Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Temperatura 130

10 Mai 2009, 17:27

Am avut o problema mare azi. Cordoba mea are 1 an si 7 luni, e ok, a fost la revizia de 1 an, cand avea 14.000 km, acum are 24.000.
Azi mi s-a intamplat ceva ce nu mi s-a mai intamplat niciodata. Am pornit pentru un drum de 20 de km. Fiind cald, am dat drumul la climatizare (e automata, nu manuala). Am observat ca nu prea mai raceste (nu stiu daca are vreo legatura cu ce a urmat, dar eu explic totul). In cativa kilometri (cred ca 2-3), acul de temperatura a urcat la 130, s-a pornit avertizarea sonora, si s-a aprins becul rosu de langa temperatura. Eram pe portiunea de trei benzi intre fantana Miorita si aeroportul Baneasa, si fiind pe banda din mijloc, nu am putut sa opresc undeva. Era coloana si se inainta greu, dupa frecventa fiecarui stop. La stop, am oprit motorul, gandindu-ma sa se raceasca un pic. Cand sa-l repornesc, nu a prea vrut. Rezultat, n-am mai avut timp sa ma rabat pe dreapta, si am oprit pe mijloc, cu avariile, dupa ce am depasit stopul (oricum acum banda aceea de mijloc e condamnata de lucrarile celor de la pasajul Baneasa, deci nu jenam pe nimeni unde am oprit).
Am deschis capota, sa verific nivelul lichidului de racire, era totul ok. Nu stiu de la ce a facut asa, mi-era teama sa incerc sa mai pornesc, am vrut sa chem interventia Porsche, insa fiind duminica, nu am gasit nici un numar de telefon la care sa sun (mi-am sunat prietenii sa se uite pe internet si nu au reusit sa gaseasca decat numere care au program in timpul saptamanii). Mi-era teama sa mai plec de acolo asa, sa nu se strice altceva, mai rau. S-a oprit un domn, care mi-a spus ca probabil s-a blocat termostatul, si ca sa o misc m-a sfatuit sa merg cu caldura data drumul. Negasind numerele de la Porsche interventie, de asistenta, a trebuit totusi sa plec de acolo. Am mers pana acasa, (inca aproximativ 10 km - din Baneasa undeva in zona Unirii), cum mi-a spus domnul respectiv, cu caldura data drumul, si a fost ok. Temperatura n-a mai urcat la mai mult de 90.
De la ce poate fi? Ce are? Ce a apucat-o? Ce ma sfatuiti? Sunt destul de speriata de incident :(
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Temperatura 130

10 Mai 2009, 19:32

Salut,
Nasoala problema.
Verifica prima data daca nu cumva ai arsa siguranta ventilatorului de la radiator.
parca 36 de 25A
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Temperatura 130

10 Mai 2009, 19:52

Multumesc mult, o sa incerc sa ma duc acum jos sa vad.
O sa pun o intrebare de fata:) Cum imi dau seama daca o siguranta este arsa? Arata altfel?
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Temperatura 130

10 Mai 2009, 19:54

Eu cred ca de vina este indicatorul din bord. Cel mai probabil, papucul/contactul de la sonda de temperatura a cazut si face masa undeva. Daca face masa, o sa iti arate maximum de temperatura la indicatorul respectiv. Ar mai fi si ceea ce a spus Cristi Baltazar (care ma uimeste in fiecare zi cu detalii exacte si coordonate precise), posibil sa nu porneasca ventilatorul. Mai mult, s-ar putea sa fie termostatul blocat, se mai blocheaza din cand in cand pe inchis si apa din motor nu isi mai face circuitul normal, de aici si problema cu fiertul. Ultima, dar nu cea din urma, ar fi sa nu ai antigel suficient (desi ai verificat, deci cam pica varianta). Daca avea intr-adevar 130 de grade si o opreai, era toata afara. Sper sa nu fie chiulasa (verifica cu motorul pornit daca se vad bule de aer in vasul de expansiune si daca acesta "rasufla")

Recapitulare:
1. Contact Sonda Temperatura
2. Siguranta fuzibila ventilator / ventilator defect
3. Termostat blocat
4. Lipsa lichid racire / sau nivel mic
5. Indicator bord defect
6. Bine ai venit in club seat si asteptam sa ne prezinti masina.

Iti tinem pumnii. Keep us posted, sa stim si noi ce s-a intamplat si care a fost rezolvarea.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Temperatura 130

10 Mai 2009, 20:12

Sigurantele le gasesti in partea stanga, dupa ce deschizi usa, trebuie sa desfaci capacul lateral.
Siguranta are un traseu metalic de la o borna la cealalta, se vede daca este prajit, mai ales la cele de curent mare...
Vezi si ce a enumerat Nicky, mai sus, in caz ca este buna siguranta.
:D
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Temperatura 130

10 Mai 2009, 21:29

Baltazar, multumesc foarte mult de explicatii si de rabdare.

Nicky, multumesc pentru primirea in Club Seat si pentru amabilitate. Sunt fata, cum probabil v-ati dat seama, si din pacate, totul suna a chineza:)
De pilda, unde pot gasi contactul de la sonda de temperatura ca sa pot verifica?

Domnul care a venit azi cand eram oprita a spus de asemenea ceva despre termostatul blocat. S-a uitat la motor, si parea intr-adevar cald. Intrebare: daca termostatul "se mai blocheaza din cand in cand pe inchis", el se va debloca singur, sau trebuie sa-i faca cineva ceva?

Antigel este, atata am stiut si eu sa verific, ca am citit in cartea masinii, si am vazut unde este. Sunt doua indicatii, maxim si minim, si nivelul se situeaza intre cele doua, deci e ok.

Pentru a verifica cu motorul pornit daca se vad bule in aer in vasul de expansiune si acesta rasufla, scuzati-mi inocenta si nestiinta, dar cum observ asta cu ochiul liber? Adica s-ar vedea, daca ar fi asa? Pentru un total amator ar fi ceva vizibil si evident?

Evident am sa va tin la curent, ca asa e frumos dupa ce am strigat Help:) si dupa ce ati fost atat de amabili sa va pierdeti timpul cu un nestiutor. Ma cam inverzisem, recunosc ca m-am speriat rau. Bine ca am reusit sa o aduc acasa.

Multumesc mult inca o data, si pentru incurajari
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Temperatura 130

10 Mai 2009, 23:27

Eu chiar nu am banuit ca esti fata, nu este o rusine sa nu ai nimic in comun cu tehnica, am prieteni cu masini de 3-4 ori mai scumpe decat o cordoba, care se uita in compartimentul motor ca la masina de cusut. :lol:
Vorveste cu bamse si fa o programare la pbv2, sigur ai nevoie de o verificare amanuntita a motorului si circuitului de racire.
Sper sa nu fi patit nimic motorul si te asteptam cu prezentarea masinutii tale, eventual la intalniri.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Temperatura 130

11 Mai 2009, 00:19

N-ai banuit ca sunt fata? Pai din cum descriam incidentul... :) Si mai eram si in rochie de Betty Boop azi cand am ramas in pana. Imaginea clasica... In fine.

Pretul masinii nu are legatura cu priceperea la mecanica a proprietarului :) Iar Cordoba nu-i, oricum, o masina scumpa, chiar daca e o scumpa.

De la PBV2 mi-am luat masina, dar drumul pana acolo de la mine de acasa e cam lung si mi-este foarte teama sa o mai pornesc, sa nu cumva sa patesc iar ca azi.
Spunea parca cineva ceva pe forum despre un service mobil, cum se poate chema? Multumesc mult, inca o data, si da, am sa vin la intalniri.
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Temperatura 130

11 Mai 2009, 00:54

Eu m-am prins ca esti fata, pentru ca spuneai la inceputul thread-ului ca esti destul de speriata de incident. Majoritatea notiunilor de mecanica / electrica le am de pe vremea unei Dacia 1310 si un pic dupa de la un Opel Omega, asa ca te rog frumos sa nu ma pui sa iti spun unde e sonda respectiva, pentru ca mi-e imposibil (pe bajbaite, poate as gasi-o, mergand pe fire si prin zonele unde intuiesc ca ar fi antigel) :lol:

Nu cred ca are rost sa te complici tu, nici eu nu as face asta. Cea mai buna idee asta e, sa te duci la PBV2 si sa o vada cei de acolo. Tind sa cred ca termostatul este cel vinovat. Termostatul e o piesa menita sa permita trecerea apei dinspre motor spre radiator imediat dupa ce temperatura lichidului de racire din motor a atins 90 de grade Celsius (temperatura optima).
E foarte greu de probat (eu stiu ca il demontam si il punem intr-o oala pe aragaz sa vad daca atunci cand ajungea aproape de fierbere apa se simtea vreo modificare cum ca ar vrea sa se deschida). Nu cred ca e mai mult de 100-120 ron piesa (incl. manopera pentru inlocuire). Iar daca masina e inca in garantie (1an si 7 luni, cum ai spus), ar trebui sa o repare gratuit dealer-ul.

Daca atunci cand pui contactul, dimineata, cu motorul rece, indicatorul de la bord nu arata 130 grade C, inseamna ca el nu e de vina. Si nici sonda. Sper sa nu fi aparut ceva probleme de la faptul ca ai fiert-o azi. Nivelul antigelului l-am stabilit, e perfect daca e intre min si max. Ramanem la termostat, zic eu. Ar fi bine sa fie unul nou, mai ales ca nu e un reper scump, recomandata e schimbarea lui. Poate din testele dealer-ului va reiesi ca termostatul deschide, dar am intalnit si cazuri in care ba mergea, ba nu mergea.

Asteptam diagnosticul si solutia data de Service. Succes si rezolvare cat mai rapida. Cat sta masina la reparat, roaga-l pe Remus sa te lase sa faci un drive test cu Audi R8 sau Q7...any of those toys :bounce:
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Temperatura 130

11 Mai 2009, 01:56

:))) Am zambit.
Mda, oricum nu m-as baga sa repar singura masina, ca nu-s in stare, si apoi, e in garantie. (asa cum bine ai presupus)
Nu e indicatorul de vina, acum m-am prins, citind acest mesaj al tau, pentru ca atunci cand am adus-o acasa din Baneasa, mergand cu caldura pornita (dupa sfatul domnului care se oprise sa vada din ce mi se trage disperarea), temperatura n-a mai urcat la mai mult de 90 de grade.
Ma duc sigur la PBV2, dar mi-e teama sa nu pateasca ceva pe drum (am niste kilometri de facut pana acolo, stau langa Parcul Tineretului).
Cine e Remus? Banuiesc ca cel din header (Costache Remus (bamse) remus.costache@porsche.ro). Nu am onoarea sa-l cunosc, dar suna interesant sugestia ta:) Glumesc. Acum incerc sa ma destind ca sa nu deprim din cauza masinii. Si aveam asa o zi complicata maine, cu multe drumuri si alergaturi.... Insa ce sa zic... Se contramandeaza, probabil...
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
eddy_wtx
LowRider
Mesaje: 4334
Membru din: 14 Mai 2008, 10:00
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Temperatura 130

11 Mai 2009, 08:36

Bine ai venit in club! Sper sa rezolvi cat mai repede problema, care nu e atat de grava pe cat pare, dar dat fiind faptul ca esti de partea sexului frumos, teama a fost mai mult decat explicabila!
Speram sa`ti prezinti masinutza in aria dedicata! Multi kilometrii fara probleme de acum incolo! ;)
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Temperatura 130

11 Mai 2009, 10:03

Bine ai venit in ClubSeat!
Imi pare rau de patania ta, se rezolva sigur.
Asta e masina, daca e sa te lase, te va lasa sigur in cea mai aglomerata intersesctie sau cel mai aglomerat drum.Deh Murphy sa traiasca! :D
Pai, daca stai in Tineretului, mergi mai bine la Metrotehnica pe Sos.Giurgiului.E mult mai aproape de tine decat PBV2.
Ai putea sa mergi pana la service si cu capota deschisa, ii pui ceva la broasca sa stea deschisa mai sus si sa traga aer si pe acolo.
Bafta multa!
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
tibetan_afurisit
Mesaje: 923
Membru din: 10 Ian 2009, 16:53
Localitate: Braila

Re: Temperatura 130

11 Mai 2009, 18:15

Salut,asa cum bine a sesizat nicky,problema pare sa fie termostatul,asta se poate verifica usor,furtunul de la partea superioara a radiatorului ramine rece,termostatul raminind pe inchis nu mai permite circulatia apei,si,tot la fel cum a zis nicky ,schimba termostatul chiar daca aparent acum el functioneaza bine,sunt sanse sa-ti mai faca si a doua oara figura si daca nu vei fi atenta sa-l observi la timp strici mult mai multe,garnitura de chiuloasa,chiuloasa etc. cu costuri mult mai mari.succes.
Seat Cordoba 1,4/100CP
http://exmeislibris.blogspot.ro/
Psihologu' de serviciu.
 
Avatar utilizator
Gama
Subiect Autor
Mesaje: 39
Membru din: 10 Mai 2009, 17:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Temperatura 130

11 Mai 2009, 21:48

Va multumesc tuturor, pentru sfaturi, explicatie si primirea pe forum.
Am lasat-o asta seara la PBV2, pana unde am mers cu caldura pornita, si cu capota deschisa.
Temperatura nu a urcat la mai mult de 90.
Sper sa se poata rezolva maine, fara masina sunt moarta :lol: Sunt ca fara maini si fara picioare :D
Seat Cordoba 1,4 benzina

mirandolina.over-blog.com
 
Avatar utilizator
F33lings
Mesaje: 408
Membru din: 03 Iul 2008, 09:04
Localitate: Arad

Re: Temperatura 130

13 Mai 2009, 15:15

citind toate astea.. suna a sfaturi utile.. ..
spuneai ca ti-ai luat masina de la PBV.. ??? acum un an jumate..
cred ca este in garantie inca..?? nu...??

daca de .. nu trebuie sa iti faci griji..
oricum si cei de la Metrotehnica te ajuta.. dar si Bamse..

bafta

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator