Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
michee
Subiect Autor
Mesaje: 172
Membru din: 28 Apr 2008, 18:55
Localitate: Bucuresti/Galati

Filtru particule

22 Mai 2009, 20:07

Am inteles ca-i o problema clasica de pe alte forumuri, totusi n-am gasit nimic la un search pe forumul acesta, asa ca postez aici:

Am un Leon FR tdi, 170 cp si tocmai mi s-a aprins martorul de la filtrul de particule. Din ce-am inteles tre sa merg constant la un 60 km/h, cu vreo 2000 rpm constant pana se stinge. E ok daca procedez asa?
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Filtru particule

22 Mai 2009, 21:04

Da. e ok. :wink:
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
razmih
Mesaje: 691
Membru din: 18 Ian 2008, 09:39
Localitate: Bucuresti/Peris

Re: Filtru particule

22 Mai 2009, 23:34

Sau vezi la conducere cum procedezi.
Mie si lui Ace nu ni s-a aprins niciodata.
Cauta sa nu mergi subturat si ai grija ce motorina bagi.
Eu unul doar la plecarea de pe loc merg putin subturat, ca ma obliga Bucurestiul si nu vreau sa patinez ambreiajul prea mult. Dar in rest caut sa nu stau prea mult sub 2000 r/min si sa nu schimb sub 2500-3000 r/min (cand motorul e cald).
Afara din oras schimbare pe la 3000-4000 r/min, cand e cazul la limita taierii gazului.
Mi se intampla sa aud filtrul cand se regenereaza, dupa ce am luat piciorul de pe acceleratie pe evacuare se aud niste detonatii.
 
michee
Subiect Autor
Mesaje: 172
Membru din: 28 Apr 2008, 18:55
Localitate: Bucuresti/Galati

Re: Filtru particule

23 Mai 2009, 13:38

Problema e ca mai nou, m-am mutat foarte aproape de job si merg foarte putin cu masina nici nu apuca sa se incalzeasca bine motorul.....Tu ce motorina bagi?Eu in general merg in 2000-2400 pana ajunge motorul la 90 de grade, apoi in 2500-3000, pana in 3500....
 
pepsi
Mesaje: 184
Membru din: 29 Apr 2009, 12:45
Localitate: constanta

Re: Filtru particule

24 Mai 2009, 01:06

Eu am 'tractoras' ( alteea freetrack ), mi s-a aprins si mie mergant la relanti pe o strada in cta, becu ala, in fine am vazut k nu e rosu si e galben nestiind prea multe chestii la masina ptr k a intrat recent in posesia mea, hop prima oprire service "dona constanta" s-au uitat repede mi-au zis, inginerii, ( oameni de nota 20++ ) e vorba k la orice diesel din 2008 parca au bagat filtru de particule, k nuj ce lege si prostii de poluare in fine balarii toata chestia e k cei de la fabrici zic k piesa in sine -FILTRUL DE PARTICULE- este o piesa lifetap cica s-ar "REGENERA" singura care este o mare minciuna si prostie.
Acum sa revin: becul ala se aprinde ptr k acolo se depune funingine sau nuj ce, exact cum scrie in cartea aia, este un lucru normal mai devreme sau mai tarziu sa se aprinda la toti posesorii de "tractorase", noi, asta e o cheltuiala in plus, la masina mea costa 3000 euro o dracie d'aia parca asa mi-au zis asta e realitate.
In legatura cu subturatul e alta chestie la diesel trebuie sa "cureti" turbina la un moment dat daca mergi prea mult subturat adica iesi in afara localitatii si o alergi ceva 10-20 km maxim, am auzit ca unora le-a facut poc turbina . :drunken:
nu te speria mie mi s-au aprins in bord aproape toate becurile =)))) :oops: :oops:
 
pepsi
Mesaje: 184
Membru din: 29 Apr 2009, 12:45
Localitate: constanta

Re: Filtru particule

24 Mai 2009, 01:08

Da uitasem problema se rezolva exact cum scrie in cartea tehnica, mergi cu o viteza constanta X la un nr Y de turatii, daca nu se remediaza problema asa...go service :(
 
michee
Subiect Autor
Mesaje: 172
Membru din: 28 Apr 2008, 18:55
Localitate: Bucuresti/Galati

Re: Filtru particule

24 Mai 2009, 10:53

am rezolvat cu succes problema. Mers cu a3a, la 60 km/h,aprox. 2500 rpm, s-a sting becul foarte rapid.....cateva minute.

 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6433
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Filtru particule

26 Mai 2009, 12:24

din cate stiu, se stinge instant aproape(2-3 min) mergi in a 4-a la 3000 de ture si instant se stinge.
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Avatar utilizator
Duncan
Resident DJ
Mesaje: 448
Membru din: 08 Feb 2008, 12:13
Localitate: Bucuresti

Re: Filtru particule

26 Mai 2009, 14:19

michee scrie:
Problema e ca mai nou, m-am mutat foarte aproape de job si merg foarte putin cu masina nici nu apuca sa se incalzeasca bine motorul.....Tu ce motorina bagi?


Cand se aprinde becul, pentru regenerare trebuie mers constant intr-a 3-a la 60 km/h timp de 10 - 15 minute.
Eu am job-ul la aprox. 3 km de casa, mers bara la bara in fiecare dimineata. Am "reusit" si consum mediu pe distanta asta de 40%, si timp de ajuns la munca de 1h si ceva. Si fac asta de cand am luat masina, are acum aproape 20.000 km si nu mi s-a aprins niciodata becul DPF (un moment, sa bat in lemn :D gata :P ). Singurele chestii "speciale" pe care le-am facut, daca se poate spune asa: merg cu ea si in afara (munte, mare, iesire macar o data pe luna) cand o alerg cum nu pot in Bucuresti; am bagat de cand am luat masina motorina 99% din timp numai de la Rompetrol (se pare ca "se intelege" mai bine cu DPF-ul, lucru observat dupa indelungi teste de baietii cu Octavia RS TDI, pe un alt forum este un thread de zeci de pagini pe aceasta tema, au testat toate firmele de alimentare combustibil din Romania pana au ajuns la aceasta concluzie).
Seat Leon FR TDI | Cylinders: 4 | Power: 46 HP | Maximum Speed: 133 km/h

Night Ride Squad :: powered by ClubSeat.eu

..:: Duncan Jay :: house mixes all the way ::..
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7198
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Filtru particule

03 Aug 2010, 23:49

cum pot afla daca un 2.0 tdi a avut filtru particule din fabrica ? vin toate cu asa ceva montat sau nu ?
 
Avatar utilizator
synkro
Mesaje: 37
Membru din: 28 Apr 2010, 08:42
Contact:

Re: Filtru particule

22 Sep 2010, 08:55

gamer555 scrie:
cum pot afla daca un 2.0 tdi a avut filtru particule din fabrica ? vin toate cu asa ceva montat sau nu ?


Ar trebui sa fie specificat in cartea masinii (cea de la RAR) la ultima rubrica. In plus, am impresia ca la numai la masinile cu DPF se aprinde martorul pe bord cand pui contactul, dupa care se stinge (autocheck-ul). La 1.9TDI stiu ca doar 2007+ au DPF, dar e posibil la 2.0 sa le fi pus mai devreme.

Oricum, aglomeratia din Bucuresti e cel mai mare dusman al DPF-ului iar o plimbare pana la Otopeni este exact ii place. Trebuie avut grija ca atunci cand se aprinde sa se faca procedura de regenerare cat mai recent si astfel nu vor fi probleme cu el.
Seat Leon 1P 1.9TDI Sport-up / Ada Blue
BMW M3 e36 / Laguna Seca Blue
- Insomnia Racing Club -
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7198
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Filtru particule

22 Sep 2010, 09:18

intre timp am si aflat, BKDul nu are filtru de particule (ceea ce nu e neaparat rau)
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6709
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Filtru particule

22 Sep 2010, 13:14

gamer555 trebuia sa ma intrebi.
avem aceleasi motoare amandoi,oricum sunt extrem de rare 2.0tdi 140cp care sa aiba filtru de particule.
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
Dip01
Mesaje: 528
Membru din: 08 Feb 2010, 14:18
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Filtru particule

30 Dec 2010, 09:52

Eu am 1.6TDI/105 CP CR cu DPF. Am si eu probleme serioase cu filtrul de particule in sensul ca mi se aprinde martorul foarte des, chiar la circa 2 saptamani. O data mi s-a intamplat sa ignor martorul si am ajuns sa nu mai am putere aproape deloc la masina. Am citit mai sus parerile voastre legat de turatiile inalte. Pe de alta parte m-am consultat si cu trainer-ul de la Porsche Romania si inca nu pot sa zic ca am gasit solutia. Sa va spun cum stau lucrurile:
1. La motoarele 1,6TDI cuplul maxim se atinge in intervalul 1500-2500 rpm. Deci nu putem vorbi de schimbat la minim 2500 in cazul acestei motorizari.
2. Modelele euro5 au pe bord recomandarea treptei de viteza, adica ti se indica cand e recomandat sa schimbi viteza, iar la masina mea recomandarea de a schimba in treapta superioara, cu exceptia accelerarilor bruste, apare la 1500 rpm, adica cand turbina intra in sarcina. Este de presupus ca fabrica nu face recomandari care sa dauneze masinii.
3. Pe de alta parte tot fabrica recomanda schimbarea treptelor pana la 2000 rpm pentru a obtine un consum optim, care probabil ca este argumentul principal cand alegi o motorizare diesel.

Eu schimb vitezele la circa 2000-2200 rpm si e posibil, la mers constant, sa fiu undeva la 1500-1700 rpm, adica cu turbina in sarcina pentru aceasta motorizare. Mai mult, incerc sa stau cu motorul pornit minim 5 minute inainte de plecare si tot am probleme cu filtrul. Nu circul pe distante scurte, stau la 20 km de servici. Este adevarat ca eu locuind la Brasov temperaturile aici sunt mult mai mici ca in alte zone si motorul se incalzeste foarte greu, iar DPF se regenereaza doar cand motorul este cald.

Vreau sa va intreb, in special pe proaspetii posesori de 1.6TDI/105CP cum conduceti si in ce conditii de temperatura exterioara si distanta ca sa nu aveti probleme cu DPF? Ce combustibil folositi?
Cristian Tion
Dip Motors SEAT & Das WeltAuto: http://www.facebook.com/DipMotors
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Filtru particule

30 Dec 2010, 13:57

pepsi scrie:
Eu am 'tractoras' ( alteea freetrack ), mi s-a aprins si mie mergant la relanti pe o strada in cta, becu ala, in fine am vazut k nu e rosu si e galben nestiind prea multe chestii la masina ptr k a intrat recent in posesia mea, hop prima oprire service "dona constanta" s-au uitat repede mi-au zis, inginerii, ( oameni de nota 20++ ) e vorba k la orice diesel din 2008 parca au bagat filtru de particule, k nuj ce lege si prostii de poluare in fine balarii toata chestia e k cei de la fabrici zic k piesa in sine -FILTRUL DE PARTICULE- este o piesa lifetap cica s-ar "REGENERA" singura care este o mare minciuna si prostie.
Acum sa revin: becul ala se aprinde ptr k acolo se depune funingine sau nuj ce, exact cum scrie in cartea aia, este un lucru normal mai devreme sau mai tarziu sa se aprinda la toti posesorii de "tractorase", noi, asta e o cheltuiala in plus, la masina mea costa 3000 euro o dracie d'aia parca asa mi-au zis asta e realitate.
In legatura cu subturatul e alta chestie la diesel trebuie sa "cureti" turbina la un moment dat daca mergi prea mult subturat adica iesi in afara localitatii si o alergi ceva 10-20 km maxim, am auzit ca unora le-a facut poc turbina . :drunken:
nu te speria mie mi s-au aprins in bord aproape toate becurile =)))) :oops: :oops:

De ce nu crezi ca filtrul de particule nu se regenereaza?
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori