Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
babanu_2009
Mesaje: 47
Membru din: 20 Oct 2009, 18:37

Re: Care ulei este mai bun?

21 Oct 2009, 18:33

Salutare tuturor sunt proasptul propietar al unui seat ibiza care e si prima mea masina am si eu o nelamurire ce ulei sa ii pun,tin sa precizez ca masina este din 2002, motor de 1.9 sdi 50kw.(acest moror este cu pompe duse?), pe site-ul castrol imi recomandta castrol edge 5w30,pe acest site am vazut mai multe recomandari, uleiul original vw e 5w40, de ce nu mi-la recomandat pe acesta ca exista si castrol edge 5w40, sau o sa ma duc la seat si o sa cumpar ulei de la iei cu 52 de lei litru. Ajutati-ma cu sfaturi ca sunt binevenite, IMI IUBESC MASINA DESI ARE CAI PUTINI
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Care ulei este mai bun?

26 Oct 2009, 14:56

sper sa nu se supere vreun moderator, insa aici gasesti cam tot ce este folosit la motorul tau:
http://www.oilshop.ro/uleimotor/marci.p ... d3c48981a1
diferenta intre 5W-30 si 5W-40 este doar de vascozitatea uleiului, adica 5w-40 este mai gros si este in general folosit la motoarele generatie mai veche.
motorul SDI nu este PD, pompa-duze se folosesc doar la motoarele TDI de la VW. era necesar acest sistem, deoarece prin introducrea turbinei la motoarele Diesel, trebuia o presiune mai mare a injectiei de carburant in motor.
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
Avatar utilizator
luci&dana
VIP
Mesaje: 2966
Membru din: 29 Noi 2007, 16:52
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Care ulei este mai bun?

26 Oct 2009, 17:55

pai atunci de ce masinile din grupul VAG care ies de pe linia de productie vin cu ulei 5W-40?
Seat Ibiza 1.4 16V 86 CP

În jurul nostru se afla unii oameni care îsi traiesc viata parca numai cu singurul scop de a ajunge la capatul ei.
NU Viteza ucide!!! INCONSTIENTA, PROSTIA, LIPSA DE EXPERIENTA, NEATENTIA, TERIBILISMUL ucide!

http://www.youtube.com/watch?v=m5fsEHeZ1I4
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Care ulei este mai bun?

26 Oct 2009, 22:02

sincer, habar n-am, in totdeauna am avut 5W-30, diferenta apare la vascozitate.
cred ca un ulei mai vascos face mai "usoara" perioada de rodaj a motorului si de asta se pune la fabrica 5W-40.
acum, babanu_2009 are un motor Diesel pe masina, si ar fi binevenite parerile posesorilor de astfel de motorizari.
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
Avatar utilizator
cornelp
Mesaje: 35
Membru din: 16 Iul 2009, 14:42
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Care ulei este mai bun?

28 Oct 2009, 22:29

Pe original VW este si ulei 5W-30 Long Life 3 cu ultima norma 507.00, care acopera toate motorizarile din grupul VAG, am pus si din acesta dar il consuma mai repede, motorul meu, si merge 30 mii de km la nemti, iar la noi recomandat 15 mii km..Acelasi motor il am si eu SDI cod: AQM 50KW, este un diesel simplu care merge cu norma recomandata 505.00, iar cel original 5W-40 include si aceasta norma plus 505.01 pt. motoarele TDI-PD, ducand 15mii de km garantati. Acum omul isi pune ce vrea el dupa cat vrea sa cheltuie...e drept ca-i cam scump ~70 ron/l, dar este un ulei sigur si stai fara griji vreo 15mii de km in orice regim de condus. Oricum iti recomand sa-i pui un ulei bun 5W-40, chiar daca are km mai multi, si inca ceva foarte imp. cel putin 2-a filtre de aer la un schimb de ulei. Motorul meu are 187 mii de km si merge impecabil, si nu-l menjez deloc .. :D , ii dau de multe ori cat poate duce.., is foarte multumit de cum merge la cei 68cp pe care ii are!!
Seat Ibiza 1.9 SDI, 2001, alb, 68 de ponei..
 
drw99
Mesaje: 210
Membru din: 12 Feb 2009, 13:24
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Care ulei este mai bun?

03 Dec 2009, 20:23

Saptamana trecuta am schimbat si eu uleiul si am pus Motul 5w40 8100 X-cess. Diferenta fata de Castrol mi se pare "vizibila" prin reducerea nivelului de zgomot al motorului, acum in ceea ce priveste consumul ramane de vazut ca am si anvelope de iarna.
 
babanu_2009
Mesaje: 47
Membru din: 20 Oct 2009, 18:37

re re

28 Ian 2010, 20:46

Pana la urma i-am bacat Castrol edge 5w40, si motorul merge super bine, urmatorul schimb as vrea sa ii pun ulei original vw.

 
apolojintef
Mesaje: 1
Membru din: 10 Apr 2009, 23:45
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Care ulei este mai bun?

20 Feb 2010, 00:25

[quote="bluemoon"]ce ulei recomandati pentru o Ibiza 2003, de 1.2, 65 hp? Am discutat cu un mecanic si mi-a zis de Castrol 5W-40, dar pe aici am vazut ca e preferat 5W-30. Care e diferenta intre ele?

As putea sa imi dau seama de pe talon cam ce tip de ulei i s-ar potrivi cel mai bine?[/quote]
Eu am schimbat uleiul la 80.000 km si am bagat mobil1 5W-30 la motor 1.4 TDI e recomandat
 
Avatar utilizator
vale cordoba
Mesaje: 12
Membru din: 20 Feb 2010, 00:11

Re: Care ulei este mai bun?

20 Feb 2010, 01:59

EU FOLOSESC CASTROL 5W-40 RECOMANDAT DE SERVICE
CRED CA E F.BUN
SEAT CORDOBA 1.4,16V,85CP
 
Avatar utilizator
weederash
Mesaje: 174
Membru din: 10 Dec 2008, 12:09
Localitate: Bucuresti/Colentina
Contact:

Re: Care ulei este mai bun?

20 Feb 2010, 20:15

din cate stiu eu vascozitatea mai mare este recomandata pentru o folosire mai sportiva a masinii, nu stiu exact cum sa ma exprim. rezista mai bine la temperaturi mai inalte, la o folosire mai sportiva a masinii, ceva de genu asta. acum nu inseamna ca un 5w30 nu e bun pentru o cupra sau chestii din astea. asta stiu si sper sa nu ma insel.
Leon 1M 1.8T 20V / 179 BHP
. B 39 WDR
 
Avatar utilizator
luci&dana
VIP
Mesaje: 2966
Membru din: 29 Noi 2007, 16:52
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Care ulei este mai bun?

21 Feb 2010, 14:16

Uleiurile de motor se compun din 3 elemente:
1.Uleiuri de baza, care pot fi minerale, sintetice sau o combinatie dintre cele 2. Uleiurile de baza pentru uleiurile de motor minerale sunt fractii petroliere obtinute din procesarea titeiului, continând hidrocarburi (parafinice, ciclice, aromatice) si alti compusi (cu sulf, cu azot, organo-metalici si altii).
Uleiurile de baza pentru uleiurile de motor sintetice sunt obtinute din componenti rezultati din procesele petrochimice prin sintetizarea acestora. Uleiurile sintetice sunt realizate din polialchilglicoli, etirii acizilor bibazici, hidrocarburi sintetice, siliconi (care au proprietati deosebite la temperaturi ridicate si la temperaturi scazute).
Uleiurile de baza pentru uleiurile de motor semisintetice sunt obtinute din amestecul uleiurilor de baza pentru uleiurile de motor minerale si uleiurilor de baza pentru uleiurile de motor sintetice.
2. Aditivii sunt în functie de severitatea conditiilor de lucru si pot fi folositi în calitate de depresant, ameliorator de indice de vâscozitate, antioxidant, anticoroziv si altele. Aditivii sunt "intrari" rezultate din procesele petrochimice.
3. Detergentii sau agentii de dispersie sunt folositi pentru omogenizarea componentilor uleiurilor.

Conditiile pe care trebuie sa le îndeplineasca uleiurile de motor actuale
Tendintele generale de dezvoltare ale constructiei de motoare sunt: cresterea raportului dintre puterea si capacitatea cilindrica a motorului (in continuare puterea specifica pe litru), cresterea gradului de economisire a carburantului si a fiabilitatii, îmbunatatirea proprietatilor de pornire, scaderea indicatorilor de greutate si gabarit. Rezolvarea oricarei din aceste probleme este strâns legata de problemele folosirii uleiurilor de motor. Pentru asigurarea unei functionari fiabile a motoarelor, uleiurile care se folosesc in acestea trebuie sa posede anumite proprietati de exploatare.

Fiabilitatea functionarii motorului este determinata in cele mai multe cazuri de modul cum stim sa alegem uleiurile cu vâscozitatea optima. Intr-o gama larga de conditii de exploatare, cele mai eficiente uleiuri sunt cele a caror vâscozitate se modifica in cea mai mica masura in cazul schimbarii temperaturii uleiului.

Pentru asigurarea unui grad minim de uzura a pieselor motorului, este mai bine sa se foloseasca uleiuri cu vâscozitate mare. Totusi, cresterea vâscozitatii peste masura duce la cresterea pierderilor la frecare, ceea ce determina cresterea consumului de combustibil. Scaderea vâscozitatii initiale, de regula, îmbunatateste gradul de pompare a uleiurilor la temperaturi scazute, care caracterizeaza capacitatea uleiului de a ajunge la timp in locurile de ungere in momentul pornirii motorului. Cu cât este mai buna capacitatea de pompare, cu atât este mai scazut gradul de uzare a pieselor motorului la pornire si randamentul mai ridicat pe baza diminuarii consumului de combustibil. De aceea constructorii au tendinta sa aleaga valoarea optima de vâscozitate a uleiului in functie de tipul de motor si conditiile de exploatare.

Caile principale de crestere a "puterii specifice pe litru" la motoarele moderne si de perspectiva sunt: cresterea coeficientului de compresie in cilindrii motorului, optimizarea compozitei amestecului carburant-aer (de ex. injectarea directa a combustibilului sub presiune ridicata) si introducerea aerului turbo. Totusi, aceasta duce la cresterea sarcinilor termice si mecanice pe piesele motorului si conditiile de actiune ale uleiului se înaspresc substantial. Contactul intensiv al uleiului cu gazele care patrund in carter mareste viteza de oxidare a acestuia. Actiunea gazelor carburante si suprafetelor încalzite asupra peliculei de ulei de pe piesele grupei de cilindri si pistoane duce la formarea depunerilor care contin carbon cu temperatura foarte ridicata (calamina si lacuri). Cocsarea canelurilor pentru segmentii de piston poate duce la limitarea gradului de culisare a segmentilor urmata de aparitia uzurii ridicate si zgârierea suprafetei camasii cilindrului si in ultima instanta la deteriorarea segmentilor de piston, urmata de pierderea compresiei motorului.

In scopul usurarii greutatii motorului, constructorii apeleaza la diminuarea volumului sistemului de ungere, ceea ce duce la cresterea factorului de circulatie a uleiului pe unitatea de timp si intensificarea procesului de oxidare a acestuia. Scaderea efectiva a vitezei de formare a calaminei si lacurilor in sistemul de ungere al motorului este posibila numai in cazul in care uleiul are proprietati ridicate de spalare, dispersie si antioxidante.

Pentru cresterea fiabilitatii si asigurarea unei resurse ridicate de functionare a motorului este necesar ca uleiurile de motor sa aiba un nivel ridicat al parametrilor de prevenire a uzurii si zgârieturilor.

Pentru diminuarea gradului de uzura si corodare a pieselor din grupa cilindrilor si pistoanelor si lagarelor vibrochenului, determinate de produsele acide rezultate din arderea combustibilului, uleiurile de motor trebuie sa aiba actiune de neutralizare.

Cerintele pe care trebuie sa le îndeplineasca uleiul se determina nu numai in functie de tipul motorului, particularitatile de constructie ale agregatelor, dar si in functie de conditiile de exploatare, precum si de calitatea combustibilului. Astfel, in cazul functionarii motorului fara sa fie încalzit, ca urmare a arderii incomplete a combustibilului, in carter patrund produse care oxideaza si îmbâcsesc uleiul. Ca urmare, in conditiile condensarii umezelii in carterul motorului poate sa creasca in mod însemnat gradul de formare a depunerilor la temperatura joasa (mâl). Formarea mâlului in carterul motorului poate fi prevenita prin folosirea uleiurilor care au proprietari ridicate de dispersie.

Fiabilitatea motorului depinde intr-o masura însemnata de capacitatea uleiurilor de motor de a-si mentine proprietatile de exploatare in cazul in care patrunde apa, ceea ce este caracteristic pentru uleiurile care se folosesc la nave.

Uleiurile fabricate dupa tehnologiile moderne trebuie sa-si mentina proprietatile de exploatare o perioada îndelungata (de la 500 pana la 2000 de ore functionare a motorului, aproximativ 12 - 45 mii km parcursi). Perioada de schimb a uleiurilor trebuie sa fie in strânsa corelatie cu perioada de schimb a elementelor de filtrare si cu regimul tehnic de exploatare a motorului. Totodata trebuie asigurat un consum redus de ulei.

Conditiile de comportare a uleiurilor in motoarele de diferite categorii si constructie pot sa difere foarte mult, ceea ce îngreuneaza procesul de alegere a uleiului pentru un anume motor. Pentru usurarea procesului de alegere a uleiului pornind de la conditiile de exploatare si particularitatile tehnice, a fost elaborata clasificarea uleiurilor.

Clasificarea si sistemul de marcare a uleiurilor de motor
La baza sistemului national de marcare a uleiurilor de motor stau datele referitoare la apartenenta uleiului la una din clasele de vâscozitate si unei grupe de proprietati de exploatare.

Clasificarea uleiurilor in functie de vâscozitate
In majoritatea tarilor dezvoltate din lume, clasificarea uleiurilor de motor in functie de viscozitate, folosita uzual, este cea stabilita de SAE (Societatea americana a inginerilor de automobile) in standardul SAE J300 DEC 99, care a intrat in vigoare in luna august 2001, (tabelul 1). Aceasta clasificare cuprinde 11 clase; 6 de iarna - 0w, 5w, 10w, 15w, 20w, 25w (w - winter, iarna) si 5 de vara - 20, 30, 40, 50, 60.

Pentru uleiurile multigrad se foloseste notarea dubla cu cratima, prima notare indica clasa de iarna (cu indicele w), iar a doua notare indica clasa de vara; de ex. SAE 5w-40, SAE 10w-30 etc. Uleiurile de vara sunt caracterizate de 2 valori maxime de vâscozitate la temperaturi scazute (dinamica) si valoarea minima a vâscozitatii cinematice la 100°C. Uleiurile de vara sunt caracterizate de limitele vâscozitatii cinematice la 100°C, de asemenea valoarea minima a vâscozitatii dinamice la temperatura ridicata ( 150°C) si gradientul vitezei de circulatie 106 c-1.

Cu cât este mai mica cifra in fata literei "w" (SAE), cu atât este mai mica vâscozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara. Cu cât este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atât este mai mare vâscozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului pe timp de canicula.

Clasificarea uleiurilor de motor in functie de proprietatile de exploatare
Cea mai cunoscuta clasificare internationala a uleiurilor de motor in functie de domeniul de folosire si nivelul proprietatilor de exploatare este clasificarea API (Institutul american de petrol). De la data implementarii (1947) aceasta clasificare a fost de nenumarate ori completata, desi principiul de împartire a uleiurilor in 2 categorii (S si C) s-a pastrat pâna in prezent.

In acest sistem de clasificare, uleiurile de motor se noteaza cu simbolul format din 2 litere. Prima litera indica categoria: din categoria "S" (Service) fac parte uleiurile pentru motoarele pe benzina in 4 timpi, din categoria "C" (Comercial) fac parte uleiurile destinate pentru motoarele de transport auto diesel, pentru tehnica de constructie in afara celei rutiere si agricultura. Uleiurile universale sunt cele care pot fi folosite pentru ungerea motoarelor pe benzina si diesel. Cea de a doua litera indica grupa uleiului in functie de caracteristicile de exploatare. Cu cât litera este mai îndepartata de începutul alfabetului latin, cu atât este mai ridicat gradul caracteristicilor de exploatare ale uleiului de motor.

In prezent, in categoria "C" din clasificarea API sunt incluse 10 clase de uleiuri in urmatoarea ordine de crestere a cerintelor fata de calitatea acestora (SA, SB, SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL), iar in categoria "C" - 11 clase(CA, CB, CC, CD, CD-II, CF, CF-4, CF-2, CG-4, CH-4). Cifrele din notatia claselor CD-II, CF-4, CF-2 siCG-4 ofera informatii suplimentare privind folosirea acestei clase de uleiuri pentru motoarele in 2 timpi, respectiv, in 4 timpi. Pentru marcarea uleiurilor universale s-a adoptat marcarea dubla, de ex. SF/CC, SG/CD, CF-4/SH etc.

In prezent API elibereaza licente pentru producerea uleiurilor numai din categoriile superioare de calitate (nu mai mic de SH), destinate pentru motoarele pe benzina fabricate nu mai târziu de 1994. Pentru exploatarea motoarelor pe benzina fabricate dupa 1997, sunt destinate uleiurile din clasa SJ. Cel mai performant ulei din categoria SL pe baza sintetica, partial sau in totalitate, cu cel mai performant pachet de aditivi poate fi folosit la cele mai performante motoare turbo pe benzina, la motoarele cu mai multe supape produse in anul 2001 si dupa acest an, care trebuie sa functioneze in conditii din cele mai severe.

Pentru uleiurile diesel API elibereaza licente pentru produsele a caror categorie de calitate nu este sub CF. Grupa superioara de uleiuri din categoria "C" o constituie CI-4, destinata pentru exploatarea motoarelor diesel in 4 timpi de mare turatie, care din punct de vedere al toxicitatii emisiilor îndeplineste conditiile normelor 2004. Aceasta categorie de uleiuri a fost recomandata sa fie utilizata începând cu luna octombrie 2002. Totusi, pe baza uleiurilor exportate si a celor produse in tari terte pot fi fabricate uleiuri din clasele inferioare dupa API.

Constructorii de automobile din America si Japonia, colaborând in cadrul Comitetului International de Standardizare si Omologare Lubrifianti (ILSAC), au elaborat cerintele minime de standard pentru uleiurile de motor pentru motoarele auto pe benzina. Clasificarea ILSAC contine 2 clase de uleiuri notate GF-1 si GF-2. Din anul 2002 se introduc cerinte noi GF-3, iar din 2004 se asteapta introducerea cerintelor GF-4. In functie de nivelul cernitelor fata de caracteristicile de exploatare, acestea sunt practic identice cu cerintele pentru uleiurile din clasele SJ si SL dupa API, insa se impun cerinte sporite privind economia de combustibil si excluderea componentilor care influenteaza negativ asupra catalizatorului pentru gaze arse.

Conform clasificarii ILSAC cu ocazia testarilor pe motorul standard la banc SEQ IIIE, uleiurile din grupa GF-1, trebuie sa duca la o economie de cel putin 1,5% benzina (Energy Conserving I), iar uleiurile din grupa GF-2 (Energy Conserving II) - 2,3% in comparatie cu functionarea motorului cu ulei etalon , clasa de vâscozitate 15W-40.

Uleiurile omologate dupa API conform cerintelor ILSAC, sunt marcate printr-un simbol standard (semnul calitatii sub forma unui pinion cu un text in interior in limba engleza: "Institutul american de petrol, pentru motoarele pe benzina, aprobat"). Clasificarea uleiurilor dupa API pentru obtinerea semnului "DONAT" in combinatie cu semnul ILSAC este caracteristica pentru producatorii de uleiuri din SUA si si-a gasit aplicarea pe scara larga in Europa.

Fara a a tine cont de prioritatea din punct de vedere istoric, in prezent clasificarea americana API si-a pierdut monopolul in Europa. Tinând cont de faptul ca principalele criterii ale caracteristicilor de exploatare sunt rezultatele testarilor pe motoare speciale de serie, deosebirile din punct de vedere al constructiei si metodologia determinarii proprietatilor uleiurilor de motor au condus la aparitia clasificarii europene ACEA.

Asociata europeana a producatorilor de automobile (ACEA), care cuprinde cele mai renumite companii producatoare de masini: BMW, DAF, Ford of Europe, General Motors Europe, MAN, Mercedes-Benz, Peugeot, Porche, Renault, Rolss-Royce, Rover, Saab-Scania, Volkswagen, Volvo, FIAT etc., a introdus începând cu 1996 o noua clasificare a uleiurilor de motor care se bazeaza pe metodele europene de încercare, de asemenea foloseste câteva din metodele recunoscute americane de încercare pe motoare si fizico-chimice conform API, SAE si ASTM. Aceasta clasificare a înlocuit clasificarea existenta de la mijlocul anilor 90 a CCMC (Comitetul producatorilor din tarile pietei comune).

Începând cu 1 martie 1998 cerintele fata de caracteristicile de exploatare ale uleiurilor de motor s-au înasprit ceea ce si-a gasit reflectarea in noul standard European ACEA-98. In anii 1998-99 s-au adus precizari si completari la clasificarea ACEA 98-99 prin excluderea claselor vechi si includerea claselor noi, ale caror cerinte sunt obligatoriu de îndeplinit începând cu 1 septembrie 2000. In anul 2002 a fost reviyuita clasificarea uleiurilor de motor sub forma standardului ACEA 2002. S-a stabilit ca introducerea claselor noi sa se faca începând cu 1 februarie 2003.

Spre deosebire de clasificarea Americana API, in care pâna in prezent nu au fost evidentiate intr-o clasa de sine statatoare uleiurile pentru autoturismele diesel, cea europeana - ACEA clasifica uleiurile de motor in trei grupe principale in functie de destinati acestora:

A - pentru motoarele pe benzina;
B - pentru autoturismele diesel;
C - pentru motoarele diesel de camioane.


In interiorul fiecarei categorii caracteristicile de exploatare ale uleiurilor respective sunt evidentiate in grupe separate, notate cu o cifra dupa litera. Cu cât cifra este mai mare cu atât motorul functioneaza in conditii mai severe si, respectiv, sunt mai mari cerintele fata de calitatea uleiului. Ultimele doua cifre (cu cratima) din marcajul uleiului indica anul introducerii categoriei respective. Pentru câteva clase noi a ramas valabila notarea din vechea clasa, insa cu adaugarea ultimului numar de fabricare.

Exemple de marcare: A1-98; B3-98 prod. 2; E3-96 prod. 4; B5-02 etc.
Seat Ibiza 1.4 16V 86 CP

În jurul nostru se afla unii oameni care îsi traiesc viata parca numai cu singurul scop de a ajunge la capatul ei.
NU Viteza ucide!!! INCONSTIENTA, PROSTIA, LIPSA DE EXPERIENTA, NEATENTIA, TERIBILISMUL ucide!

http://www.youtube.com/watch?v=m5fsEHeZ1I4
 
Avatar utilizator
luci&dana
VIP
Mesaje: 2966
Membru din: 29 Noi 2007, 16:52
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Care ulei este mai bun?

21 Feb 2010, 14:24

revin cu tabele de valori mai exacte
Seat Ibiza 1.4 16V 86 CP

În jurul nostru se afla unii oameni care îsi traiesc viata parca numai cu singurul scop de a ajunge la capatul ei.
NU Viteza ucide!!! INCONSTIENTA, PROSTIA, LIPSA DE EXPERIENTA, NEATENTIA, TERIBILISMUL ucide!

http://www.youtube.com/watch?v=m5fsEHeZ1I4
 
Avatar utilizator
luci&dana
VIP
Mesaje: 2966
Membru din: 29 Noi 2007, 16:52
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Care ulei este mai bun?

21 Feb 2010, 17:50

Imagine
Seat Ibiza 1.4 16V 86 CP

În jurul nostru se afla unii oameni care îsi traiesc viata parca numai cu singurul scop de a ajunge la capatul ei.
NU Viteza ucide!!! INCONSTIENTA, PROSTIA, LIPSA DE EXPERIENTA, NEATENTIA, TERIBILISMUL ucide!

http://www.youtube.com/watch?v=m5fsEHeZ1I4
 
Avatar utilizator
blaze_sorin
Mesaje: 346
Membru din: 24 Oct 2009, 18:42
Contact:

Re: Care ulei este mai bun?

21 Feb 2010, 18:10

Eu Folosesc Aral 5w30 , nu prea am mai vazut pe nimeni pe aici cu marca asta de ulei, eu unul sunt multumit , m-am lecuit de marci gen Mobil1...parerea mea , oricum in mare atat timp cat respecta norma e ok.
 
Avatar utilizator
alinush
Mesaje: 218
Membru din: 25 Mar 2009, 09:28
Localitate: CS
Contact:

Re: Care ulei este mai bun?

22 Feb 2010, 21:52

WOW...luci&dana...astea da informatii complete
Eu unu ...multe multumiri
Toata stima
Daca esti jmeker, da-ti un cap in gura :)
ibiza - 1.4, 75 Cp, 2002 "blau oceanic"

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator