Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

09 Mai 2009, 21:46

AM gasit si ceva original , sa speram ca daca o sa ii trimit lui Nicky linkul pote ne va ajuta el cu modelul original .........................
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

09 Mai 2009, 21:59

Sir, Yes Sir! Shoot! Paradoxul e tot ce am vazut pana acum si imi doream, am luat pana la urma din Romania. Dealerii din Ro par mai ieftini decat cei de pe afara. Ultima chestie, jantele Rota sunt in Romania 600 sterline si la dublin mi le ofera RotaRims.ie cu 762 sterline :lol: De-aia zic eu, Romania e mama lor. Unde nu se poate sau nu se gaseste, ne uitam si pe afara!
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
crysu
the yellow one
Mesaje: 878
Membru din: 27 Aug 2008, 12:37
Localitate: Bucuresti (ex Craiova)

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

09 Mai 2009, 22:19

Am si eu o intrebare referitor la pozele cu Lancer-ul ... ce faci cand ploua ?
Imagine
Actual: Seat Leon 1P 1.6
Poate vreodata: Altea 4 Freetrack
 
eddy_wtx
LowRider
Mesaje: 4334
Membru din: 14 Mai 2008, 10:00
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

09 Mai 2009, 22:22

eu unul, presupun ca are un sistem de scurgere
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

09 Mai 2009, 22:27

eddy_wtx scrie:
eu unul, presupun ca are un sistem de scurgere

exista asa ceva , o sa pun niste poze cu un interior de capota cat de curand................
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

09 Mai 2009, 22:52

La un Leon 1M se poate proceda asa:

- izolarea termica a compartimentului intercoolerului de compartimentul motorului - material izolant spumos pe panoul de plastic "anti-zgomot" care le desparte
- taierea de clape/fante in contraaripa de plastic pentru o buna circulatie a aerului prin intercooler (Audi TT si VW Touareg au deja din fabrica fante...)
- imbracarea furtunului care duce aerul de la intercooler la galeria de admisie cu un tub buretos izolant (furtunul se afla in drumul aerului cald care vine de la radiator)
- izolarea compartimentului motorului fata de cabina. Din fabrica exista un material izolant cu tabla de aluminiu dar se opreste imediat sub "traversa" de sub parbriz. Traversa si restul panourilor care se afla intre motor si cabina se imbraca in material izolant spumos cu folie reflectorizanta (din Bricostore)
- montarea de garnitura izolanta Power Gasket la galeria de admisie. Nu duce la un spor de putere sesizabil asa cum spune reclama, dar mentine galeria putin mai rece si e mult mai solida decat "tabla" care tine loc de garnitura din fabrica
- imbracarea tubului de inox care vine de la turbo la intercooler cu un material reflectorizant de inalta temperatura (Aluminized heat barrier). Are asa ceva din fabrica pe primii 20 cm si apoi mai jos langa blocul motor, dar sectiunea de mijloc e descoperita si trece la 5 cm peste galeria de evacuare. Dupa montarea materialului izolant poate fi atinsa cu mana, inainte nu era recomandabil :)

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

09 Mai 2009, 23:22

Multumim de explicatii colegului Nautilius, cat se poate de pertinente, deci aviz amatorilor

 
Avatar utilizator
DaniTorz
Mesaje: 631
Membru din: 23 Noi 2008, 12:41
Localitate: Negresti -Oas/ Ploiesti

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

10 Mai 2009, 19:20

The teacher scrie:
Nicky scrie:
Asa da teste, cu valori si alte detalii. Mi se pare cam mult, totusi, apa la 98 de grade. Mai are un pic si poti sa faci ceai cu antigelul ala. Asteptam update-uri. Daca ma supar, o arunc cu totul, da-o incolo de capota. Sporuri, Cristi!

Si mie mi se pare ciudat , ceasul de bord arata la mine 90 in nici un regim de mers nu isi modifica pozitia , ceeace ma face sa nu il mai cred , voi monta niste ceasuri suplimentare sa urmaresc indeaproape tot comportamentul masinii , voi mai face , poate chiar duminica asta , merg cu Vlad la VTM la Rasnov , si voi monta Vag-ul din momentul pornirii motorului si pana la oprire sa urmaresc cu evolueaza , la un traseu mai lung , va tin in "priza"............PS oricum voi monta ceasurile de temp si presiune ulei cat de curand, sunt pe drum.....iar cu visul meu de mai sus , se pare sau mai bine zis poate ca nu am visat , la capota aia de carbon , mi-a soptit mie o pasarica .................................ca undeva ,cineva s-a apucat serios de lucru



la leon 1p nu creste temperatura la ceas numai dupa ce depaseste 109 grade, poti sa verifici , si mie mi-a zis cand am facut resoftarea si era si el mai uimit ca mine, asa e setat softul original al masini :)
My Bmw E90/Nokian Wr G2 / Bosch Xenon Silver/
Ex: My Leon St1/gt1749va turbo/bilstein b12 suspension/borla custom exhaust/wiechers strut bar/revo remap/bbs wheels/aerodynamic body kit
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

10 Mai 2009, 22:13

Platforma Golf V / Passat B6 are un termostat de fabrica de proasta calitate, care oscileaza tot timpul inchis-deschis, si din acest motiv softul nu lasa acul indicatorului de temperatura sa oscileze, calculeaza o medie a temperaturilor si sta acolo... asa spune cel putin "bursa zvonurilor" dar n-avem motive sa n-o credem

Pentru Leon 1M se foloseste un termostat setat la 90 de grade si se poate inlocui cu unul de la Neuspeed, pentru 83 de grade, impreuna cu comutatorul lui pentru ventilator

De ce ar trebui redusa temperatura la 83 de grade cand senzorii sunt ganditi pentru o functionare a motorului la 90 de grade nu vad. In California poate e o problema supraincalzirea

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

11 Mai 2009, 10:27

The teacher scrie:
In seara asta in urma unor teste pe care le-am experimentat pot sa va spun cu mana pe inima ca o sa-mi gauresc capota cat de curand, sa va spun de ce , am lasat motorul pornit pret devreo 15-20 minute , timp in care am tot cautat cu Vag-ul diverse setari , dupa care a urmat repriza de test , am pornit programul live si : temp ext masurata de senzorul masinii arata 14 grade , apa din motor 92 grade , aerul din Intake 72 grade , am pornit la un mic traseu sa vad ce se intampla , untr-un km forjata arul din admisie a sczut cu 15 grade ajungand la 57 , apa a ajuns pe la 85 de grade , la primul semafor am stat cam 20 de secunde apa a urcat la 98 de grade si intake cam 63 , forjata mai mult urcata in ture si cu viteza peste 130 (in oras) in admisie nu am reusit sa scad remp decat la 48 de grade , ceeace in conditiile in care afara temperatura era constant 14 grade mi se pare exagerat de mult ce temp are aerul care intra in amestecul care face ca motorul sa functioneze , deci ca urmare a acestui test sunt ferm decis sa "crosetez" ceva in capota............


Macar asa te-ai convins de ce ti-am spus eu ca am vazut pe tester in timp real cand am testat masina pe autostrada cu colegul Nadir.
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

11 Mai 2009, 11:44

The teacher un intercooler ar fi mult mai eficient dupa parerea mea ...30 de grade intre temp pe admisie si temp de afara de destul de mult.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

11 Mai 2009, 12:43

im570rm scrie:
The teacher un intercooler ar fi mult mai eficient dupa parerea mea ...30 de grade intre temp pe admisie si temp de afara de destul de mult.


El are motor aspirat, nu turbo.
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

11 Mai 2009, 19:05

scuze nu m-am uitat la profil :roll:
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

17 Mai 2009, 16:41

Ma adresez membrilor ceva mai bine informati decat mine, eu inca n-am reusit sa aflu independent:

Exista solutii tehnice pentru o mai buna racire a motorului la Leon 1M motor 1.8T, in afara de binecunoscutul termostat Neuspeed "de 83 de grade C"? Radiator mai mare sau din alte aliaje, radiator de ulei suplimentar fata de cel de fabrica apa/ulei?

Inca nu mi-a facut probleme racirea, nici chiar in zilele cand sunt 40 de grade la umbra. Intreb de curiozitate...

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

21 Mai 2009, 13:09

radiator suplimentar de ulei va tine temp la ulei sub 90 de grade in orice conditie de trafic which is good,radiator de apa ...are rost?Pune unu mai mare decat ai acum.De obicei uleiul e problema nu apa.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori