wire from the TPS wiring harness to check for breaks, rubbing against other components, etc.

Asta pare sa fie cel care e cel mai important si seamana cu problemele descrise de tine. Inclin sa le dau dreptate celor de la PBV. E o problema electrica.
Leon Mk2 BXE 1.9 tdi 105cp 2007 crono yellow
http://www.youtube.com/watch?v=GcfwBzFdRQ4
 
Avatar utilizator
danieltanase79
Bestia Nerra
Subiect Autor
Mesaje: 336
Membru din: 03 Dec 2007, 19:41
Localitate: Bucuresti/Buzau

Re: problema neidentificata

27 Mai 2009, 10:28

Deci zici ca ar trebui verificate toate cablurile care duc la senzorul ce se ocupa de pedala de acceleratie ?
Si ce masina...si ce sofer...

C U P R A
 
Avatar utilizator
Matrixu
Mesaje: 696
Membru din: 20 Feb 2008, 12:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: problema neidentificata

27 Mai 2009, 10:36

Mai mult ca sigur e un scurt pe undeva pe acolo. Nu are cum sa se schimbe pozitia clapetei de acceleratie de asa multe ori din nimic. De asta am si zis ca e o problema electrica.
Leon Mk2 BXE 1.9 tdi 105cp 2007 crono yellow

http://www.youtube.com/watch?v=GcfwBzFdRQ4
 
Avatar utilizator
danieltanase79
Bestia Nerra
Subiect Autor
Mesaje: 336
Membru din: 03 Dec 2007, 19:41
Localitate: Bucuresti/Buzau

Re: problema neidentificata

27 Mai 2009, 11:02

bine, sa vedem ce e de facut.
Si ce masina...si ce sofer...

C U P R A
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: problema neidentificata

27 Mai 2009, 12:41

intrebare:dupa ce ai curatat clapeta de acceleratie ai si pus-o pe pozitie din vag com?
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: reqnu și 1 vizitator